Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
Miałem tą Fonicę, myślała długo, ale czytała absolutnie wszystko... Wrzuciłem do niej kiedyś dla żartu płytę cd-rom z Windowsem, podumała i zaczęła odtwarzać. Ćwierkało, cmokało w głośnikach, to że plik nie był w formacie audio nie miało znaczenia. 😁 Po 10 latach wydobyta z szafy testowo odtwarzała też wszystkie wypalane cd-rki i cd-rw. Kiedyś to było... A nowe odtwarzacze myślą, bo prawie wszystkie są oparte na napędach DVD. I nawet te "skrócone" tylko do odtwarzania CD potrzebują czasu.
-
Dolby Atmos 7.2.4 - ustawienie surround back
topic odpisał Butler na From Nowhere Crew w Kino Domowe
Pierwsza opcja nie jest optymalna. Kąt ok, ale za blisko te głośniki. Jeśli wchodzi w grę jedynie drugi wariant który całkowicie rozumiem, to uważam że warto przysunąć sofę trochę do przodu. -
Wieczorami słucham z sieci kolejnych płyt Ala Basile'a. Przeważnie produkuje je Duke Robillard, a przygrywa jego band. Stylistyka b. Robillardowa - swingujący blues i okolice - tyle, że z nieco innymi aranżami (Al Basile to wokalista i trębacz / kornecista). Fajny wokal, piękne dęciaki, klawisze i groove sekcji rytmicznej. Plus gitara Duke'a, ale raczej jako dodatek niż treść główna. Jakże inne od typowego gitarowego bluesa!
-
Mnie aż mdli jak ktoś na siłę próbuje udowodnić na YT że rzeźba ignorująca zalecenia Dolby gra lepiej. Zasady Atmosów są banalnie proste a próbowanie instalowania widzimisiów wynikają albo z ograniczonych możliwości instalacyjnych, albo po prostu z niewiedzy lub głupoty. Atmos oraz DTS:X to dźwięk obiektowy. To nie są kanały. W Mediainfo filmu można podejrzeć ile takich dynamicznych grających obiektów mamy zakodowanych w peaku akcji. Tak więc jeśli realizator filmu zakłada że nasz obiekt ma być nad głową to, to ten obiekt powinien być nad tą głową słyszalny a nie gdzieś tam z przodu z powodu upośledzonego rozstawu głośników. Nie ma czegoś takiego że top rear i surround back coś tam wyrówna i ukryje niedoskonałości. Cel nadrzędny jest jeden. Głośniki należy umieścić tak by różnice kątowe pomiędzy nimi były jak najbardziej zbliżone do siebie, a słuchacz znajdował się w bańce która go otacza. I tyle. Każde odstępstwo od tej reguły to degradacja możliwości systemu kina. Realie są jednak jakie są. Czasem po prostu nie ma opcji by można było rozstawić system po bożemu. No i składają ludzie kino tak jak mogą i są często nawet z efektu zadowoleni. A że zamiar producenta filmu był zgoła odmienny? No cóż, dopiero jak się wschłuchasz w film to się zorientujesz że coś ta balistyka dźwięków Atmosa nie jest do końca taka jak powinna. Ogólnie tolerancje są dość spore, dla x.x.4 to 45 stopni ale +-10 daje dość spore pole manewru. Im mniej stopni pochylenia, tym słabiej ten górny dźwięk usłyszysz, tego nie da się przeskoczyć. Wtedy x.x.6 robi robotę.
-
Wymień kolumny kiedy Ci się znudzą. Słuchałem kolumn ponad 50 letnich, sam uźywam parę kolumn z 1993 roku, i nic im nie brakuje. Gumowe zawieszenia głośników niskotonowych są bez zarzutu. Ale to kolumny w obudowach bas-refleks. Bardziej martwiłbym się o zawieszenia niskotonowców w obudowach zamkniętych. Potencjalnym problemem w starych kolumnach jest raczej kiepski stan kondensatorów, które jednak można tanio i szybko wymienić na nowe. Problematyczne były głośniki produkowane w PRL-u, bo ich piankowe zawieszenia się rozpadały. We współczesnych kolumnach dobrej jakości nie ma tego problemu, pod warunkiem, że są normalnie używane, bez katowania i przegrzewania.
- Today
-
Kable
topic odpisał Top Hi-Fi & Video Design na Kordian Kamiński w Słuchawki i wzmacniacze słuchawkowe
Uderzyć do sklepu z segmentem PRO i kupić to co mają "droższego" to będzie wystarczające. Chociaż te studyjne Yamahy to dobry produkt. -
H90 nie jest aż tak jasny, a na pewno nie ma w nim ostrości. Może zagrać dobrze.
-
Dziękuję za podpowiedzi. Rzeczywiście wymiana tania nie będzie. Przede wszystkim sprawdzę możliwość naprawy bo wg mnie to sprawa softu ewentualnie modułu sieciowego. Spróbuje w Audio Center Poland. Takich Waszych propozycji raczej się spodziewałem. Co do Arcama i Anthema to pytanie jak ogarnąć bi-amping bo kabli nie mogę zmienić (są już zabetonowane 😟 ) i Arcam najbrzydszy lepszy Anthem. Ładny jest NAD 778 i przyjazna obsługa z telefonu ale czytałem o awaryjności i problemach. Jak zwykle głos żony jest ważny bo ona głównie słucha i obsługuje. Jej najbardziej podoba się Marantz ale dźwięk może ją przekonać do czegoś innego.
-
Możemy wysłać za kaucją jak potencjalny zainteresowany będzie chciał się o tym przekonać
-
Subwoofer pod łóżkiem nie wróży zbyt dobrze. Za dużo w tym miejscu jest odbić ale rozumiem, że może się to podobać
-
Oczywiście wiem, że pytanie jest trochę bez sensu, wpływ na starzenie się głośników mają różne rzeczy, ale czy da się wychwycić pewne tendencje, zasady? Np. sprzęt droższy gra dłużej, ale w każdym po np. ok. 5 latach przyspieszają procesy pogarszajace jakość dźwięku? Czy np. w branży mówi się, że kolumny danej marki dłużej trzymają "poziom", a inne nie?
-
Oczywiście wiem, że pytanie jest trochę bez sensu, wpływ na starzenie się głośników mają różne rzeczy, ale czy da się wychwycić pewne tendencje, zasady? Np. sprzęt droższy gra dłużej, ale w każdym po np. ok. 5 latach przyspieszają procesy pogarszajace jakość dźwięku? Czy np. w branży mówi się, że kolumny danej marki dłużej trzymają "poziom", a inne nie?
-
To się nie uda ale zawsze warto sprawdzić samemu jak salon audio bardzo chce wysłać sprzęt.
-
Ten H95 nie jest aż takim romantykiem ale oczywiście gwarancji dać nie możemy, no trzeba poprostu posłuchać!😀
-
Przychylam się do tego samego spostrzeżenia jak kolega powyżej. Z tym, że zmiana głośników na coś lepszego będzie wiązać się z wyższą dopłatą. Wspomniane ProAC D2R to mógłby być bardzo trafny pomysł !
-
@Top Hi-Fi & Video Design nie będzie za ciepło - Hegel H95 z JMR Lucia ?
-
Cześć Do Twojej listy poszukiwań dołączyłbym Hegla H95. To ocieplony wzmacniacz, z ładną barwą i dobrą kontrolą na dole pasma. Aktualnie jest w lepszej cenie, łapiesz się https://www.tophifi.pl/stereo/wzmacniacze-zintegrowane/hegel-h95.html Zapraszamy na sprawdzenie
-
Dolby Atmos 7.2.4 - ustawienie surround back
topic odpisał Zuriel48 na From Nowhere Crew w Kino Domowe
Właśnie robię 7.1.2 system,a docelowo 7.1.4 i myślę nad rozwiązaniem 2x Front High + 2x Top Rear Podobno efekt jest "wow" i druga opcja na zdjęciu jest poprawna,ponieważ wyrówna to Dirac i "przeciągnie" cały dźwięk Nie chcę źle doradzić,bo będę dopiero testował takie rozwiązanie.... Jaki masz ampli? -
Moim zdaniem (zakładając, że Expo 2010 /nie znam/ jest bardo podobny do Expo 2510 /znam/) przetwornikiem nic nie zdziałasz. Zostaje zmiana głośników lub wzmacniacza (2510 to dla mnie najlepszy substytut Supernaita - może nawet lepszy jak Naim i jego bym nie ruszał, bo to bardzo przyjemne granie ale właśnie z górą baaaardzo delikatną i delikatnie dawkowaną). Tu chyba tylko kierunek na coś w stylu PMC zostaje albo cieszyć się tym co jest. Ewentualnie ProAc D2R (to może być kapitalne połączenie). Usher SD500 też do sprawdzenia jak już przećwiczysz przetworniki i nie osiągniesz tego czego szukasz. Powodzenia.
-
Witam wszystkich Niebawem będę budował nowy pokój KD, już kompletuję sprzęt pod atmos 7.2.4. Ale napotkałem mały problem, nazywa się żona Dołączam dwa zdjęcia z projektu z rozstawem kolumn w pomieszczeniu. W pierwszym wypadku surroundy boczne są na lini uszu, surroundy tylne za kanapa pod odpowiednim kątem. W drugim wypadku ( taki żona akceptuję ) surroundy boczne wysunięte troszkę do przodu ( nie zdjęciu są w lini uszu ) A surroundy tylne na tych samych ścianach co boczne tylko za słuchaczem. Wiem że prawilnie powinny byc za kanapa. Ale może ktoś z was ma tak ustawione kolumny tylne, może ktoś z was miał do czynienia z tak ustawionym systemem i może mi powiedzieć czy to ma sens ? Czy ryzykować rozwodem i montować za kanapa
-
Przekonam się we wrześniu. Dłuższa historia. Kandydata na zięcia na razie brak.
-
From Nowhere Crew dołączył do społeczności
-
Witam. Możesz zapytać w djpromotion.com.pl Wyślij im e-maila. Oni mają sporo muzyki, nawet tej sprzed paru dekad, może pomogą. pozdrawiam
-
Dzisiejsze posty
-
Miałem tą Fonicę, myślała długo, ale czytała absolutnie wszystko... Wrzuciłem do niej kiedyś dla żartu płytę cd-rom z Windowsem, podumała i zaczęła odtwarzać. Ćwierkało, cmokało w głośnikach, to że plik nie był w formacie audio nie miało znaczenia. 😁 Po 10 latach wydobyta z szafy testowo odtwarzała też wszystkie wypalane cd-rki i cd-rw. Kiedyś to było... A nowe odtwarzacze myślą, bo prawie wszystkie są oparte na napędach DVD. I nawet te "skrócone" tylko do odtwarzania CD potrzebują czasu.
-
Pierwsza opcja nie jest optymalna. Kąt ok, ale za blisko te głośniki. Jeśli wchodzi w grę jedynie drugi wariant który całkowicie rozumiem, to uważam że warto przysunąć sofę trochę do przodu.
-
Wieczorami słucham z sieci kolejnych płyt Ala Basile'a. Przeważnie produkuje je Duke Robillard, a przygrywa jego band. Stylistyka b. Robillardowa - swingujący blues i okolice - tyle, że z nieco innymi aranżami (Al Basile to wokalista i trębacz / kornecista). Fajny wokal, piękne dęciaki, klawisze i groove sekcji rytmicznej. Plus gitara Duke'a, ale raczej jako dodatek niż treść główna. Jakże inne od typowego gitarowego bluesa!
-
Mnie aż mdli jak ktoś na siłę próbuje udowodnić na YT że rzeźba ignorująca zalecenia Dolby gra lepiej. Zasady Atmosów są banalnie proste a próbowanie instalowania widzimisiów wynikają albo z ograniczonych możliwości instalacyjnych, albo po prostu z niewiedzy lub głupoty. Atmos oraz DTS:X to dźwięk obiektowy. To nie są kanały. W Mediainfo filmu można podejrzeć ile takich dynamicznych grających obiektów mamy zakodowanych w peaku akcji. Tak więc jeśli realizator filmu zakłada że nasz obiekt ma być nad głową to, to ten obiekt powinien być nad tą głową słyszalny a nie gdzieś tam z przodu z powodu upośledzonego rozstawu głośników. Nie ma czegoś takiego że top rear i surround back coś tam wyrówna i ukryje niedoskonałości. Cel nadrzędny jest jeden. Głośniki należy umieścić tak by różnice kątowe pomiędzy nimi były jak najbardziej zbliżone do siebie, a słuchacz znajdował się w bańce która go otacza. I tyle. Każde odstępstwo od tej reguły to degradacja możliwości systemu kina. Realie są jednak jakie są. Czasem po prostu nie ma opcji by można było rozstawić system po bożemu. No i składają ludzie kino tak jak mogą i są często nawet z efektu zadowoleni. A że zamiar producenta filmu był zgoła odmienny? No cóż, dopiero jak się wschłuchasz w film to się zorientujesz że coś ta balistyka dźwięków Atmosa nie jest do końca taka jak powinna. Ogólnie tolerancje są dość spore, dla x.x.4 to 45 stopni ale +-10 daje dość spore pole manewru. Im mniej stopni pochylenia, tym słabiej ten górny dźwięk usłyszysz, tego nie da się przeskoczyć. Wtedy x.x.6 robi robotę.
-
Wymień kolumny kiedy Ci się znudzą. Słuchałem kolumn ponad 50 letnich, sam uźywam parę kolumn z 1993 roku, i nic im nie brakuje. Gumowe zawieszenia głośników niskotonowych są bez zarzutu. Ale to kolumny w obudowach bas-refleks. Bardziej martwiłbym się o zawieszenia niskotonowców w obudowach zamkniętych. Potencjalnym problemem w starych kolumnach jest raczej kiepski stan kondensatorów, które jednak można tanio i szybko wymienić na nowe. Problematyczne były głośniki produkowane w PRL-u, bo ich piankowe zawieszenia się rozpadały. We współczesnych kolumnach dobrej jakości nie ma tego problemu, pod warunkiem, że są normalnie używane, bez katowania i przegrzewania.
-
Przez Top Hi-Fi & Video Design · Napisano
Uderzyć do sklepu z segmentem PRO i kupić to co mają "droższego" to będzie wystarczające. Chociaż te studyjne Yamahy to dobry produkt. -
Cześć, Proste pytanie, ale ciężko mi coś znaleść w tym temacie. Mam dwa urządzenia z portami trigger out 12v - streamer oraz odtwarzacz CD, ale mam jeden wzmacniacz z jednym portem trigger in. Czy się to jakoś podłączyć tak aby zarówno streamer jak i odtwarzacz włączały wzmacniacz?
-
Przez Top Hi-Fi & Video Design · Napisano
A proszę bardzo. Cieszymy sie, że nowy wybór wpłynął na Twój system! -
Przez Top Hi-Fi & Video Design · Napisano
H90 nie jest aż tak jasny, a na pewno nie ma w nim ostrości. Może zagrać dobrze. -
Dziękuję za podpowiedzi. Rzeczywiście wymiana tania nie będzie. Przede wszystkim sprawdzę możliwość naprawy bo wg mnie to sprawa softu ewentualnie modułu sieciowego. Spróbuje w Audio Center Poland. Takich Waszych propozycji raczej się spodziewałem. Co do Arcama i Anthema to pytanie jak ogarnąć bi-amping bo kabli nie mogę zmienić (są już zabetonowane 😟 ) i Arcam najbrzydszy lepszy Anthem. Ładny jest NAD 778 i przyjazna obsługa z telefonu ale czytałem o awaryjności i problemach. Jak zwykle głos żony jest ważny bo ona głównie słucha i obsługuje. Jej najbardziej podoba się Marantz ale dźwięk może ją przekonać do czegoś innego.
-
Przez Top Hi-Fi & Video Design · Napisano
Możemy wysłać za kaucją jak potencjalny zainteresowany będzie chciał się o tym przekonać -
Przez Top Hi-Fi & Video Design · Napisano
Subwoofer pod łóżkiem nie wróży zbyt dobrze. Za dużo w tym miejscu jest odbić ale rozumiem, że może się to podobać -
Oczywiście wiem, że pytanie jest trochę bez sensu, wpływ na starzenie się głośników mają różne rzeczy, ale czy da się wychwycić pewne tendencje, zasady? Np. sprzęt droższy gra dłużej, ale w każdym po np. ok. 5 latach przyspieszają procesy pogarszajace jakość dźwięku? Czy np. w branży mówi się, że kolumny danej marki dłużej trzymają "poziom", a inne nie?
-
Oczywiście wiem, że pytanie jest trochę bez sensu, wpływ na starzenie się głośników mają różne rzeczy, ale czy da się wychwycić pewne tendencje, zasady? Np. sprzęt droższy gra dłużej, ale w każdym po np. ok. 5 latach przyspieszają procesy pogarszajace jakość dźwięku? Czy np. w branży mówi się, że kolumny danej marki dłużej trzymają "poziom", a inne nie?
-
To się nie uda ale zawsze warto sprawdzić samemu jak salon audio bardzo chce wysłać sprzęt.
-
-
Dzisiejsze tematy