
elektron6
Uczestnik-
Zawartość
1 570 -
Dołączył
-
Ostatnio
Informacje osobiste
-
Lokalizacja
Szczecin
Ostatnio na profilu byli
Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.
-
Niskotonowy jest puszczony szerokopasmowo i jest cięty przez same ograniczenie konstrukcji gołośńika. Dodatkowo mamy kond dla gwizdka czyli gło snik jest cięty 6db/okt.
-
Ilość elementów w zwrotnicy zależy między innymi od stopnia i cięcia poszczególnych pasm i tak przy zwrotnicach 6db/okt mamy po 1 elemencie na głośnik a przy 12db juz to będzie minimum 2. Do tego doliczmy rezystory korygujące skuteczność przetworników.
-
Żarówka to stary i skuteczny sposób zabezpieczania głośników wysokotonowych . Żarówka jest elementem nieliniowym i zachowuje się jak thermistor ptc to znaczy przy wzroście prądu/ temperatury żarówki jej rezystancja rośnie. W kolumnach to działa w ten sposób iż w przypadku przesterowania głośników, żarówka wpięta w obwód tego głośnika ma zwiększyć rezystancję a tym samym odciąża głośnik. Tonsil też stosował takie rozwiązanie. Minus - żarówka może wpływać na jakość wybrzmienia głośnika. Z względu na charakterystykę stosuje się żarówki 12 lub 24v.
-
W latach 90 tych był inny rynek, inne ssane - ludzie kupowali wszystko co nowe, ciekaw a szczególnie china czy plastik bombastic i na tym dało się zarobić. Teraz z łopatą nie wyskoczysz bo z tej branży jest w okolicy 20 firm profesja. Aby wejść na rynek trzeba mieć ogromny hajs.
-
W korpo to jest jak z gwiazdami; wschodzisz, błyszczysz, gaśniesz a potem spadasz. Tylko w tym wszystkim często tracisz zdrowie. Nielicznym się udaje to przetrwać. Czy warto to każdy musi sam ocenić.
-
Czy nie są wydajni? Japońskie firmy to protoplaści wydajnej produkcji przy jednoczesnej wysokiej jakości. Kto wdrożył i się specjalizuje w systemach 5s, Lean, Kaizen, Six Sigma ? Japończycy. To u nas bardzo często robi się coś bez ładu i składu. Poczekajmy jeszcze na ets2 to europejski sprzęt będzie już mega konkurencyjny…
-
Piękny sprzęt Fajnie że jest w dobrych rękach zatem sukces gwarantowany! Pozdrawiam
-
Marantz CD 63 67 SE lub Denon 1290 jako transport CD
topic odpisał elektron6 na KrzysiekBro w Stereo
Wymienione Marantz są doskonałe jako transport - sam takiego używam wprawdzie po modzie ( wstawiony dokładniejsze zegar, wstawione lepszej klasy kondy). Już kilka razy pisałem iż przy obecnej tandecie stosowanych głowic laserowych, głównym czynnikiem wyboru jest niezawodność optyki i mechanizmu. Wspomniane Marantz spełniają obydwie wytyczne; lasery są tam wieczne i są to rozwiązania top- laser w polu magnetycznym. Trudno obecnie znaleść coś lepszego w tej cenie. -
Nie spotkałem się … Piszesz kilka postów wcześniej Przeciążenia: Zbyt duża impedancja głośników (np. poniżej 4 ohm dla wzmacniaczy zaprojektowanych dla 8 ohm) lub gra z bardzo wysoką głośnością przez długi czas może prowadzić do przegrzania i uszkodzenia tranzystorów MOSFET w module wzmacniającym. Odbijam piłeczkę, który to model przegrzewa się i dochodzi do uszkodzenia tranzystorów mocy?
-
Nikt tego nie robi i dobrze:) ale jak konstrukcja jest tak sobie obliczona to i usterkowość wysoka...Co to wzmacniacz, który po kilku godzinach grania powiedzmy na 70% max mocy, zagotuje sie i uszkodzi.
-
No tak jest tu sporo prawdy ale mógłbym dopisać jeszcze z 10 przyczyn usterkowowosci tylko po co ? To co jest słabe w takich konstrukcjach to fakt, że zamiast czerpać przyjemnośc z słuchania to trzeba monitorować; moc, temperaturę, warunki pracy... średnio przyjemny biznes.
-
A co to za sztuka serwisowa w postaci wymiany 1:1 głośnika concentric? 10 minut roboty na kolumnę. Serwis autoryzowany niech się trochę wykaże i wymieni cewkę w module wysokotonowym. Ale tutaj trzeba trochę umiejętności i znajomości fachu od podstaw.. Wtedy też można uznać sens serwisu a i będzie ekologicznie a eco teraz jest w modzie.
-
Co tu się znać:) idziesz na pierwsze lepsze targowisko/ pchli targ kupujesz wieżyczkę Aiwa za 100-200zł i łupiesz na Altusach jak trzeba!
-
Fajne są:) rozważałem zakup tych kolumn ale nie pasował wymiar po szerokości. Hit Tandberga w obudowie zamkniętej z genialnym woofer od Goodmans i to gra genialnie. Skuteczność- istotna uwaga, iż zgodnie z normą mają jakieś 89db przy wysterowaniu 1w. 96db Tandberg podaje przy wyższej mocy. Tych kolumn muszę posłuchać!
-
Nastąpiła istotna zmiana… dotychczasowym, docelowym głośnikom Fyne F702 powiedziałem good bye po analizie, iż mimo wielu plusów to jednak do lampy się średnio nadawały. Kolumna ciężka do napędzenia z toporną średnicą co zabijało urok lampy. Sentymentów w audio nie ma! Tym razem sprawdzona angielska klasyka, która lubi się z każdą lampą , zachwyca naturalnością dźwięku. Podobno trudno szukać konkurenta dla genialnej średnicy i doskonałego balansu na linii średnie/ wysokie. Monitory Spendor SP100 Monitory jakby tylko z nazwy bo to obudowa w stylu Classic - 70cm wysokości i wadze aż 37kg per sztuka:) Dużo nie ma co pisać bo jest to najbardziej uznana linia kolumn marki Spendor, sięgającą czasów strojenia według normy BBC. Historycznie kolumny opierają się na modelach BC1 i 3 potem był S100, SP100, SP100r2. Obecnie mamy rozwinięcie w postaci modelu 100 Classic, który jest konkurentem Harbeth 40.3. SP100; 90db skuteczności, min impedancji 5,7ohm, wyrównana impedancja, bass 12” i mamy wszystko - lampa czy 4W czy 40W to po prostu gra bez konieczności analizy dźwięku. Osobiście są to jedne z lepszych kolumn a w zakresie średnicy i wokalu być może są wręcz referencyjne, choć już niedługo będzie gotowy inny szlagier… który może zagrozić Spendorom.