Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie   

  1. Ostatnia godzina
  2. RoRo, kartę rozszerzeń o np tuner miał, czy nadal ma też bardziej popularny u nas Creek evolution 50. W swym pierwszym poście napisałeś, że DACki ( konkretnie wejście optyczne) w amplitunerach stereo (także we wzmacniaczach) dały w końcu opcję podpięcia i dobrego nagłośnienia TV. To trochę bagatelizowanie, bo zwykle stoi za tym lepszy, lub gorszy DAC i także wejście coaxialne , a to daje duże pole manewru . Mam na myśli podpięcie w ten sposób np. odtwarzacza CD, jest to pole do brzmieniowych eksperymentów, zmian w dobrą stronę. Sporo osób nie ma klasycznego odtwarzacza CD, tylko odtwarzacze BR/dvd które to mają zwykle słabą sekcję analogową wyjścia audio ( a bywa że przyzwoite napędy). Połączenie coaxialne daje wtedy możliwość podpięcia go do DACa( oby dobrego) w amplitunerze, lub wzmacniaczu i może nieco zmienić brzmienie. Co do innych kart rozszerzeń o czym pisze Kraft, (już niekoniecznie kwestii tunera), to do "analogowych" Nadów np. 356 też można dokupić np DAC. I wszystko fajnie, że można, jednak odnoszę wrażenie patrząc na ich cenę, a możliwości, że producenci znaleźli sobie spore źródło dodatkowego dochodu za tzw. wyposażenie dodatkowe-zamawiane. Coś na wzór rynku aut, czyli wyposażenie dodatkowe, niby tej klasy Dac kosztuje w hurcie grosze jednak możliwość wyjątkowości, że można sobie rozbudować kosztuje i klient płaci jak za zboże. Jednak też można inaczej bo niektóre firmy jak np. Rotel już parę lat temu za normalne pieniądze dawały klientowi w wzmacniaczu DAC- wejście optyczne, coaxial myślę o Rotel ra12, a obecnie w topowym Rotel RA1570 firma nie widzi nic zdrożnego że obok XLR są też cyfrowe. Podobnie ma Hegel w modelu Röst . Marantz, Onkyo też w swych modelach ze średniej półki je oferuje nazwijmy to w standardzie. Tak więc producenci dają już możliwość cieszenia się z cyfrowych połączeń w różnych kategoriach cenowych i jakościowych. Podobnie ma się rzecz z kolejnymi opcjami czyli " sieciowością ", nie jest to już domena elektronicznych wynalazków no name o jednorazowej jakości, ale urządzeń o różnej cenie, różnych brzmieniach do różnych grup docelowych. Świat się zmienia.
  3. Proponuje byś zainteresował się stereofonicznymi amplitunerami sieciowymi - w cenie amplitunera kina domowego będziesz miał dużo lepiej grający sprzęt o podobnej funkcjonalności. A skoro planujesz tylko 2 kolumny (ew. wspomagane subwooferem), to po co przepłacać kupując kino domowe którego nie wykorzystasz? np. Yamaha RX-N602 (bardzo dobrze oceniany w prasie i przez użytkowników), testowany m.in. w AUDIO http://audio.com.pl/testy/stereo/amplitunery-stereo/2561-yamaha-r-n602 oraz w AVtest http://www.avtest.pl/archiwum/technics/item/507-yamaha-r-n602?showall=1 W założonej kwocie zmieścisz się na styk np. z kolumnami podłogowymi Indiana Line (a można poszukać czegoś z używanych - bo nie wspomniałeś czy może być sprzęt używany). Oprócz tego informację na ten temat znajdziesz w wątku Pozdrawiam PS. Jeżeli takie rozwiązanie uznasz za korzystniejsze (jak zapewne większość wypowiadających się na Forum Kolegów), to mogę przenieść Twój wątek do działu STEREO
  4. Witam wszystkich. Poszukuję zestawu do 3000 w polocie do 3500. Usytuowany ma być w pokoju ok 22 m2 w kształcie litery L. Odległość od miejsca odsłuchu to jakieś 3 m. Ma to być "kino domowe". W cudzysłowie, bo: Zestaw głośników 2.0 lub 2.1. Możliwość korzystania ze Spotify, radia internetowego etc. Blu-ray - by się przydał, ale nie jest koniecznością. Do muzyki/filmów 70/30. ładny wygląd - to najmniej istotna z wymienionych rzeczy. połączenie wifi, ethernet. Obsługa Androida. Odpada Onkyo, bo wsparcie aplikacji na mobilnej w mojej ocenie jest bardzo słabe. Dzięki za każdą sugestię Pozdrawiam
  5. Dzisiaj
  6. Po pierwsze wydaje mi się, że mieszasz ( świadomie, lub nie) serie z różnych lat. Jeśli chodzi o obecne wystarczy wejść na stronę firmową Canton'a, lub jakiegoś salonu mającego ich pełną ofertę. Wybór jest ogromny gdyż w każdej serii modelowej jest kilka modeli podstawkowych i podłogowych, zresztą tak ma niemal każda firma. Jeśli chodzi o klasyczne kolumny to "zabawa" zaczyna się od serii GLE, potem chrono, jakieś odmiany chrono DC, chrono SL, Ergo, Vento, Reference. Niemniej są tu fani Cantona którzy wytkną pewnie, że coś pominąłem, niemniej tak w skrócie to wygląda. Różni jest bardzo dużo: wykonanie, czyli głównie materiały skrzyń, konstrukcja, przetworniki, zaawansowanie technologiczne, finalnie brzmienie i cena.
  7. Do nowych NAD-ów C368 i C388 można dołożyć karty rozszerzeń: obsługę wideo 4K z HDMI, moduł odtwarzacza sieciowego BluOS, moduł dodatkowych wejść cyfrowych lub moduł dodatkowych wejść analogowych.
  8. A tu dość dziwne sformułowanie sprzedawcy z Allegro (a sporo rzeczy sprzedaje i nie wiem czemu ludzie to kupują - może lubią ryzyko ... no chyba że odbiór osobisty i sprawdzenie sprzętu przed zakupem): "WITAM ! MAM DO SPRZEDANIA WIEŻĘ PANASONIC SA-PM27 NIE PONOSZE ODPOWIEDZIALNOSCI ZA DEFEKTY POWSTAŁE W WYNIKU TRANSPORTU NIE ZWRACAM ZADNYCH KOSZTÓW PRZESYLEK NIE UDZIELAM ZADNEJ GWARANCJI NIE HONORUJE PRAWA DO ZWROTU REKOJMII NIE AKCEPTUJESZ MOICH WARUNKÓW NIE LICYTUJ KOLUMNY DO WIEŻY NA INNEJ MOJE AUKCJI " przykładowa aukcja http://allegro.pl/wieza-panasonic-sa-pm27-okazja-tanio-i6974313175.html A jeszcze widać tu częsty przypadek kombinowania sprzedawcy - rozdziela komplet i kolumny od wieży są na innej aukcii Pozdrawiam
  9. Cześć! Przez ostatnie dwa lata korzystałem z słuchawek Creative Sound Blasters Tactic3D Sigma. Z powodu problemów z odczepianym mikrofonem w ostatnim miesiącu gwarancji zostały wymienione na nowe, a gwarancja przedłużona na kolejny rok Nie otwierałem ich, są fabrycznie zapakowane przez producenta. Nowe kosztują obecnie od około 200zł (ja kupiłem je dwa lata temu za 180, chętnie się dowiem skąd ta wyższa cena?!). Mógłbym je sprzedać (zapewne ~200zł, w końcu nówki z roczną gwarancją) i dopłacić do max 300zł, ale nie chcę niepotrzebnie przepłacać. Słuchawki służą głównie do: Komunikacji: Skype i Discord, najczęściej w połączeniu z grami Gier: wszelkiego rodzaju, ale nie potrzebuję żadnych feautcherów - radzę sobie równie dobrze na Sigmie i na dousznych do telefonu. Zależy mi jednak na wirtualnym 5.1/7.1. Muzyki: metalcore, powermetal, heavy metal, rock: najczęściej zespoły typu Bullet For My Valentine, Powerwolf, Iron Maiden czy różności z lat 80. i 90. Jeśli chodzi o nowe to koniecznie nauszne z dużymi muszlami i z chowanym (nie odczepianym jak w Sigmie!) mikrofonem. Typ zamknięte/półotwarte/otwarte jest mi w zasadzie obojętny, będę z nich korzystać tylko w pokoju, aczkolwiek fajnie, gdyby nie było wszystkiego słychać dookoła. Fajnie też gdyby w przypadku ustawienia na 100% głośności mogły działać jak małe głośniki Obecnie korzystam z bardzo starych głośników Technics SE-HD350 i to na nich spędzam większość czasu. Dźwięk jest dla mnie ok, ale wiem, że może być lepszy. Moja zintegrowana karta dźwiękowa to Realtek ALC-1150 z płyty MSI Z97-G45 GAMING. Liczę na Wasze rady czy warto wymienić na nowe i jeśli tak to jakie
  10. Myślałem, ale bardziej podoba mi się obraz z dobrego tv. Obraz z projektora jest jakis taki wyprany.
  11. Charly1, zauważ że osoby biorące udział w Twoim wątku chcą porządnie Tobie doradzić - a by to zrobić trzeba znać więcej szczegółów. Jak napisać pierwszy post jest w dwóch miejscach (na głównej stronie po prawej u góry) i łatwo tam trafić. Oprócz tego jest w mojej stopce (poniżej -jak się zalogujesz to jest to widoczne). A ponieważ w cenie 4 tysięcy można kupić dobry zestaw do odtwarzania w stereo (2 kolumny) albo zestaw kina domowego z 5 kolumnami (plus ew. subwoofer) który gorzej zagra w stereo - to raczej powinieneś byś zadowolony że Koledzy chcą byś jak najlepiej wykorzystał wydane pieniądze. Więc lepiej by było dla wszystkich jakbyś poważniej potraktował odpowiedzi Kolegów na Twoje wątpliwości i nie doszukiwał się szyderstw tam gdzie ich nie ma! Ale oczywiście to Twoje pieniądze i zrobisz jak chcesz. Możesz dalej odpowiadać zdawkowo i narzekać na brak odpowiedzi, albo postarać się bardziej i podawać więcej szczegółów odnośnie Twoich oczekiwań od sprzętu. Pozdrawiam PS. Poza tym mógłbyś w wolnej chwili poczytać inne wątki dotyczące kina domowego i trochę się z nich dowiedzieć https://forum.audio.com.pl/forum/1-kino-domowe/
  12. Napisałem glownie, nie powiedziałem że nie będę oglądał filmów czy grał bo po co miałbym Xboxa?? Rozumiem że jesteście fachowcami w tym temacie ale mi nie potrzebne jest kino za 20k bo ja mam 4-6 dni wolne w miesiącu także kino za 4 tys by mi w zupełności starczyło i chciałem się zapytać jakie by było w tej cenie najlepsze, ale widze, że specjaliści potrafią tylko szydzić nie poradzić
  13. Powiedzcie mi dobrzy ludzie czym się różnią między sobą modele Cantona : Karat, Quinto. GLE, Fonum, LE, DC ?
  14. Witek, WBA stosuje chyba kilka różnych obudów do preampów - jaka jest szerokość Twojego (albo najlepiej wymiary...)? Fajnie by było podłączyć ten preamp do Lorki - tylko nie pamiętam, czy Lorka może działać jako końcówka mocy. Pozdrawiam
  15. Postęp się dokonał w klasie średniej i budżetowej jeśli chodzi o kopułki wysokotonowe. W latach 70-tych dopiero zaczęły wchodzić kopułki zamiast typowych papierowych głośników, nowe topowe kopułki grają lepiej od starych bez dwóch zdań. Dawna top klasa miała już jednak i wstęgi, stosowane do dziś, jedyną nowością i krokiem naprzód w kopułkach jest drogi beryl. Ale normalne głośniki, materiały membramy - tu nic nie wymyślono, żadnej rewolucji, nadal jest przekrój od papieru do polipropylenu i innych, nie da się wskazać najlepszej technologii. Wyścig o brzmienie rozgrywa się nie na zasadzie odkrywania nowych rewolucyjnych technologii tylko dopracowywaniu pewnych detali, które marketingowo tylko są lansowane na rewolucje. Podstawowe oszczędności, ulepszenia rozgrywają się w środku, na zwrotnicy i to naprawdę słychać, skoro nawet jeden kondensator może kosztować kilkaset zł, to możliwości ulepszeń są nieograniczone, kwestia opłacalności i oszczędności. Dlatego właśnie wyżej pisałem że nigdy z MA Bronze nie zrobią Silverów, a z Silver Goldów bo różnica 2 czy 3 krotności ceny musi z czegoś wynikać. Najbardziej rażącym przykładem są Dynaudio, które ma super przetworniki już w najgorszych seriach, po co mają się bawić w jakieś dziadostwo, wsadzają to samo lub prawie to samo do wszystkich modeli, a brzmienie kształtują na zwrotnicy (czytaj - specjalnie psując w tanich modelach)Potencjalne naprawy ? A co w kolumnach może się zepsuć poza uszkodzeniem fizycznym ? Co najwyżej kondensatory na zwrotnicy do wymiany po kilkudziesięciu latach, membramy się raczej nie rozsypią, może zawieszenia do wymiany, ferrofluid w kopułkach. Nic czego małym kosztem nie można przywrócić do praktycznie pierwotnego stanu. Trochę gorzej ze wstęgami (trwałość folii) czy innego typu elektrostatami, czy nawet bardziej egzotycznymi głośnikami (np Polydome w Infinity - gdzie nie ma zamienników) tu sprawa jest bardziej skomplikowana i tu trzeba się liczyć z pewnym ryzykiem i kosztami, większą podatnością na zużycie. Ale typowe głośniki na kopułkach i zwykłych wooferach to minimalne ryzyko. Trzeba rozróżnić serie, a to nie takie oczywiste w przypadku tej marki Gold z lat 90-tych były średnio wysoką półką w Monitor Audio, topowa była seria Studio, była też wysoka PMC (o ile nie pokręciłem nazwy), tamte Goldy z tego okresu grały nie lepiej od obecnych Silver, niektóre znacznie słabiej. Ceny w UK są zbliżone jeśli mówimy o katalogowych a nie wyprzedażowych, może trochę niższe w przypadku marek angielskich np Tannoy. Ale np Monitor Audio trzyma ceny podobne, Dali też. Jeśli chcemy określić klasę kolumn to trzeba patrzeć na cenę katalogową, którą ustala producent - on najlepiej wie do jakiej klasy zaliczyć kolumny aby były atrakcyjne, konkurencyjne na rynku - i tego trzeba się trzymać, bo w skrajnych przypadkach dochodziło do sytuacji, że wyprzedażowe Tannoy DC6T za pół ceny w UK , wychodziły taniej niż Mercury V4i u nas, ktoś jeszcze mógłby poważnie pomyśleć, że to kolumny z tej samej albo niższej półki Właśnie o tym pisałem, GS czy nawet te GR też jeszcze mają dokładnie te same membramy co w Silver RX i nowych Silver - czyli te same kuleczki zwiększające sztywność, więc niby ten przeszczep technologii z Goldów na Silvery jest, ale dźwięk GS to jednak słyszalnie wyższa półka. Warto wspomnieć, że wcześniej - jeszcze za czasów GS i wcześniej nie było serii Platinum u Monitor Audio i to seria Gold była topową w ofercie tej marki, może dlatego musiała być dobrze dopracowana. W latach 90-tych sytuacja była bardziej zagmatwana, tamte Goldy nie były najwyższe i nie można ich równać z tymi po roku 2000, gdy Monitor Audio zaczął bardziej przejrzyście stopniować swoje modele wprowadzając nowe Bronze, Silver, Gold a w ostatnich latach Platinum.
  16. S4Home - robimy ranking łącznie stereofonicznych amplitunerów i wzmacniaczy sieciowych Jacek już wykonał kawał porządnej roboty opisując swoje wrażenia z sieciowymi amplitunerami stereo - teraz czas na Ciebie Wśród wzmacniaczy sieciowych jest np. NAD 338 - czyli zdobywca najnowszej nagrody EISA w kategorii wzmacniacz - "Best Value". Ma w standardzie bezprzewodowe strumieniowanie muzyki, BT i WiFi, Google Chromecast, wejście optyczne i koaxialne, wzmacniacz słuchawkowy i pre dla wkładek MM. Jacek napisał, że niektóre modele wzmacniaczy i to z całkiem wysokiej półki miały możliwość dołożenia karty tunera (np. niemiecki AVM). Ogólnie wzmacniacze robią się coraz bardziej "rozbudowywalne": można dołożyć kartę z DAC'em czy przedwzmacniacz gramofonowy (tak samo jak np. w niektórych CDkach można dołożyć funkcjonalność DACa i uzupełnić gniazda połączeniowe o wejścia cyfrowe - choćby w najnowszych odtwarzaczach firmy ATOLL). Pozdrawiam
  17. Piotrek - proszę Cię nie pisz bzdetów Konkrety proszę!! "apropo" jest dużo MB Quart, Magnat, Jbl - coś z tego polecasz? @S4Home znalazłem Heco - Metas XT 301- 180 Euro oraz Heco - Metas XT 500/501/500 - podłogówki 230/250/290 Euro około 100 zł wysyłka.
  18. A jak wypada Nowa seria Silver względem starej a dokładnie to nowe Silver 500 6G vs Silver 10 te co ja wybrałem? Lepsze czy gorsze ? Duża różnica?
  19. Jeszcze uściślij o jakie serie chodzi? Gold GX czy GS gra lepiej od Silver (G6? czy G5?)?
  20. Urodziny, imieniny, premie roczne, trzynastki, czternastki, zamknięcie książeczki SKO I wybór coraz większy
  21. W najnowszym AUDIO - numer 10/2017 mamy test gramofonu AdFontes (z wkładką DUAL M20Ezamontowaną na końcu 14calowegi ramienia). Oprócz niego w kategorii gramofonów za ok. 6 tysięcy jest jeszcze Pro-Ject RP 5 Carbon (Red Quintet Ortofona - MC) oraz najnowsza Rega Planar 6 (z wkładką MM Exact). A więc wreszcie an Andrzej Kozłowski doczekał się recenzji swojego gramofonu - podobnie jak i my :-) Kolejna grupa testów to małe wzmacniacze zintegrowane w cenie od 1200 do 1650zł (5 modeli, w tym hybrydowa TAGA), a niektóre z nich mają DAC na pokładzie... Pozdrawiam
  22. Jeśli zły dział, to poproszę moderatora o przeniesienie. Potrzebuję zakupić jakiś dyktafon, żeby miał wyjście na micro usb (nie mini usb) i obsługiwał ten mikrofon, że ma wyjście, to nie znaczy, że będzie działać. Cena najlepiej, żeby nie była wysoka, bo mógłbym po prostu podłączyć mikrofon do telefonu, ale niestety mój nie wspiera otg i musiałbym kupić nowy.
  23. @S4Home budżet może będzie większy o czym pisałem zobaczymy
  24. Cayin jest lampowy. Magnat to hybryda zupełnie co innego. Łagodny tranzystor do klipscha oprócz 326 to starszy Denon 1520, musical fidelity m3si
  25. Witam mam do sprzedania kolumny tannoy revolution r2 w dobry stanie za 1300zł! w razie pytań proszę dzwonić pod numer 881 333 031
  26. Kolega ma rację. Kino służy do oglądania filmów i grania na konsoli i innych głupot audiowizualnych. Do muzyki jest sprzęt stereo. No to czego szukasz? .
  27. Te które proponujesz to lampowe wzmacniacze narazie jestem za cienki na takie rozwiązanie muszę trochę się nasłuchać innych rozwiązań i dorosnąć do lamp
  1. Załaduj więcej aktywności