Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Miałem tą Fonicę, myślała długo, ale czytała absolutnie wszystko... Wrzuciłem do niej kiedyś dla żartu płytę cd-rom z Windowsem, podumała i zaczęła odtwarzać. Ćwierkało, cmokało w głośnikach, to że plik nie był w formacie audio nie miało znaczenia. 😁 Po 10 latach wydobyta z szafy testowo odtwarzała też wszystkie wypalane cd-rki i cd-rw. Kiedyś to było... A nowe odtwarzacze myślą, bo prawie wszystkie są oparte na napędach DVD. I nawet te "skrócone" tylko do odtwarzania CD potrzebują czasu.
  3. Pierwsza opcja nie jest optymalna. Kąt ok, ale za blisko te głośniki. Jeśli wchodzi w grę jedynie drugi wariant który całkowicie rozumiem, to uważam że warto przysunąć sofę trochę do przodu.
  4. Wieczorami słucham z sieci kolejnych płyt Ala Basile'a. Przeważnie produkuje je Duke Robillard, a przygrywa jego band. Stylistyka b. Robillardowa - swingujący blues i okolice - tyle, że z nieco innymi aranżami (Al Basile to wokalista i trębacz / kornecista). Fajny wokal, piękne dęciaki, klawisze i groove sekcji rytmicznej. Plus gitara Duke'a, ale raczej jako dodatek niż treść główna. Jakże inne od typowego gitarowego bluesa!
  5. Mnie aż mdli jak ktoś na siłę próbuje udowodnić na YT że rzeźba ignorująca zalecenia Dolby gra lepiej. Zasady Atmosów są banalnie proste a próbowanie instalowania widzimisiów wynikają albo z ograniczonych możliwości instalacyjnych, albo po prostu z niewiedzy lub głupoty. Atmos oraz DTS:X to dźwięk obiektowy. To nie są kanały. W Mediainfo filmu można podejrzeć ile takich dynamicznych grających obiektów mamy zakodowanych w peaku akcji. Tak więc jeśli realizator filmu zakłada że nasz obiekt ma być nad głową to, to ten obiekt powinien być nad tą głową słyszalny a nie gdzieś tam z przodu z powodu upośledzonego rozstawu głośników. Nie ma czegoś takiego że top rear i surround back coś tam wyrówna i ukryje niedoskonałości. Cel nadrzędny jest jeden. Głośniki należy umieścić tak by różnice kątowe pomiędzy nimi były jak najbardziej zbliżone do siebie, a słuchacz znajdował się w bańce która go otacza. I tyle. Każde odstępstwo od tej reguły to degradacja możliwości systemu kina. Realie są jednak jakie są. Czasem po prostu nie ma opcji by można było rozstawić system po bożemu. No i składają ludzie kino tak jak mogą i są często nawet z efektu zadowoleni. A że zamiar producenta filmu był zgoła odmienny? No cóż, dopiero jak się wschłuchasz w film to się zorientujesz że coś ta balistyka dźwięków Atmosa nie jest do końca taka jak powinna. Ogólnie tolerancje są dość spore, dla x.x.4 to 45 stopni ale +-10 daje dość spore pole manewru. Im mniej stopni pochylenia, tym słabiej ten górny dźwięk usłyszysz, tego nie da się przeskoczyć. Wtedy x.x.6 robi robotę.
  6. Wymień kolumny kiedy Ci się znudzą. Słuchałem kolumn ponad 50 letnich, sam uźywam parę kolumn z 1993 roku, i nic im nie brakuje. Gumowe zawieszenia głośników niskotonowych są bez zarzutu. Ale to kolumny w obudowach bas-refleks. Bardziej martwiłbym się o zawieszenia niskotonowców w obudowach zamkniętych. Potencjalnym problemem w starych kolumnach jest raczej kiepski stan kondensatorów, które jednak można tanio i szybko wymienić na nowe. Problematyczne były głośniki produkowane w PRL-u, bo ich piankowe zawieszenia się rozpadały. We współczesnych kolumnach dobrej jakości nie ma tego problemu, pod warunkiem, że są normalnie używane, bez katowania i przegrzewania.
  7. Today
  8. Uderzyć do sklepu z segmentem PRO i kupić to co mają "droższego" to będzie wystarczające. Chociaż te studyjne Yamahy to dobry produkt.
  9. Cześć, Proste pytanie, ale ciężko mi coś znaleść w tym temacie. Mam dwa urządzenia z portami trigger out 12v - streamer oraz odtwarzacz CD, ale mam jeden wzmacniacz z jednym portem trigger in. Czy się to jakoś podłączyć tak aby zarówno streamer jak i odtwarzacz włączały wzmacniacz?
  10. A proszę bardzo. Cieszymy sie, że nowy wybór wpłynął na Twój system!
  11. H90 nie jest aż tak jasny, a na pewno nie ma w nim ostrości. Może zagrać dobrze.
  12. Dziękuję za podpowiedzi. Rzeczywiście wymiana tania nie będzie. Przede wszystkim sprawdzę możliwość naprawy bo wg mnie to sprawa softu ewentualnie modułu sieciowego. Spróbuje w Audio Center Poland. Takich Waszych propozycji raczej się spodziewałem. Co do Arcama i Anthema to pytanie jak ogarnąć bi-amping bo kabli nie mogę zmienić (są już zabetonowane 😟 ) i Arcam najbrzydszy lepszy Anthem. Ładny jest NAD 778 i przyjazna obsługa z telefonu ale czytałem o awaryjności i problemach. Jak zwykle głos żony jest ważny bo ona głównie słucha i obsługuje. Jej najbardziej podoba się Marantz ale dźwięk może ją przekonać do czegoś innego.
  13. Możemy wysłać za kaucją jak potencjalny zainteresowany będzie chciał się o tym przekonać
  14. Subwoofer pod łóżkiem nie wróży zbyt dobrze. Za dużo w tym miejscu jest odbić ale rozumiem, że może się to podobać
  15. Oczywiście wiem, że pytanie jest trochę bez sensu, wpływ na starzenie się głośników mają różne rzeczy, ale czy da się wychwycić pewne tendencje, zasady? Np. sprzęt droższy gra dłużej, ale w każdym po np. ok. 5 latach przyspieszają procesy pogarszajace jakość dźwięku? Czy np. w branży mówi się, że kolumny danej marki dłużej trzymają "poziom", a inne nie?
  16. Oczywiście wiem, że pytanie jest trochę bez sensu, wpływ na starzenie się głośników mają różne rzeczy, ale czy da się wychwycić pewne tendencje, zasady? Np. sprzęt droższy gra dłużej, ale w każdym po np. ok. 5 latach przyspieszają procesy pogarszajace jakość dźwięku? Czy np. w branży mówi się, że kolumny danej marki dłużej trzymają "poziom", a inne nie?
  17. To się nie uda ale zawsze warto sprawdzić samemu jak salon audio bardzo chce wysłać sprzęt.
  18. Ten H95 nie jest aż takim romantykiem ale oczywiście gwarancji dać nie możemy, no trzeba poprostu posłuchać!😀
  19. Przychylam się do tego samego spostrzeżenia jak kolega powyżej. Z tym, że zmiana głośników na coś lepszego będzie wiązać się z wyższą dopłatą. Wspomniane ProAC D2R to mógłby być bardzo trafny pomysł !
  20. @Top Hi-Fi & Video Design nie będzie za ciepło - Hegel H95 z JMR Lucia ?
  21. Cześć Do Twojej listy poszukiwań dołączyłbym Hegla H95. To ocieplony wzmacniacz, z ładną barwą i dobrą kontrolą na dole pasma. Aktualnie jest w lepszej cenie, łapiesz się https://www.tophifi.pl/stereo/wzmacniacze-zintegrowane/hegel-h95.html Zapraszamy na sprawdzenie
  22. Właśnie robię 7.1.2 system,a docelowo 7.1.4 i myślę nad rozwiązaniem 2x Front High + 2x Top Rear Podobno efekt jest "wow" i druga opcja na zdjęciu jest poprawna,ponieważ wyrówna to Dirac i "przeciągnie" cały dźwięk Nie chcę źle doradzić,bo będę dopiero testował takie rozwiązanie.... Jaki masz ampli?
  23. Moim zdaniem (zakładając, że Expo 2010 /nie znam/ jest bardo podobny do Expo 2510 /znam/) przetwornikiem nic nie zdziałasz. Zostaje zmiana głośników lub wzmacniacza (2510 to dla mnie najlepszy substytut Supernaita - może nawet lepszy jak Naim i jego bym nie ruszał, bo to bardzo przyjemne granie ale właśnie z górą baaaardzo delikatną i delikatnie dawkowaną). Tu chyba tylko kierunek na coś w stylu PMC zostaje albo cieszyć się tym co jest. Ewentualnie ProAc D2R (to może być kapitalne połączenie). Usher SD500 też do sprawdzenia jak już przećwiczysz przetworniki i nie osiągniesz tego czego szukasz. Powodzenia.
  24. Witam wszystkich Niebawem będę budował nowy pokój KD, już kompletuję sprzęt pod atmos 7.2.4. Ale napotkałem mały problem, nazywa się żona Dołączam dwa zdjęcia z projektu z rozstawem kolumn w pomieszczeniu. W pierwszym wypadku surroundy boczne są na lini uszu, surroundy tylne za kanapa pod odpowiednim kątem. W drugim wypadku ( taki żona akceptuję ) surroundy boczne wysunięte troszkę do przodu ( nie zdjęciu są w lini uszu ) A surroundy tylne na tych samych ścianach co boczne tylko za słuchaczem. Wiem że prawilnie powinny byc za kanapa. Ale może ktoś z was ma tak ustawione kolumny tylne, może ktoś z was miał do czynienia z tak ustawionym systemem i może mi powiedzieć czy to ma sens ? Czy ryzykować rozwodem i montować za kanapa
  25. Przekonam się we wrześniu. Dłuższa historia. Kandydata na zięcia na razie brak.
  26. Witam. Możesz zapytać w djpromotion.com.pl Wyślij im e-maila. Oni mają sporo muzyki, nawet tej sprzed paru dekad, może pomogą. pozdrawiam
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Miałem tą Fonicę, myślała długo, ale czytała absolutnie wszystko... Wrzuciłem do niej kiedyś dla żartu płytę cd-rom z Windowsem, podumała i zaczęła odtwarzać. Ćwierkało, cmokało w głośnikach, to że plik nie był w formacie audio nie miało znaczenia. 😁 Po 10 latach wydobyta z szafy testowo odtwarzała też wszystkie wypalane cd-rki i cd-rw. Kiedyś to było... A nowe odtwarzacze myślą, bo prawie wszystkie są oparte na napędach DVD. I nawet te "skrócone" tylko do odtwarzania CD potrzebują czasu.
    • Pierwsza opcja nie jest optymalna. Kąt ok, ale za blisko te głośniki. Jeśli wchodzi w grę jedynie drugi wariant który całkowicie rozumiem, to uważam że warto przysunąć sofę trochę do przodu.
    • Wieczorami słucham z sieci kolejnych płyt Ala Basile'a. Przeważnie produkuje je Duke Robillard, a przygrywa jego band. Stylistyka b. Robillardowa - swingujący blues i okolice - tyle, że z nieco innymi aranżami (Al Basile to wokalista i trębacz / kornecista). Fajny wokal, piękne dęciaki, klawisze i groove sekcji rytmicznej. Plus gitara Duke'a, ale raczej jako dodatek niż  treść główna. Jakże inne od typowego gitarowego bluesa! 
    • Mnie aż mdli jak ktoś na siłę próbuje udowodnić na YT że rzeźba ignorująca zalecenia Dolby gra lepiej. Zasady Atmosów są banalnie proste a próbowanie instalowania widzimisiów wynikają albo z ograniczonych możliwości instalacyjnych, albo po prostu z niewiedzy lub głupoty. Atmos oraz DTS:X to dźwięk obiektowy. To nie są kanały. W Mediainfo filmu można podejrzeć ile takich dynamicznych grających obiektów mamy zakodowanych w peaku akcji. Tak więc jeśli realizator filmu zakłada że nasz obiekt ma być nad głową to, to ten obiekt powinien być nad tą głową słyszalny a nie gdzieś tam z przodu z powodu upośledzonego rozstawu głośników. Nie ma czegoś takiego że top rear i surround back coś tam wyrówna i ukryje niedoskonałości. Cel nadrzędny jest jeden. Głośniki należy umieścić tak by różnice kątowe pomiędzy nimi były jak najbardziej zbliżone do siebie, a słuchacz znajdował się w bańce która go otacza. I tyle. Każde odstępstwo od tej reguły to degradacja możliwości systemu kina. Realie są jednak jakie są. Czasem po prostu nie ma opcji by można było rozstawić system po bożemu. No i składają ludzie kino tak jak mogą i są często nawet z efektu zadowoleni. A że zamiar producenta filmu był zgoła odmienny? No cóż, dopiero jak się wschłuchasz w film to się zorientujesz że coś ta balistyka dźwięków Atmosa nie jest do końca taka jak powinna. Ogólnie tolerancje są dość spore, dla x.x.4 to 45 stopni ale +-10 daje dość spore pole manewru. Im mniej stopni pochylenia, tym słabiej ten górny dźwięk usłyszysz, tego nie da się przeskoczyć. Wtedy x.x.6 robi robotę.
    • Wymień kolumny kiedy Ci się znudzą. Słuchałem kolumn ponad 50 letnich, sam uźywam parę kolumn z 1993 roku, i nic im nie brakuje. Gumowe zawieszenia głośników niskotonowych są bez zarzutu. Ale to kolumny w obudowach bas-refleks. Bardziej martwiłbym się o zawieszenia niskotonowców w obudowach zamkniętych.  Potencjalnym problemem w starych kolumnach jest raczej kiepski stan kondensatorów, które jednak można tanio i szybko wymienić na nowe. Problematyczne były głośniki produkowane w PRL-u, bo ich piankowe zawieszenia się rozpadały. We współczesnych kolumnach dobrej jakości nie ma tego problemu, pod warunkiem, że są normalnie używane, bez katowania i przegrzewania.  
    • Uderzyć do sklepu z segmentem PRO i kupić to co mają "droższego" to będzie wystarczające. Chociaż te studyjne Yamahy to dobry produkt.
    • Cześć, Proste pytanie, ale ciężko mi coś znaleść w tym temacie. Mam dwa urządzenia z portami trigger out 12v - streamer oraz odtwarzacz CD, ale mam jeden wzmacniacz z jednym portem trigger in. Czy się to jakoś podłączyć tak aby zarówno streamer jak i odtwarzacz włączały wzmacniacz?
    • A proszę bardzo. Cieszymy sie, że nowy wybór wpłynął na Twój system!
    • H90 nie jest aż tak jasny, a na pewno nie ma w nim ostrości. Może zagrać dobrze.
    • Dziękuję za podpowiedzi. Rzeczywiście wymiana tania nie będzie.  Przede wszystkim sprawdzę możliwość naprawy bo wg mnie to sprawa softu ewentualnie modułu sieciowego. Spróbuje w Audio Center Poland. Takich Waszych propozycji raczej się spodziewałem. Co do Arcama i Anthema to pytanie jak ogarnąć bi-amping bo kabli nie mogę zmienić (są już zabetonowane 😟 ) i Arcam  najbrzydszy lepszy Anthem. Ładny jest NAD 778 i przyjazna obsługa z telefonu ale czytałem o awaryjności i problemach.  Jak zwykle głos żony jest ważny bo ona głównie słucha i obsługuje.  Jej najbardziej podoba się Marantz ale dźwięk może ją przekonać do czegoś innego. 
    • Możemy wysłać za kaucją jak potencjalny zainteresowany będzie chciał się o tym przekonać
    • Subwoofer pod łóżkiem nie wróży zbyt dobrze. Za dużo w tym miejscu jest odbić ale rozumiem, że może się to podobać  
    • Oczywiście wiem, że pytanie jest trochę bez sensu, wpływ na starzenie się głośników mają różne rzeczy, ale czy da się wychwycić pewne tendencje, zasady? Np. sprzęt droższy gra dłużej, ale w każdym po np.  ok. 5 latach przyspieszają procesy pogarszajace jakość dźwięku? Czy np. w branży mówi się, że kolumny danej marki dłużej trzymają "poziom", a inne nie? 
    • Oczywiście wiem, że pytanie jest trochę bez sensu, wpływ na starzenie się głośników mają różne rzeczy, ale czy da się wychwycić pewne tendencje, zasady? Np. sprzęt droższy gra dłużej, ale w każdym po np.  ok. 5 latach przyspieszają procesy pogarszajace jakość dźwięku? Czy np. w branży mówi się, że kolumny danej marki dłużej trzymają "poziom", a inne nie? 
    • To się nie uda ale zawsze warto sprawdzić samemu jak salon audio bardzo chce wysłać sprzęt. 
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...