Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
Ale to masz w DD+, Nie w HD
-
W opcjach. Ale moim zdaniem Ty nie szukasz cieplejszego wzmacniacza patrząc na Twój opis. No to jak to? Cieplejsze to Magnat, Vincent, Denon, Atoll na przykład. Ale nimi nie wyciągniesz tego. Musisz dobrze się zastanwić jakieś aTwoje oczekiwania. Bo coś tu wątek skręca dziwnie.
-
For a versatile Moving Magnet (MM) cartridge under €200, consider the Nagaoka MP-110. It offers a warm, musical sound that is less analytical than some competitors, which should complement his tube amp and soft-sounding speakers perfectly, avoiding excessive brightness. It tracks well on records of varying conditions and is excellent for pop and rock Uhmegle. Alternatively, the Ortofon 2M Blue is a great choice for detail within the budget. It would add more clarity to his "too much analog" setup without becoming harsh. Both are highly respected and widely available, making them safe and well-received gifts for an analog enthusiast.
-
Wiele sprzętów grających ma certyfikat Hi-Res Audio i znaczy to tylko tyle, że może odtwarzać pliki cyfrowe z rozdzielczością i/lub częstotliwością próbkowania wiekszą niż standardowe CD, ale nie mniej niż 24-bit/96 kHz. Znaczek "Hi-Res Audio Wireless" dodaje prestiżu, ponieważ sprzęt ma wbudowane kodeki LDAC, LHDC, LC3plus i MQair. Nie przejmowałbym się nim wcale przy tej klasie sprzętu o jakiej jest mowa. Bardziej doskwierałoby mi brak AirPlay. Nie sądzę, aby obsługa Tidala była możliwa bez aplikacji na telefon/tablet. Tego też nie potrafi wcześniej wspomniany Marantz Melody X M-CR612. Rozwiązanie z dwoma parami kolumn podstawkowych mija się z celem, bo ich zestrojenie, aby grały w tym samym czasie i uzupełniały się, będzie praktycznie niemożliwe. Ponad to w Twoim budżecie w cenie dwóch zestawów podstawkowych można kupić świetne kolumny podłogowe, albo najlepsze podstawkowe jakie Tobie pasują i do nich subwoofer. Nie czarujmy się, ale z konstrukcji dwudrożnych podstawkowych z przetwornikiem średnio-niskotonowym o średnicy do 16.5cm zawsze będzie kompromis z basem albo ze średnicą. Są kolumny podstawkowe trójdrożne, ale moim zdaniem nadal brakuje im oddechu. Pokój 12 m2 jest stosunkowo niewielki (bardzo ograniczona kubatura) i dobrze dobrany amplituner CD z funkcjami sieciowymi wpasuje się do niego idealnie. Nie musi on być super mocny, ważniejsze będą kolumny i ich brzmienie oraz sprawność. W podobnej przestrzeni przez ponad 10 lat używałem małego amplitunera Pioneera SX-P01DAB o mocy 75W w klasie D wraz kolumnami podstawkowe Wharfedale Diamond 10.1. Ten tandem zestaw grał ze streamera, CD, amplitunera, z TV, BT i przez AirPlay'a, a grał więcej niż bardzo przyzwoicie, poprawnie. ALE Niestety czasem brakowało zejścia na basie. Sprawa basu sama rozwiązała się, przez zmianę mieszkania i wymianę sprzętu na inny, który wypełni kubaturę pokoju 28 m2. A założony budżet do 10 tyś pozwala na odrobinę szaleństwa
-
Ad. 1 To nie jest prawda i jakiś oklepany mit , on może pomóc w wygładzeniu, ale nie jest to jego podstawowa i główna funkcja to jest jakby bonus.Jeśli w pomieszczeniu są duże problemy to sub w żadnym stopniu tego nie naprawi i jeszcze bez dsp oraz innych narzędzi kalibracyjnych to jest jakaś bzdura. Podstawa suba to uzupełnienie niskich jest to fundament. Ad.2 Nie do końca tak jest - sub dodaje przede wszystkim dynamiki , transjentów i autentyczności nagraniom, całościowe granie setu jest lepsze,poprawione, większy headroom, rozciągnięcie niskich oraz ich kontrola ,bas brzmi naturalniej oraz realniej.
-
Znasz może jakieś wzmacniacze cieplejsze? Podałeś Cambridge AXR100 tylko jak w nim podkręcić basy Tak znalazłem wątek na forum. ma900 to wzmacniacz, którym jestem zainteresowany ten albo vintage innej opcji nie ma. Miejsce gdzieś się znajdzie w pokoju:). Nawet na YT słychać ta moc. Bardzo dziękuję S!N! za pomoc jak również innym uczestnikom za komentarze. Pozdrawiam serdecznie.
-
https://x.com/JamesMelville/status/1994067606525956286?s=20
- Today
-
Oczywiście, że RN800. Ma YPAO które robo robotę.
-
Tak, widziałem te bass refleksy, ciekawe rozwiązanie. Trzeba powiesić jak obrazek. No kuszące są, ale naprawdę zależy mi żeby z ręką na sercu 80Hz odcięcie było -0dB. Inaczej wrzucę podstawkowe.
-
Ciekawostki przyrodnicze (i nie tylko).
topic odpisał pairtick na pairtick w Rozmowy (nie)kontrolowane
https://x.com/marlene4719/status/1994060391744180570?s=20 https://x.com/i/grok/share/Cftmw2GEFSyHFMZKEXFZXHMXJ Nieciekawie. -
Mój głos na wzmacniacz i osobny streamer. Powód jest banalny, Wiim ma świetne wsparcie oprogramowania. Firma słucha uwag klientów, i wprowadza funkcjonalności których potrzebują. A w razie "W", zawsze taniej wymienić sam streamer. Yamaha wspiera swoje sprzęty wybiórczo, i po wymianie serii modelowej starsza traci wsparcie. Czasem nawet bez wymiany. Mam między innymi Yamahę NP-S303, która nie może odtwarzać bezstratnie Spotify. Choć sama 303-jka potrafi odtwarzać znacznie gęstsze pliki niż te dostarczane teraz przez Spotify, to jednak na wskutek braku aktualizacji jest to niemożliwe. Jedynym problemem jest ograniczenie wpisane w oprogramowanie streamera. A klientom wciska się ciemnotę, że sprzętu nie da się zaktualizować, bo niby zbyt stary. Dlatego dokupiłem Wiima Pro Plus, i nie kupię więcej żadnego streamera z logo wielkich firm audio.
- Wczoraj
-
Niestety pomiar w REW nie pokaze wszystkiego. Nie bagatelizowalbym ucha jak ostatecznego urzadzenia pomiarowego.
-
Jest jeszcze focal aria evo x n°1 nówki 4k zł jak wypadły by przy kef q concerto?
-
Generalnie każdy subwoofer aktywny (bo te mam na myśli) tak się zachowuje. Krótkie kable pomiedzy przetwornikiem a wzmacniaczem bez jakiejkolwiek zwrotnicy sprawiają, że cewka "trzymana" jest silnie przez wzmacniacz. Kolumna pasywna (standartowa) ma wielokrotnie więcej kabla plus dodatkowe cewki, kondensatory czy oporniki w zwrotnicy, które utrudniają wzmacniaczowi kontrolę nad najbardziej wymagajacym pasmem kolumn czyli niskimi tonami. W zależności od układu SEM przetwornika, może bardziej lub mniej wpływać na w/w kontrolę przez co nieodpowiednie dobranie wzmacniacza może powodować problemy z wysterowaniem. Na forum ludzie nazywają to "wymagającymi kolumnami" , które potrzebują odpowiedniego wzmacniacza.
-
Ja tylko dlatego chce sprawdzic suba. Jak slysze o niskim zejsciu to już nie potrzebuje takiego suba.
-
Z tym oczywiście trudno się nie zgodzić
-
Ja akurat w tym miejscu odwieczny problem z dziurą na 40-70hz.Raczej direc live nie ruszy się.
-
Nic takiego nie napisałem. Jeszcze raz. Uważam, że dopiero dobrze umiejscowiony i ustawiony subwoofer pozwala wydobyć z niego pełny potencjał i usłyszeć, co naprawdę może zaoferować w kwestii brzmienia, oczywiście mając na uwadze akustykę pomieszczenia. Temat rozwinąłem we wcześniejszych postach: https://forum.audio.com.pl/topic/100812-jaki-subwoofer-do-4000-zł/page/10/#findComment-739763 i tutaj: https://forum.audio.com.pl/topic/100812-jaki-subwoofer-do-4000-zł/page/10/#findComment-739909
-
ELAC Debut 2.0 OW4.2 od spodu mają 2 bass refleksy rozstawione w miarę szeroko. Stąd moim zdaniem spore wymiary podła w stosunku do średnicy przetworników. Teoretycznie ma to dać zakres 70-35 kHz. Z tego powodu trzeba pamiętać przy montażu, że tych kolumienek nie można podstawić na podstawie ani zawieść ma uchwytach mocowanych od dołu. Na marginesie dobrze komponują się wyglądem z przednimi podłogowymi Uni-FI UF52 😉
-
Murarzmirek12 dołączył do społeczności
-
Czołem, chciałbym zbudować zestaw kina domowego 5.1/7.1 z przednimi kolumnami canton reference 7k. polecicie mi odpowiedni amplituner ?
-
Czołem, chciałbym zbudować zestaw kina domowego 5.1/7.1 z przednimi kolumnami canton reference 7k. polecicie mi odpowiedni amplituner ?
-
Czołem, chciałbym zbudować zestaw kina domowego 5.1/7.1 z przednimi kolumnami canton reference 7k. polecicie mi odpowiedni amplituner ?
-
Uważasz zatem, że nie ma złych i dobrych subów - są tylko źle ustawione? I że ustawieniem da się spowodować, że sub zyska umiejętność różnicowania dwóch dźwięków basowych (jeden ciut wyższy od drugiego), a bas zyska fakturę, barwę i kontur? Czy podobnie uważasz, że testowane niedawno przez Ciebie monitory AE miały dobry bas, tylko nie byłeś w stanie go z nich wydobyć ustawieniem i DSP?
-
Cześć Biorąc pod uwagę Twoje liczne wymagania najlepszym wyborem wydaje się amplituner CD. Dlaczego? Gdybyś kupiła przyzwoite budżetowe CD , oddzielnie amplituner,budżet na dobre kolumny,o których wspominasz, może okazać się zbyt krótki. Propozycje kolegi @KWF wydają się w Twoim przypadku bardzo sensowne,bo pozwalają ,po zakupie któregoś z wymienionych amplitunerów CD, sporą część budżetu przeznaczyć na zakup kolumn, które wedle tego,czego uczą na Forum są najważniejszą częścią systemu. Sam gram na Taga HTR 1500 CD,o której wspomniał kolega @KWF. Uważam,że jej moc spokojnie wystarczy do metrażu , który podałaś,sam gram w większym . Posiada też wszystkie wymienione przez Ciebie funkcjonalności ,ale... nie posiada certyfikatu hi-res i streaming jest obsługiwany z poziomu aplikacji. Pierwszy brak wydaje się mało istotny z punktu widzenia użytkowego,to chyba taki chwyt na podrasowanie prestiżu sprzętu. Drugi brak może okazać się trudny do obejścia,o czym wspomina kolega @Chmarski
-
No i okej. Nie mam zamiaru Cię absolutnie krytykować za takie podejście. To Twoja droga, Twoje preferencje. Nie mogę się jednak zgodzić ze wszystkim co napisałeś, w szczególności ze stwierdzeniem, że: Uważam, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że tak naprawdę nie wiesz jak te subwoofery grały. Nawet bardzo drogi sub może wypaść po prostu słabo i niekoniecznie będzie to wina samego sprzętu, tylko sposobu jego interakcji z pomieszczeniem. Jasne. Z wykresami też łatwo popaść w skrajność. Warto zachować umiar i oczywiście weryfikować "usznie"
-
Dzisiejsze posty
-
Wiele sprzętów grających ma certyfikat Hi-Res Audio i znaczy to tylko tyle, że może odtwarzać pliki cyfrowe z rozdzielczością i/lub częstotliwością próbkowania wiekszą niż standardowe CD, ale nie mniej niż 24-bit/96 kHz. Znaczek "Hi-Res Audio Wireless" dodaje prestiżu, ponieważ sprzęt ma wbudowane kodeki LDAC, LHDC, LC3plus i MQair. Nie przejmowałbym się nim wcale przy tej klasie sprzętu o jakiej jest mowa. Bardziej doskwierałoby mi brak AirPlay. Nie sądzę, aby obsługa Tidala była możliwa bez aplikacji na telefon/tablet. Tego też nie potrafi wcześniej wspomniany Marantz Melody X M-CR612. Rozwiązanie z dwoma parami kolumn podstawkowych mija się z celem, bo ich zestrojenie, aby grały w tym samym czasie i uzupełniały się, będzie praktycznie niemożliwe. Ponad to w Twoim budżecie w cenie dwóch zestawów podstawkowych można kupić świetne kolumny podłogowe, albo najlepsze podstawkowe jakie Tobie pasują i do nich subwoofer. Nie czarujmy się, ale z konstrukcji dwudrożnych podstawkowych z przetwornikiem średnio-niskotonowym o średnicy do 16.5cm zawsze będzie kompromis z basem albo ze średnicą. Są kolumny podstawkowe trójdrożne, ale moim zdaniem nadal brakuje im oddechu. Pokój 12 m2 jest stosunkowo niewielki (bardzo ograniczona kubatura) i dobrze dobrany amplituner CD z funkcjami sieciowymi wpasuje się do niego idealnie. Nie musi on być super mocny, ważniejsze będą kolumny i ich brzmienie oraz sprawność. W podobnej przestrzeni przez ponad 10 lat używałem małego amplitunera Pioneera SX-P01DAB o mocy 75W w klasie D wraz kolumnami podstawkowe Wharfedale Diamond 10.1. Ten tandem zestaw grał ze streamera, CD, amplitunera, z TV, BT i przez AirPlay'a, a grał więcej niż bardzo przyzwoicie, poprawnie. ALE Niestety czasem brakowało zejścia na basie. Sprawa basu sama rozwiązała się, przez zmianę mieszkania i wymianę sprzętu na inny, który wypełni kubaturę pokoju 28 m2. A założony budżet do 10 tyś pozwala na odrobinę szaleństwa
-
Ad. 1 To nie jest prawda i jakiś oklepany mit , on może pomóc w wygładzeniu, ale nie jest to jego podstawowa i główna funkcja to jest jakby bonus.Jeśli w pomieszczeniu są duże problemy to sub w żadnym stopniu tego nie naprawi i jeszcze bez dsp oraz innych narzędzi kalibracyjnych to jest jakaś bzdura. Podstawa suba to uzupełnienie niskich jest to fundament. Ad.2 Nie do końca tak jest - sub dodaje przede wszystkim dynamiki , transjentów i autentyczności nagraniom, całościowe granie setu jest lepsze,poprawione, większy headroom, rozciągnięcie niskich oraz ich kontrola ,bas brzmi naturalniej oraz realniej.
-
Znasz może jakieś wzmacniacze cieplejsze? Podałeś Cambridge AXR100 tylko jak w nim podkręcić basy Tak znalazłem wątek na forum. ma900 to wzmacniacz, którym jestem zainteresowany ten albo vintage innej opcji nie ma. Miejsce gdzieś się znajdzie w pokoju:). Nawet na YT słychać ta moc. Bardzo dziękuję S!N! za pomoc jak również innym uczestnikom za komentarze. Pozdrawiam serdecznie.
-
Oczywiście, że RN800. Ma YPAO które robo robotę.
-
Przez Gumowe Ucho · Napisano
Tak, widziałem te bass refleksy, ciekawe rozwiązanie. Trzeba powiesić jak obrazek. No kuszące są, ale naprawdę zależy mi żeby z ręką na sercu 80Hz odcięcie było -0dB. Inaczej wrzucę podstawkowe. -
https://x.com/marlene4719/status/1994060391744180570?s=20 https://x.com/i/grok/share/Cftmw2GEFSyHFMZKEXFZXHMXJ Nieciekawie.
-
Mój głos na wzmacniacz i osobny streamer. Powód jest banalny, Wiim ma świetne wsparcie oprogramowania. Firma słucha uwag klientów, i wprowadza funkcjonalności których potrzebują. A w razie "W", zawsze taniej wymienić sam streamer. Yamaha wspiera swoje sprzęty wybiórczo, i po wymianie serii modelowej starsza traci wsparcie. Czasem nawet bez wymiany. Mam między innymi Yamahę NP-S303, która nie może odtwarzać bezstratnie Spotify. Choć sama 303-jka potrafi odtwarzać znacznie gęstsze pliki niż te dostarczane teraz przez Spotify, to jednak na wskutek braku aktualizacji jest to niemożliwe. Jedynym problemem jest ograniczenie wpisane w oprogramowanie streamera. A klientom wciska się ciemnotę, że sprzętu nie da się zaktualizować, bo niby zbyt stary. Dlatego dokupiłem Wiima Pro Plus, i nie kupię więcej żadnego streamera z logo wielkich firm audio.
-
Niestety pomiar w REW nie pokaze wszystkiego. Nie bagatelizowalbym ucha jak ostatecznego urzadzenia pomiarowego.
-
Jest jeszcze focal aria evo x n°1 nówki 4k zł jak wypadły by przy kef q concerto?
-
Przez Chyba Miro 84 · Napisano
Generalnie każdy subwoofer aktywny (bo te mam na myśli) tak się zachowuje. Krótkie kable pomiedzy przetwornikiem a wzmacniaczem bez jakiejkolwiek zwrotnicy sprawiają, że cewka "trzymana" jest silnie przez wzmacniacz. Kolumna pasywna (standartowa) ma wielokrotnie więcej kabla plus dodatkowe cewki, kondensatory czy oporniki w zwrotnicy, które utrudniają wzmacniaczowi kontrolę nad najbardziej wymagajacym pasmem kolumn czyli niskimi tonami. W zależności od układu SEM przetwornika, może bardziej lub mniej wpływać na w/w kontrolę przez co nieodpowiednie dobranie wzmacniacza może powodować problemy z wysterowaniem. Na forum ludzie nazywają to "wymagającymi kolumnami" , które potrzebują odpowiedniego wzmacniacza. -
Ja tylko dlatego chce sprawdzic suba. Jak slysze o niskim zejsciu to już nie potrzebuje takiego suba.
-
Przez Radek Kostrzewski · Napisano
Ja akurat w tym miejscu odwieczny problem z dziurą na 40-70hz.Raczej direc live nie ruszy się. -
Nic takiego nie napisałem. Jeszcze raz. Uważam, że dopiero dobrze umiejscowiony i ustawiony subwoofer pozwala wydobyć z niego pełny potencjał i usłyszeć, co naprawdę może zaoferować w kwestii brzmienia, oczywiście mając na uwadze akustykę pomieszczenia. Temat rozwinąłem we wcześniejszych postach: https://forum.audio.com.pl/topic/100812-jaki-subwoofer-do-4000-zł/page/10/#findComment-739763 i tutaj: https://forum.audio.com.pl/topic/100812-jaki-subwoofer-do-4000-zł/page/10/#findComment-739909
-
-
Dzisiejsze tematy