Skocz do zawartości

wallace

Uczestnik
  • Zawartość

    32
  • Dołączył

  • Ostatnio

O wallace

  • Ranga
    Debiutant

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    ZG
  1. Sieciowe amplitunery i wzmacniacze stereo

    rewelacyjne lub wybitne - innych ocen w recenzjach audio nie ma
  2. Wzmacniacze - odsłuchy kontra pomiary

    Kolega RoRo mnie wyręczył w wyjaśnieniu skrótu "ch-k". Jeśli chodzi o szumy i THD, to napisałem, że wiele wzmacniaczy w pomiarach wypada bardzo podobnie, bo czy wyniki THD różnią się na drugim miejscu po przecinku (przy danym poziomie mocy), albo stosunek S/N ma 80 czy 90dB to już naprawdę bez różnicy dla 90% słuchaczy (wg mnie oczywiście). a właśnie powiedziałbym raczej tak - charakterystyki pokazują, że rezystancja chyba nie wpływa
  3. Wzmacniacze - odsłuchy kontra pomiary

    Charakterystyki wzmacniaczy są mierzone przy obciążeniu czysto rezystancyjnym i podaniu prostego sygnału sinusoidalnego, dlatego charakterystyki laboratoryjne pasma przenoszenia, poziomu szumów i THD wyglądają praktycznie tak samo dla różnych wzmacniaczy. Jednak gdy obciążymy wzmacniacz złożoną impedancją kolumn a do tego odtworzymy rzeczywisty sygnał audio złożony z wielu harmonicznych, odpowiedzi różnych wzmacniaczy będą się różnić. I to jest wg mnie przyczyna słyszenia "sygnatur" wzmacniaczy. Test pomiarowy, który zaproponowałeś jest jak najbardziej OK, ale wskaże jaka będzie zmiana ch-k obu wzmacniaczy ale tylko z tymi konkretnymi kolumnami.
  4. Moduł wzmacniacza audio i jego moc.

    Link do specyfikacji technicznej TPA3116 (Texas Instruments): http://www.ti.com/lit/ds/symlink/tpa3116d2.pdf Tabela 6.6 Continuous output power RL=4ohm (moc ciągła przy obciążeniu 4ohm) 25 W --> THD+N = 10%, f = 1 kHz, PVCC = 14.4 V 50W --> THD+N = 10%, f = 1 kHz, PVCC = 21 V Czyli dla zasilania z aku w aucie 4x22W będą realną wartością mocy ciągłej przy poziomie zniekształceń THD+N 10% (sporo). Zawsze najlepiej skorzystać ze źródła.
  5. Może tak, a może nie spróbować zawsze warto, na początek nawet przez porównanie brzmienia w sklepie. Wiem, że miały być monitory, ale gatunki słuchanej przez Ciebie muzyki + przestrzeń w salonie kierują uwagę w stronę nieco innych podłogówek.
  6. Pylon Onyks 30 - kosztują 1800 nowe (para), używane bywały za 1000-1200 za parę
  7. Nie chciałbym zasiewać ziarna wątpliwości, ale przy w/w założeniach spróbuj odsłuchać jakiś zestaw podłogowy z 25-30cm niskotonowcem. Wiem, że na taki potrzeba więcej miejsca, ale jak usłyszysz "mięsistą" gitarę czy inny kontrabas z 30cm woofera, to wg mnie nie spojrzysz już w kierunku żadnych 16-to centymetrowców, w szczególności monitorów z takim głośnikiem.
  8. Szumy, zakłócenia, sprzężenia.

    Spróbuj jeszcze odłączyć mysz/zmienić na inną. Mało prawdopodobne, że tak nie jest, ale mysz powinna mieć przewód ekranowany (folia aluminiowa). Zakłócenia generowane przez przewód myszki można też często usłyszeć w tunerze FM. Ale nie mam niestety pojęcia jakim sposobem indukują się we wzmacniaczu, który nie jest podpięty do komputera (zakładam, że wzmak ma metalową obudowę a kable gitarowe są ekranowane).
  9. a moja opinia jest taka, że mało kto usłyszy szumy czy zniekształcenia wprowadzane przez dobry korektor graficzny (nawet analogowy). Korektory o zniekształceniach <0.01% i S/N >90dB to wcale nie tak rzadko spotykane sprzęty (stare konstrukcje analogowe). Praktycznie w każdym wzmacniaczu wbudowany jest taki korektor, tylko z dwoma potencjometrami i niektórzy go nawet używają. Oczywiście z punktu widzenia producentów okablowania lepiej jest stosować kable o różnych parametrach RLC do korekcji brzmienia, niż jeden dobry korektor. Takie czasy, że korektory są fuj. Żeby nie było - nie mam korektora (no może poza pokrętłami bass/trebble we wzmacniaczu)
  10. Pylon pearl 25 czy Polk audio T50?

    Jeśli zależy Ci na dobrym basie, a masz miejsce na większe kolumny, to posłuchaj jeszcze Pylon Onyks 25 lub 30. Duży niskotonowiec robi różnicę, a pozostałe aspekty brzmienia też są niezłe. Przetworniki nisko- i średniotonowy to produkty STXa, a wysokotonowy to Monacor. Skraje pasma nie są w żaden sposób podbite, a przedni bass-refleks ułatwia ustawienie kolumn.
  11. KRÜGER AND MATZ JOURNEY 5.0 KM0502

    z karty katalogowej Pioneera (5-cio kanałowy): 130 W/kanał (6 ohms, 1 kHz, THD 1.0 %, 1 kanał wysterowany) wniosek - łowca jeleni dla K&M: 80 W x 5 CH (RMS, THD 1%, 6 Ohm), 75 W x 5 CH (RMS, THD 0.7%, 6 Ohm) i tu raczej podano realne osiągi
  12. Jako elektronik i sceptyk kablowy przyznaję, ze artykuł jest bardzo przystępnie napisany i QED robi pomiary tego co produkuje za co mu chwała. Jak ze wszystkimi porównaniami trzeba by jeszcze wiedzieć co z czym zostało zestawione, bo przyznacie, że publikowanych parametrów elektrycznych kabli audio nie ma za wiele. Moja uwagę zwróciły wykresy 19 i 20 na stronie 19 dotyczące zniekształceń w zakresie niskich częstotliwości dla kabla o dużej rezystancji 0.065ohm/m i kabla o małej rezystancji 0.004ohm/m. Generalnie nie jest to zaskakujące - kiedyś już wklejałem porównanie rezystancji kabli głośnikowych np. Melodika MDC2250 Purple Rain (2x2.5mm2) z żyłą basscore, który katalogowo ma właśnie <=0.065ohm/m (https://sklep.rms.pl/melodika-mdc2250-purple-rain-przewod-glosnikowy-ofc-klasy-4n-2x2-5mm2-z-zyla-basscore) oraz zwykłego miedzianego przewodu głośnikowego TLGYP 2x2.5mm2, który ma rezystancję <=0.008ohm/m (http://sklepelektryczny.pl/pl/produkt/113/556/przewod_glosnikowy_tlgyp_2x2_5__przewody_glosnikowe) Generalnie biorąc do porównania kable o skrajnie różnych parametrach nietrudno wykazać, który jest lepszy od strony pomiarowej (jak to zrobił QED w swoim artykule). I nie jest to zarzut wobec autora, wręcz przeciwnie - te pomiary pokazują tylko, że na rynku jest cała masa kablo-podobnych produktów.
  13. u mnie na słuchawkach jest OK (Spotify premium, Nokia Lumia + słuchawki od Sandisk Sansa Clip), ale sprawdzę jeszcze wieczorem w domu na kolumnach, ale nie spodziewam się znaczących różnic.
  14. Jaki wzmacniacz do kolumn Heco Celan Gt 902 ?

    widzę powrót do tanich jednowarstwowych laminatów fenolowo-papierowych w sekcji wzmacniacza. Myślałem, że to już przeszłość, ale cięcie kosztów robi swoje niestety.
  15. Teac A-R650 rzeczywiście nie jest starym wzmaczniaczem, ale ja go szczerze polecam. Solidnie wykonany, brzmienie ciepłe z bardzo ładnym basem (bez podbić), pozostała część pasma łagodna, ale detaliczna. Co do kolumn się nie wypowiem, bo mam zupełnie inne konstrukcje (Pylon Onyks 30), ale wzmacniacz wart każdej złotówki (szczególnie w tej cenie).
×