-
Zawartość
5 847 -
Dołączył
-
Ostatnio
Informacje osobiste
-
Lokalizacja
Kołobrzeg
Ostatnio na profilu byli
18 178 wyświetleń profilu
-
Każdy orze jak może Wolę jednak żebyś używał argumentow merytorycznych zamiast personalnych. Nie wiem jak nas Audiowit podsumował, ale chyba nie jest Twoim adwokatem więc jak coś do mnie masz to napisz wprost. Pośrednicy nam są niepotrzebni 😎
-
Ja uwielbiam czytać recenzje i szanuję Twój wkład w tej kwestii 👍 Pozdrawiam. M
-
@kaczadupaAdam skąd pomysł na Uniti? Z ciekawości spojrzałem na parametry techniczne i trochę się rozczarowałem. Pomijam jak wzmacniacz daje radę co slyszalem i mi się bardzo podobało, ale czy z każdymi kolumnami i w każdych warunkach akustycznych da radę? Ciekawy jestem jak u Ciebie wypadnie 😎 Pozdrawiam. M
-
@S!N!Nie jest. Tylko, że role rozpisuje geometria pomieszczenia i jego kubatura. Wojtek wyciągnął ze swojego suba maxa i żaden inny solo za krocie jakie oferujesz nie poprawi SQ w zakresie o jakim rozmawiacie. Ja oceniam na odległość tylko po pomiarach. Wojtka widzę, ale chętnie zobaczę Twoje, takie "the Best of the best". Wrzuć do wglądu to pogratuluje i dopytam jak dojść do takiego stanu. Nawet będę reklamował rozwiązania 😉 Szkoda, że musimy posiłkować się tylko tym co mamy czyli słowami i ewentualnymi pomiarami. Chętnie bym dołączył sluchanie, ale wiadomo ... życie to nie forum 😎 Pozdrawiam. M
-
Gdyby to było jakieś nadużycie w użyciu suba to nie byłoby korekcji PEQ DSP w sterowaniu subem. Obśmiewanie takiej oczywistości jest przejawem ignorancji. Z całym szacunkiem, ale przesadzasz z tym komentarzem 😎 Pozdrawiam. M
-
Tomek, ale przecież w naszych domostwach, często mieszkaniach w blokach nie słuchamy zbyt głośno. Trudno mi sobie wyobrazić, że przekraczam u mnie wieczorową porą głośność 75 dB SPL . Czy naprawdę jest sens inwestować w coś czego nie wykorzystam? Czym się różni mój REL 5ti od kilka razy droższego suba jeżeli będę ich słuchał przy niskich SPL? Przecież te pomrukiwania czy stopa, czy struna kontrabasu nie dostanie jakościowego kopa ponad to co prezentuje teraz, a który by mnie wyrwał z kapci w cichym odsłuchu. Inną kwestią jest odtwarzanie powyżej niskiego poziomu. Tam zapewne te droższe rozwijają skrzydła dodając efekt depnięcia na klatę, ale przy jazzowym plumkaniu? Ja już się pogodziłem, że lepiej nie będzie niż jest. Myślę czasami za to o wymianie Heresy i suba na odgrody Pozdrawiam. M
-
Na forum ludzie nazywają to odwracaniem kota ogonem. Ja zrozumiałem tak jak napisałem więc prośbę mam taką. Wytłumacz z technicznego punktu widzenia swoimi słowami jak łączysz nazywanie kolumn "wymagającymi" z długością przewodów głośnikowych i cewek w zwrotnicy oraz siłą elektromotoryczną powstającą w cewce przetwornika niskotonowego powstającą, gdy ten porusza się w rytm muzyki. Gdzie ukryte jest to powiązanie Miro? Jeżeli chodzi o moje słowa to oczywiście nie próbuję wmawiać, że to miałeś na myśli tylko, że tak zrozumiałem Twoj post. Tak łączę kropki po Twoim wpisie. Wymagające kolumny = potrzebujące prądu. Mniej przewodów ---> wiecej prądu ??? SEM ---> kontrola ---> nieodpowiedni wzmacniacz ---> problemy z wysterowaniem ??? Chyba warto to wyjaśnić. Zgadzasz się @Chyba Miro 84? 😉
-
Michał , masz ten sam ekspres do kawy , mod w pomieszczeniu ... zobaczę , czy to aby nie podlega pod jakiś paragraf Kontrabas zaczyna się chyba od E1 (ok. 41Hz). To macie wspólny problem dużych kontrabasów w orkiestrze 🤣 Z całym szacunkiem do Twojej wykładni, ale chyba trochę mieszasz Miro, bo wymagające kolumny nie mają nic wspólnego z długością przewodów, a jedynie z przebiegiem ich impedancji, która może powodować u niektórych wzmacniaczy zadyszkę przy dostarczaniu prądu. Długość kabli oraz rezystancje szeregowe cewek w zwrotnicy niskotonowca wpływają zaś nie na trzymanie cewki w sensie dostarczania mocy tylko tłumienia przez wzmacniacz wtórnej siły elektromotorycznej (SEM) powstałej w cewce przetwornika na skutek jej ruchu w polu magnetycznym. Ta SEM jest tym skuteczniej tłumiona im wzmacniacz ma mniejszą impedancję wewnętrzną (rezystancja do masy). Na sumę tej impedancji składają się również szeregowe rezystancje przewodów i cewek w zwrotnicy kolumny. Zatem trzymanie cewki przetwornika przez wzmacniacz "TAK", ale na jak najniższej rezystancji przewodów i cewek na których może odłożyć się dodatkowe napięcie wtórnej SEM. które jest zakłóceniem dla sygnału audio. Warto zwracać uwagę na te niuanse. Kontrola ma tu szersze znaczenie. Kontekst kontroli rozszerzamy na jakość sygnału generowanego przez przetwornik, nie na "prądowe zapotrzebowanie" i "wymagające kolumny" o których raczyłeś wspomnieć bo to różne kwestie są. Poza tym stwierdzenie "trudne kolumny wymagają odpowiedniego wzmacniacza" działa w dwie strony. Może to "trudne wzmacniacze wymagają odpowiednich kolumn". Dlaczego większość lobbuje za tym, że to wzmacniacze są remedium na wszystkie bolączki oraz stawiają je niejako ponad kolumnami w hierarchizowaniu ważności sprzętu audio? Masz jakiś pomysł? Pozdrawiam. M
-
Robią wrażenie wyniki samego pomiaru patrząc chociażby na "wodospad". Podoba się Pozdrawiam. M
-
Hej, Spróbuj podłączyć suba przewodem bez PE. Jak nie masz to przez listwę rozgałęziającą bez bolców PE. Jak pomoże to da to jakiś przyczułek do dalszych poszukiwań. Nie podłączaj jednocześnie RCA I Speakona do suba. Pozdrawiam. M
-
Nic się nie zmieniło. Psycho zawsze ważna była i jest, ale nie w kontekście o którym prawdopodobnie myślisz i który nieuchronnie prowadzi do dyskusji o ślepych testach u Ciebie. Pisząc o Psycho w tym zintegrowanym systemie PEA mam na myśli na przyklad postrzeganie obrazów muzycznych w przestrzeni i konkretne deskryptoty jakości odnoszące się do psychoakustyki np. IACC - mniejszy ---> szersza scena. Np. LEF, LEV i ASW (psychoakustyczne wskaźniki przestrzeni i obrazowania), które zmieniają się w zależności od warunków akustycznych. Na przykład Apparent Source Width rośnie z energią bocznych odbić i spadkiem IACC. W tym kontekście piszę o psychoakustyce, a Ty wg mojej oceny Twoich wypowiedzi we wcześniejszych dyskusjach spłycasz do problematyki audiovoodu i ślepych testów. Chociaż mogę się mylić 😉 Nie mieszaj mnie do tego pisząc "nawet on". Jestem w grupie, która oprócz samego wzmacniacza przypisuje psychoakustycznym mierzalnym i percepcyjnym parametrom jakość słuchanej muzyki. Upraszczając nie sam wzmacniacz tworzy jakość, a cały zintegrowany układ psycho-elektro-akustyczny będący wzajemnie na siebie oddziałujacym układem naczyń połączonych. Zatem oprócz THD, SNR, mocy wzmacniacza ważne są takie wskaźniki jak te poniżej: IACC early --> mierzalny --> Szerokość źródła (ASW) IACC late --> mierzalny --> Envelopment (LEV) LF (LFE) --> mierzalny --> Siła odbić bocznych (ASW) ASW --> percepcyjny --> Szerokość źródła pozornego LEV --> percepcyjny --> Wrażenie otoczenia przez dźwięk Binaural coherence --> mierzalny --> Stabilność sceny. Precedence efect --> psychoakustyczny --> lokalizacja. Distance cues --> psychoakustyczny --> percepcja dystansu. Pozdrawiam. M
-
Jasne, szukam ale pośpiech wg moich standardów jest nie wskazany, chyba że jakaś mega okazja się trafi. Cieszy, że są Koledzy którzy dzielą się wrażeniami po swoich testach. Zawsze to jakieś kierunki i punkty zaczepienia są do klarujących się na nowo sonicznych oczekiwań i do dalszych poszukiwań. Nawet nie wiesz ile razy przeglądałem portale aukcyjne w poszukiwaniu okazji z Twoich polecajek. Niestety znaleźć "okazję" w dobrym stanie jest trudno. Graniczy z cudem. Hobbystyczna świadomość dojrzewa latami, pomysły na zestaw i brzmienie zmieniają się wraz z godzinami muzycznych sesji, ilością konfrontacji ze sprzętem w salonach, u znajomych, na wystawach. Aktualnie jestem w trybie stand by. Moje muzyczne żądze na razie są zaspokojone, ale wiem że ciekawość, pęd za lepszym, doskonalszym dźwiękiem uruchomi się jak zwykle i ta audiofilska namiastka mojego ego znowu weźmie górę nad zdrowym rozsądkiem. To tylko kwestia czasu i dostępności funduszy 😎 Pozdrawiam, M
-
Hej, Przy pomiarach potrzebnych do preparowania filtrów korygujacych tylko niskie tony preferowany jest pomiar mikrofonem pionowo w górę. Jest w tych tutorialach wyjaśnione dlaczego. Przy tworzeniu filtra VBA dla L i P kanałów robimy po 3 pomiary. Z lewej strony, z prawej i po środku glowy. Jak chcesz korygować wszystko, włącznie z korektą zwrotnic kolumn to lepiej żeby pomiar był mikrofonem na wprost. Ważne żeby pliki kalibracyjne odpowiednie wgrać oraz żeby pomiary dla konkretnej sesji pomiarowej były w jeden sposób zrobione. EDIT! W tym tutorialu ok. 4 minuty tłumaczy co i jak link Pozdrawiam. M
-
Zamykam temat sprzedaży na prośbę autora. Jak ktoś zainteresowany kupnem to proszę pisać na skrzynkę do sprzedawcy. Pozdrawiam. M
-
Hej, Mierzysz tylko L i P osobno w pozycji sweetspot. Trzeba to dokładnie zrobić, ale póżniej można wyrównać dla zaznaczonych pomiarów klikiem "cross corr align" w funkcjach All SPL. Ustawienia REW w tym tutorialu od 15 minuty Filtry w zakładce EQ, u góry jest EQ filters. Pozdrawiam. M