Skocz do zawartości

Dali Rubicon 2


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
12 minut temu, Mprezi napisał:

Jedno pytanie, co oznacza, pelna kontrolą nad membranami?

Oznacza to, że potrzebujesz wzmacniacza tranzystorowego z DF ok. 50.

Edytowano przez Kraft
Napisano
11 minut temu, Mprezi napisał:

co oznacza, pelna kontrolą nad membranami?

Niska impedancja wyjściowa wzmacniacza to absolutna podstawa. Im niższa impedancja wyjściowa tym silniej wzmacniacz tłumi drgania cewki, co skuteczniej hamuje membranę po impulsie. To bezpośrednio prowadzi do pojęcia Damping Factor (DF)

wysoki DF = dobra kontrola (200-300)

Rubicon 2 nie potrzebują watów. Potrzebują wzmacniacza, który bez stresu odda 7–10 A w impulsie i nie zmieni charakteru (headroom).

Napisano
11 minut temu, cymes napisał:

Niska impedancja wyjściowa wzmacniacza to absolutna podstawa. Im niższa impedancja wyjściowa tym silniej wzmacniacz tłumi drgania cewki, co skuteczniej hamuje membranę po impulsie. To bezpośrednio prowadzi do pojęcia Damping Factor (DF)

wysoki DF = dobra kontrola (200-300)

Rubicon 2 nie potrzebują watów. Potrzebują wzmacniacza, który bez stresu odda 7–10 A w impulsie i nie zmieni charakteru (headroom).

Mam pytanie, jak to sie ma w przypadku wzmacniacza naim nait 5si i Rubicon 2

Napisano

Nie wiem jaka budowę ma nait.

TEAC-AP-505-FENOMENALNE-BRZMIENIE-JAPONSKIE-MITRZOSTWO-STYL-VINTAGE-Liczba-kanalow-2.jpeg.f2443c60e1165006f48dd2df99de4c47.jpeg

Moja końcówka w kl. D z małym trafem posiada duży bank kondensatorów.

Moduł Ncore (NC122MP „Tuned by TEAC”) daje bardzo niską impedancję wyjściową, bardzo wysoki damping factor, ekstremalnie szybki slew rate. To oznacza że membrana jest hamowana elektrycznie, nie „mechanicznie”. Bas nie zależy od masy trafa, tylko od szybkości pętli sprzężenia. Do tego bufor klasy A który stabilizuje impedancję wejściową, zapewnia ciągłość prądową sygnału, eliminuje „suchość” i „cyfrowość” klasy D.

Napisano
6 minut temu, cymes napisał:

Nie wiem jaka budowę ma nait.

TEAC-AP-505-FENOMENALNE-BRZMIENIE-JAPONSKIE-MITRZOSTWO-STYL-VINTAGE-Liczba-kanalow-2.jpeg.f2443c60e1165006f48dd2df99de4c47.jpeg

Moja końcówka w kl. D z małym trafem posiada duży bank kondensatorów.

Moduł Ncore (NC122MP „Tuned by TEAC”) daje bardzo niską impedancję wyjściową, bardzo wysoki damping factor, ekstremalnie szybki slew rate. To oznacza że membrana jest hamowana elektrycznie, nie „mechanicznie”. Bas nie zależy od masy trafa, tylko od szybkości pętli sprzężenia. Do tego bufor klasy A który stabilizuje impedancję wejściową, zapewnia ciągłość prądową sygnału, eliminuje „suchość” i „cyfrowość” klasy D.

Zakladam na podstawie tego wpisu, jak rozumiem opartego na własnych doświadczeniach, że AP 701 tym bardziej polubi Rubikony, z wzajemnością....

Napisano (edytowany)

@cymes - jesteś naprawdę mądry i inteligentny facet. Nie wiem jak inni, ale ja mam do Ciebie prośbę. Czy zechciałbyś spróbować pisać na forum sam od siebie, bez przepuszczania każdego możliwego posta przez AI? Ewentualnie chociaż wstępnie weryfikować, filtrować wyniki? Nie pakujmy tych syntetycznych i generycznych treści w każde możliwe miejsce w internecie. Jest ich wszędzie od groma. Przepraszam za czepialstwo, ale kłóci mi się to z samą ideą forum.

Edytowano przez lpomis
Napisano

Niestety nie jestem inżynierem nie posiadam wiedzy technicznej o budowe elektroniki audio. Mogę przestać pisać o aspektach technicznych ale kolorowych metaforycznych opowieści nie będę również pisał i nie wchodzi mi czytanie takich. Zwykły tekst bez podparcia będzie odbierany jako nudny albo zmyślony. 

Słyszę dość dobrze jestem ciekaw tej strony technicznej, gdzieś muszę ją nabyć.

Myślisz że każdy mój post napisał SI?

26 minut temu, lpomis napisał:

jesteś naprawdę mądry i inteligentny facet

26 minut temu, lpomis napisał:

chociaż wstępnie weryfikować, filtrować wyniki? Nie pakujmy tych syntetycznych i generycznych treści

Nie wiem co mam o tym myśleć... 

Wartość korzystania z sztucznej inteligencji jest wprost proporcjonalna do wysokości inteligencji pytającego.

Miałem wrażenie że część osób jest również zainteresowana stroną techniczną a wręcz wymagają dowodów od tej strony.

Napisano

@cymes Jestem b. ciekaw jak z masą / wielkością dźwięku z Teaca. Bo to bywa drugą stroną wzmacniaczy o większej kontroli i pętli SZ - dostajemy mniej wypełnienia.  Scena wychodzi mocno na boki, czy wszystko jest trzymane między kolumnami? Porównywałeś z innymi wzmacniaczami?

Napisano (edytowany)

@Rafał S mogę porównać set Teac 505 do Musician M2si (na Rubiconach), który nie miał czarnego tła, ujednolicał bas, dźwięk był gesty, rysowany grubą kreską i ociężały. Ogólnie set Teac miał czarne tło, precyzję, separację, rozdzielczość lecz rysowane cienką kreską czyli bardziej stawiał na kontur niż wypełnienie. Dość efekciarski, szeroko ale gładko. Pierwszy krok preamp klas A zmienił równowagę tonalną na trochę ciemniejszą, trochę wyluzował i nasycił brzmienie. Dalej dac r2r doładował wypełnienie dźwięk nabrał masy. Finalnie łagodniej na górze co dało trochę mniejszą szerokość, ale głębia to tutaj NT wypada płasko.

Edytowano przez cymes
Napisano

Jestem ostrożny w stosunku do sztucznej inteligencji, potrafi siać zlepkiem bzdur, staram się wydobyć cenne i rzetelne informacje. Nie jestem w stanie ich zweryfikować na 100%, jak napisałem jaką techniczną bzdurę proszę mnie poprawić.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...