Skocz do zawartości

Ampli Onkyo + lampa Yaqin90B + wzmak - z 7.2 do 11.1 na bazie Reference Premiere Klipcha


Arek_Gd

Recommended Posts

Cześć,

Trochę niezręcznie po zalogowaniu zakładać temat i prosić o opinię 😊 więc postaram się opisać to tak, aby przydało się kiedyś innym forumowiczom.

Na co dzień cieszę się zestawem 7.2 klipscha Reference Premier z frontami RP-280F, napędzanymi przez Onkyo TX-NR929. Dźwięk w kinie wiadomo, mistrzostwo świata , w muzyce trochę gorzej ze względu charakter grania RP-280F , ale ostatnio pojawił się gramofon pro-jecta z przedwzmacniaczem lampowym i dźwięk stereo (uznaję w muzyce tylko Pure Audio 2.0)  lekko się zaokrąglił, ocieplił, góra przestała być taka ostra.  Spodobało się

Z brakiem natywnego 4k w ampi radzę sobie dzięki HDMI through i eARC , chcę przez to powiedzieć, że póki co nie zmieniam amplitunera.

Wiadomo, apetyt rośnie w miarę jedzenie. Mój post to prośba o podzielenie się Waszymi doświadczeniami z zabawą w rozbudowane systemy z wykorzystaniem wyjść pre-out w ampli, z wzmacniaczami , końcówkami mocy bo to jest dopiero przede mną

Na potrzeby dyskusji – TV to Samsung NU8002 oraz projektor , źródła to Netfix z TV, konsole, odtwarzacze typu Mede8er, Himedia, blue-ray Panasonic. Muzyka to głownie streaming Spotify , sterowanie telefon, Ethernet do ampli.

 

Myśl 1.  Lepsze stereo, z nutą ciepłego , analogowe brzmienia.

Dokładam do obecnego zestawu wzmacniacz lampowy z funkcją końcówki mocy, np. Yaqin 90B. Fronty podłączam do Yaqina, zaś ampli spinam z PRE-OUT front L/R do wejścia AMP Yaqina. Robię kalibrację XT32 przy włączonym Yaqinie z ustawioną głośnością np. na 50% i gdy kalibracja mocno nie zmienia głośności frontów tak zostawiam. 

Działanie: 

a)       Gdy oglądamy jakiś program TV,  dokument na netflix itp. odpalam tylko Ampli , wtedy dźwięk idzie tylko z centralnego plus tylne surroundy i suby .

b)      Gdy chcę oglądać film / koncert to odpalam Ampli plus Yaqina w trybie końcówki mocy i wtedy z poziomu amplitunera steruję głośnością wszystkich kolumn 7.2

c)       Gdy chcę słuchać muzyki w  stereo 2.0 odpalam samego Yaqina z podpiętymi do niego źródłami – gramofonem z przedwzmacniaczem lub stremerem (przyszłość) bądź analogowo podpiętym dzisiejszym blur-ray panasonica . Ampli pozostaje wyłączony

d)      Gdy z jakiś przyczyn będę chciał puścić muzykę ze źródła podłączonego do ampli przez pre-out do Yaqina to dźwięk będzie ograniczony pre-outem amplitunera

Czy dobrze kombinuję?

 

Myśl 2. Rozbudowa do 11.1

Mam dziś w salonie sufit podwieszany dookoła , a w nim schowane kable do głośników sufitowych atmos, oczywiście mój ampli na razie nie wspiera tej technologii, poza tym zamontowane głośniki (w przyszłości) bardziej odpowiadają rozstawowi DTS-X niż Atmos, bo przednie mam bezpośrednio nad frontami, a tylne bezpośrednio nad kanapą odsłuchową, więc raczej będę szukał do zestawu takich, które mają kierunkowo wychylane chociaż wysokie tony (dawne CDT 5650 C II lub 3650 CII) lub nowe PRO-16 (niestety PRO-160 nie mają regulacji)

Już dziś mógłbym podłączyć frontowe sufitowe, jako Front High bo Onkyo obsługuje 9.2 . ale naszła mnie myśl, że jak fronty będą wpięte do Yaqina to może da radę 4 sufitowe wpiąć w ampli ?   Niestety w instrukcji ONKYO piszą – jeśli chcesz używać 11.2 to musisz podpiąć dodatkowy wzmacniacz do FRONT WIDE.  I czy dobrze rozumiem :

Działanie:

e)      Aby mieć 11.2 oraz fronty wpięte do Yaqina, muszę i tak podpiąć kolejny wzmacniacz z funkcją końcówki mocy aby zasilić nimi FRONT WIDE , aby z kolei sterować głośnością tylko z ampli. Wówczas do filmów muszę odpalić Onkyo+ YAQIN + wzmak Front Wide (które i tak są nad kanapą, więc nie mam pojęcia jak to wyjdzie w praktyce, może będzie ok w DTS:X neo ale do bani w innych trybach).  Pytanie - czy wzmak dodatkowy podłączam tak samo jak Yaqina, do PRE-OUT front WIDE ?

 

f)        Chcę wypróbować tego rozwiązania, bo w przyszłości kiedy przyjdzie pora na wymianę ampli, dalej będzie to wzmak 9.2 więc aby na nim zbudować system ATMOS 7.2.4 i tak będę potrzebował dodatkowy wzmacniacz z końcówką mocy. Ale czy dobrze myślę, że jeśli będzie to np. MARANTZ 6015 lub 7015 to wtedy Yaqin z frontami umożliwi ręczne dopisanie pozostałych kanałów, bez konieczności wpinania dedykowanego wzmaka do FRONT WIDE (w ampli z atmosem już jest inne nazewnictwo) . Więc może na razie wpiąć tylko dwa sufitowe przednie do obecnego systemu i korzystać z Dolby Pro Logic IIx/z , bo tylne ‘ala boczne frontowe’ to bez sensu. Ktoś w ogóle próbował 4 głośników sufitowych przed ATMOSem?

 

Napiszcie o swoich doświadczeniach w tym temacie, od razu mówię, że używam z pełną świadomością 7.2 i wiem, że warto, robi to robotę (forumowiczom zazwyczaj poleca się 5.1) , nawet na zwykłym streamingu z Netflixa w Dolby Digital EX gdzie mam wrażenie odseparowania dźwięku z bocznego tylnego i tylnego surround, więc jak komuś spada nóż w kuchni, oglądamy się z żoną w kierunku kuchni bo to tak jakby u nas spadł 😉 , a nie zza głowy.  O  DTS-HD , czy DD Thrue HD już nie wspominając, bo tam perfekcyjnie to działa.  

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że moje obecne fronty będą ograniczały wzmacniacz lampowy YAQIN 90B , ale dziś filmy to 70% czasu, a muzyka 30% , natomiast nie wykluczone, że dzięki lampie proporcje się trochę zmienią. Jak bardziej się wkręcę w stereo to wolałbym dostawić inne, ciekawe kolumny (mam jeszcze miejsce) niż pozbywać się do filmów wybitnej serii RP Klipscha (moim zdaniem).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Arek_Gd napisał:

Dokładam do obecnego zestawu wzmacniacz lampowy

jakiś powód dlaczego chcesz pogorszyć sobie jakość dźwięku z amplitunera? Chociaż w sumie źródła dźwięku też masz kiepskie więc.

 

37 minut temu, Arek_Gd napisał:

Myśl 2. Rozbudowa do 11.1

jak duże masz pomieszczenie?

39 minut temu, Arek_Gd napisał:

Ale czy dobrze myślę, że jeśli będzie to np. MARANTZ 6015 lub 7015 to wtedy Yaqin

Lepiej Denona x3700 (Marantz 6015) albo x4700 (7015)  i daruj sobie wtedy tego Yaqina bo tylko zepsujesz to co w tych Denonach jest na bardzo wysokim poziomie. Dodatkowo on (Yaqin) ma mniej mocy niż ten Denon sam w sobie.

 

41 minut temu, Arek_Gd napisał:

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że moje obecne fronty będą ograniczały wzmacniacz lampowy YAQIN 90B

To twój wzmacniacz lampowy będzie ograniczał te fronty.

 

Jak chcesz zmienić dźwięk to wymień kolumny i będziesz miał mniej kombinacji. Do tego do ampka podepniesz normalną końcówkę mocy i będzie śmigać aż miło. Jak dla mnie próbujesz przekombinować tylko dlatego, że Twoje kolumny są takie a nie inne. Pamiętaj, zawsze możesz użyć korektora graficznego i sobie zmienić ich styl albo zmienić same kolumny. Będzie to zapewne dużo lepsze rozwiązanie niż zabawa z Yaqinem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lolekdrugi ciekawa teza o pogorszeniu dźwięku stereo z lampą.

Faktycznie jeszcze nie słuchałem Yaqina 90B z moimi Klipschami RP-280F.  Natomiast porównywałem kilka, kilkanaście piosenek bezpośrednio na ampli (spotify) i puszczanych z gramofonu z przedwzmacniaczem lampowym. Zaciekawiło mnie to cieplejsze brzmienie z analogowej płyty. Oczywiście jest mniej spektakularne niż tranzystor w onkyo 929, ale ma coś w sobie co chcę sprawdzić dalej. Do tego, jak się domyślam odciążenie zestawu o dwa fronty powinno dodać mocy na centrala, surroundy i suby co będzie na plus.

Powyżej opisałem pomysł na pogodzenie dwóch , zdawałoby się nie do pogodzenia kwestii. Dynamicznego i przestrzennego grania w kinie z muzykalnym, ocieplonym stereo dzięki lampie.

Pomieszczenie to 25m2 otwarte na kolejne 30m2 , 2.8m wysokie. Na pewno zbuduję docelowo 7.2.4 , ale najpierw 9.2 lub 11.2 jak napisałem wyżej

O Denonie nie myślałem, do tej pory byłem zauroczonym połączeniem Onkyo / Klipsche.  Dzięki z opinię.

Edytowano przez Arek_Gd
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Arek_Gd napisał:

@lolekdrugi ciekawa teza o pogorszeniu dźwięku stereo z lampą.

Nie przejmuj się. Lolek jest zwolennikiem lab testów. Każdy wzmacniacz który w laboratorium wychodzi super, brzmi super. A lampy w takowych testach nie wychodzą fajnie.

Akurat Klipsch i wzmacniacz lampowy to małżeństwo idealne.

Ja tam popieram.

Piotr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Arek_Gd napisał:

ciekawa teza o pogorszeniu dźwięku stereo z lampą.

to nie żadna teza tylko fakty. Wzmacniacze lampowe wprowadzają zniekształcenia.

7 godzin temu, Arek_Gd napisał:

Faktycznie jeszcze nie słuchałem Yaqina 90B z moimi Klipschami RP-280F.  Natomiast porównywałem kilka, kilkanaście piosenek bezpośrednio na ampli (spotify) i puszczanych z gramofonu z przedwzmacniaczem lampowym. Zaciekawiło mnie to cieplejsze brzmienie z analogowej płyty.

po prostu tamten przedwzmacniacz zniekształca dźwięk, dlatego tak go słyszysz. Usuwa trochę wysokich i trochę najniższych składowych, zostawia średnicę. Dlatego wydaje Ci się, że jest lepiej. Skoro taki dźwięk Ci odpowiada to w tym onkyo masz korektor, pobaw się nim i zobacz co osiągniesz.

 

7 godzin temu, Arek_Gd napisał:

Do tego, jak się domyślam odciążenie zestawu o dwa fronty powinno dodać mocy na centrala, surroundy i suby co będzie na plus.

Masz Onkyo 929, tam jest trochę mocy już. A tej mocy Ci aż tyle na surroundy nie potrzeba. NA sub to już w ogóle bo on ma swój własny wzmacniacz.

 

7 godzin temu, Arek_Gd napisał:

Pomieszczenie to 25m2 otwarte na kolejne 30m2 , 2.8m wysokie. Na pewno zbuduję docelowo 7.2.4 , ale najpierw 9.2 lub 11.2 jak napisałem wyżej

Za małe pomieszczenie na 11.2 Wedlug mnei za małe nawet na 72. Maksymalnie tam można wepchnąć 5.x.4 gdzie x to liczba od 1 do 4

 

33 minuty temu, S4Home napisał:

Nie przejmuj się. Lolek jest zwolennikiem lab testów. Każdy wzmacniacz który w laboratorium wychodzi super, brzmi super. A lampy w takowych testach nie wychodzą fajnie.

bo jakby ktoś zaprojektował dobrze lampy to by się okazało, że grają tak samo.

 

33 minuty temu, S4Home napisał:

Akurat Klipsch i wzmacniacz lampowy to małżeństwo idealne.

Ja tam popieram.

też tym handlujesz?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba czegoś nie rozumiem. @lolekdrugi trochę odleciał bo na 25m2 spokojnie można złożyć na 9.x.6 z zachowaniem wszelkich zaleceń Dolby czy DTS. Sam na 18m2 mam 7.2.4, a widziałem tą samą konfigurację w mniejszych metrażach gdzie efekt był wręcz spektakularny. Ponadto można pokusić się o AURO3D które świetnie upmixuje. Ale nie zgadzają mi się pewne fakty

11 godzin temu, Arek_Gd napisał:

tylne bezpośrednio nad kanapą odsłuchową

Takie ustawienia wykluczają zupełnie zastosowanie obiektowych DTS i Dolby. Jak tylne mają być nad kanapą? Chcesz mieć coś więcej jak pięć kanałów podstawowych i więcej jak dwa wysokościowe, tu musisz mieć kanapę bezwzględnie minimum 1 metr od tylnej ściany. Nie ma opcji byś miał tylne bezpośrednio nad głową. Dotyczy to zarówno Dolby (ze swoim Atmosem), jak i DTS-X gdzie masz Front Heigh i Rear Heigh.

Weź może rozrysuj jak to chcesz zmontować.

483168359_11.2DTS-X.PNG.650ca67fd3a679f33618015c6642e1f6.PNG

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Butler napisał:

Chyba czegoś nie rozumiem. @lolekdrugi trochę odleciał bo na 25m2 spokojnie można złożyć na 9.x.6 z zachowaniem wszelkich zaleceń Dolby czy DTS. Sam na 18m2 mam 7.2.4, a widziałem tą samą konfigurację w mniejszych metrażach gdzie efekt był wręcz spektakularny. Ponadto można pokusić się o AURO3D które świetnie upmixuje. Ale nie zgadzają mi się pewne fakty

słuchaj no jasne, że się da ale to już jest mocno upchane.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wizualizacje i projekty robię sobie na innym sofcie (z racji zawodu i dostępu do CAD/CAM), ale proszę bardzo. Na tym co podałeś masz 7.2.6 (nie umiem tam zrobić 9.2.6) w pomieszczeniu 5x5m o wysokości 2,8m. Co tam widzisz upchanego? Nie ułatwiałem sprawy, kolumny wolnostojące, u siebie w mniejszym pokoju mam instalacyjne. Dla 9.2.6 doszły by tylko Wide. 25m2 to super wielkość pokoju na wielokanałowe kino.

 

7.2.6 2.PNG

7.2.6 3.PNG

7.2.6.PNG

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lolekdrugi napisał:

Za małe pomieszczenie na 11.2 Wedlug mnei za małe nawet na 72. Maksymalnie tam można wepchnąć 5.x.4 gdzie x to liczba od 1 do 4

Myślę, że nikt (dosłownie), kto ma w codziennym salonie kino domowe nie ma referencyjnego ustawienia. Tylko Ci co budują dedykowane salki kinowe.  Ja mogę powiedzieć tak, może i na 25m2 są pewne ograniczenia, np. ja siedzę dość blisko tylnej ściany więc wkułem w porotherm instalacyjne głośniki klipscha i mając je dosłownie 1,2 - 1,8m od głowy działa to super, w praktyce, a na papierze być może jest nie do przyjęcia. Mam od tego kalibrację XT32 aby się z tym uporała.  I wiem, że spokojnie mogę mieć 7.2.4.

1 godzinę temu, Butler napisał:

Takie ustawienia wykluczają zupełnie zastosowanie obiektowych DTS i Dolby. Jak tylne mają być nad kanapą? Chcesz mieć coś więcej jak pięć kanałów podstawowych i więcej jak dwa wysokościowe, tu musisz mieć kanapę bezwzględnie minimum 1 metr od tylnej ściany. Nie ma opcji byś miał tylne bezpośrednio nad głową. Dotyczy to zarówno Dolby (ze swoim Atmosem), jak i DTS-X gdzie masz Front Heigh i Rear Heigh.

Weź może rozrysuj jak to chcesz zmontować.

 

Mam mniej więcej takie ustawienie, z tym, że kanapa jest nie w środku a w 3/4 . Wiem, że z ATMOSEM w przyszłości będę musiał pójść na kompromis, dlatego będę szukał kierunkowych głośników do zabudowy. Poniższa grafika prezentuje układ 11.2 zanim jeszcze była moda na DOLBY ATMOS.

Obawiam się, że o ile 2 sufitowe jako FRONT HIGH mają sens, o czym można przeczytać chociażby w opiniach na amazonie usa , tam bardziej popularne były systemy 11.2 przed atmosem, o tyle dodawanie dodatkowego wzmacniacza stereo aby zasilić FRONT WIDE  (myśl 2 z pierwszego postu) które de facto nie bedą stały z przodu, tylko jakby z tyłu nie ma sensu. No chyba , że format np DTS:neo X sobie z tym radzi. Stąd pytanie - czy ktoś próbował ?

Screen-Shot-2017-07-02-at-6.09.37-PM.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś czuję, czytając po raz trzeci co napisałem powyżej, że sam sobie odpowiem na pytanie, czy warto podłączać 2 sufitowe tylne i podpinać je pod FRONT WIDE w onkyo 929. Zapewne nie warto ;)  I skończy się myśleniem o nowym ampli, czego chciałem (chcę) uniknąć.

Ale poczekam jeszcze na kogoś kto robił takie kombinacje.  Szczególnie zależy mi na odpowiedzi, czy pozostałe tezy jakie postawiłem w pierwszym poście są prawdziwe.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego nie lubię Onkyo... Jak chcesz rozszerzyć układ to tylko pre na FRONT WIDE (lub Atmos w nowych modelach jeśli się nie mylę). Denon/Marantz jest tu bardziej elastyczny. Przy 9 końcówkach mocy przetwarza 11. Fronty mam przez pre-out do solidnej końcówki mocy, reszta plumka na zasilaniu z amplitunera. W Onkyo taka opcja jest niewykonalna.

Co do "dzisiejszego" Atmos czy DTS-X, ustawienie w zasadzie niewiele się różni. Surround tylko bardziej za niż przed odsłuchem, reszta akceptowalna.

26 minut temu, Arek_Gd napisał:

Myślę, że nikt (dosłownie), kto ma w codziennym salonie kino domowe nie ma referencyjnego ustawienia. Tylko Ci co budują dedykowane salki kinowe.

Wydaje Ci się :) Wystarczy zajrzeć na etapie budowy domu na zalecenia Dolby/DTS/AURO i zaprojektować salon tak by spełniał wymogi kina domowego. Jak pewnie sam zauważyłeś, przy rozwiązaniach instalacyjnych można tak zamaskować system że w ogóle nie musi sprawiać wrażenia dedykowanej salki, a nią praktycznie być. Kłopotem jednak są architekci i projekty które są masowo realizowane. Temat rzeka... Ale wystarczy chcieć i myśleć o tym na samym początku, a nie budować wnętrze jak z katalogu IKEI a później mieć problem z jakimkolwiek nagłośnieniem.

Edytowano przez Butler
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @Arek_Gd jestem posiadaczem zarówno (jako takiego ;)) kina, jak równiez MS90b i przyznam, że do głowy by mi nie przyszło, żeby "zamęczać" go, jako końcówkę w kinie.

Chociaż wstępne moje poszukiwania (na tamtym etapie lampy w ogóle nie brałem pod uwagę, samo wyszło w praniu w oparciu o odsłuchy) również opierały się na wzmacniaczu z możliwością pracy, jako końcówka mocy, jednak życie zweryfikowało moje plany. 

W każdym razie, jeżeli chcesz zachować fronty zarówno dla ampli KD, jak i Yaqin'a (jeżeli faktycznie na niego byś się zdecydował), to myślę, że taki Beresford tc-7220 załatwia Tobie temat całkowicie. Z tym, że nie rozwiązuje to Twojego problemu z rozwinięciem obecnego ampli do 11.1 ;) 

Edytowano przez Markcox
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Butler napisał:

... Fronty mam przez pre-out do solidnej końcówki mocy, reszta plumka na zasilaniu z amplitunera. W Onkyo taka opcja jest niewykonalna.

OK, z tego co wiem nowsze Onkyo RZ też mają to ograniczenie co mój 929. Dlatego myślę, aby pierwszy raz w życiu zmienić "stajnię" (w jakieś tam przyszłości) , bo faktycznie jak już dokładać nowy klocek "to do stereo"

 

2 godziny temu, Markcox napisał:

Kolego @Arek_Gd jestem posiadaczem zarówno (jako takiego ;)) kina, jak równiez MS90b i przyznam, że do głowy by mi nie przyszło, żeby "zamęczać" go, jako końcówkę w kinie.

(...)

to myślę, że taki Beresford tc-7220 załatwia Tobie temat całkowicie.

Ja również nie wyobrażam sobie "zamęczać" lamp zwykłym oglądaniem TV czy chociażby seriali, tryb końcówki mocy zostawiam sobie tylko na "duże" kino z projektorem (3-4 filmy tygodniowo)  Natomiast trochę szkoda, aby fronty nie działały nawet w serialach z Netflixa, gdzie rok do roku słyszę, że jakość dźwięku się poprawia.  Pisałem o tym w pierwszym poście.

Co do Beresforda TC-7220 to myślę o nim, ale jakoś tak nie wiem, to zawsze ingerencja w tor audio i jak człowiek pilnuje długości kabli, ułożenia, jakości wtyków to takie pudełeczko trochę niweczy to wszystko, psychologicznie ;)

 

Co prawda nie było moją intencją tworząc wątek myślenie o nowym ampli, ale tak teoretycznie ;) gdybym rozstał się kiedyś z Onkyo i nawet na chwilę porzucił marzenie o lampie, to co byście polecili do zestawu Klipscha RP 7.2.4 opartego na np.  Marantz 6015 plus do STEREO (właśnie co?) wzmak z końcówką mocy, końcówkę ? też z tej samej stajni aby dobrze się zgrało. (zakładam, że Marantz gra łagodniej od Onkyo i trochę przytemperuje RP-280F w muzyce , więc może to jest jakiś sposób, choć nie powiem, Yaqin 90B siedzi na pierwszym miejscu w głowie - jest ktoś na forum kto słuchał go z RP-280F?)

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Arek_Gd napisał:

OK, z tego co wiem nowsze Onkyo RZ też mają to ograniczenie co mój 929. Dlatego myślę, aby pierwszy raz w życiu zmienić "stajnię" (w jakieś tam przyszłości) , bo faktycznie jak już dokładać nowy klocek "to do stereo"

jeżeli zależy Ci na Audyssey to możesz o Onkyo zapomnieć. Jedyna opcja to nowy model TX-RZ50 który ma Diraca ale bez DLBC i bez Dolby Volume itp.

@Arek_Gd jak masz problem z tym jak grają kolumny to je po prostu zmień. Wtedy otrzymasz to czego oczekujesz. Możesz także poprawić akustykę pomieszczenia ale z tym zazwyczaj jest spory problem no i wypadało by mieć sprzęt aby wiedzieć co zmieniasz i jaki tego efekt.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem zależy na Audyssey , dlatego trzymam się wciąż TX-NR929 (ostatni Onkyo z XT32) . Dynamic Volume Light to majstersztyk , gdy domownicy idą spać a my coś jeszcze oglądamy.  TX-RZ50 to chyba ampli widmo. Trudne czasy dla tego producenta

Tak jak napisałem w pierwszym poście, niczego nie chcę zmieniać, kolumny są MEGA do 70% mojego użytku , a wiadomo, że ciągle chce się lepiej w tej naszej przypadłości, stąd pomysł na rozbudowę do 11.2 (i tak elektryk będzie niedługo zakładać lampy w suficie podwieszanym więc za jednym zamachem chcę dokupić 2 lub 4 głośniki, bo kable czekają) oraz poprawić brzmienie w stereo , bo o ile w trybie Pure Audio Onkyo wymiata robiąc przeogromną scenę , pełną detali, nisko schodzącego ale dobrze kontrolowanego basu (akustyka oczywiście musiała być poprawiona) , ale raczej przy małych składach jak to się ładnie w "audio" mówi, bo przy dużych składach i cięższym graniu, elektrycznych gitarach potrafi trochę powstać "jazgot na górze" przy głośnym i długim słuchaniu.

Być może pytając o Marantza trochę odbiegłem od wątku, więc zapomnijmy o tym na razie. Teraz tylko szukam potwierdzenia , że to co wypisałem na początku jest do "zrobienia" w logiczny sposób. Ale dziękuję za te opinie, zarówno aby zostać przy tranzystorach jak i przełącznikach pasywnych, zawsze to poszerza optykę 😀

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Arek_Gd napisał:

Dynamic Volume Light to majstersztyk , gdy domownicy idą spać a my coś jeszcze oglądamy. 

Tak naprawdę to w Audyssey dwie rzeczy robią robotę. Dynamic EQ i Dynamic Volume. Ale jest coś lepszego niż Audyssey Dynamic Volume, nazywa się Dolby Volume i robi podobno dużo lepszą robotę. Niestety jest dostępne tylko w najdroższych sprzętach które jak się okazuje nie są warte pieniędzy jakie sobie życzą za nie producenci.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o czym mówisz przy przyzwyczajeniu Onkyo z Audysseyem.  Też tak miałem gdy takowego używałem.

Mimo że miedzy czasie co jakiś czas robiłem sobie testy innych modeli to jednak ta kalibracja po prostu mi siadła.

Troche zajęło ale jednak przekonałem się także do YPAO R.S.C

Absolutnie nie uważam że jest lepsza. Dostrzegam zalety i tu i tu.

Piotr

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@S4Home według tego co można znaleźć na sieci to:

 Dirac > Audyssey -> YPao R.S.C

Niestety nie wiem gdzie tutaj stoi ARC (Anthem Room Correction).

Był jeszcze MCACC w wersji Pro w Pioneerach który podobno jakoś sobie radził ale ciężko dorwać amplitunery z tym systemem obecnie. Bo wersja Advanced i zwykła to jest dramat co można zobaczyć w Onkyo pod nazwą AccuEq.

 

Oczywiście mowa o systemach dostępnych w amplitunerach.

 

Edytowano przez lolekdrugi
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co mówimy o chierarchi?

No to nieco inaczej jest. Ja o tym pisałem i kiedyś znalazłem coś bardzo pdoobnego w sieci.

1. Dirac

2. Auddysey XT 32

3. YPAO R.S.C / MCACC PRO - chodź to informacja z sieci. Nie pamiętam kiedy ostatnio testowałem takowy ampli

4. Auddysey tylko tu nie wiem czy brali XT czy podstawowy

5. YPAO

6. AccuEQ, podsatwowe MCACC

Niestety też nie wiem gdzie dał ym ARC od Anthema.

Piotr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, S4Home napisał:

Ale co mówimy o chierarchi?

No to nieco inaczej jest. Ja o tym pisałem i kiedyś znalazłem coś bardzo pdoobnego w sieci.

jak inaczej jak napisałeś to samo tylko z tym MCACC PRO ciężko coś odnaleźć. Ponownie zapraszam na ASR tam jest pokazane co dokładnie się dzieje i jakie zmiany te algorytmy korekty akustyki pomieszczenia wprowadzają. Na chwilę obecną jest Dirac, Audyssey i podstawowy AccuEq/MCACC.

Z Ypao jest ogólnie znany problem pod postacią ich mikrofonu którego zakres dobija do 30Hz. Dlatego podobno ma problem z niskimi częstotliwościami.

Dodatkowo nie możemy zapominać o Dynamic Volume który znowu, w Audyssey działa według wielu lepiej niż w Ypao. Ja doszukałem się informacji że znowu najlepiej działa Dolby Volume ale ciężko na to trafić.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie kalibracja jest kluczowa ze względu na duże powierzchnie sufitu, podłogi a także proporcje pomieszczania które lubią wzbudzać fale stojące. Pamiętam, że dwa działania najwięcej przyniosły, zmiana ampli z 616 na 929 czyli z kalibracji 2EQ na XT32 , ale chyba jeszcze więcej dał drugi sub., dzięki któremu bas się wyrównał, jest lepiej kontrolowany.  To taki paradoks, pamiętam gdy projektowałem swój salon w 2015 roku to 8/10 doradców ze sklepów HiFi mówiło że to bez sensu, bo na taki metraż to jeden sub wystarczy, a dwa to masakra.  Ta.....

Ustroje akustyczne, typu abfusery, basstrapy poprawiły tylko 5-10% , więc kalibrację uważam za kluczową.

 

Panowie, czy możecie potwierdzić, że moje 4 punkty w Myśli 1 z pierwszego postu są poprawne? Abstrahując od tego czy lampa jest ok czy nie, załóżmy że to wzmacniacz stereo z trybem końcówki mocy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Arek_Gd napisał:

To taki paradoks, pamiętam gdy projektowałem swój salon w 2015 roku to 8/10 doradców ze sklepów HiFi mówiło że to bez sensu, bo na taki metraż to jeden sub wystarczy, a dwa to masakra.  Ta.....

to właśnie pokazuje poziom wiedzy ludzi ze sklepów HiFi. Ja bym Ci powiedział byś nawet się zastanowił nad kolejnymi subami.

 

  

14 minut temu, Arek_Gd napisał:

Panowie, czy możecie potwierdzić, że moje 4 punkty w Myśli 1 z pierwszego postu są poprawne? Abstrahując od tego czy lampa jest ok czy nie, załóżmy że to wzmacniacz stereo z trybem końcówki mocy.

podrzucę jeszcze jeden pomysł. TX-NR929 powinien mieć obsługę dodatkowej pary kolumn. Może zamiast kombinować kup sobie kolumny takie jakie Ci pasują do stereo? Postaw obok obecnych i problem z głowy. Przełączanie masz już w ampku.

 

Edytowano przez lolekdrugi
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...