Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Witam!

Na początek chciałem zaznaczyć, że w temacie audio jestem dosyć zielony. Chciałbym sobie sprawić kino domowe do słuchania muzyki i filmów. Mój pokój ma około 20 m2. Temat budowy zestawu kina domowego chciałem zacząć od amplitunera, a konkretniej jego dodatkowych funkcji: ethernet, Wi-Fi i bluetooth. Chciałbym mieć możliwość bezprzewodowego strumieniowania muzyki z telefonu, dostęp do radia internetowego (np. Spotify, ale to nie jest funkcja obowiązkowa). Obsługa AV z telefonu (Android) też byłaby pożądana. Słyszałem, że na Bluetooth jakość jest dość kiepska. Generalnie mam pytania:
- Jak się sprawują w praktyce te połączenia? Mógłby mi ktoś opisać możliwości, wady, zalety?
- Na które warto zwrócić uwagę, które są zbędne?
- Jak to wygląda u różnych producentów?
Chciałbym kupić używany amplituner, może być to stary model, ale żeby był to sprzęt dobrej klasy. No i tu powstaje pytanie: ile trzeba wydać, żeby jakość dźwięku była odpowiednia dla nieaudiofila? icon_smile.gif Nie chcę iść w totalną budżetówkę, dlatego chciałbym brać pod uwagę sprawdzonych producentów: Yamaha, Onkyo, Denon itp. Jakich innych?

Jeśli chodzi o kolumny to na początek chciałbym określić jaki zestaw kolumn kupić. Zastanawiałem się nad 5.0 (z dobrymi głośnikami stereo do muzyki), bo to gwarantuje dźwięk przestrzenny, a na basie mi nie zależy.

Zdaję sobie sprawę, że mój post jest trochę chaotyczny, ale w sumie to sam nie wiem od czego zacząć budowę kina domowego, jak ugryźć ten temat icon_smile.gif Będę wdzięczny za wyrozumiałość i porady.
Napisano
Cytat

Temat budowy zestawu kina domowego chciałem zacząć od amplitunera, a konkretniej jego dodatkowych funkcji: ethernet, Wi-Fi i bluetooth. Chciałbym mieć możliwość bezprzewodowego strumieniowania muzyki z telefonu, dostęp do radia internetowego (np. Spotify, ale to nie jest funkcja obowiązkowa). Obsługa AV z telefonu (Android) też byłaby pożądana.
...