Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Właśnie stąd się wzięły nowe wynalazki i udowodniono , że ziemia jest okrągła Proste rozwiązanie, jak sam napisałeś x.x.6
  3. Nie wyobrażam sobie prawidłowo odwzorowanego dźwięku deszczu z top front czy top rear jeśli kąty wynoszą poniżej 20 stopni. Sam rozmach dźwieku ok, tego nie podważam. Ale nad głową za duża luka. Uważam że żaden Audysey, ARC, Dirac czy inne DSP nie będzie w stanie zniwelować braku fizycznego głośnika dla dźwięku obiektowego w tak niskich kątach. W każdej dziedzinie są kontrowersyjni eksperci. Niestety.
  4. Musical M2si - fajne, zaskakująco pełne brzmienie, energiczne, z dobrze dociążonym, sprężystym dołem, przestrzenne. Audiolab 6000A - spokojniejsze, z dobrą równowagą i bez ostrości. Uniwersalne. Roksan Caspian (o ile jeszcze go dostaniesz) - gęsty dół, mocno nasycony, głęboki. Lekko wycofany środek pasma. Może jeszcze nowe Musicale, w tym najtańszy B1xi, ale niestety nie słuchałem go z Luciami. Tak czy inaczej do rozważenia. Połączenie z H95 - jest ciekawie. Czysto, gładko ma wysokich, szeroko. Ale mięska na basie to tutaj żadnego nie będzie. Całościowo za lekko.
  5. Czy Arcam AVR 5 z Dirac 5.1.2 zagra lepiej niż Onkyo Rz50 7.1.2 bądź 4 w kinie? Zastanawiam się cały czas nad ampli i mam mętlik w głowie, bo wiem z doświadczenia, że 7.1 gra lepiej niż 5.1, więc idąc za tokiem rozumowania...... W stereo nie pytam, bo na każdym forum piszą, że zdecydowanie lepiej.
  6. No właśnie,teraz sobie wyobraź, że zawala się strop i masz dźwięk z Top Rear, bo tak podzieli to procesor z amplitunera. Teraz druga sytuacja, gdzie w filmie skacze z przodu "Hulk" na ziemię i wydaje "ryk". Dźwięk będzie z przodu,jak skacze, a na samym końcu zleci z góry i wyda ryk. Samolot który leci z przodu do tyłu. Tutaj cały czas jesteś w bańce Tego podstawowa rzeźba Atmos nie odda. Tak samo , jak przeczytasz,że piramidy buduje się za pomocą tratw i słoni,a kamień który waży 150 ton obrabia się dłutem,w rzeczywistości spróbuj dokonać takiego dzieła Mówisz o gościu, który zajmuje się projektowaniem Dolby Atmos Na pewno będę próbował takiej konfiguracji i dam znać Zgadzam się, że to jest najlepsze rozwiązanie. Nie chcę was smucić, ale koniec końców może się okazać, że wasze podwieszane sufity i atmosy są źle ulokowane i jest lepsze rozwiązanie.
  7. No właśnie,teraz sobie wyobraź, że zawala się strop i masz dźwięk z Top Rear, bo tak podzieli to procesor z amplitunera. Teraz druga sytuacja, gdzie w filmie skacze z przodu "Hulk" na ziemię i wydaje "ryk". Dźwięk będzie z przodu,jak skacze, a na samym końcu zleci z góry i wyda ryk. Samolot który leci z przodu do tyłu. Tutaj cały czas jesteś w bańce Tego podstawowa rzeźba Atmos nie odda. Tak samo , jak przeczytasz,że piramidy buduje się za pomocą tratw i słoni,a kamień który waży 150 ton obrabia się dłutem,w rzeczywistości spróbuj dokonać takiego dzieła Mówisz o gościu, który zajmuje się projektowaniem Dolby Atmos Na pewno będę próbował takiej konfiguracji i dam znać Zgadzam się, że to jest najlepsze rozwiązanie.
  8. Miałem tą Fonicę, myślała długo, ale czytała absolutnie wszystko... Wrzuciłem do niej kiedyś dla żartu płytę cd-rom z Windowsem, podumała i zaczęła odtwarzać. Ćwierkało, cmokało w głośnikach, to że plik nie był w formacie audio nie miało znaczenia. 😁 Po 10 latach wydobyta z szafy testowo odtwarzała też wszystkie wypalane cd-rki i cd-rw. Kiedyś to było... A nowe odtwarzacze myślą, bo prawie wszystkie są oparte na napędach DVD. I nawet te "skrócone" tylko do odtwarzania CD potrzebują czasu.
  9. Pierwsza opcja nie jest optymalna. Kąt ok, ale za blisko te głośniki. Jeśli wchodzi w grę jedynie drugi wariant który całkowicie rozumiem, to uważam że warto przysunąć sofę trochę do przodu.
  10. Wieczorami słucham z sieci kolejnych płyt Ala Basile'a. Przeważnie produkuje je Duke Robillard, a przygrywa jego band. Stylistyka b. Robillardowa - swingujący blues i okolice - tyle, że z nieco innymi aranżami (Al Basile to wokalista i trębacz / kornecista). Fajny wokal, piękne dęciaki, klawisze i groove sekcji rytmicznej. Plus gitara Duke'a, ale raczej jako dodatek niż treść główna. Jakże inne od typowego gitarowego bluesa!
  11. Today
  12. Mnie aż mdli jak ktoś na siłę próbuje udowodnić na YT że rzeźba ignorująca zalecenia Dolby gra lepiej. Zasady Atmosów są banalnie proste a próbowanie instalowania widzimisiów wynikają albo z ograniczonych możliwości instalacyjnych, albo po prostu z niewiedzy lub głupoty. Atmos oraz DTS:X to dźwięk obiektowy. To nie są kanały. W Mediainfo filmu można podejrzeć ile takich dynamicznych grających obiektów mamy zakodowanych w peaku akcji. Tak więc jeśli realizator filmu zakłada że nasz obiekt ma być nad głową to, to ten obiekt powinien być nad tą głową słyszalny a nie gdzieś tam z przodu z powodu upośledzonego rozstawu głośników. Nie ma czegoś takiego że top rear i surround back coś tam wyrówna i ukryje niedoskonałości. Cel nadrzędny jest jeden. Głośniki należy umieścić tak by różnice kątowe pomiędzy nimi były jak najbardziej zbliżone do siebie, a słuchacz znajdował się w bańce która go otacza. I tyle. Każde odstępstwo od tej reguły to degradacja możliwości systemu kina. Realie są jednak jakie są. Czasem po prostu nie ma opcji by można było rozstawić system po bożemu. No i składają ludzie kino tak jak mogą i są często nawet z efektu zadowoleni. A że zamiar producenta filmu był zgoła odmienny? No cóż, dopiero jak się wschłuchasz w film to się zorientujesz że coś ta balistyka dźwięków Atmosa nie jest do końca taka jak powinna. Ogólnie tolerancje są dość spore, dla x.x.4 to 45 stopni ale +-10 daje dość spore pole manewru. Im mniej stopni pochylenia, tym słabiej ten górny dźwięk usłyszysz, tego nie da się przeskoczyć. Wtedy x.x.6 robi robotę.
  13. Wymień kolumny kiedy Ci się znudzą. Słuchałem kolumn ponad 50 letnich, sam uźywam parę kolumn z 1993 roku, i nic im nie brakuje. Gumowe zawieszenia głośników niskotonowych są bez zarzutu. Ale to kolumny w obudowach bas-refleks. Bardziej martwiłbym się o zawieszenia niskotonowców w obudowach zamkniętych. Potencjalnym problemem w starych kolumnach jest raczej kiepski stan kondensatorów, które jednak można tanio i szybko wymienić na nowe. Problematyczne były głośniki produkowane w PRL-u, bo ich piankowe zawieszenia się rozpadały. We współczesnych kolumnach dobrej jakości nie ma tego problemu, pod warunkiem, że są normalnie używane, bez katowania i przegrzewania.
  14. Uderzyć do sklepu z segmentem PRO i kupić to co mają "droższego" to będzie wystarczające. Chociaż te studyjne Yamahy to dobry produkt.
  15. Cześć, Proste pytanie, ale ciężko mi coś znaleść w tym temacie. Mam dwa urządzenia z portami trigger out 12v - streamer oraz odtwarzacz CD, ale mam jeden wzmacniacz z jednym portem trigger in. Czy się to jakoś podłączyć tak aby zarówno streamer jak i odtwarzacz włączały wzmacniacz?
  16. A proszę bardzo. Cieszymy sie, że nowy wybór wpłynął na Twój system!
  17. H90 nie jest aż tak jasny, a na pewno nie ma w nim ostrości. Może zagrać dobrze.
  18. Dziękuję za podpowiedzi. Rzeczywiście wymiana tania nie będzie. Przede wszystkim sprawdzę możliwość naprawy bo wg mnie to sprawa softu ewentualnie modułu sieciowego. Spróbuje w Audio Center Poland. Takich Waszych propozycji raczej się spodziewałem. Co do Arcama i Anthema to pytanie jak ogarnąć bi-amping bo kabli nie mogę zmienić (są już zabetonowane 😟 ) i Arcam najbrzydszy lepszy Anthem. Ładny jest NAD 778 i przyjazna obsługa z telefonu ale czytałem o awaryjności i problemach. Jak zwykle głos żony jest ważny bo ona głównie słucha i obsługuje. Jej najbardziej podoba się Marantz ale dźwięk może ją przekonać do czegoś innego.
  19. Możemy wysłać za kaucją jak potencjalny zainteresowany będzie chciał się o tym przekonać
  20. Subwoofer pod łóżkiem nie wróży zbyt dobrze. Za dużo w tym miejscu jest odbić ale rozumiem, że może się to podobać
  21. Oczywiście wiem, że pytanie jest trochę bez sensu, wpływ na starzenie się głośników mają różne rzeczy, ale czy da się wychwycić pewne tendencje, zasady? Np. sprzęt droższy gra dłużej, ale w każdym po np. ok. 5 latach przyspieszają procesy pogarszajace jakość dźwięku? Czy np. w branży mówi się, że kolumny danej marki dłużej trzymają "poziom", a inne nie?
  22. Oczywiście wiem, że pytanie jest trochę bez sensu, wpływ na starzenie się głośników mają różne rzeczy, ale czy da się wychwycić pewne tendencje, zasady? Np. sprzęt droższy gra dłużej, ale w każdym po np. ok. 5 latach przyspieszają procesy pogarszajace jakość dźwięku? Czy np. w branży mówi się, że kolumny danej marki dłużej trzymają "poziom", a inne nie?
  23. To się nie uda ale zawsze warto sprawdzić samemu jak salon audio bardzo chce wysłać sprzęt.
  24. Ten H95 nie jest aż takim romantykiem ale oczywiście gwarancji dać nie możemy, no trzeba poprostu posłuchać!😀
  25. Przychylam się do tego samego spostrzeżenia jak kolega powyżej. Z tym, że zmiana głośników na coś lepszego będzie wiązać się z wyższą dopłatą. Wspomniane ProAC D2R to mógłby być bardzo trafny pomysł !
  26. @Top Hi-Fi & Video Design nie będzie za ciepło - Hegel H95 z JMR Lucia ?
  27. Cześć Do Twojej listy poszukiwań dołączyłbym Hegla H95. To ocieplony wzmacniacz, z ładną barwą i dobrą kontrolą na dole pasma. Aktualnie jest w lepszej cenie, łapiesz się https://www.tophifi.pl/stereo/wzmacniacze-zintegrowane/hegel-h95.html Zapraszamy na sprawdzenie
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Właśnie stąd się wzięły nowe wynalazki i udowodniono , że ziemia jest okrągła Proste rozwiązanie, jak sam napisałeś x.x.6
    • Nie wyobrażam sobie prawidłowo odwzorowanego dźwięku deszczu z top front czy top rear jeśli kąty wynoszą poniżej 20 stopni. Sam rozmach dźwieku ok, tego nie podważam. Ale nad głową za duża luka. Uważam że żaden Audysey, ARC, Dirac czy inne DSP nie będzie w stanie zniwelować braku fizycznego głośnika dla dźwięku obiektowego w tak niskich kątach. W każdej dziedzinie są kontrowersyjni eksperci. Niestety.
    • Musical M2si - fajne, zaskakująco pełne brzmienie, energiczne, z dobrze dociążonym, sprężystym dołem, przestrzenne. Audiolab 6000A - spokojniejsze, z dobrą równowagą i bez ostrości. Uniwersalne. Roksan Caspian (o ile jeszcze go dostaniesz) - gęsty dół, mocno nasycony, głęboki. Lekko wycofany środek pasma. Może jeszcze nowe Musicale, w tym najtańszy B1xi, ale niestety nie słuchałem go z Luciami. Tak czy inaczej do rozważenia. Połączenie z H95 - jest ciekawie. Czysto, gładko ma wysokich, szeroko. Ale mięska na basie to tutaj żadnego nie będzie. Całościowo za lekko.
    • Czy Arcam AVR 5 z Dirac 5.1.2 zagra lepiej niż Onkyo Rz50 7.1.2 bądź 4 w kinie?  Zastanawiam się cały czas nad ampli i mam mętlik w głowie, bo wiem z doświadczenia, że 7.1 gra lepiej niż 5.1, więc idąc za tokiem rozumowania...... W stereo nie pytam, bo na każdym forum piszą, że zdecydowanie lepiej.
    • No właśnie,teraz sobie wyobraź, że zawala się strop i masz dźwięk z Top Rear, bo tak podzieli to procesor z amplitunera. Teraz druga sytuacja, gdzie w filmie skacze z przodu "Hulk" na ziemię i wydaje "ryk".  Dźwięk będzie z przodu,jak skacze, a na samym końcu zleci z góry i wyda ryk. Samolot który leci z przodu do tyłu. Tutaj cały czas jesteś w bańce  Tego podstawowa rzeźba Atmos nie odda. Tak samo , jak przeczytasz,że piramidy buduje się za pomocą tratw i słoni,a kamień który waży 150 ton obrabia się dłutem,w rzeczywistości spróbuj dokonać takiego dzieła  Mówisz o gościu, który zajmuje się projektowaniem Dolby Atmos Na pewno będę próbował takiej konfiguracji i dam znać Zgadzam się, że to jest najlepsze rozwiązanie. Nie chcę was smucić, ale koniec końców może się okazać, że wasze podwieszane sufity i atmosy są źle ulokowane i jest lepsze rozwiązanie.  
    • No właśnie,teraz sobie wyobraź, że zawala się strop i masz dźwięk z Top Rear, bo tak podzieli to procesor z amplitunera. Teraz druga sytuacja, gdzie w filmie skacze z przodu "Hulk" na ziemię i wydaje "ryk".  Dźwięk będzie z przodu,jak skacze, a na samym końcu zleci z góry i wyda ryk. Samolot który leci z przodu do tyłu. Tutaj cały czas jesteś w bańce  Tego podstawowa rzeźba Atmos nie odda. Tak samo , jak przeczytasz,że piramidy buduje się za pomocą tratw i słoni,a kamień który waży 150 ton obrabia się dłutem,w rzeczywistości spróbuj dokonać takiego dzieła  Mówisz o gościu, który zajmuje się projektowaniem Dolby Atmos Na pewno będę próbował takiej konfiguracji i dam znać Zgadzam się, że to jest najlepsze rozwiązanie.  
    • Miałem tą Fonicę, myślała długo, ale czytała absolutnie wszystko... Wrzuciłem do niej kiedyś dla żartu płytę cd-rom z Windowsem, podumała i zaczęła odtwarzać. Ćwierkało, cmokało w głośnikach, to że plik nie był w formacie audio nie miało znaczenia. 😁 Po 10 latach wydobyta z szafy testowo odtwarzała też wszystkie wypalane cd-rki i cd-rw. Kiedyś to było... A nowe odtwarzacze myślą, bo prawie wszystkie są oparte na napędach DVD. I nawet te "skrócone" tylko do odtwarzania CD potrzebują czasu.
    • Pierwsza opcja nie jest optymalna. Kąt ok, ale za blisko te głośniki. Jeśli wchodzi w grę jedynie drugi wariant który całkowicie rozumiem, to uważam że warto przysunąć sofę trochę do przodu.
    • Wieczorami słucham z sieci kolejnych płyt Ala Basile'a. Przeważnie produkuje je Duke Robillard, a przygrywa jego band. Stylistyka b. Robillardowa - swingujący blues i okolice - tyle, że z nieco innymi aranżami (Al Basile to wokalista i trębacz / kornecista). Fajny wokal, piękne dęciaki, klawisze i groove sekcji rytmicznej. Plus gitara Duke'a, ale raczej jako dodatek niż  treść główna. Jakże inne od typowego gitarowego bluesa! 
    • Mnie aż mdli jak ktoś na siłę próbuje udowodnić na YT że rzeźba ignorująca zalecenia Dolby gra lepiej. Zasady Atmosów są banalnie proste a próbowanie instalowania widzimisiów wynikają albo z ograniczonych możliwości instalacyjnych, albo po prostu z niewiedzy lub głupoty. Atmos oraz DTS:X to dźwięk obiektowy. To nie są kanały. W Mediainfo filmu można podejrzeć ile takich dynamicznych grających obiektów mamy zakodowanych w peaku akcji. Tak więc jeśli realizator filmu zakłada że nasz obiekt ma być nad głową to, to ten obiekt powinien być nad tą głową słyszalny a nie gdzieś tam z przodu z powodu upośledzonego rozstawu głośników. Nie ma czegoś takiego że top rear i surround back coś tam wyrówna i ukryje niedoskonałości. Cel nadrzędny jest jeden. Głośniki należy umieścić tak by różnice kątowe pomiędzy nimi były jak najbardziej zbliżone do siebie, a słuchacz znajdował się w bańce która go otacza. I tyle. Każde odstępstwo od tej reguły to degradacja możliwości systemu kina. Realie są jednak jakie są. Czasem po prostu nie ma opcji by można było rozstawić system po bożemu. No i składają ludzie kino tak jak mogą i są często nawet z efektu zadowoleni. A że zamiar producenta filmu był zgoła odmienny? No cóż, dopiero jak się wschłuchasz w film to się zorientujesz że coś ta balistyka dźwięków Atmosa nie jest do końca taka jak powinna. Ogólnie tolerancje są dość spore, dla x.x.4 to 45 stopni ale +-10 daje dość spore pole manewru. Im mniej stopni pochylenia, tym słabiej ten górny dźwięk usłyszysz, tego nie da się przeskoczyć. Wtedy x.x.6 robi robotę.
    • Wymień kolumny kiedy Ci się znudzą. Słuchałem kolumn ponad 50 letnich, sam uźywam parę kolumn z 1993 roku, i nic im nie brakuje. Gumowe zawieszenia głośników niskotonowych są bez zarzutu. Ale to kolumny w obudowach bas-refleks. Bardziej martwiłbym się o zawieszenia niskotonowców w obudowach zamkniętych.  Potencjalnym problemem w starych kolumnach jest raczej kiepski stan kondensatorów, które jednak można tanio i szybko wymienić na nowe. Problematyczne były głośniki produkowane w PRL-u, bo ich piankowe zawieszenia się rozpadały. We współczesnych kolumnach dobrej jakości nie ma tego problemu, pod warunkiem, że są normalnie używane, bez katowania i przegrzewania.  
    • Uderzyć do sklepu z segmentem PRO i kupić to co mają "droższego" to będzie wystarczające. Chociaż te studyjne Yamahy to dobry produkt.
    • Cześć, Proste pytanie, ale ciężko mi coś znaleść w tym temacie. Mam dwa urządzenia z portami trigger out 12v - streamer oraz odtwarzacz CD, ale mam jeden wzmacniacz z jednym portem trigger in. Czy się to jakoś podłączyć tak aby zarówno streamer jak i odtwarzacz włączały wzmacniacz?
    • A proszę bardzo. Cieszymy sie, że nowy wybór wpłynął na Twój system!
    • H90 nie jest aż tak jasny, a na pewno nie ma w nim ostrości. Może zagrać dobrze.
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...