Skocz do zawartości

Tom.O

Uczestnik
  • Zawartość

    98
  • Dołączył

  • Ostatnio

O Tom.O

  • Ranga
    (Nie)stały bywalec

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Warszawa

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Z tego co widzę do tego modelu nie ma polskiej instrukcji. Proponuję angielską i ewentualnie google translate: https://www.arcam.co.uk/ugc/tor/avr390/User Manual/AVR860850550390250_MANUAL_SH275_E-F-D-N-ES-IT-R-SC_7.pdf
  2. https://www.arcam.co.uk/ugc/tor/avr390/User Manual/AVR860850550390250_MANUAL_SH275_E-F-D-N-ES-IT-R-SC_7.pdf Strona E18: Extended front panel menu Pressing the MENU key on the front panel and holding it for longer than four seconds will bring up the Extended Menu, allowing you to perform the following: Restore to factory defaults This option allows you to restore all settings on your Receiver to the defaults that it left the factory with. Spróbuj jeszcze raz ściągnąć najnowsze oprogramowanie i wgrać. Przeczytałem właśnie, że Arcam wypuszczał "silent update" gdzie numer wersji pozostał ten sam.
  3. Wojoo, spróbuj może: 1. Zrobić reset fabryczny Arcama. (oprogramowanie z tego co przeczytałem masz najnowsze) 2. Użyć innego mikrofonu, najlepiej kalibrowanego 3. Zrobić testowo pomiar z odłączonym subwooferem
  4. Lepiej kup UMIK-1. Nje wymaga zasilacza phantom, jest bardziej liniowy, a z plikiem kalibracyjnym dokładność jest zadziwiająco dobra. Jedyna wada to jakbys chcial go używać do nagrywania to ma wyższy szum.
  5. Największe różnice pomiędzy tanimi, a drogimi mikrofonami zaobserwowałem w zakresie poziomu szumów (urządzenia podłączane pod USB) i liniowości dla najwyższej oktawy. Liniowość pasma w zakresie 20Hz-10kHz była w zakresie +/-1.5dB. (w paśmie niskotonowym nawet +/-0.5dB) Dla UMIK-1 bardzo popularnego nie tylko na tym forum dokładność nawet bez kalibracji jest na poziomie +/- 1dB w pasmie od 20Hz - 20kHz. (w dużej części nawet +/- 0.5dB) Problemy z nieliniowością kolumn, nie mówiąc o pomieszczeniach są wielokrotnie wyższego rzędu i rozwiązania takie jak UMIK nadają się całkiem dobrze do pomiarów akustyki. Zachęcam każdego do wykonywania pomiarów, eksperymentów, uczenia się i jednocześnie wyciągania jak najwięcej z posiadanego sprzętu. (włączenie ze zmianą profilu brzmienia przez modyfikacje charakterystyki) W razie potrzeby lub chęci zaoszczędzenia czasu oczywiście też można skorzystać z pomocy profesjonalisty. Polecam również zobaczyć pomiary mikrofonów wykonane przez taki autorytet jak Ethan Winer. http://realtraps.com/art_microphones.htm
  6. Moze łączysz wejście z wyjściem i robisz pomiar w REW. Sprawdzasz potem panel distortion i wykres THD. Z innych narzędzi korzystałem kiedyś z RMAA - http://audio.rightmark.org/index_new.shtm
  7. Tak się zastanawiam czy nie można po prostu zmierzyc zniekształcenia na wyjściu po podaniu na wejście sygnał o poziomie -0dB?
  8. @Bartek z Mega-Acoustic byłbym wdzięczny jakbyś mógł rozwinąć powyższe twierdzenie bo praktyka pokazuje coś innego. Po pierwsze bas nie jest mono i w bardzo nielicznych utworach jest różnica pomiędzy kanałem L i P. W związku z tym najłatwiejszym sposobem określenia poziomu niskich tonów jest pomiar kolumny lewej i prawej jednocześnie. Można oczywiście robić pomiar dla każdego kanału osobno, ale z zachowaniem fazy (akustyczny lub elektryczny sygnał referencyjny) i potem sumować charakterystyki. ("vector average" - z uwzględnieniem fazy). Poniżej wynik pomiarów od jednego z kolegów z forum, gdzie widać ewidentnie konieczność uwzględniania fazy lub pomiaru L+R. Dla kanałów mierzonych osobno charakterystyka jest bardzo równa, jednak dla pomiaru dwóch kanałów na raz jest bardzo duży dołek od 60-100Hz, ponieważ kolumny promieniują z przesunięciem fazowym 120-180*. (patrz linia różowa) Kanał prawy linia czerwona Kanał lewy linia niebieska Kanał lewy + prawy: linia różowa Kanał lewy + prawy z korekcją fazy: linia zielona Kolejny przykład, gdzie w paśmie od 48-70Hz przesunięcie fazy wynosi od 120-180* powodując odejmowanie się charakterystyk. (duże pomieszczenie ok 60m2 z jedną kolumną blisko bocznej ściany, a drugą bardziej "wolnostojącą". Jeżeli byłoby zgranie fazowe to nigdy sygnał dla dwóch kanałów grających razem nie powinien przebiegać poniżej linii pojedynczego (głośniejszego kanału).
  9. Mógłbyś rozwinąć dlaczego kupować sonometr mając w amplitunerze system kalibracji Audyssey lub inny?
  10. Nie spotkałem się z takimi możliwościami w żadnym amplitunerze z Audyssey.
  11. Dokładnie potwierdzam to co napisał Bartek. Trzeba zrobić prawdziwe pomiary, bo to co pokazuje Audyssey ma niewiele wspólnego z rzeczywistością. Dodatkowo Audyssey nie jest w stanie dobrze zintegrować kolumn głównych z subwooferem. Przestaw na początek - kolumny na small, a częstotliwość podziału na 80Hz. Zobacz jak wtedy będzie to grało. Ustaw Dynamic EQ na -15dB. (jak będzie mało basu to zmień na wartość bliższą 0) Przeczytaj też poniższy wątek, żeby zobaczyć limitacje i problemy systemu Audyssey oraz po co mierzyć.
  12. Przemek, impulsu używam do oceny siły i "lokalizacji" (czasu) odbić. Wolę sprawdzać osobno pomiar dla lewego i prawego kanału. Pomiar dwóch kanałów na raz jest pomocny do określenia zgrania czasowego by np. prawidłowo ustawić opóźnienie w procesorze.
  13. @tomek4446 Wykres ze zamiany + z - pokrywa się z tym co zasymulowałem i wrzuciłem do poprzedniego posta. Odnośnie Twoich pytań to: - Przesunięcie kolumn do przodu, tyłu raczej za dużo nie zmieni w zakresie fazy dla częstotliwości 55-100Hz. Z podanych wcześniej wymiarów pomieszczenia i wykresu wnioskuję, że sprzęt masz na dłuższej ścianie. Dokładnie widać to po rezonansie na 47Hz. (362cm pomiędzy ścianą na której masz sprzęt, tą za miejscem odsłuchowym) Zrób eksperyment i może rozsuń kolumny szerzej. To co miałem na myśli odnośnie zmiany ustawienia to przeniesienie na krótszą ścianę. - Zmierzyłeś 2x ten sam kanał. - Yamaha w jakiś sposób miała rację. - Zmiana + z - niekoniecznie da dobre wrażenia odsłuchowe. Bardziej chodziło o potwierdzenie tego co wyglądało na nieprawidłowe w pomiarach. Może jeszcze zupełnie odłącz MiniDSP i zrób pomiar bezpośrednio. Może coś tam jest nie tak z ustawieniami...
  14. Poniżej przedstawiam przykład zgrania fazowego dla systemu należącego do jednego kolegi z forum u którego miałem przyjemność być na pomiarach jakiś czas temu. (teraz już jest samowystarczalny w kwestii pomiarów, wspomagam tylko odnośnie interpretacji wyników) Kanały L i P są spójne fazowo z największym odchyleniem 70* przy częstotliwości 92Hz. (pewnie z użyciem korekcji fazy udałoby się odrobinę podciągnąć charakterystykę bez zmiany amplitudy) Niemalże idealne zgranie skutkuje tym, że przy grających dwóch kolumnach wykres w paśmie niskotonowym znajduje się o 6dB powyżej pojedynczego kanału. Wykres 1: Faza L i P kanału \ Wykres 2: Charakterystyka amplitudowo-częstotliwościowa: L , P, L+P
×
×
  • Utwórz nowe...