Skocz do zawartości

Budżetowy dobry bas, pierwsze wnioski i następne próby :-)


tomw

Recommended Posts

21 godzin temu, PanKlor napisał:

Od tego jest porządna korekcja. Działa to tak, że najpierw obsługiwany jest głośnik który wg systemu jest najdalej (czesto ten z adapterem, bo nie chodzi o fizyczna odleglosc a czas miedzy nadaniem sygnalu a jego odebraniem orzez mikrofon) a dopiero wg niego ustalane są opóźnienia innych kanałów. 

Tak, jeśli ampli ma kalibrację obydwu subwooferów niezależnie. To już w droższych modelach.

17 godzin temu, PanKlor napisał:

To wymaga trochę czasu. Sb1000 to sub który robi wow w porównaniu do budżetowych konstrukcji. Chcesz mieć u siebie wow to sb3000 sprawdź albo takiego Klipscha o których piszę tomw.

HT1003 nie jest budżetowy.

To dobry sub. Czy lepszy od SB1000? Kwestia sporna. Tu chodziło o zysk przy dwóch vs jeden.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Piotr Sonido napisał:

HT1003 nie jest budżetowy.

To dobry sub. Czy lepszy od SB1000? Kwestia sporna. Tu chodziło o zysk przy dwóch vs jeden.

 

To nie jest dobry sub, nie do kina. SB1000 z reszta tez nie, ale SVS schodzi chociaz do 20Hz, w przeciwienstwie do nie wiadomo ilu dla RELa, bo producent oszukuje i podaje wartosc przy -6dB, a nie jak wszyscy przy -3dB 🙂 Wiec na oko, REL schodzi do pewnie kolo 28-30Hz, a to o wiele za slabo na sub do kina, a takie ponoc jest jego przeznaczenie 🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę dodać, że ani w filmach ani w muzyce niższego zejścia nie czułem. Pierwotnie byłem nawet nastawiony na tymczasową podmianę sub'ów, bo zakładałem, że SVS po prostu lepiej wypadnie (właśnie niżej/mocniej przy zachowaniu podobnej precyzji), ale niczego więcej nie wniósł -  więcej na pewno miejsca zabiera. Opinia kolegi też była przychylna RELowi, więc wg mnie zwycięzcy wówczas nie było - to wyrównany poziom. Powyższe to zaznaczam tylko ocena wstępna/pierwsze wrażenia. @tomw pamiętaj o komprisach, bo u mnie one determinowały wybór -więcej muzyki,  więc nie chciałem rozlazłego pierdnięcia olbrzyma, tylko precyzji, kontroli, takiego mięsistego ciepłego basu, który uzupełnia przestrzeń.

Co do lokalizacji to były one różne. Tam gdzie mój REL stoi to akurat najlepsze warunki z dostępnych. Jak SVS się znowu pojawi to chciałem wariant po przekątnej jeszcze sprawdzić, ale nie sądzę żeby to wiele wniosło. Raczej drugi musiałby być faktycznie konstrukcji otwartej w tandemie jak u Ciebie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, lion napisał:

Mogę dodać, że ani w filmach ani w muzyce niższego zejścia nie czułem.

W muzyce raczej ciężko będzie. Rzadko kiedy instrumenty schodzą tak nisko. 

 

10 minut temu, lion napisał:

więc nie chciałem rozlazłego pierdnięcia olbrzyma, tylko precyzji, kontroli, takiego mięsistego ciepłego basu, który uzupełnia przestrzeń.

Już Ci wyżej pisałem, że są suby zamknięte które też dadzą radę. 

9 minut temu, lion napisał:

Co do lokalizacji to były one różne. Tam gdzie mój REL stoi to akurat najlepsze warunki z dostępnych. Jak SVS się znowu pojawi to chciałem wariant po przekątnej jeszcze sprawdzić, ale nie sądzę żeby to wiele wniosło. Raczej drugi musiałby być faktycznie konstrukcji otwartej w tandemie jak u Ciebie.

Załatw mikrofon pomiarowy i dopiero wtedy baw się w ustawianie. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)
3 godziny temu, lion napisał:

Mogę dodać, że ani w filmach ani w muzyce niższego zejścia nie czułem. Pierwotnie byłem nawet nastawiony na tymczasową podmianę sub'ów, bo zakładałem, że SVS po prostu lepiej wypadnie (właśnie niżej/mocniej przy zachowaniu podobnej precyzji), ale niczego więcej nie wniósł -  więcej na pewno miejsca zabiera. Opinia kolegi też była przychylna RELowi, więc wg mnie zwycięzcy wówczas nie było - to wyrównany poziom. Powyższe to zaznaczam tylko ocena wstępna/pierwsze wrażenia. @tomw pamiętaj o komprisach, bo u mnie one determinowały wybór -więcej muzyki,  więc nie chciałem rozlazłego pierdnięcia olbrzyma, tylko precyzji, kontroli, takiego mięsistego ciepłego basu, który uzupełnia przestrzeń.

Co do lokalizacji to były one różne. Tam gdzie mój REL stoi to akurat najlepsze warunki z dostępnych. Jak SVS się znowu pojawi to chciałem wariant po przekątnej jeszcze sprawdzić, ale nie sądzę żeby to wiele wniosło. Raczej drugi musiałby być faktycznie konstrukcji otwartej w tandemie jak u Ciebie.

Kumam, u mnie tez tylko zamkniety gra do muzy 🙂 Acz to ze nie slyszales roznicy raczej swiadczy o problemach z akustyka 🙂 SB1000 to tez jest delikatny sub do muzy, ale schodzi nizej niz REL 🙂 Na dole 1 Hz to spora i odczuwalna roznica, ja mam obecnie 17,5Hz zejscie i nadal mysle czy nie zamienic przodu na 2 x SW1200SW, wlasnie dla tego 1Hz nizej 🙂 Wiec jesli chcesz dwa, to definitywnie bym bral otwartego Klipscha, jak je ustawisz odpowiednio to sam powiesz "WOW, ale ogromna roznica z zejsciem" 🙂

 

Edytowano przez tomw
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, tomw napisał:

To nie jest dobry sub, nie do kina. SB1000 z reszta tez nie, ale SVS schodzi chociaz do 20Hz, w przeciwienstwie do nie wiadomo ilu dla RELa, bo producent oszukuje i podaje wartosc przy -6dB, a nie jak wszyscy przy -3dB 🙂 Wiec na oko, REL schodzi do pewnie kolo 28-30Hz, a to o wiele za slabo na sub do kina, a takie ponoc jest jego przeznaczenie 🙂

Sprawa mocno sporna. Bo ja uważam że tak. I to nie tylko ja :)

14 godzin temu, lion napisał:

Mogę dodać, że ani w filmach ani w muzyce niższego zejścia nie czułem. Pierwotnie byłem nawet nastawiony na tymczasową podmianę sub'ów, bo zakładałem, że SVS po prostu lepiej wypadnie (właśnie niżej/mocniej przy zachowaniu podobnej precyzji), ale niczego więcej nie wniósł -  więcej na pewno miejsca zabiera. Opinia kolegi też była przychylna RELowi, więc wg mnie zwycięzcy wówczas nie było - to wyrównany poziom. Powyższe to zaznaczam tylko ocena wstępna/pierwsze wrażenia. @tomw pamiętaj o komprisach, bo u mnie one determinowały wybór -więcej muzyki,  więc nie chciałem rozlazłego pierdnięcia olbrzyma, tylko precyzji, kontroli, takiego mięsistego ciepłego basu, który uzupełnia przestrzeń.

Co do lokalizacji to były one różne. Tam gdzie mój REL stoi to akurat najlepsze warunki z dostępnych. Jak SVS się znowu pojawi to chciałem wariant po przekątnej jeszcze sprawdzić, ale nie sądzę żeby to wiele wniosło. Raczej drugi musiałby być faktycznie konstrukcji otwartej w tandemie jak u Ciebie.

Jestem tego samego zdania.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)
3 godziny temu, Piotr Sonido napisał:

Bo ja uważam że tak. I to nie tylko ja :)

Znam ludzi ktorzy uwazaja ze disco polo to swietny gatunek muzyczny, ba, bardzo duza czesc polakow tak uwaza 🙂 Wiec jesli zalozymy ze ogromna wiekszosc ludzi nie slyszala nawet raz dobrego basu, to sam Sobie dopowiedz ile warta jest opinia takich ludkow 🙂

Jak sub nie schodzi ponizej 20Hz to nie jest sub do kina, po prostu 🙂

Edytowano przez tomw
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, tomw napisał:

Jak sub nie schodzi ponizej 20Hz to nie jest sub do kina, po prostu 🙂

Mój niby schodzi do 18 Hz ale pomieszczenie powoduje, że cokolwiek pojawią się w okolicy tych 21-22 Hz. To i tak bardzo nisko a znajdą się tacy którzy będą twierdzili, że im podłogówki w kinie zrobią bas ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, Butler napisał:

Kwestia sub niskiego zejścia to także kubatura pomieszczenia. W "klitkach" poniżej 20m2 fizyka nie jest zbyt łaskawa dla częstotliwości niższych jak ~20Hz (trzeba by policzyć indywidualnie)

Cosik Ci sie pomylilo, w malych pomieszczeniach masz problemy z wyzszymi czestotliwosciami 🙂 Im wieksze pomieszczenie, tym nizej sie objawia wplyw pomieszczenia, az do na tyle duzych pomieszczen ze mody sie objawiaja ponizej granicy slyszalnosci, czyli ich "nie ma" 🙂 Ja mam 20m2, u mnie problemy sa przy 30Hz (podbicie) i powyzej 60Hz 🙂 Choc wlasciwie to mozna powiedziec ze problemy zaczynaja sie od 26Hz i sa juz jednym wielkim problemem :D

 

aaa.jpg

7 minut temu, PanKlor napisał:

Mój niby schodzi do 18 Hz ale pomieszczenie powoduje, że cokolwiek pojawią się w okolicy tych 21-22 Hz. To i tak bardzo nisko a znajdą się tacy którzy będą twierdzili, że im podłogówki w kinie zrobią bas ;)

To cosik Ci obcina dol, naturalnie SB3000 schodzi do obiecanych 18Hz, SVS szczerze opisuje parametry, Klipsch z reszta tez 🙂 Tu masz SB3000 w trzech roznych ustawieniach 🙂 Masy problemow, ale zejscie jest bardzo ladne 🙂

aaaa.jpg

Edytowano przez tomw
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, PanKlor napisał:

Może to tez być wpływ drugiego suba. Te 21 Hz mi na razie wystarczy. Zmierzę sobie jeszcze raz za ok 2 miesiące po wstawieniu drzwi. Może wtedy się jeszcze raz przyjrzę tematowi. 

Tak, cosik Ci go tam obcina 🙂 Ale definitywnie polecam odkrycie o co chodzi, te 3Hz na dole to duza roznica, jeszcze bardziej bedzie Ci sie podobalo 🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, tomw napisał:

Cosik Ci sie pomylilo

Nic mi się nie pomylilo, nie miałem na myśli wpływ modów o czym wspominałeś. Chodzi ogólnie o długość fali w konfrontacji z długością ścian. Zerknij sobie jaką ma taka 20Hz, to aż 17m. Dzieląc przez 4 wychodzi 4.25m, jak masz krótszą ścianę to cała para suba w gwizdek idzie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)
23 minuty temu, Butler napisał:

Nic mi się nie pomylilo, nie miałem na myśli wpływ modów o czym wspominałeś. Chodzi ogólnie o długość fali w konfrontacji z długością ścian. Zerknij sobie jaką ma taka 20Hz, to aż 17m. Dzieląc przez 4 wychodzi 4.25m, jak masz krótszą ścianę to cała para suba w gwizdek idzie.

To co opisujesz, to sa dokladnie wlasnie mody pomieszczenia 🙂 Jedynie co Ci sie pomylilo, to kalkulacje i zasady dzialania 🙂 Moge Ci pokazac z 50 roznych pomiarow z 20m2, gdzie nie ma tego o czym piszesz 🙂 Chcesz moge Ci znalezc jak bede mial chwile wideo, gdzie jest to ladnie wszystko rozrysowane i wytlumaczone, nudne i dlugie, ale wytlumaczone idealnie 🙂 W sensie dlugosc fal, jak sie odbijaja, canceluja i ogolnie caly ten temat 🙂

PS. dorzucilem Ci symulacje z REWa, zobacz jak "problemy" ida nizej, w miare jak sie zmienia pomieszczenie na wieksze 🙂

44.jpg

55.jpg

 

6.jpg

Edytowano przez tomw
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, różnie fachowcy tłumacza. Sugeruje się opiniami które uzależniają wielkość pomieszczenia od zdolności odsłuchu niskich częstotliwości. Nawet tu na forum niedawno była o tym dyskusja która potwierdzała moje spostrzeżenia. Zresztą sam zerknij co pisał @michaudio

Ja już po konfiguracji z nowym ampli, SVS wrócił na front a za plecami wyładował JL z dwoma przetwornikami który równa pasmo jako near. Nawet nie miałem pojęcia że Dirac można integrować z jego DSP, z poziomu jednej apki wszystko wysterował.

Edytowano przez Butler
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, Butler napisał:

Wiesz, różnie fachowcy tłumacza. Sugeruje się opiniami które uzależniają wielkość pomieszczenia od zdolności odsłuchu niskich częstotliwości. Nawet tu na forum niedawno była o tym dyskusja która potwierdzała moje spostrzeżenia. Zresztą sam zerknij co pisał @michaudio

Serio nie staram sie nikogo urazic, ale jak chce posluchac fachowcow, to nie ide na polskie fora :D Anthony Grimani jest prawdziwym fachowcem, nie dosc ze produkuje wlasne systemy naglosnienia i je instaluje, to rok w rok niemalze jest odpowiedzialny za kina ktore uzyskuja tytuly najlepszych na swiecie 🙂 Na YT jest wiele godzin Jego wykladow, gdzie w sumie od A do Z tlumaczy wszystko co bys chcial wiedziec o akustyce w kinie, i o wiele wiele wiecej 🙂 Chcesz miec wiec info z pierwszej reki od prawdziwego fachowca, wpisz Jego imie w YT i poswiec te 20h czy wiecej, warto 🙂

PS. i tak, to na jakie czestotliwosci maja wplyw mody pomieszczenia jest zalezne od dlugosci scian, to jak najbardziej sie zgadza 🙂 Im dluzsze sciany, tym wplywaja na nizsze czestotliwosci 🙂 A w 20m2 bez problemu uzyskuje zejscie do 16Hz, wlasciwie w 20m2 przy scianach 2x5x2,1 nie mam zadnych problemow ponizej 26Hz 🙂

1 godzinę temu, Butler napisał:

Ja już po konfiguracji z nowym ampli, SVS wrócił na front a za plecami wyładował JL z dwoma przetwornikami który równa pasmo jako near. Nawet nie miałem pojęcia że Dirac można integrować z jego DSP, z poziomu jednej apki wszystko wysterował.

Super, robiles pomiary ? Poka jak to wyglada ? I mi sie tez nearfield strasznie podoba, dla tego mam obecnie 5 subow, jeden z masazem plecow :D Jedyne "ale" to ze tylko ja to czuje, no ale cusz, ja jestem najwazniejszy :D No i JL audio to klasa sama w sobie wiec mnie nie dzilwi 🙂

Edytowano przez tomw
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, PanKlor napisał:

Byłem, widziałem ale nie mierzyłem ;) Jakas literówka Ci się wkradła? Bo nijak mi się to nie spina. 

Tak tak, za późno było aby poprawić 🙂 dokładnie jest 5,10 x 3,85 x 2,10 🙂

PS. wiesz ze mam teraz lepszy bas niż miałem zeszłym razem, na mniejszym budżecie? 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, PanKlor napisał:

Znajde jakis pretekst zakupowy to może kiedyś zajrzę ;)

Hehe, jak skoncze to dam znac, mysle ze warto wpasc bez pretektow zakupowych tez 🙂 Bedzie bas lepszy niz byles ostatnim razem, sporo lepszy 🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...