ziele_37 Napisano 17 maja 2022 Udostępnij Napisano 17 maja 2022 Witam. TV podłączone przez HDMI arc po obu stronach kablem HDMI 2.1. Gdy w TV zmieniam na dźwięk z systemu audio to dźwięku brak, przy zmianie na dźwięk TV dźwięk jest tylko przez głośniki w telewizorze. Pomoże ktoś ? Zestaw: TV - Sony 65XG8505 Onkyo 686 + JBL ES80 + Klipsch sub 10 + Dali alteco C 1. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 17 maja 2022 Udostępnij Napisano 17 maja 2022 Rozumiem, ze masz powłączane sterowanie HDMI (HDMI CEC)? Zarówno w amplitunerze jak i TV? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 17 maja 2022 Udostępnij Napisano 17 maja 2022 21 minut temu, PaVson napisał: A czy przypadkiem w ustawieniach TV nie trzeba zmienić dźwięku na PCM? Jeśli ustawisz na PCM to wtedy nie będziesz miał z TV dźwięku DD lub DD+ Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 17 maja 2022 Udostępnij Napisano 17 maja 2022 38 minut temu, PaVson napisał: A czy przypadkiem w ustawieniach TV nie trzeba zmienić dźwięku na PCM? nie, wtedy będzie będzie miał tylko stereo. Ma być Passthrough. @ziele_37 niestety ale bardzo często HDMI ARC żyje własnym życiem. Do sprawdzenia - TV włączone wszystkie funkcje od ARC oraz HDMI-CEC, dźwięk w tryb passthrough - Amplituner włączone opcje HDMI-CEC - przewód hdmi w wersji co najmniej Hdmi 1.4 podłączony w TV do złącza opisanego jako ARC w amplitunerze do złącza TV OUT podpisanego ARC. Jak to nie pomoże to reset do ustawień fabrycznych amplitunera oraz tv i ustawienie od nowa, jak nie pomoże to reklamacja tylko nie wiem czego, albo TV albo amplituner. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 17 maja 2022 Udostępnij Napisano 17 maja 2022 12 minut temu, lolekdrugi napisał: nie, wtedy będzie będzie miał tylko stereo. Ma być Passthrough.... Passtrough tylko w przypadku podłączenia urządzenia zewnętrznego pod TV. Jeśli chodzi o format dźwięku z TV ( z tunera) to trzeba ustawić Auto lub coś podobnego ( zależy od TV). PCM daje tylko 2.0 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 17 maja 2022 Udostępnij Napisano 17 maja 2022 Przed chwilą, Iron napisał: Passtrough tylko w przypadku podłączenia urządzenia zewnętrznego pod TV Przykro mi ale nie zgodzę się. Mam w TV normalnie ustawione Passthrough i wtedy działa jak trzeba, jest Atmos, DD, tak z aplikacji w TV jak i z podłączonego urządzenia do TV, nie ma znaczenia. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 17 maja 2022 Udostępnij Napisano 17 maja 2022 4 minuty temu, lolekdrugi napisał: Przykro mi ale nie zgodzę się. Mam w TV normalnie ustawione Passthrough i wtedy działa jak trzeba, jest Atmos, DD, tak z aplikacji w TV jak i z podłączonego urządzenia do TV, nie ma znaczenia. Nie mam żadnego urządzenia podłączonego i opcja passtrough jest u mnie nieaktywna. Za to mam ustawione auto i też wszystko działa jak trzeba . Widać zależy to od konkretnej konfiguracji domowego systemu AV Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 17 maja 2022 Udostępnij Napisano 17 maja 2022 17 minut temu, Iron napisał: Widać zależy to od konkretnej konfiguracji domowego systemu AV prawdpodobnie bardziej od producenta albo nawet producenta/modelu/wersji oprogramowania. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziele_37 Napisano 17 maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 17 maja 2022 2 godziny temu, Iron napisał: Rozumiem, ze masz powłączane sterowanie HDMI (HDMI CEC)? Zarówno w amplitunerze jak i TV? Tak, w obu urządzeniach włączone, chociaż w TV w momencie kiedy wybrany jest dźwięk ,, system audio" jest tak jak widać na zdjęciu, na szaro, nie ma wtedy możliwości zmiany tego ustawienia. Wtedy oczywiście dźwięku nie słyszę żadnego. W momencie wyboru ,, głośników TV" pojawia się możliwość wyłączenia tej opcji. 2 godziny temu, PaVson napisał: A czy przypadkiem w ustawieniach TV nie trzeba zmienić dźwięku na PCM? Dźwięk mam ustawiony na PCM. Przy zmianie na auto 1 lub auto 2 nic się nie zmienia, dalej brak dźwięku. 1 godzinę temu, lolekdrugi napisał: przewód hdmi w wersji co najmniej Hdmi 1.4 podłączony w TV do złącza opisanego jako ARC w amplitunerze do złącza TV OUT podpisanego ARC Przewód podpięty oczywiście do wejść/wyjść z arc. HDMI 2.1 , zamówiony gdzieś na necie w Holandii za około 25 euro, półtora metra, na wtyczce tylko napis 8k. Wrzucam też zdjęcie, może ktoś odkryje że ten kabel to jednak gówno Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 17 maja 2022 Udostępnij Napisano 17 maja 2022 (edytowany) 22 minuty temu, ziele_37 napisał: Tak, w obu urządzeniach włączone, chociaż w TV w momencie kiedy wybrany jest dźwięk ,, system audio" jest tak jak widać na zdjęciu, na szaro, nie ma wtedy możliwości zmiany tego ustawienia. Wtedy oczywiście dźwięku nie słyszę żadnego. W momencie wyboru ,, głośników TV" pojawia się możliwość wyłączenia tej opcji. Dźwięk mam ustawiony na PCM. Przy zmianie na auto 1 lub auto 2 nic się nie zmienia, dalej brak dźwięku. Przewód podpięty oczywiście do wejść/wyjść z arc. HDMI 2.1 , zamówiony gdzieś na necie w Holandii za około 25 euro, półtora metra, na wtyczce tylko napis 8k. Wrzucam też zdjęcie, może ktoś odkryje że ten kabel to jednak gówno Powłączaj wszystkie opcje dotyczące włączania i wyłączania Tv i innych urządzeń, odłącz sprzęt z prądu na kilka minut i spróbuj czy działa. Edytowano 17 maja 2022 przez Iron Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziele_37 Napisano 17 maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 17 maja 2022 (edytowany) 2 minuty temu, Iron napisał: Powłączaj wszystkie opcje dotyczące włączania i wyłączania Które opcje masz na myśli ? Edytowano 17 maja 2022 przez ziele_37 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 17 maja 2022 Udostępnij Napisano 17 maja 2022 (edytowany) 11 minut temu, ziele_37 napisał: Które opcje masz na myśli ? Automatyczne wyłączanie sprzężonych urządzeń i automatyczne włączenie TV. ARC kryje w sobie wiele tajemnic 😉. Np. u mnie Fbox ATV mimo wyłączenia w nim hdmi-cec jakimś cudem steruje amplitunerem , przełączając go na wejście do którego jest podpięty Fbox Edytowano 17 maja 2022 przez Iron Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 18 maja 2022 Udostępnij Napisano 18 maja 2022 Jest jeszcze jedna opcja. Gdyż to co mówisz o wersjach HDMI to są wersję gniazd w TV i amplitunerze. A nie kabla Czy Twój kabel ma żyłę ARC? Bo nie wszystkie kable to mają tak samo jak żyłę ethernet. Jeśli tak to kwestia ustawień. Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 18 maja 2022 Udostępnij Napisano 18 maja 2022 10 godzin temu, ziele_37 napisał: Przewód podpięty oczywiście do wejść/wyjść z arc. HDMI 2.1 , zamówiony gdzieś na necie w Holandii za około 25 euro, półtora metra, na wtyczce tylko napis 8k. Wrzucam też zdjęcie, może ktoś odkryje że ten kabel to jednak gówno pokaż jakąś instrukcję od tego kabla, cokolwiek, stronę producenta itp. 10 godzin temu, ziele_37 napisał: Dźwięk mam ustawiony na PCM. Przy zmianie na auto 1 lub auto 2 nic się nie zmienia, dalej brak dźwięku. na pewno nie ma być PCM. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz Zator Napisano 18 maja 2022 Udostępnij Napisano 18 maja 2022 Może na Denonie musisz ustawić odpowiednie żródło (source). Przeklikaj na pilocie źródła, może masz ustawione źle. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 18 maja 2022 Udostępnij Napisano 18 maja 2022 Dnia 18.05.2022 o 10:01, PaVson napisał: Qurna nurtuje mnie ten problem a może tutaj jest haczyk może Bitstream zadziała ????? tak naprawdę to jest problem z nazewnictwem stosowanym przez producentów sprzętu. Jak tutaj widać, Sony zamiast nazwać to HDMI-CEC/ARC używa Bravia Sync, LG używa SimpleLink, Panasonic uzywa VieraLink itp itd. A to jest to samo dokładnie tylko dzięki temu wsparcie techniczne może odrzucać zgłoszenia klientów bo przecież - "Twoje urządzenie nie obsługuje Bravia/Simple/Veria, tylko ARC/CEC a to jest co innego" i się bujasz. Passthrough to opcja przesyłania dźwięku tak jak jest ze źródła do odbiornika bez ingerencji pośrednika. Tym samym według tego co napisałeś, odpowiada to opcji Bitstream. PCM natomiast to trochę inna sprawa jest to dźwięk nieskompresowany i również można to spotkać pod różnymi nazwami niestety. Ostatecznie i tak chodzi o przesyłanie "tak jak jest" bez modyfikacji. Niestety jak wybierzemy w TV opcję PCM to dostaniemy tylko stereo ponieważ TV będzie ingerował. Mam nadzieje, że trochę rozjaśniłem Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziele_37 Napisano 18 maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 18 maja 2022 Witam ponownie. 13 godzin temu, Iron napisał: Powłączaj wszystkie opcje dotyczące włączania i wyłączania Tv i innych urządzeń, odłącz sprzęt z prądu na kilka minut i spróbuj czy działa. Obie opcje włączyłem wczoraj wieczorem. Na noc cały sprzęt pozostawiłem bez prądu, rano zanim włączyłem sprzęt, zamieniłem jeszcze kabel stronami, tak żeby wykluczyć też to. Niestety dalej bez zmian. 3 godziny temu, lolekdrugi napisał: na pewno nie ma być PCM. Tutaj tak jak pisałem już wyżej, zmiana na auto 1 czy auto 2 nie pomogła. 3 godziny temu, lolekdrugi napisał: pokaż jakąś instrukcję od tego kabla, cokolwiek, stronę producenta itp. Kabel kupowałem około dwóch lat temu,.jak teraz popatrzyłem to będzie to jeden z tych dwóch. "HDMI kabel - Versie: 2.1 - Ultra High Speed, Verguld: Ja, Aansluiting 1: HDMI A male, Aansluiting 2: HDMI A male, Lengte: 0.5 meter." https://www.allekabels.nl/hdmi-kabel/1779/3857688/8k-hdmi-kabel.html?gclid=Cj0KCQjwspKUBhCvARIsAB2IYutsErvOMhslxhAUpqd5d5tIJ9iRzC2sTOodbBamgcxGMngQHQWfl9MaAtAOEALw_wcB "Qnected® HDMI 2.1 kabel - 3 meter - 4K@120Hz, 8K@60Hz - HDR10+, Dolby Vision - eARC -... | bol.com" https://www.bol.com/nl/nl/p/qnected-hdmi-2-1-kabel-3-meter-4k-120hz-8k-60hz-hdr10-dolby-vision-earc-gecertificeerd-ultra-high-speed-48-gbps-geschikt-voor-playstation-5-xbox-series-x-s-tv-monitor-pc-laptop-beamer/9200000127142045/?Referrer=ADVNLGOO002018-G-115103312549-S-495295281313-9200000127142045&gclid=Cj0KCQjwspKUBhCvARIsAB2IYuvHv3acakrOKO5uQsa5Jy7b3DaXBE6JtxqMaTy1GB_bNcenirkLdD0aAtEEEALw_wcB Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 18 maja 2022 Udostępnij Napisano 18 maja 2022 Dnia 18.05.2022 o 07:41, S4Home napisał: Czy Twój kabel ma żyłę ARC? Bo nie wszystkie kable to mają tak samo jak żyłę ethernet. 18 godzin temu, ziele_37 napisał: Kabel kupowałem około dwóch lat temu,.jak teraz popatrzyłem to będzie to jeden z tych dwóch. "HDMI kabel - Versie: 2.1 - Ultra High Speed, Verguld: Ja, Aansluiting 1: HDMI A male, Aansluiting 2: HDMI A male, Lengte: 0.5 meter." https://www.allekabels.nl/hdmi-kabel/1779/3857688/8k-hdmi-kabel.html?gclid=Cj0KCQjwspKUBhCvARIsAB2IYutsErvOMhslxhAUpqd5d5tIJ9iRzC2sTOodbBamgcxGMngQHQWfl9MaAtAOEALw_wcB "Qnected® HDMI 2.1 kabel - 3 meter - 4K@120Hz, 8K@60Hz - HDR10+, Dolby Vision - eARC -... | bol.com" https://www.bol.com/nl/nl/p/qnected-hdmi-2-1-kabel-3-meter-4k-120hz-8k-60hz-hdr10-dolby-vision-earc-gecertificeerd-ultra-high-speed-48-gbps-geschikt-voor-playstation-5-xbox-series-x-s-tv-monitor-pc-laptop-beamer/9200000127142045/?Referrer=ADVNLGOO002018-G-115103312549-S-495295281313-9200000127142045&gclid=Cj0KCQjwspKUBhCvARIsAB2IYuvHv3acakrOKO5uQsa5Jy7b3DaXBE6JtxqMaTy1GB_bNcenirkLdD0aAtEEEALw_wcB Jeden ma to opisane: Geluidsondersteuning Audio Return Channel (ARC) - ✅ extended Audio Return Channel (eARC) - ✅ W drugim linku nie ma o tym słowa. JEŚLI wszystko inne próbowałeś to po prostu wypożycz inny kabel gdzie będziesz na 100% przekonany że to ma i wtedy sprawdź. Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 18 maja 2022 Udostępnij Napisano 18 maja 2022 12 minut temu, ziele_37 napisał: Kabel kupowałem około dwóch lat temu,.jak teraz popatrzyłem to będzie to jeden z tych dwóch. z tych dwóch kabli które podałeś, ten pierwszy link nie ma wzmianki o ethernecie czy o ARC, w drugim linku natomiast jest informacja. Na wszelki wypadek idź do sklepu i kup zwykły prosty kabel ARC ale taki aby w nim było napisane, że jest ethernet albo, że wspiera ARC. To nie musi być kabel hdmi 2.1 może być nawet hdmi 1.4. Na tak krótką odległość to nie ma znaczenia większego. Następnie spróbuj na nim to podpiąć. Ostatecznie pozostaje nam jeszcze ten nieszczęsny reset do ustawień fabrycznych 5 minut temu, S4Home napisał: Ten pierwszy ma to opisane: 🤦♂️ Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziele_37 Napisano 18 maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 18 maja 2022 1 godzinę temu, S4Home napisał: JEŚLI wszystko inne próbowałeś to po prostu wypożycz inny kabel gdzie będziesz na 100% przekonany że to ma i wtedy sprawdź. Zamówiłem właśnie te dwa kable, jutro powinny być więc po testach dam znać co i jak "Exilien Premium 8K Ultra HD 48Gbps High Speed HDMI 2.1 Kabel – HDMI 1.4 en 2.0... | bol.com" https://www.bol.com/be/nl/p/exilien-premium-8k-ultra-hd-48gbps-high-speed-hdmi-2-1-kabel-hdmi-1-4-en-2-0-backward-met-hdmi-ethernet-channel-en-earc-ondersteuning-nylon-bedrading-met-24k-gold-plated-contacts-ps5-en-xbox-series-x-ondersteuning-2-meter/9300000001080487/?promo=basket_818_recentbekeken-MCM-slot_C99__2_&bltgh=owt2oMzFkfzRp25oiDxFTg.2.3.ProductImage "Douxe HDMI Kabel 2.1 - 4K Ultra High Speed (120hz) - HDMI Kabel 8K (60hz) - HDMI naar... | bol.com" https://www.bol.com/be/nl/p/douxe-hdmi-kabel-2-1-4k-ultra-high-speed-hdmi-kabel-8k-hdmi-naar-hdmi-3-meter/9300000043278505/?s2a= Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 18 maja 2022 Udostępnij Napisano 18 maja 2022 @ziele_37 jak pisałem, wcześniej, dla działania eARC/ARC nie potrzebjesz kabli hdmi 2.1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 18 maja 2022 Udostępnij Napisano 18 maja 2022 A działało ci to arc kiedykolwiek? 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 19 maja 2022 Udostępnij Napisano 19 maja 2022 18 godzin temu, lolekdrugi napisał: z tych dwóch kabli które podałeś, ten pierwszy link nie ma wzmianki o ethernecie czy o ARC, w drugim linku natomiast jest informacja. Na wszelki wypadek idź do sklepu i kup zwykły prosty kabel ARC ale taki aby w nim było napisane, że jest ethernet albo, że wspiera ARC. To nie musi być kabel hdmi 2.1 może być nawet hdmi 1.4. Na tak krótką odległość to nie ma znaczenia większego. Następnie spróbuj na nim to podpiąć. Ostatecznie pozostaje nam jeszcze ten nieszczęsny reset do ustawień fabrycznych 🤦♂️ Po co powielasz posty? Napisałem to już. Wcześniej mi zgłaszałeś że pisze to samo a teraz sam to robisz. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 19 maja 2022 Udostępnij Napisano 19 maja 2022 3 minuty temu, S4Home napisał: o co powielasz posty? Napisałem to już. Wcześniej mi zgłaszałeś że pisze to samo a teraz sam to robisz. wskazaliście odwrotnie kable. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 19 maja 2022 Udostępnij Napisano 19 maja 2022 8 minut temu, lolekdrugi napisał: wskazaliście odwrotnie kable. Poprawiłem. Kiedy otworzyłem oba linki na raz w przeglądarce została zamieniona ich kolejność. Jednak wycinek opisu dawał jasno znać o którym mowa. Wszyscy wiedzieli Najważniejsze że zdążyłeś dodać swój komentarz. 😒 Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.