Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Vela to inna trochę prezentacja niż KEFy. przed zakupem tez ich słuchałem. O ile Kefy (R3 i LS50m) to graja tak jak sobie wyobrażam poprawne, równe, neutralne pasmo - bez typowych pobić, z fantastycznie zarysowana scena. R3 ma troche więcej powera, a LS50m za to troszkę bardziej detalicznie prezentuje dźwięki. 

Vela natomiast ma podbite skraje pasma. Generalnie bardzo mi się podobało to granie, do tematów filmowych nie mam wątpliwości, że to może być lepszy zestaw, ale troche sie bałem, że podobnie jak ze słuchawkami - taki sposób prezencji okaże się dla mnie bardziej męczący przy dłuższych odsłuchach muzyki. Vele w sposobie grania wydaje mi się, że Monitor Audio Gold przypopinał, ale tutaj byl tydzien przerwy miedzy odsluchami, wiec moge sie mylić.

Co jeszcze - Vela w olejowanym orzechu, to najładniejszy monitor jaki do tej pory widziałem live :) Tylko z tego powodu chętnie bym je wziął na dłuższy odsłuch do domu, bo może akurat nie będzie męczyć. 

Napisano

Obie  mają właśnie magiczny look. To prawda

obraz.thumb.png.3e7997e94e5f72f41ff05457216b597f.png

I zgadzam się z Twoim opisem szybkiego porównania. Z tym że ani Gold 100 ani Vela 403 które miałem okazję słuchac dłużej mnie przy muzyce filmowej nie męczyły. A nie lubię specjalnie wysokiej gory.

Piotr

Napisano

Gold 100 to w ogóle ciekawy monitor. Patrząc na cenę + fotki od razu go odrzucałem. Natomiast w S4Home Pan stwierdził, że nie zaszkodzi sprawdzić. I no, miał rację - był efekt wow :) W satynowej bieli wygląda jak dla mnie rewelacyjnie, bardzo elegancko. No i dźwiękowo też robi wrażenie - w stosunku do wymiarów sprawia iluzje, że dźwięk produkuje naprawdę dużo większa paczka. Natomiast osobiście jednak po krótkich odsłuchach z tej dwójki wolałbym Velę bardziej potestować.

Vela%20BS%20403%20nu%C3%9Fbaum%20geoelt%

no cudo :) 

Napisano (edytowany)

No te Elac oraz Monitor Audio piękne są. :) nie da się zaprzeczyć.

Odnośnie KEFów, to faktycznie ten układ koncentryczny jest słyszalny i jest różnica w stosunku do klasycznego układu głośników?

 

Edytowano przez zolt
Napisano

zdefiniuj 'slyszalny'. W sensie takim, ze slyszysz dwa oddzielne zrodla dzwieku dla klasycznych konstrukcji, vs jedno dla koncentrycznych? To nie, chyba ze trzymasz nos blisko zrodla :)  Dla standardowych odleglosci odsluchowych raczej jest to niewychwytywalne. Natomiast charakterystyki kierunkowe w teorii sa lepsze. Pisze w teorii, bo wiadomo - wszystko zalezy od implementacji. Polecam sprawdzic LS50m tutaj  vs cokolwiek innego i samemu sobie opinie wyrobic.

 

Napisano
22 godziny temu, zolt napisał:

Odnośnie KEFów, to faktycznie ten układ koncentryczny jest słyszalny i jest różnica w stosunku do klasycznego układu głośników?

Ja mam Audium comp 5.2 i budowa sceny oraz precyzja jest faktycznie znakomita z 1 źródła dźwięku

Napisano
10 godzin temu, marcinmarcin napisał:

Ja mam Audium comp 5.2 i budowa sceny oraz precyzja jest faktycznie znakomita z 1 źródła dźwięku

A jak grają i sprawują się Audium comp 5.2?

Napisano (edytowany)
50 minut temu, zolt napisał:

A jak grają i sprawują się Audium comp 5.2?

Ja jestem nimi zachwycony, właśnie ze względu na stereofonię, przestrzeń i barwę - grają z jednej strony detalicznie i mimo że pomiarowo mają sporo góry, z 2 strony nie ma w tej górze kłucia czy metaliczności.

Mają też swoje wady - u mnie w 17m2 czuć że jest zdecydowanie za dużo basu - ja koryguje mody (górki na basie) pomieszczenia w Rme Adi, więc mi to zupełnie nie przeszkadza, ale warto podkreślić.

No i jest to charakter grania w typie małych monitorów z 2 subwooferami - podział jest na 150Hz i te okolice są zubożone (dolna średnica) - ja tego specjalnie nie czuje, ale spotkałem się z opiniami że tej części pasma może brakować. U mnie te efekt może niwelować DSP poprzez przycięcie niskiego basu i wyrównanie całości.

Plus za to w spójności góry - całe kierunkowe pasmo jest bez podziału i z jednego głośnika.  Jakość basu po korekcie moim zdaniem na poziomie REL T5i, (może nie schodzi aż tak nisko - w pomiarach realnie grają gdzieś od 35Hz)  tu plus jest za to taki że są jakby 2 suby stereo - (po 1 w każdej kolumnie). Rela słyszałem że gra po lewej stronie (tam gdzie zawsze mi subwoofery stały), tu bas mam idealnie na środku. (wiem że bas jest niekierunkowy, ale zawsze każdy sub słyszałem)

Edytowano przez marcinmarcin
Napisano

Jak masz dobrze dobrane i nie uszkodzone kolumny to nie będziesz czuł różnicy w głośniku koncentrycznym od klasycznego układu.

Jest sporo firm które tak po prostu rozwija swoje produkty. niektórzy pochylają obudowy, jeszcze inni przesuwają sopran.

Piotr

Napisano

Odnośnie samego Lyngdorfa, ma ktoś jakiś dostęp na jakiejś stronie lub wykonywał sam pomiary po dokonaniu kalibracji RoomPerfect?
Ciekawi mnie jak układa się krzywa i w jaki sposób dokładnie Lyngdorf dokonuje samej kalibracji.

Napisano

Chcialbym dokonac takich pomiarow u siebie ;) Natomiast muszę ogarnąć jakiś mikrofon do REWa. Ew. jakis adapter na Lyngdorfowy mikrofon, np - https://mitoya.pl/adaptery/5386-adapter-audio-comica-xlr-na-usb-c-6m-6971120981385.html - powinno wystarczyć.

Takie pomiary wykonwywał już Amir - wiecej w tym wątku: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-lyngdorf-roomperfect-eq.6799/

Napisano

Tak, tylko ten mikrofon jest sam w sobie względnie drogi. A z Lyngdorfem przychodzi już w zestawie dość niezle wyglądający mikrofon :) także znalezienie interfejsu USB dla niego może być bardziej ekonomicznym rozwiązaniem.

  • 4 weeks later...
Napisano

No to TDAI 1120 pozamiatał :D
Nowa aktualizacja. Jest Tidal connect MQA.

 

2.0.0 / September 2022:
Features:
- Added support for TIDAL and MQA.

Bugfixes/improvements:
- Improved wifi stability
- Improved deep sleep stability
- Auto off setting save bug.
- Other speaker handling improvements.

 

306771608_470215601787298_4480845168262933188_n.jpg

  • 1 month later...
Napisano

Testuje suby. Najbardziej by mi pasował Kef KC-62 albo SVS 3000micro na papierze, ale kwoty poki co nie do przelkniecia. Przebylem kilka duzych konstrukcji typowych dla KD (jakas yamaha, wilson) ale raczej w tych tanszych wariantach. I o ile z jednej strony czuć, że pasmo nie ma juz braków, tak nie jestem zadowolony z jakosci tego basu. Rozlazly i wolny i ostatecznie wole bez :) - Lyngdorf tutaj cudów nie zrobi. Zastanawiam się czy to jest wyłącznie kwestia tego, że operuję na takim przedziale jakosciowym, czy może fizyka też tu coś robi i lepiej byloby się skupić na czymś z mniejszą membraną. Tutaj 2 pytania:

1. Jakich subów używacie ze swoimi Lyngdorfami?

2. Widzę dużo RELi na olx, są one też często polecane do muzyki. W jaki sposób najlepiej te Rele podlłączać do lyngdorfa? HLE czy LFE? Domyslnie zakladaja, ze do polaczenia ze wzmakiem uzywa sie tego 3 zylowego kabla - a wtedy pewnie nie wykorzystamy mozliwosci DSP Lyngdorfa. Ktoś miał RELa z lyngdorfem i może się jakimiś spostrzeżeniami podzielić?

Napisano (edytowany)
6 godzin temu, szyt napisał:

Testuje suby. Najbardziej by mi pasował Kef KC-62 albo SVS 3000micro na papierze, ale kwoty poki co nie do przelkniecia. Przebylem kilka duzych konstrukcji typowych dla KD (jakas yamaha, wilson) ale raczej w tych tanszych wariantach. I o ile z jednej strony czuć, że pasmo nie ma juz braków, tak nie jestem zadowolony z jakosci tego basu. Rozlazly i wolny i ostatecznie wole bez :) - Lyngdorf tutaj cudów nie zrobi. Zastanawiam się czy to jest wyłącznie kwestia tego, że operuję na takim przedziale jakosciowym, czy może fizyka też tu coś robi i lepiej byloby się skupić na czymś z mniejszą membraną. Tutaj 2 pytania:

1. Jakich subów używacie ze swoimi Lyngdorfami?

2. Widzę dużo RELi na olx, są one też często polecane do muzyki. W jaki sposób najlepiej te Rele podlłączać do lyngdorfa? HLE czy LFE? Domyslnie zakladaja, ze do polaczenia ze wzmakiem uzywa sie tego 3 zylowego kabla - a wtedy pewnie nie wykorzystamy mozliwosci DSP Lyngdorfa. Ktoś miał RELa z lyngdorfem i może się jakimiś spostrzeżeniami podzielić?

Ja u siebie podłączonego mam SVSa SB2000 Pro w wersji Black Piano.
Bas jest dobry. SVS jest w obudowie zamkniętej, więc odpowiedź impulsowa z samego urządzenia na dobrym poziomie.
RoomPerfect ogarnął charakterystykę i uporządkował i słyszę to w miejscu odsłuchowym wyraźnie.
Generalnie masz różne możliwości w kwestii konfiguracji suba. Możesz albo nie wprowadzać zmian i dać systemowi RoomPerfect ogarnąć kiedy i które głośniki jakim filtrem ma ciąć, albo zrobić to samemu.
Ja ze względu na uszkodzoną membranę głośnika niskotonowego w swoich BR2 (które idą na wymianę niebawem) oraz ze względu na to, że one basu nie mają za wiele, sam wprowadzałem dane odnośnie odcięcia filtrem dolnoprzepustowym w Lyngdorfie subwoofera i filtrem górnoprzepustowym kolumny podstawkowe.
Jak wiadomo, czas pogłosu najtrudniej wyrównać w niskich częstotliwościach, ale mimo wszystko uważam, że jako, że cały bas przejął SVS, czyli subwoofer w konstrukcji zamkniętej na 30 cm przetworniku, to bas jest szybki, precyzyjny, do tego schodzi naprawdę głęboko i pomruki w niektórych utworach potrafią zaskoczyć, bo znałem utwory nie wiedząc, że tam niżej jeszcze coś się w ogóle kryje.
Tam, gdzie bas w utworze zarejestrowany jest szybkim uderzeniem, takim punchem, to tak gra. Tam, gdzie się ciągnie, mruczy to też tak to odtwarza.
W przypadku posiadaczy Lyngdorfa uważam, że dobry sub to zajebiste rozwiązanie, bo Lyngdorf poprzez RoomPerfect naprawdę dobrze "scala" zestawy stereo z subem mierząc to wszystko i dostosowując  parametry tak, jak powinien.
A często w konwencjonalnych zestawach bywał problem ze zgraniem suba z kolumnami.

Edytowano przez zolt
Napisano

No wlaśnie o RELach duzo dobrego wszedzie pelno. Mimo że na papierze nie schodzą tak nisko jak konkurencja, to do muzyki jednak same pozytywne opinie. do tego T5 mozna uzywki w takich cenach dostac, ze mozna myslec o 2szt juz :) 

Napisano

Interesujace, ze zaden z posiadaczy Lyngdorfa nawet nie wspomnial o firmowych subach... a mozliwosci "zszycia" sa chyba lepiej zrealizowane niz w wypadku innych producentow. 

Mialem u siebie mniejszy z tych subow i wrazenia calkiem, calkiem... 

Napisano

Bo do stereo nie musisz schodzić do 20Hz. Nie słyszysz tego i takich dźwięków w wielu kawałkach po prsotu nie ma.

Niski bas to i tak "wysoka" wartość w Hz patrząc pod kątem tylko instrukcji czy broszurek.

A co ma aktywny sub do doboru do elektroniki?

Lyngdorf robi po prostu też kolumny i to wszystko.

Piotr

 

Napisano
13 godzin temu, stach_s napisał:

Interesujace, ze zaden z posiadaczy Lyngdorfa nawet nie wspomnial o firmowych subach... a mozliwosci "zszycia" sa chyba lepiej zrealizowane niz w wypadku innych producentow. 

Mialem u siebie mniejszy z tych subow i wrazenia calkiem, calkiem... 

Czy ja wiem czy zszycie jest lepsze? I tak głównie to opiera się o pomiary RoomPerfect. W dodatku może i ta teza by miała uzasadnienie w przypadku, gdyby cały system był tylko na Lyngdorfie. Wtedy np. mając dwa suby, po każdym na kanał + mini podstawki Lyngdorfa możnaby kalibrować suby w pozycji bypass (wtedy ciągną do 800Hz).
Jeżeli natomiast i tak główne kolumny nie są z systemu to myślę, że większego znaczenia tu już nie ma to jaki sub, bo opiera się to i tak głównie na pomiarach i ewentualnie wprowadzonych danych w urządzenie Lyngdorfa, bo ustawienie zawsze u każdego będzie inne, będa inne odległości od miejsca odsłuchowego, samych kolumn, subów od siebie i tak dalej. Więc zgrania fazowe i inne wszelkie czynności jakie wykonuje podczas RoomPerfect i tak muszą być wykonane indywidualnie niezależnie od tego jaki sub.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...