tomek72 Napisano 23 listopada 2024 Udostępnij Napisano 23 listopada 2024 No to się zgadza, jak robiłeś aktualizację w lipcu to masz R127, R136 wyszła chyba pod koniec października. Głównie w związku z udostępnieniem obsługi DLBC, ale tu trzeba dokupić licencję za 299$ do pełnej wersji. Ale w nowej wersji programu bodaj 3.11 (na komputery) w tworzeniu krzywych pojawiło się też bass control pozwalający ustawić punkt odcięcia (chyba bo jeszcze nie sprawdzałem). Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanKlor Napisano 23 listopada 2024 Udostępnij Napisano 23 listopada 2024 @tomek72 crossover mozna bylo ustawiać juz wczesniej w DLBC. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek72 Napisano 23 listopada 2024 Udostępnij Napisano 23 listopada 2024 (edytowany) Tak, ale dopóki Onkyo nie „dostało” DLBC to tego nie było - wiadomo. Do DLBC trzeba wykupić licencję, ale względem poprzedniej funkcjonalności po aktualizacji mamy dostępny DL, Bas control (tutaj ustawiamy odcięcie) i DLBC - przyciski nad grupami głośników, przy czym ten trzeci dostępny po wykupieniu. Edytowano 23 listopada 2024 przez tomek72 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanKlor Napisano 23 listopada 2024 Udostępnij Napisano 23 listopada 2024 Pomyliłeś bass control z bass management. Odcięcia ustawialo się wcześniej i bez tego (wręcz bez dlbc). Cały czas mówimy o crossover. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modelarz01 Napisano 23 listopada 2024 Udostępnij Napisano 23 listopada 2024 Z tym zarządzaniem prądu, więcej czy mniej to coś musi byc na rzeczy. Na początku po aktualizacji testowalem subwoofer rp1200 klipsch. Bylo wszystko ok. Ale niedawno to juz po resecie amplitunera mialem taka sytuację,ze listwa przypodlogowa odciela mi caly sprzet podlaczony tz. Amplituner, projektor i subwoofer. Musiałem subwoofer podlaczyc pod inne gniazdko bo inaczej przy uderzeniu basow w filmie sytuacja znowu by sie powtórzyła. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek72 Napisano 23 listopada 2024 Udostępnij Napisano 23 listopada 2024 4 godziny temu, PanKlor napisał: Pomyliłeś bass control z bass management. Odcięcia ustawialo się wcześniej i bez tego (wręcz bez dlbc). Cały czas mówimy o crossover. Tak, pomyliłem nazwę, ale Onkyo RZ50 tego nie miało, był tylko przycisk DL, teraz jest DL, Bass management (odcięcia) i Get full Bass Control - przypuszczam że po wykupieniu licencji tu będzie DLBC. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanKlor Napisano 23 listopada 2024 Udostępnij Napisano 23 listopada 2024 Bass Control to właśnie dlbc. Dalej nie wiem o co chodzi z tymi odcięciami. Dziś wrzuciłem stary projekt po update do 3.11 ale raczej nie mam jak zrobić testów porównawczych (brak czasu). Na pewno liczył od nowa filtry przy wczytywaniu projektu. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek72 Napisano 23 listopada 2024 Udostępnij Napisano 23 listopada 2024 13 minut temu, PanKlor napisał: Dalej nie wiem o co chodzi z tymi odcięciami. Wcześniej Onkyo RZ50 nie miało tych przycisków Bass management i Bass Control (nie obsługiwało DLBC). Pojawiło się gdy dla RZ50 opublikowano aktualizację obsługującą DLBC. I teraz jest jak piszesz Bass management do crossovera, a po wykupieniu licencji będzie aktywny Bass Control. O to mi chodziło. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanKlor Napisano 23 listopada 2024 Udostępnij Napisano 23 listopada 2024 OK rozumiem. Mi chodzi o to, że crossover wcześniej był w pierwszym menu (Dirac Live) i dawało się go zmieniać też w menu amplitunera. W po uruchomieniu DLBC te opcje są w AVR wyłączone. BTW obecność tych przycisków w Denonie byłą wcześniej (chyba miałem wersję 3.8.3 a może 3.10.3 jak u Ciebie na obrazku, nie pamiętam) - wygląda na to, że to jest zależne od tego z czy komunikuje się soft a nie od jego wersji. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek72 Napisano 23 listopada 2024 Udostępnij Napisano 23 listopada 2024 1 godzinę temu, PanKlor napisał: wygląda na to, że to jest zależne od tego z czy komunikuje się soft a nie od jego wersji. Z pewnością tak jest, DLBC dawno było dostępne dla innych modeli. RZ50 teraz uzupełniono o tę funkcję i w sofcie dostępny jest crossover i Bass control, widocznie ta regulacja crossover jest częścią pakietu DLBC ale dostępna bez wykupienia pełnej licencji. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanKlor Napisano 23 listopada 2024 Udostępnij Napisano 23 listopada 2024 (edytowany) No nie... przecież crossover czyli odcięcie to jedna z bardziej podstawowych funkcji. Nie trzeba do tego DL. Po prostu bez DLBC jest w wielu miejscach. Mając DLBC dalej mozesz stosować zwyke filtry Dirac Live więc i crossover jest i tu i tu. Edytowano 23 listopada 2024 przez PanKlor 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek72 Napisano 23 listopada 2024 Udostępnij Napisano 23 listopada 2024 Tak odcięcie przed tą aktualizacją można było zmienić ale w ustawieniach amplitunera. Nie było możliwości ustawienia go podczas tworzenia filtrów DL. Teraz można to odcięcie zmienić przy tworzeniu filtrów. Ja nie miałem na myśli całkowitego braku zmiany odcięcia. Nie robiłem jeszcze korekcji po aktualizacji, ale przypuszczam że zmieniając odcięcie będzie można przeliczyć korekcję DL i zmienić zakres filtrów. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał G. Napisano 27 listopada 2024 Udostępnij Napisano 27 listopada 2024 Czy ktoś z Was zakupił pakiet DLBC? Sam Dirac jest rewelacyjny, jeżeli podobny przeskok jest z DLBC to chyba warto... przynajmniej się zastanowić. Z tytułu BlackFriday cena wynosi 950zł. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanKlor Napisano 27 listopada 2024 Udostępnij Napisano 27 listopada 2024 Ja ale w Denonie, ma. dwa suby. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
77Mariusz77 Napisano 27 listopada 2024 Udostępnij Napisano 27 listopada 2024 W denonie i ja zakupiłem i zrobiłbym to ponownie. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanKlor Napisano 27 listopada 2024 Udostępnij Napisano 27 listopada 2024 Nie sprawdzałem DLBC z jednym subem/jednym niezależnym wyjściem na suba i dwoma (lub więcej) subami. Tak więc - YMMV. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał G. Napisano 27 listopada 2024 Udostępnij Napisano 27 listopada 2024 Ktoś wspominał, że można kupić drugiego SUBa z takim sterowaniem aby można byłoby go skalibrować. Czy ten DLBC zmienia tylko ustawienia SUBa czy wszystkich głośników? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek72 Napisano 28 listopada 2024 Udostępnij Napisano 28 listopada 2024 Można podłączyć do RZ50 drugi subwoofer, ale najlepiej z własnym układem korekcji. Na wyjściach sub out w RZ50 mamy ten sam sygnał - nie są one niezależne i amplituner „widzi” 1 subwoofer. Dlatego zastosuje jedną - tę samą krzywą dla obydwu głośników. Dlatego lepszym rozwiązaniem jest drugi subwoofer z własną korekcją. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bora902 Napisano 11 grudnia 2024 Udostępnij Napisano 11 grudnia 2024 Byly jakies nowe latki softu ? Nie bylo mnie chwile wiec wszystko dziala OK teraz? Dajcie znac Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek23 Napisano 20 grudnia 2024 Udostępnij Napisano 20 grudnia 2024 Jednak na tym nowym firmware działa TIDAL w 24bit/192kHz 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bora902 Napisano 21 grudnia 2024 Udostępnij Napisano 21 grudnia 2024 12 godzin temu, jozek23 napisał: Jednak na tym nowym firmware działa TIDAL w 24bit/192kHz a na starym jak dzialal? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek23 Napisano 21 grudnia 2024 Udostępnij Napisano 21 grudnia 2024 44kHz/16bit Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arek_Gd Napisano 7 stycznia Udostępnij Napisano 7 stycznia (edytowany) O rany, nie zaglądałem tutaj przez rok i w końcu mamy użytkowników i to zaawanasowanych, super Podejrzewam, że mocno zacznie przybywać userów bo jak za dawnych czasów, Onkyo potrafi zagrać ceną. Oczywiście najszybciej widać to w USA, rok temu pisałem, że cena spadła do 1200 USD, to teraz napiszę że w black friday można było znaleźć oferty za 999 a nawet za 800$ brand new. Jest dzięki temu sporo nowych recenzji na YT. Tymczasem po przejrzeniu zaległości... Dnia 25.02.2024 o 11:37, bora902 napisał: ludzie w UK i innych krajach starej europy sa wkurzeni ze onkyo zaczelo jak denon na rynku europejskim pozbawiac ich tej funkcji amplitunerow moze wiec tak byc ze rz50 bedzie ostatnim amplitunerem z taka funkcja dostepnym na rynku europejskim... Mi to nie przeszkadza w ogóle, ostatni ampli w jakim słuchałem radia to był Onkyo 505 z 2007 roku Nie wiem czemu, ale wolę radio w samochodzie, małym przenośnym odbiorniku czy głośniku bluetooth. Mój zestwaw hi fi jest do "wyższych celów" i nie chcę go znieważać radiem Dnia 16.05.2024 o 08:37, bora902 napisał: tu jest pewien problem dla ludzi ktorzy poluja na onkyo rz50 bo przewiduje cene 1730€ na sale za rz70 jeszcze w tym roku nie wiem czy w takim razie warto placic 1100-1200€ za rz50 😜 ja uwazam ze denon dla kobiet jest lepszy niz onkyo 😜 Dzisiaj w PL mamy sytuację, że można okazyjnie wyrwać nówkę RZ70 za 10.200 a RZ-50 za 6.200 więc każdy musi sobie sam odpowiedzieć, czy blisko 40% ceny jest warte dopłacenia, tym bardziej że zachodni recenzenci, którzy testowali jeden po drugim mówią, że jest "trochę lepiej" w KD a nie że to niebo a ziemia. P.s. co nie znaczy że bym nie dopłacił , ale to z innych przyczyn, o tym później. P.s. może coś w tym jest co pisał @bora902 w wątku później, że RZ-70 i RZ-50 korzystają z tego samego czipa do dźwięku przestrzennego, a "trochę lepiej" wynika pewnie z większej mocy i zastosowanych innych elementów, szczególnie zasilacza. Dnia 3.11.2024 o 14:51, 77Mariusz77 napisał: Znajomy ma te Onkyo i chciałem zapytać czy w konfiguracji 7.x .2 będzie to grało cicho czy jednak powinien być pazur ? Jak mocno rozkręcanie potencjometr ? Nadmienię , że z tych siedmiu głośników to cztery kolumny podłogowe a centralny to ten duży klipach 504 chyba . Obiecałem, że zapytam bo zadowolony nie jest. Ewentualnie na co uwagę zwrócić przy kalibracji czy ustawieniach później, jakieś rady od użytkowników? To coś musi być nie tak, ja mam obecnie 7.2.0 z Onkyo 929 również na dużych klipsach RP (które łatwe są z wysterowaniu) i mocy jest tak dużo, że gdybym odpalił gęstą ścieżkę audio z płyty blueray z poziomem referencyjnym to nikt by nie wysiedział, zazwyczaj oglądamy na vol 64 - 68 i to jest poziom dający dalece lepsze doznania niż w kinie, a jak ktoś usłyszy to po raz pierwszy to szczękę zbiera z podłogi. Dosłownie. Tylko że mówimy tutaj o kalibracji Audyssey XT32 z odcięciami referencyjnymi THX na 80Hz , która nie jest oferowana w onkyo jak dobrze pamiętam od 2014r. Dnia 18.11.2024 o 20:18, tomek72 napisał: ja muzyki przez RZ50 słucham tylko z Apple też w Direct/Pure, chyba że jest dostępna w Atmos to czasem posłucham (tu różnie albo Direct, albo z korekcją DL), ale z reguły wolę wersję stereo i wtedy Direct/Pure, ewentualnie koncerty z BR, ale to też dźwięk przestrzenny, głównie używam amplitunera do filmów. CD i gramofon są podłączone pod Audiolab-a 8300a, więc nie porównam w tej chwili co tam mogło się zmienić. Dokładnie tak samo podchodzę do muzy co @tomek72 , z tym, że jeszcze nie mam dzielonego systemu. W Onkyo od święta jak jest kolacja na wiele osób a muzyka ma plumkać to ALL CHANEL STEREO z 7.2 , ale generalnie tylko uznaję PURE AUDIO gdzie źródłem jest gramofon z przedwzmacniaczem lampowym albo Spotify z ampli sterowany z telefonu ale po ethernetcie. Ciągle ciągnie mnie w stronę systemu dzielonego bo RP-280F kulturą w muzie nie grzeszą (słaba dolna średnica), no ale mowa o amplitunerze do KD do czego zestaw Onkyo+Klipsch nie ma sobie równych w tej kategorii cenowej. Dnia 19.11.2024 o 11:31, bora902 napisał: Nie ma co juz plakac nad tym i bede pisal do dystrybutora klipsch czy jest mozliwy downgrade do wersji R126 firmware To juz nie pierwszy raz ze jakis tam soft poprawil cos tam (tu podobno basy jak pisza userzy ktorzy nabyli licencje za 299$) a zepsul cos innego To jest między innymi przyczyna czemu mi tak dobrze z Onkyo 929 i 7.2.0 mimo, że jakieś 2-3 lata temu kupiłem 4 głośniki sufitowe do ATMOS i był plan kupić z niemieckiego "kleinanzeigen" Rz-830 , ale niestety zostałem oszukany i straciłem 600euro, ale wolę tego sobie nie przypominać - morał - tylko sprawdzone kanały sprzedaży. Ale do brzegu, smutny wniosek dotyczący jakości w amplitunerach - z jednej strony wymarła grupa odbiorców "kowalski" która przerzuciła się na soundbary bo żonie bardziej podobają się niż kolumny, a kiedyś napędzała dużym popytem tworzenie ampli dla nas entuzjastów ze średniej i wyższej półki, teraz to nie opłacalne i do tego dochodzi ciągłe parcie na rozwój technologiczny wymuszony przez TV/konsole - i tworzy się nowoczesne niedoróbki. Użytkuję 929 od jakiś 6-7 lat , ani razu mi się nie zawiesił, ani razu nie skaszanił Hdmi ARC , ani razu nie strzelał podczas pracy przekaźnikiem, tylko raz się przegrzał i wyłączył ale to dlatego że postawiłem chwilowo farelkę tzn. turborekorder Canal+ na nim , takich sprzętów już dzisiaj nie ma. Jak fora długie i szerokie słychać, zrób hard reset, albo wyjmij wtyczkę z gniazdka... Dnia 27.11.2024 o 03:36, Rafał G. napisał: Czy ktoś z Was zakupił pakiet DLBC? Sam Dirac jest rewelacyjny, jeżeli podobny przeskok jest z DLBC to chyba warto... przynajmniej się zastanowić. Z tytułu BlackFriday cena wynosi 950zł. A jaka jest korzyść z DLBC gdy sygnał na dwa suby jest powielony w RZ-50 ? To jedna ze słabości Rz-50... choć wydaje mi się że w Onkyo 929 też tak mam i nie narzekam, dołożenie drugiego suba załatwiło 50% problemów z modami Dnia 22.11.2024 o 18:03, Rafał G. napisał: Czy ktoś z Was szanowni porównywał RZ50 do Denonów 3800/4800? Oczywiście najważniejszy jest dźwięk i to mam na myśli, jak to gra? To zupełnie inne dwie kultury grania. W kinie domowym Onkyo gra z pazurem, dynamiką, detale i szczegóły są mocno zarysowane , to taki rodzaj agresywnego i efektownego WOW. Robi mega pierwsze wrażenie. Ale rozumiem ludzi dla których jest na dłuższą metę męczące i wolą Denona , Marantza gdzie dźwięki są bardziej zaokrąglone, bardziej melodyjne, takie stonowane. Może się podobać jak ktoś nie lubi filmów akcji, thrillerów i horrorów. Kiedyś odsłuchiwałem 7.2.6 z Denon X8500 i powiem tak - dla mnie kicha, sprzęt wielokrotnie droży a nie umywa się do Onkyo nawet ze średniej półki, ale mówię tu tylko o KD i tylko o własnych subiektywnych wrażeniach. Do muzyki wolałbym Denon / Marantz ale też dokładnie tego nie testowałem. Niejednokrotnie jak odpaliłem na swoim 929 kilka kawałków w Pure Audio gdzie jeden artysta z gitarą i lekkim tłem gitary basowej czy innego instrumentu (czyli mało na raz) zaśpiewał to moi słuchacze mówią że nigdy w życiu nie słyszeli TAAKIEJ olbrzymiej sceny dźwięku. To dobrze opisuje jak gra Onkyo szczególnie w wydajnymi kolumnami, np klipscha. Zresztą do muzyki do jest wzmacniacz stereo, korci mnie aby właśnie w tą stronę pójść.... Edytowano 7 stycznia przez Arek_Gd Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek72 Napisano 7 stycznia Udostępnij Napisano 7 stycznia 5 godzin temu, Arek_Gd napisał: To zupełnie inne dwie kultury grania. W kinie domowym Onkyo gra z pazurem, dynamiką, detale i szczegóły są mocno zarysowane , to taki rodzaj agresywnego i efektownego WOW. Robi mega pierwsze wrażenie. Ale rozumiem ludzi dla których jest na dłuższą metę męczące i wolą Denona , Marantza gdzie dźwięki są bardziej zaokrąglone, bardziej melodyjne, takie stonowane. Może się podobać jak ktoś nie lubi filmów akcji, thrillerów i horrorów. Porównując granie RZ50 po kalibracji AccuEQ i po kalibracji Dirac to zmiana jest odczuwalna. Charakter zmienia się na mniej agresywny, ale nie traci efektu WOW. Jednak nie jest to już aż taki żywioł, chociaż pazur zostaje. Na szczęście Dirac jest tak elastyczny, że gdyby komuś coś brakowało to łatwo to skorygować. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arek_Gd Napisano 7 stycznia Udostępnij Napisano 7 stycznia @tomek72 a przesiadałeś się może z wcześniejszych Onkyo, czy to Twój pierwszy ampli ? W sumie niezależnie od tego jak inaczej brzmi i tak nie mam odwrotu, szkoda mi tych atmosów co leżą i się kurzą. Muszę tylko podjąć decyzję czy RZ-70 i mieć święty spokój że całe 7.2.4 chodzi z jednego pieca, czy może RZ-50 i wielokanałowa końcówka aby napędzić LCR + SB, albo pójść w takim kierunku co Ty, czyli RZ50+końcówka na SB bo musi taka być jeśli się chce 7.2.4+wzmak z main in na fronty. Wówczas mamy w KD podobną sytuację co do wariantu nr 2, a dodatkowo polepszamy jakość muzyki z frontów z podpiętymi zewnętrznymi źródłami. Jak doczytałem masz to spięte w taki sposób- włączasz ampli to po triggerze wyzwala się Emotiva która dalej wyzwala Audilaba, tak? Kalibrację masz zrobioną dla trzech aktywnych klocków. Mam kilka pytań 1. Jak Twoje odczucia ze zmian w dźwięku w Pure Audio z RF-82 (tak?) i samym RZ-50 vs Audiolab 8300A 2. Czy czujesz dużą zmianę w dynamice KD skoro ampli jest odciążony (gdy wszystkie 3 klocki chodzą) 3. Gdybanie - co jeśli nie byłyby połączone po triggerze , odpalasz sam ampli i wtedy startuje tylko centralny , surround i 4 x atmos , tak? A można zrobić taki oddzielny preset kalibracyjny na to, czy po prostu system jest na tyle ułomny że pamięta kalibrację 7.2.4, ale gra tylko na tym co aktywne? 4. Czy próbowałeś wymusić w jakiś sposób inny zestaw tylnych głośników aby napędzała je Emotiva, czy jednak musi być tak jak w instrukcji (pytam bo na codzień, powiedzmy do seriali, filmów z kablówki wolałbym odpalać tylko ampli z 7.2.0 lub 5.2.0) a tylko na filmy z projektorem 7.2.4. To na razie teoria bo może atmos mi się spodoba. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.