-
Zawartość
5 207 -
Dołączył
-
Ostatnio
Informacje osobiste
-
Lokalizacja
Kołobrzeg
Ostatnio na profilu byli
12 974 wyświetleń profilu
-
Nie do końca. Wszechkierunkowość - TAK, ale 50Hz to długość fali 6,86m, ćwiartka tej fali to tylko 1,7m. jeżeli suba postawisz od kolumn w nieodpowiedniej odległości to mogą fale się sumować lub odejmować. Tak zasypuje się dipy powstałe przy odpowiedzi pomieszczenia na zew kolumn w stereo. Minimum dobrej woli to po pozycjonowaniu posłuchanie w miejscu odsłuchu czy nie ma poprawy/pogorszenia. Pomiar charakterystyki dBSPL jak najbardziej wskazany jest. @Bastek interpretacja wyników REW to nie tylko analiza charakterystyki dBSPL, ale również deskryptorów jakości związanych z czasami pogłosu "clarity" C50, C80, D50, distortion czy kolumny nie zniekształcaja zbytnio, impuls czy nie ma jakiegoś preringingu. Najlepiej wrzuć olik z pomiaru .mdat Ostatecznie można wrzucić na wspólny wykres kilku użytkowników z forum, którzy zamieszczali swoje pomiary i porównać by mieć jakiś punkt odniesienia
-
Warto by było sprawdzić trendy tzn. które nagrania "królują" czyli w większej ilości mają lepszy DR. Płyty CD czy strimingowe ripy. Obstawiam płyty, ale zaletą streamingu jest to, że na serwerach jest zawsze kilka wersji płyt z różnych edycji, w tym remasterowanych.
-
Nie wiem jak ładuje. Deklaruje lossless flac i tak po załadowaniu widoczne są pliki w odtwarzaczach. Ja w Tidalu mam wyłączoną normalizację ale to chyba bez wpływu jest. Sprawdziłem kilka płyt będących w moim posiadaniu i różnie z tym bywa porównując do tych na Tidalu. Niektóre mają taki sam lub zbliżony DR więc nie wiem już o co chodzi. Jeżeli masz coś do sprawdzenia to w ramach eksperymentu możemy zobaczyć co "wypluje" Tidal
-
Więcej daje płyta CD. Zrobiłem mały eksperyment. Pobrałem lossless flac z Tidala i zgrałem CD do tego samego formatu oryginalną płytę CD. Wrzuciłem pliki do Jrivera i porównałem wyniki DR. Płyta CD wypada lepiej niż ta tidalowa, mimo że niby to samo wydanie Epic Sony 1987. Wyniki zgranej płyty CD pokrywaję się z wynikami zamieszczonymi na dr.loudness-war Czerwone kropki przy wynikach płyty zripowanej CD. Pozdrawiam. M
-
Kiedyś sprawdzałem DR całych płyt i to tak działa, że każdy utwór ma inny. Prawdopodobnie podają najgorszy i najlepszy na płycie więc trudno szacować całą płytę jakąś średnią. Można mówić, że utwór z DR17 ma na tej konkretnej płycie najlepszy DR.
-
Nie wiem co dla Ciebie znaczy dobry. Ja słucham na Heresy III, Sinus Audio SET dual mono i Eversolo. Razem 7,5 + 5,5 + 3 = 15 tys. Dla mnie gra dobrze 😉 W livingroomie diy lampowy PP ANK + Bifrosty + Wiim ultra. Razem 3 + 3 + 1,6 = 7,6 tys. Też gra dobrze ale inaczej. Czy moje dobrze to dla Ciebie tylko średnio lub słabo należałoby zweryfikować odsłuchem. Możliwe, że byłbyś rozczarowany dźwiękiem, ale nie wykluczam wersji, że mogłbyś być zachwycony. Wszystko co subiektywne może mieć wartość zależną od punktu patrzenia, doświadczenia czy odniesienia. Za 15 tys można poskładać zestaw, który może cieszyć tak jak ten za 150 tys. Liczą się oczekiwania, możliwości finansowe, ale również świadomość jak te klocki poskładać by zachować jakąś równowagę czy synergię. Pozostaje zawsze akustyka do okiełznania. Myślę, że czasami da się bez większych nakładów. Kilka absorberów na początek czy nawet OZ kolumn jak u mnie może sprawić cuda poprawiając jakość o dobrą klasę. Pozdrawiam. M
-
Tu masz przykład link. Płyta winylowa Majkela Dżeksona z 1979 DR=17. Dzisiaj trudno znaleźć CD z takim DR. Taka prawda 😉
-
Skąd te obliczenia? CD umożliwia zapis z dynamiką 96dB (16bit), winyl z ok. 50/60dB. DR o jakim wspominasz dotyczy samego nagrania i jego kompresji? Możliwe, że przeniosłeś też DR z optyki, bo to tam posługujemy się stops`ami W audio posługujemy się rozdzielczością bitową. Wyjaśnij proszę bo to ciekawe jest.
-
Jak usłyszeć różnicę w czasie pogłosu T30 400ms vs 450ms?
-
Pamiętaj, że działa to w dwie strony. Czasami są to głupoty, czasami bajki, a czasami kryptoreklamy. Naczytałem się opisów jak ten Bebbopa, po którym wielu usiądzie szukać ile Lumin kosztuje, kilku może nawet zamówi i kupi, a gdy emocje opadną, towar przyjedzie, okaże się po włączeniu, że coś nie wygrzany, że oczy się tak nie szklą, a włoski na rękach dęba nie stają. Wszystko jest możliwe ale koloryzowanie opisów i pisanie o zjadaniu na śniadanie jednych streamerów przez drugich jest po prostu audiofilskim nadużyciem. Oczywiście zgoda, że trzeba posłuchać żeby wydawać opinie ale warto zawsze dopisać, że "to u mnie" by czytający miał świadomość, że "u niego" może być inaczej bo akustyka kuleje, kolumny buczą, a wzmacniacz słychać nawet jak nic nie gra Pozdrawiam. M
-
-
Nawet ocenia jakość brzmienia zestawu. Później można poczytać o braku dynamiki, a bardziej o tym co się dzieje z basem. Oprócz tego, że wybrzmiewa u sąsiadów to albo ma to walnięcie w klatę albo nie ma. Impuls uderzenia musi robić wrażenie szczególnie gdy stopa, podwójna czy potrójna napierdziela w rytmie karabinu maszynowego. Do tego potrzeba mocy, ale ja nie szukam jej w takim wydaniu i raczej trudno mi będzie zrozumieć jej poszukiwaczy. Przy cichym słuchaniu różnice w dynamice makro się zacierają więc temat jak dla mnie się upraszcza do zagadnień mikrodynamiki, a to inny wymiar zarówno oczekiwań jak i możliwości sprzętu jest. Pozdrawiam. M
-
Oczywiście zgoda. Nie było szans dla 3 W z lampy 6B4G przy słuchaniu z ok. 90 dBSPL na super dynamikę bo w tym zakresie mocy moj wzmacniacz juz leciał na oparach. Na wspomnienie tej łupanki dostaję bólu głowy. Do tego czego oczekujesz potrzeba lamp 845 czy 211 do bowersów. Zachęcam do posłuchania jak będzie okazja. Zachęcałem Cię do odwiedzin i posłuchania tej lampy z 99dB/1W/1m Heresami III u mnie ale olałeś więc zapamiętasz to czego doświadczyłeś u Marka. To cenne doświadczenie jest ale uogólnianie i utrwalanie na podstawie tej jednej wizyty tez jak grają lampowe sprzęty jest wg mnie nieuczciwe. W polemikę na temat treści w magazynach audio nie wchodzę. Wolę zbierać własne doświadczenia czego i Tobie serdeczny Kolego życzę. Pozdrawiam. M