Skocz do zawartości

Tom.O

Uczestnik
  • Zawartość

    156
  • Dołączył

  • Ostatnio

O Tom.O

  • Ranga
    Sympatyk

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Warszawa

Ostatnio na profilu byli

884 wyświetleń profilu
  1. Tak, chodzi o funkcje offset. Na 0 dynamicEQ dziala najmocniej, przy 15 najsłabiej. Odnośnie aplikacji to jak wiesz co chcesz chcesz uzyskać to zdecydowanie warto. Standardowo audyssey ma 2 krzywe wbudowane: flat oraz movie. Plaska mimo iz powinna byc liniowa w 99% przypadków za bardzo podbija wysokie tony. Movie znowu wprowadza dołek przy 2,5kHz (BBC dip) oraz ogranicza pasmo wysokotonowe. W aplikacji możesz ograniczyć pasmo korekcji oraz dopasowac krzywa do swoich preferencji.
  2. Audyssey głównie ma sens jak korzystasz z Dynamic Eq. W innych przypadkach dzwiek jest plaski, brakuje mu masy itd. Ustaw poziom w DynEq na -10 lun -15dB i podbij jednocześnie subwoofer o 1-2dB. Proponuj mimo wszystko byś zrobił jeszcze raz kalibrację i zmienial wysokość mikrofonu w zakresie +/-10cm. Jeżeli słuchasz sam to nie ma sensu dawac mikrofonu dalej niż 30-40cm na boki i 20-30cm przod/tył.
  3. @tomek72, możesz przy Audyssey zmieniać poziomy, częstotliwości odcięcia, ustawienia małe, duże kolumn i nie ma to wpływu na korekcję częstotliwości. W Twoim przypadku zwiększ po prostu poziom głośnika centralnego o 2dB i zobacz jak będzie. Czy wykonywałeś kalibrację z mikrofonem skierowanym dokładnie w sufit i zamontowany stabilnie ? Czy użyłeś maksymalnej liczby punktów pomiarowych dla Twojego amplitunera ? Czy zmieniałaś pozycję mikrofonu względem miejsca odsłuchowego w zakresie +/-30cm na boki/przód tył oraz +/-10 na wysokość ? Odnośnie współpracy Main i Sub - zalecane jest ustawienie wszystkich kolumn na small bo wtedy nie dochodzi do duplikacji odtwarzania tego samego zakresu częstotliwości przez więcej głośników. Bardzo często ustawienie frontów na pełnopasmowe kolumny prowadzi do solidnych górek i dołków na charakterystyce. Jest to spowodowane tym, że faza najczęściej przebiega inaczej dla subwoofera i kolumn. Dodatkowo sam Audyssey bardzo słabo radzi sobie z prawidłowym ustawienie fazy. Na forum wrzucałem przykładowe wykresy jak wyglądała charakterystyka po Audyssey (XT32), w porównaniu do dodatkowej korekty ręcznej.
  4. @marcinmarcin ja też nie słyszę efektu ladowarki do laptopa, ale na wykresie wodospadowy widzę nienaturalnie długie wybrzmiewanie 50Hz. Odnośnie preringingu jakiej długości filtry używałeś, na jakiej częstotliwości oraz jakie Q. Na jakim utworze to zaobserwowałeś? Ja u siebie celowo zastosowałem mega duże zmiany fazy, (360*), wysokie Q i nie słyszałem różnicy. Aplikacja przez brutefir. Filtr 132k, próbkowanie 96kHz.
  5. Raczej bralbym dowolny model i dokupil zewnętrzna karte z wyjściem optycznym, żeby się odseparować od sprzetu. Zauważyłem,.ze czesto przechodzi 50Hz z sieci jak masz podłączony zasilacz. Ja osobiście mam Behringer UCA202. Korzystam z tej karty jak potrzebuje wiekszy zasieg bo mam wyjscie optyczne w laptopie. (Macbook Pro na Intelu) Milrofon najwygodniej to UMIK, do zastosowań w korekcji akustyki jest więcej niż wystarczający.(kiedyś dalem go do porownania w pracy do profesjonalnego mikrofonu i roznice byly ponizej 0,5dB w paśmie które nas interesuje)
  6. Jak możesz to wrzuć pomiar dla kanalu L, P oraz L+P. (plik mdat z.REW). Jak masz swoje filtry to tez mozesz dodac taki pomiar.
  7. Możesz próbować skompensować te rzeczy panelami akustycznymi oraz filtrami cyfrowymi. W przypadku niskich tonów to pomieszczenie determinuje przebieg charakterystyki.
  8. Z czego streamujesz? Można zrobić rozwiązanie, które w locie nakłada filtry. Ja np. wykorzystałem do tego serwer Synology, który jest źródłem biblioteki muzycznej i udostępnia ja po DLNA. APO Eq jest najłatwiejszym rozwiązaniem, ale wymaga PC na Windows.
  9. @Marek Muszyński z jakich powodów nie można podłączyć MiniDSP do Atoma ? Rozważasz jakieś inne rozwiązania umożliwiające korekcje ?
  10. Przeanalizowałem 2 pierwsze pomiary czyli DL włączony (filtr proponowany przez aplikację DL) oraz DL wyłączony. 1. Poniżej 150Hz Dirac działa w 100% w oparciu o filtry IIR. Po odwrotnej korekcji amplitudy do tego co zrobił Dirac faza filtra = 0. (czyli DL działa w tym paśmie w oparciu o filtry minimalno fazowe - IIR w tym przypadku). (kanał prawy) 2. Dirac nie bierze prawidłowo pod uwagę fazy kanału L i P dla pasma poniżej 150Hz tylko skupia się na korekcji amplitudowej. W konsekwencji w części przypadków prowadzi to do rozjechania się fazy i przy pomiarze 2 kanałów jednocześnie poziom jest niższy niż dla pojedynczego - czyli kolumny nie współpracują ze sobą tylko działają tak jakbyśmy zamienili w jednej + z - czego konsekwencją są dołki na charakterystyce. (niestety dokładnie tak samo działa Audyssey XT 32) Przykłady to 61Hz oraz 90-110Hz. Z użyciem filtrów FIR można tam uzyskać 10-12dB poprawy i równą charakterystykę. Wykres zielony (L+R) powinien być zawsze powyżej czerwonego (R)i niebieskiego (L). Jeżeli jest poniżej to znaczy, że faza jest przesunięta powyżej 120*. 3. Poprawa impulsu jednostkowego jest konsekwencją redukcji modów pomieszczenia - po prostu zmniejszenie poziomu sygnału powoduje w jego krótsze wybrzmiewanie. (nie ma tu żadnego "rocket science") 4. DL jako automatyczna korekcja działa w miarę dobrze, ale należy być świadomym jego limitacji oraz problemów, które może wygenerować szczególnie jak sygnał w paśmie niskotonowym solidnie się różni między kanałem L i P. Uważam, że DL nie jest to rewolucją względem Audyssey XT32 (wersja z aplikacją, gdzie można modyfikować krzywe). Dobrze jakby pojawiła się wersja pro i lepsze rozwiązania sprzętowe: - wersja pro - ręczna korekcja fazy i możliwość modyfikacji filtrów. - rozwiązania sprzętowe z obsługą dłuższych filtrów np. 132k próbek (zamiast 4k) umożliwiające lepszą korekcję dla pasma poniżej 100Hz. Na ten moment widzę, że ręczne przygotowanie filtrów i aplikacja z użyciem rozwiązań takich jak APO Equalizer, BruteFIR na Raspberry Pi, czy FFMPEG np. na MinimServerze (lub czegokolwiek innego dającego możliwość wykonania operacji splotu (convolution)) daje bardziej przewidywalne i lepsze efekty. Barierą niestety jest poziom skomplikowania, ale cenowo i jakościowo wychodzi to zdecydowanie lepiej. (np. Raspberry Pi4 kosztuje poniżej 300zł i obsługuje filtry nawet 256k, Spotify, Tidal, DLNA oraz prawie każdy inny format poprzez dysk pod USB)
  11. Moim zdaniem zostawiasz. Interesuje nas nie idealizowanie sytuacji, ale złapanie jak jest podczas odsłuchu. Możliwe, że odbicie od stolika będzie do zlokalizowania na wykresie impulsu jednostkowego.
  12. Macbook ma na wyjściu słuchawkowym również sygnał optyczny. Nie wiem jak w przypadku innych komputerów. Lepsza opcja byłoby jednak wykorzystanie USB.
  13. A co widzi Twoj system operacyjny? Czy w REW możesz wybrać jako urzadzenie wyjściowe wybrać DDRC-24? ewentualnie optykiem wejdź w DDRC.
  14. Tak bardzo na szybko: 1. Zredukować odbicie (najprawdopodobniej od ściany za głową). Jeżeli była w odległości ok. 40cm od mikrofonu przy pomiarze 90*. 2. Duży dołek w obszarze wyższego basu i niższej średnicy - 120-400Hz. 3. Brak zgrania fazowego w obszarze 55-65Hz oraz 90-120Hz. (np. w okolicach 60Hz można zyskać ok 3dB bez ruszania amplitudy) Ciekawy jestem efektów po DL - fajnie jakbyś dała radę umieścić wtedy również plik mdat dla pomiaru robionego bez i z DL dla kanału L, R oraz L+R. Jakby co to mogę pomóc w przygotowaniu filtrów jak jesteś w stanie wykonać prawidłowo pomiary. (masz kalibrowany mikrofon)
×
×
  • Utwórz nowe...