-
Zawartość
5 737 -
Dołączył
-
Ostatnio
-
Hej, Ja słuchałem tylko na AVS i warunki jakie byly takie byly. Nie opiszę w szczegółach jak to grało bo bylo dawno i nie było to słuchanie celem pisania recenzji. Po kilku utworach mogę powiedzieć, że byłem pozytywnie zaskoczony, ale grał przecież nie tylko sam wzmacniacz więc wrażenia należałoby rozpisać przynajmniej na kilka kategorii. Ja w przeciwieństwie do większości przypisuję wszelkie soniczne smaczki trójcy wzmak-kolumna-pomieszczenie. Nie da się pisać o wzmacniaczu bez doprecyzowania co napedzał i w jakim środowisku zatem rozpisywanie się o samym wzmacniaczu wg mnie nie ma sensu, ale lubię poczytać jak je odbierają inni. Może Tomek się da namówić Inną kwestią jest to co w środku. Projekt, jakość wykonania, funkcjonlność, hebelki, wycieraczki. Nie ma wstydu stawiając przy Yamaszkach AS1200 czy nawet 2200. Accu czy Luxy to już raczej inna liga, niczym Wranglery czy Levisy na tle polskich Big Starów. Niby to spodnie i tamto spodnie, ale przecież chodzi głównie o samopoczucie, wygodę, żywotność, prestiż, a że trochę nogawki za wąskie i w krocze cisną ... nie wszystkim to przeszkadza. Znaczy, że niedopasowane Pozdrawiam. M
-
Hej, Było? Recka na YT Oglądałem na AVS, rozmawiałem z przedstawicielem firmy na stoisku, słuchałem. Naprawdę porządny sprzęt. Trochę drogawy, ale gdybym miał na zbyciu równowartość i szukał wzmaka to byłby jednym z faworytów. Pozdrawiam. M
-
Hej, Jeżeli jest to element odwołania się do dyskusji na naszym forum to nie widzę powodu by takich odnośników nie robić. Sam tak czasami robię i nikt mnie jeszcze nie pogonił, ale to tylko moje zdanie, Administracja może mieć inne 😉 Pozdrawiam. M
-
Dobrze obrazują kwestie poziomu sygnału na wyjściu DACa pomiary laboratoryjne. Widać jak zmienia się poziom distortion (THD) sygnału, w tym przypadku zdominowane przez szum co widać po przebiegu charakterystyki w funkcji tłumienia tego sygnału. Im mniej tłumiony, okolice - 10 dBFS, tym mniejszy poziom distortion tj. ok. -120 dB. Wniosek jest taki by jak najmniej tłumić sygnał na wyjściu źródła wysyłając go do wzmacniacza. Tu pojawia się kwestia dopasowania poziomów między źródłem i wzmacniaczem. Warto pamiętać o tym by przed zakupem klocków posprawdzać czy będą do siebie pasowały i dobrze się dogadywały
-
Hej, Nie wiem czego oczekujesz Tomek, ale z tym napięciem na wyjściu DACa czy innego CDka to fajnie jak można podregululować. W CDkach poza standardowym RCA jest często wyjście variable, na którym można zmieniać wartość napięcia dostosowując do czułości wzmacniacza. Zdjęcie mojego Denona DCD1560. Czułość wejścia wzmacniacza może mieć małe wartości (duża czułość) lub większe wartości (mniejsza czułość). Ogólnie jest tak jak napisałeś. Mniejsza czułość to często lepszy stosunek sygnału do szumu. Przy tym warto pamiętać, że mniejszy "gain" wzmacniacza to mniejsze wzmocnienie szumów i innych śmieciowych dodatków. Im mniejsza czułość tym mniej potrzeba wzmacniać sygnał wejściowy by osiągnąć pożądany jego poziom na wyjściu czyli lepiej jak źródło (DAC, CD) ma wysoki poziom na wyjściu bo mniej trzeba wzmacniać podnosząc poziom szumu. Oczywiście wtedy trzeba mieć odpowiedni poziom czułości wzmacniacza by nie było przesteru, ale i jakiś przyzwoity zakres regulacji volume. Konstruktorzy szukają kompromisów i nie ma jakiegoś złotego standardu dzisiaj. Fajny wzmacniacz wykombinował Łukasz. Bez kompromisów. Końcówką mocy steruje lampa podając jakieś 100V RMS sygnał Pozdrawiam. M
-
Drzwi drżą od subwoofera – czy mata butylowa pomoże?
topic odpisał MariuszZ na modelarz01 w Akustyka
I to jest konkret. Warto o tym wspomnieć dla potomnych. Zanim odpalicie diraca, kupicie pułapki basowe to podokręcajcie śrubki w zawiasach, podłóżcie podkładki pod kieliszki w barku, zadbajcie o wibroizolację subwooferów i kolumn by rezonanse akustyczne nie przenosiły się elementami konstrukcyjnymi pomieszczenia i wyposażenia oraz by elementy te nie generowały wtórnych fal akustycznych zakłócających odtwarzaną przez kolumny muzykę. -
Biorąc dla przykładu 3 x 2 godziny tygodniowo to wyjdzie jakieś 3 lata z hakiem. Czyli po gwarancji. Zdąży sie popsuć zanim się wygrzeje. Mocne. Te zegary to chyba jakieś stare Szwajcary na sprężynach. Smar musi się dobrze poukładać w mechanizmach zanim zaskoczy z tym taktowaniem jakie inżynier zaprojektował dla prawidłowej synchronizacji układów 😉 Pozdrawiam. M
-
Hej, Nie bardzo rozumiem co rozumiesz pod hasłem "rozciągnąć pomiary. Smoofing 1/X można zmieniać jak wcześniej w zakładce GRAPH na belce głównej. Zmieniły się narzędzia operowania na charakterystyce SPL&Phase. Teraz trzeba kursorem myszzy najechać na charakterystykę i kliknąć PPM rozwijając menu kontekstowe i tam też jest smoofing. "Rozciągnąć pomiary" można też klikając jednocześnie PPM, następnie nie zwalniając go LPM i przeciągając kursorem w prawo/lewo. Jeżeli chcesz się pozbyć tych krzaczków na amplitudzie dB SPL to zaznacz "ptaszka" w "IR Windows" ----> Add FDW Jeżeli nie chcesz tych zapadlin w charakterystyce amplitudy L + P (niebieskie prostokąty) to musisz wyrównać położenie mikrofonu do mm. musi być w równej odległości od kolumn L i P. Łatwo to zrobić używając Generatora szumu obserwując RTA (smoofing 1/48). Przesuwając mikrofon o milimetry prawo/lewo będziesz widział jak zmieniają się te zaznaczone dołki. Na "środku" charakterystyka amplitudy L i P (stereo) powinna być max wyrównana. Możesz poźniej zmierzyć dalmierzem laserowym. Powinno być do pojedyńczego mm Pozdrawiam. M
-
Jamy Jaskinie czy po prostu pokoje Audiofila
topic odpisał MariuszZ na MarcKrawczyk w Audiofile dyskutują
Hej, Bartek pisał co innego. To proste sprawy są. Patrząc na amplitudę IR w ETC po przemiataniu sinusem do 1ms bez wpływu na słyszalność. Od 2ms do 15ms norma przewiduje poniżej -10dBFS żeby było ok. Tu naprawdę nie potrzeba umiejętności planowania skomplikowanych gambitów. Wystarczy podstawowa wiedza o akustyce 😉 Pozdrawiam. M -
Hej, Ukryłem część treści nie związanej z tematem. Pozdrawiam. M
-
Hej, Co robi za źródło? Nie powinno nic szumieć. Wzmacniacz jest w II-giej klasie ochronności. Nie jest zatem problemem chyba, że "przecieka" transformator i z sieci energetycznej dostarczane są zakłócenia w trybie różnicowym. Na tą okoliczność spróbuj odwrócić wtyczkę zasilania od wzmacniacza o 180 stopni. Potrzebna listwa z gniazdami schuko. Szum może pochodzić ze źródła, np. komputera. W tym przypadku warto zaopatrzyć się w izolator masy USB. Można też spróbować zmienić gniazdo USB w kompie, jeżeli to laptop to wybieraj jak najdalej od gniazda zasilacza SMPS.. Wyeliminuj zasilacze SMPS z otoczenia sprzętu audio. Pozdrawiam. M
-
Hej, Każdy orze jak może 😉 Jestem szczerze zaskoczony Twoim opisem wrażeń, który jest mocno rozbieżny z achami i ochami większości prasowych recenzentów. Zacząłem się zastanawiać, gdzie jest przyczyna rozbieżności. Pomijając brzegowe przypadki jak jakieś uszkodzenie lub fabryczna wada nie widzę poza kilkoma niuansami jakichś innych przesłanek. Szkoda, że nie ma dostępnych rzetelnych pomiarów tych kolumienek bo to ciekawy przypadek jest. Z jednej strony dbałość o szczegóły jak bitumiczną powłoka na MDFie zapobiegająca rezonansom, a z drugiej widoczna słaba filtracja midwooferka co widać na tych jedynych dostępnych w sieci nieco "prowizorycznych" pomiarach link. Widać przebijający się rezonans "cone breakup" ok. 5kHz jak również "łagodne" rolowanie pasm z cięciem przy 3,5 kHz. Zastosowano płytki falowód z perforacją celem minimalizacji dyfrakcji i zapewnienia odpowiedniej kierunkowości dość dużej kopułki tweetera, ale pozostawiono małemu midwooferowi o dość niskiej efektywności całe pasmo niskosredniotonowe do odtworzenia ustawiając podział z tweeterem przy 3,5kHz. Może efekt tego siodla w środkowym zakresie pasma był zamierzony, ale taki trick obarczony jest kompromisami co zapewne wychodzi w słuchaniu. Widać też, że charakterystyka dB SPL dostępnego pomiaru dość mocno różni się w osi i poza nią, i na moje oko w zależności od zakresu ich skręcenia na słuchacza otrzymamy tyle różnych wrażeń ile pozycji kolumn. Wrażliwe są dość mocno na pozycjonowanie. Pofantazjuję, a co mi tam 😉 Bezpośrednio na słuchacza zapewni dobry obraz stereo, odrywanie się dźwięku od kolumn, wiecej powietrza, detalu i wszystkiego co zaszyte w sopranach. Mniejszy "kąt dogiecia" rozmyje obrazowanie bo to mimo wszystko falowodzik jest. Góra pasma będzie mniej ostra, mniej detaliczna i napowietrzona. Łagodniejsze siodlo to mniej efektowne granie. Szczelinowy BR. Nie wiem jak jest strojony, ale konstrukcyjnie trudniej się to robi, bo zaprojektować w kalkulatorze to jedno, ale później słuchać i dobierać długość, wysokość czy szerokość szczeliny to drugie. Bez pomiarów trudno oceniać, ale z Twojego opisu czytam, że coś poszło nie tak. Na pewno wrócimy do tego ciekawego przypadku z bardziej merytoryczną dyskusją jak pojawią się "porządne" pomiary w sieci. Pozdrawiam. M
-
Hej, @Kraftkiedyś testował Quadrale. Sedan 9? Są jeszcze Gelan 9. Kojarzę, że bardzo detaliczne, z tych co robią mocne wrażenie w tej dziedzinie. Jarek potwierdzasz? Pozdrawiam. M
-
Spendor, gdzie zacząć, żeby doświadczyć uroku Spendora
topic odpisał MariuszZ na kaczadupa w Nasze testy
Adam @kaczadupa Twoje poszukiwania lepszego rozbijają się o ograniczenia malych monitorów i kubatury pomieszczenia. Kręcisz się w kółko i ciężko będzie sprostać Twoim oczekiwaniom. Może pora na rewolucję? Jesteś gotowy? 😉 Chcesz dobry bas, piękna średnicę to może pora pogadać o konstrukcjach OB. Trojdrożnych. Woofer da Ci sprężysty, konturowy bas. Unikniesz modalnych kłopotów z rezonansem. Na średnicę dasz szerokopasmowego killera znanej marki, a górę wg potrzeb i oczekiwań zbudujesz na jakiejś wstędze lub konkretnym jedwabiu co tam lubisz bardziej. Kwestia kto Ci to poskłada jest do ustalenia. Będziesz miał kolumny na lata jak dobrze przemyślisz co chcesz i przypilnujesz realizacji projektu. Pozdrawiam. M -
Kończcie te ekonomiczno polityczne kocopoły. Czyszczę wątek wiec nie wysilajcie sie na kolejne wpisy bez względu czy kochacie EU, traktujecie ją jak Eurokołchoz, czy marzycie o fedrowaniu i paleniu węglem przez najbliższe 100 lat 😎 Pozdrawiam. M