Skocz do zawartości

elektron6

Uczestnik
  • Zawartość

    1 611
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Szczecin

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. 807 fajna lampa ale trzeba się liczyć z koniecznością użycia mocniejszego driver. EF37 raczej nie wysteruje tej lampy bardziej coś w stylu 6sn7/ecc82. EF37 można dać jako stopień wejściowy.
  2. Dźwięk i technika Hi-Fi - Aleksander Witort plus obejrzyj kilka filmików Reduktor Szumu, powodzenia
  3. Źródło kiepskie. Słabe wydanie winyla - tutaj i gramiak za grube miliony nic nie wyciągnie z takiej płyty.
  4. Coś dla lampiarzy. Pięknie konstrukcje z pięknym dźwiękiem. Kolumny na przetwornikach TFK. Preampy na prawie 100 letnich lampach RES. Był rozmach!
  5. Moje 3 dniowe subiektywne obserwacje. 1. Mniej zwiedzających niż w ostatnich latach. 2. Dużo mniej udostępnianych gadzetów reklamowych. Widać, iż firmy wdrożyły oszczędnosći. 3. Część wystawców wzieła sobie do serca uwagi, iż grają za głośno. W tym roku w wielu pokojach było przyzwoicie średnio głośno - jako tako dało się coś posłuchać. Plus za progres w tym temacie. 4. Wzmacniacze - 2 kierunki- potężne trany monobloki lub wzmacniacze lampowe (tych było całkiem sporo). Mało zintegrowanych wzmacniaczy. Gdzieś tam klasa D ale bez przepychu. 5. Źródła - streaming przoduje ale było również całkiem sporo czarnej płyty. CD - okazjonalnie, szpula - bardzo, bardzo okazjonalnie ( 2 Revox ? średnie modele) 6. Kolumny - jak zawsze cały przekrój kto co lubi; klasyczne konstrukcje, open baffle, horn i inne wynalazki. Producenci mocno idą w design i to jest driver cen. 7. Muza - dobrana aby zawsze to grało przyzwoicie bo czy Dire Straits czy też vinyl Vollenweider może grać źle? To zawsze i wszędzie zagra dobrze. 8. Brak oficjalnej integracji czy też próby integracji osób z forum. 9. Unitra osłuchana (całe 4 utwory z gramoofnu i cd) - dzwięk bez omocji, nudny, płaski. Kolumny są tu głównym ograniczeniem i raczej to nie będzie wina wzmacniaczy. Generalnie jak to show było ciekawie, kolejna impra za rok. Jest ok!
  6. Jeśli są już trafa pod 6B4G to musi to tak zostać. Ra trafa jest pewnie coś koło 2,5k zatem ewentualnie z pentod vintage może być EL12 z ra 3,5k.
  7. Wycieraczki muszą być! To dodaje punktów do konstrukcji w stylu vintage. Zgadzam się, iż tego typu lampy są tanie bo i popyt jest niski. Standardowo obecnie stosuje się lampy noval i octal. Jaką lampę planujesz zastosować w stopniu końcowym? Zapowiada się fajna konstrukcja. Gdyby była potrzeba pomocy w dobraniu punktów pracy lamp, służę pomocą. Pozdrawiam
  8. No i możemy tutaj trafić na oryginał Mullard za dobre pieniądze. Ciekawostka - skąd czerwona farba lamp? Są to lampy pracujące w zakresach high freguency i starsze konstrukcje lamp wymagały dodatkowego ekranowania stąd też metalizacja zewnętrzna bańki. Farba ta zawiera mikro drobinki metalu. W wcześniejszych konstrukcjach lamp bocznostykowych stosowano farby koloru srebro lub złoto. Philips/Mullard lubował się w red base. W zakresie f. akustycznych lampy te mogą pracować i z ubytkami farby lub bez i nie ma obawy o wzbudzenie. W lampach noval ekranowanie było już zbędne .
  9. Nikt nie twierdzi że celuloza nie podlega procesowi stzrzeniu. Starzeje się i owszem jak i każdy materiał. Oczywście wszystko jest kwestią rzędu wielkości zmian i tego jak to wpływa na obecną reprodukcję dzwięku. Jeśli obecnie taka kolumna gra dobrze to tak musi to zostać i raczej nie ma sensu wymieniać membran na nowe (drogi biznes a i nikt nie da gwarancji, iż coś to wniesie pozytywnego). Inne rozwiązanie - wymiana kolumn na nowe co 5, 10 lat,....gdyż te 15 , 20 latki i starsze też mają już jakiś poziom zużycia...Kto co lubi. Mam nadzieję, iż kolumny kolegi Jacch są "równiutkie" w całym pasmie jak założył to producent.
  10. No tak tylko membrana w głośniku to nie jest gazeta… nie widzę tutaj jakiś śladów zużycia, pękania etc. Starzeje się każdy materiał. Współczesne przetworniki jakoś mega nie grzeszą długowiecznością - a to mało jest przypadków, iż zaraz po gwarancji puszcza ekologiczny klej od mocowania zawieszeń? U mnie moc jest bez znaczenia - gram zawsze na pierwszych watach. Bardzo rzadko wysterowuję kolumnę mocą większą niż 5w.
  11. Na pewno była to bardzo istotna kwestia gdyż mocno stawiano na jakość dźwięku i jakość wykonania. Systemy pomiarowe do analizy dźwięku dopiero raczkowały i tak naprawdę stroiło się kolumny na ucho/ słuch w warunkach rzeczywistych. Duża konkurencja powodowała, iż zabiegani o Klientów. Saba, TFK, Grundig, Elac, Canton, Wigo, Isophon, Braun musiały się mega starać o Klienta.
  12. Czasy Sony Trynitron doskonale pamiętam a szczególnie pamięta je mój kręgosłup:) Troche się tych kolorów sprzedawało, naprawiało. Dzisiaj przyszedł czas na pierwszy odsłuch długo oczekiwanych kolumn Saba 840f. Kolumny od 2 lat czekały na swoje 5 minut i to jest ten moment. Są to trudno dostępne 70 litrowe monitory z początku lat 70 tych. Trudno dostępne bo sporadycznie pojawiają się na portalach a ogłoszenia trwają z reguły 5 minut… Jest to konstrukcja strojona już pod wzmacniacze/amplitunery na tranzystorach germanowych chociaż rocznik zobligowuje do grania również z lampą. Co ciekawe jest to ostatnia konstrukcja tego producenta w oparciu o owalne papierzaki. Pod koniec lat 60 tych Saba wypuściła całą serię podobnych kolumn np modele box III, box IV czy też kultową 5 z 15” wofferem. Tutaj mamy 12” bas już z mocniejszym napędem wytrzymującym moc ciągłą 45w, średnica to potężny owal 15x22cm. Do tego owalne przetworniki średnio wysokotonowe oraz super tweeter Audax made in France na aluminiowej membranie. Regulacja tłumienia przetwornika średnio i wysokotonowego. Wykonanie jak to w niemieckich konstrukcjach na wysokim poziomie- cewki w zwrotnicy powietrzne, wysokiej klasy potencjometry drutowe, wszystko pięknie podpinane. Waga kolumny 20kg. W kolumnach wymieniono zawieszania górne w przetworniku Audax oraz kilka kondensatorów w zwrotnicy na zbieżne z oryginałem. Jak to gra - pięknie. Z samego założenia papierowe membrany , solidny basowiec i owalne przetworniki na średnicy robią robotę. Kolor kolumn biały - jest oryginalny. Taki kolor był często spotykany u producentów takich jak Saba, TFK, Braun. Kolumny zostają u mnie na stałe jako n-ty zestaw. Pod lampę, german jak znalazł!
  13. Konstrukcja diy z stopniem końcowym na AL4 i prostownikiem AZ1 także jest mega vintage. Gra to bardzo dobrze mimo 4W. Trafa Ogonowski 7k na rdzeniach cc.
  14. Bardzo dobra koncepcja! Stare pentody są genialne w stopniach wejściowych. Można jeszcze rozważyć lampy ef6, ef12. Sam posiadam wzmacniacz z jeszcze starszą af7, genialna lampa.
  15. EL84, EL34, ECL82/86, 6550 czy też starsze pentody głośnikowe typu EL12, AL4. Tych konstrukcji można słuchać godzinami. Lampy niby śmieciowe ale bardzo muzykalne. Lampy KTxx sorry ale dziękuję. Nie ma tu czaru lamp. 300b też jest bardzo dobra ale wymaga dobrej aplikacji. 2A3 jest nawet lepsza od 300b ale wymaga jednak łatwiejszych kolumn. Triody typu 845, 211, GM70 - duża moc, dobry drive i piękny dźwięk ale te lampy wymagają mega dopieszczonych konstrukcji. Dobra aplikacja to jest tutaj spory koszt. Osobiście preferuję EL84 nawet w se.
×
×
  • Utwórz nowe...