
elektron6
Uczestnik-
Zawartość
1 577 -
Dołączył
-
Ostatnio
Informacje osobiste
-
Lokalizacja
Szczecin
Ostatnio na profilu byli
Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.
-
Czy slyszycie różnice w brzmieniu lamp?
topic odpisał elektron6 na T Z6 w Technika lampowa i analogowa
Wpływ jest to na pewno bo jakby nie patrzeć jest to stopień wzmacniający - to tak trochę jakby w wzmacniaczu lampowych dodać jeszcze jeden stopień wejściowy. W dac stosuje się lampy małej mocy bo chodzi o wzmocnienie napięciowe. Typowo stosuje się serię Ecc8x. AN w zasadzie zawsze ecc88/e88cc na kanał. Są konstrukcje w których również zasilacz mamy lampowy np na lampie 6x4. -
Czy slyszycie różnice w brzmieniu lamp?
topic odpisał elektron6 na T Z6 w Technika lampowa i analogowa
Dac to nie tylko obróbka cyfrowa zera i jedynek… po stopniu cyfrowym mamy część analogową która ma nam dostarczyć sygnał o amplitudzie 2-3 v. Typowo mamy tam krzem w postaci wzmacniaczy operacyjnych ale możemy mieć rozwiązanie iż zamiast opamp mamy lampy. Przykład: Audio Note, Lampizator,.., -
Czy slyszycie różnice w brzmieniu lamp?
topic odpisał elektron6 na T Z6 w Technika lampowa i analogowa
Warto wspomnieć, iż w lampach to nie tylko sygnatura dźwięku. Ważne są również inne aspekty: zbalansowanie triod, poziom mikrofonowania czy też lifetime. Tutaj różnice są spore bo przykładowo lampy NOS uznanych producentów są w zasadzie wieczne a chińczyki po roku grania potrafią spaść z emisją do 20%. -
Unikać należy ofert gdzie są oferowane dziesiątki jak nie setki sztuk lamp NOS szczególnie Mullard. W rzeczywistości są to chińskie lampy na których ktoś chce zarobić. Niby skąd w obecnych czasach dostęp do takiej ilości lamp NOS…
-
Hej, E188cc to lampa serii SQ special quality. Od zwykłej ecc88 różni się innym wykonaniem konstrukcji co zapewnia jej minimalne mikrofonowanie i większa odporność na wibracje. Lampa stosowana była w selekcjonowanym sprzęcie pomiarowym a obecnie wiedzie prym w stopniach wzmacniających np w preamp phono. Cenowo jest droga bo i nie była produkowana na masową skalę. Taniej a nadal dobrze jest z E88CC - wersje SQ miał Philips i Siemens (CCA).
-
2x PCM63 w gradacji K + wyjściowy stopień lampowy. Nie ma nic lepszego.
-
Niskotonowy jest puszczony szerokopasmowo i jest cięty przez same ograniczenie konstrukcji gołośńika. Dodatkowo mamy kond dla gwizdka czyli głośnik jest cięty 6db/okt.
-
Ilość elementów w zwrotnicy zależy między innymi od stopnia i cięcia poszczególnych pasm i tak przy zwrotnicach 6db/okt mamy po 1 elemencie na głośnik a przy 12db juz to będzie minimum 2. Do tego doliczmy rezystory korygujące skuteczność przetworników.
-
Żarówka to stary i skuteczny sposób zabezpieczania głośników wysokotonowych . Żarówka jest elementem nieliniowym i zachowuje się jak thermistor ptc to znaczy przy wzroście prądu/ temperatury żarówki jej rezystancja rośnie. W kolumnach to działa w ten sposób iż w przypadku przesterowania głośników, żarówka wpięta w obwód tego głośnika ma zwiększyć rezystancję a tym samym odciąża głośnik. Tonsil też stosował takie rozwiązanie. Minus - żarówka może wpływać na jakość wybrzmienia głośnika. Z względu na charakterystykę stosuje się żarówki 12 lub 24v.
-
W latach 90 tych był inny rynek, inne ssane - ludzie kupowali wszystko co nowe, ciekaw a szczególnie china czy plastik bombastic i na tym dało się zarobić. Teraz z łopatą nie wyskoczysz bo z tej branży jest w okolicy 20 firm profesja. Aby wejść na rynek trzeba mieć ogromny hajs.
-
W korpo to jest jak z gwiazdami; wschodzisz, błyszczysz, gaśniesz a potem spadasz. Tylko w tym wszystkim często tracisz zdrowie. Nielicznym się udaje to przetrwać. Czy warto to każdy musi sam ocenić.
-
Czy nie są wydajni? Japońskie firmy to protoplaści wydajnej produkcji przy jednoczesnej wysokiej jakości. Kto wdrożył i się specjalizuje w systemach 5s, Lean, Kaizen, Six Sigma ? Japończycy. To u nas bardzo często robi się coś bez ładu i składu. Poczekajmy jeszcze na ets2 to europejski sprzęt będzie już mega konkurencyjny…
-
Piękny sprzęt Fajnie że jest w dobrych rękach zatem sukces gwarantowany! Pozdrawiam
-
Marantz CD 63 67 SE lub Denon 1290 jako transport CD
topic odpisał elektron6 na KrzysiekBro w Stereo
Wymienione Marantz są doskonałe jako transport - sam takiego używam wprawdzie po modzie ( wstawiony dokładniejsze zegar, wstawione lepszej klasy kondy). Już kilka razy pisałem iż przy obecnej tandecie stosowanych głowic laserowych, głównym czynnikiem wyboru jest niezawodność optyki i mechanizmu. Wspomniane Marantz spełniają obydwie wytyczne; lasery są tam wieczne i są to rozwiązania top- laser w polu magnetycznym. Trudno obecnie znaleść coś lepszego w tej cenie.