Cyprian Napisano 5 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 5 kwietnia 2022 Hej, jestem posiadaczem NAD c388, który oryginalnie miał 2 interfejsy do streamingu: Spotify Connect i Chromecast. Chromecast od zawsze działał beznadziejnie, wieszał się, rozłączał, natomiast Spotify Connect zawsze bezproblemowy. Kilka dni temu przyszedł firmware upgrade (sam się zainstalował) i po tym zniknęła opcja Spottify Connect (zawsze NAD wyświetlał się w spotify jako 2 pozycje: Chromecast i druga - Spotify Connect. Napisałem na support do NADa, najpierw twierdzili że mam problemy z routerem, internetem itp, że powinienem poczyścic cache, wylogować się wszędzie ze Spotify, zalogować jeszcze raz, itp, w końcu odpisał ktoś kto chyba się trochę więcej zna na temacie i ostateczną ich odpowiedzią było: "(...) the change was required and requested by Google Chromecast and Spotify and is now a standard requirement for all hardware manufacturers using Spotify in association with Chromecast devices regardless of brand." Skontaktowałem się więc ze Spotify, żeby to potwierdzić - też na początku nie wiedzieli o co chodzi, ale w końcu sprawdzili i napisali: "Upon checking, sadly we no longer support this feature on the device you have". Orientuje sie ktoś czy jest opcja downgradu NADa (aby przywrócić SC)? Support oczywiście nie chciał mi takiej informacji udzielić. C338 nie ma wejścia usb, więc obstawiam, że nie ma takiej opcji, ale może jest jakiś magiczny sposób? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PorkOne Napisano 5 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 5 kwietnia 2022 Wrzuć całość maila od tego kogoś bardziej rozgarniętego z Nad-a, bo ten cytat nic nie mówi. Poza tym mój streamer (nie Nad) też ma SC i CC i nie wywalili wsparcia, a upgrade był dopiero co. Jeśli Spotify twierdzi że nie wspierają twojego urządzenia to może być tak że nawet jak uda ci się obniżyć wersję to i tak przestanie działać. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyprian Napisano 5 kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 kwietnia 2022 (edytowany) Był jeden mail wczesniej od tego pana: Hi Cyprian You have in fact received the latest firmware. As per Google and Spotify's requirements C338 software update 1.74* is a maintenance release that includes the following changes: • Update Google Cast to the latest firmware version 1.52. • Address pop noise when C338 is powered up from standby mode via BT/Wi-Fi source NOTE that Chromecast is the module that provides network connectivity and streaming support. With the new firmware, it will be mandatory to use the Google Cast feature via Chromecast as outlined in these online articles: https://www.androidauthority.com/how-to-chromecast-spotify-3093229/ https://www.viwizard.com/spotify-music-tips/spotify-to-chromecast.html Once again I thank you for your patience and understanding. I ten drugi: Tony W. - Product Support Manager (NAD Electronics) Apr 4, 2022, 4:21 PM EDT Hi Cyprian Again we apologise for the inconvenience and appreciate your frustration. However, the change was required and requested by Google Chromecast and Spotify and is now a standard requirement for all hardware manufacturers using Spotify in association with Chromecast devices regardless of brand. Thank you for your understanding, Tony Anthony Williamson Product Support Manager Bluesound | NAD Electronics | PSB Speakers support@NADElectronics.com @PorkOne a zdradziłbyś jakie masz urządzenie ? Edytowano 5 kwietnia 2022 przez Cyprian Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PorkOne Napisano 5 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 5 kwietnia 2022 Cholera jasna! Pierwsze słyszę (czytam) o czymś takim, ale masz rację - niby ktoś tego wymaga. Chociaż ja tu czuję zwalenie winy na dostawców streamów, a faktycznie może być tak że nie chce się Nad-owi utrzymywać kilku różnych opcji. Podobnie było u mnie - CA napisało że w związku z dodaniem wsparcia dla Tidal Connect decydują się na wywalenie obsługi Tidala w swojej aplikacji. Podniosła się wrzawa i jednak zostawią obie opcje (chociaż w zasadzie są 3 TidalConnect, apka CA i Chromecast). Mam CA CXNv2. Ostatni upgrade był na dniach i wszystko działa jak należy - i SC i CC. Chociaż w apce Spotify nie widzę CC, tylko SC, może ci z Nada coś źle zrozumieli? 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 6 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 6 kwietnia 2022 Też sprawdziliśmy na Cambridge i działają oba. Obawiam się że to jakiś dziwne ograniczenie NADa. Ale aż tak? Napisz do @Top Hi-Fi & Video Design czy coś o tym wiedzą. Bo było by to zadziwiająco dziwne. Piotr 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyprian Napisano 6 kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 kwietnia 2022 Właśnie zauważyłem błąd w moim 1 poście, którego nie mogę już edytować - ja mam c338, a nie c388 (jednak chyba niewiele to zmienia w temacie). Przy okazji - dzięki za zainteresowanie tematem Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 7 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 7 kwietnia 2022 Tak, wiedzieliśmy o co chodzi bo 388 nie ma chromecasta. Pytałeś w serwisie? W tym momencie u Ciebie Spotify jest nie do użytku tak? Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
telly Napisano 8 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 8 kwietnia 2022 Witam. Cyprian też mam nad c338 ale w spotify identyfikuje mi się nad - google cast. Nigdy nie było jako dwie opcje do wyboru. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyprian Napisano 9 kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 9 kwietnia 2022 Dnia 7.04.2022 o 07:20, S4Home napisał: Pytałeś w serwisie? W tym momencie u Ciebie Spotify jest nie do użytku tak? W serwisie jeszcze nie pytałem, ale na pewno to zrobię. Spotify obecnie nadaje się dalej do użytku, ale jedynie przez chromecast, który od zawsze jest problematyczny - mocno odczuwalny lag przy przełączaniu/przewijaniu utworów, czasami się sam rozłącza, ogólnie cięzko się używa chromecasta tutaj. Przed wspomnianą aktualizacją zawsze NAD zgłaszał się w spotify jako 2 pozycje: Chromecast i Spotify Connect, teraz jest tylko Chromecast. 16 godzin temu, telly napisał: Witam. Cyprian też mam nad c338 ale w spotify identyfikuje mi się nad - google cast. Nigdy nie było jako dwie opcje do wyboru. To bardzo dziwne, ja mam ten wzmacniacz od prawie roku, codziennie z tego korzystam i zawsze były dwie opcje do wyboru (czasami obie, a czasami tylko Spotify connect, bo jak wyżej wspomniałem chromecast czasami się obrażał i nie chciał współpracować). Teraz jest tylko Chromecast. W instrukcji c338 są opisane obie opcje. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
telly Napisano 10 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 10 kwietnia 2022 Dnia 9.04.2022 o 11:08, Cyprian napisał: W serwisie jeszcze nie pytałem, ale na pewno to zrobię. Spotify obecnie nadaje się dalej do użytku, ale jedynie przez chromecast, który od zawsze jest problematyczny - mocno odczuwalny lag przy przełączaniu/przewijaniu utworów, czasami się sam rozłącza, ogólnie cięzko się używa chromecasta tutaj. Przed wspomnianą aktualizacją zawsze NAD zgłaszał się w spotify jako 2 pozycje: Chromecast i Spotify Connect, teraz jest tylko Chromecast. To bardzo dziwne, ja mam ten wzmacniacz od prawie roku, codziennie z tego korzystam i zawsze były dwie opcje do wyboru (czasami obie, a czasami tylko Spotify connect, bo jak wyżej wspomniałem chromecast czasami się obrażał i nie chciał współpracować). Teraz jest tylko Chromecast. W instrukcji c338 są opisane obie opcje. U mnie dokładnie jest tak pierwsza opcja normalnie łączę się przez Spotify z poziomu aplikacji i zawsze tak robię ale sprawdziłem jest jeszcze możliwość połączenia się w google home wybieram urządzenie czyli Nada i prześlij dźwięk. Jednak w tym drugim przypadku dźwięk jest ciszej przekazywany mimo tych samych ustawień na wzmacniaczu i w telefonie. Nie używałem tego połączenia wcześniej tylko teraz pierwszy raz. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 11 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 11 kwietnia 2022 https://support.nadelectronics.com/hc/en-us/articles/360000170867-How-to-Stream-Spotify-on-NAD-Amplifiers-with-Chromecast-Audio "With Spotify’s decision to discontinue and remove the Spotify Connect integration (libspotify) from many major electronic brands and devices, including our NAD MT 1 Media Tuner Module and MT 2 Media Tuner, we searched for new and alternative ways that our customers could continue to enjoy Spotify." https://audio.com.pl/testy/stereo/wzmacniacze-stereo/2980-c338 "Dodatkowo Spotify Connect," Więc był Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Top Hi-Fi & Video Design Napisano 13 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 13 kwietnia 2022 Problemy są po stronie Nad-a. Ostatnia aktualizacja zaszkodziła i teraz próbują się z tym uporać. Według zapewnień ma się to niebawem zmienić. Jeśli coś będziemy wiedzieć, napiszemy tu. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 14 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 14 kwietnia 2022 Oj! Tak Wam potwierdzili? To dlaczego zwalają na kogoś innego? "With Spotify’s decision[...]" ?? Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
incubus05 Napisano 6 maja 2022 Udostępnij Napisano 6 maja 2022 Odnawiając temat, ja otrzymałem taką odpowiedź: "Kellie S. (NAD Electronics) May 2, 2022, 2:36 PM EDT Hi Maciej, I will be forwarding your concerns to our Quality Assurance Team as well as Development Lab for their consideration as we have had reports from other customers that this function seems to still work with other audio brands and standalone Chromecasts. Unfortunately we at the Support Crew have not been provided with the exact technical reasoning, but your concerns are being heard and brought up for investigation with our QA and Engineering teams. I apologize that at this time I don't have a solution for this, but you are always welcome to periodically contact us and inquire if there have been any changes. Thank you again for reaching out! Kellie S." Czyli "wiemy, słyszymy was ale mamy to w d... i nie mamy pańskiego płaszcza" Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aro600 Napisano 9 czerwca 2022 Udostępnij Napisano 9 czerwca 2022 Dzień dobry Czy ktoś już coś wie? U mnie tak jak u kolegów znikła opcją Spotify conect, a dodatkowo od kilku dni nie da się wogóle połączyć przez chromcast conect z poziomu aplikacji Spotify, cały czas próbuje łączy i nic. Jedynie przez aplikację google home funkcje prześlij dźwięk która dodatkowo działa fatalnie raz gra, a raz rozłącza co 10 sekund i dźwięk wraca na telefon, tak mam tylko z Nad przesyłając np: na komputer gra dobrze. W tej chwili praktycznie nie da się słuchać muzyki przez streaming, myślałem już nawet o zakończeniu subskrypcji Spotify i wypróbowanie tidala. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michał Gałązka Napisano 1 września 2022 Udostępnij Napisano 1 września 2022 Dnia 13.04.2022 o 18:31, Top Hi-Fi & Video Design napisał: Problemy są po stronie Nad-a. Ostatnia aktualizacja zaszkodziła i teraz próbują się z tym uporać. Według zapewnień ma się to niebawem zmienić. Jeśli coś będziemy wiedzieć, napiszemy tu. i wiecie coś ? czy od kwietnia dalej nie macie żadnej informacji ? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 2 września 2022 Udostępnij Napisano 2 września 2022 Nic a nic? Czy może działa z powrotem? Dodam tylko że "Spotify Connect wycofuje się ze sprzętów posiadających Chromecast?" nie jest prawdą bo na innych urządzeniach nadal jest. Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michał Gałązka Napisano 2 września 2022 Udostępnij Napisano 2 września 2022 45 minut temu, Piotr Sonido napisał: Nic a nic? Czy może działa z powrotem? Dodam tylko że "Spotify Connect wycofuje się ze sprzętów posiadających Chromecast?" nie jest prawdą bo na innych urządzeniach nadal jest. Piotr a jest coś w budżecie 2-3 tysięcy z chromecastem wartego uwagi? Bo mając kilka głośników google home, fajną opcją byłoby i stereo w salonie włączyć w tą sieć ( do tego stopnia, że jestem zdesperowany kupićchromecasta za 400 zł na allegro, wiedząc ile kosztowała nówka, chyba, że znajdę jakiśwzmacniacz amplituner w sensownych pieniądzach, który ma chromecasta Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Józef Herczek Napisano 2 września 2022 Udostępnij Napisano 2 września 2022 3 godziny temu, Michał Gałązka napisał: a jest coś w budżecie 2-3 tysięcy z chromecastem wartego uwagi? Bo mając kilka głośników google home, fajną opcją byłoby i stereo w salonie włączyć w tą sieć ( do tego stopnia, że jestem zdesperowany kupićchromecasta za 400 zł na allegro, wiedząc ile kosztowała nówka, chyba, że znajdę jakiśwzmacniacz amplituner w sensownych pieniądzach, który ma chromecasta To już taniej Cię wyjdzie Chromecast 3 (używka ok 100zł) + extractor HDMI-Spdif (45zł na Alli) i masz jakość Chromecasta Audio. Mam oba, porównywałem i nie widzę różnicy. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michał Gałązka Napisano 2 września 2022 Udostępnij Napisano 2 września 2022 44 minuty temu, Józef Herczek napisał: To już taniej Cię wyjdzie Chromecast 3 (używka ok 100zł) + extractor HDMI-Spdif (45zł na Alli) i masz jakość Chromecasta Audio. Mam oba, porównywałem i nie widzę różnicy. i w działaniu nie ma żadnej różnicy ? Rozważam jeszcze ewentualnie Amplituner stereo Yamahy jakiś rn 602 bo w najnowszym musiccasie pojawiła się kompatybilność z google home Dziś sprawdzę na kinie yamahy czy to faktycznie spoko działa a to o czym napisałeś to też wezmę pod rozwagę Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Józef Herczek Napisano 2 września 2022 Udostępnij Napisano 2 września 2022 Nie ma różnicy w działaniu, przynajmniej z telefonu z iOS. Plusem jest to że możemy wrzucać dźwięk z Youtube czy innych platform wideo których Chromecast Audio czasem nie obsługuje. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michał Gałązka Napisano 2 września 2022 Udostępnij Napisano 2 września 2022 oo to spoko opcja Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 5 września 2022 Udostępnij Napisano 5 września 2022 Tak, też bym tak porponował. Wybacz ale Ci żerujący na typowym chromecast audio. kupili za 99-120 zł a uzywany sprzedaja za 400 zł. No nie. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michał Gałązka Napisano 5 września 2022 Udostępnij Napisano 5 września 2022 7 godzin temu, Piotr Sonido napisał: Tak, też bym tak porponował. Wybacz ale Ci żerujący na typowym chromecast audio. kupili za 99-120 zł a uzywany sprzedaja za 400 zł. No nie. No te ceny są jakieś chore to fakt. ale najgorsze jest to, że na moje potrzeby sobotniego sprzątania i muzyki w całym mieszkaniu to i tak narazie najtańsza opcja na "multiroom" zwłaszcza, że głośniki google mam już w domu i one grają w grupie, pozostało mi tylko wpiąć w tą grupę amplituner Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 6 września 2022 Udostępnij Napisano 6 września 2022 No to faktycznie weź chromecast 3 albo 4 i ekstraktor. Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.