Skocz do zawartości

wybór niedrogiego preampa


Recommended Posts

Top Hi-Fi Szczecin z tego co napisałeś zrozumiałem, że obsługa wkładek MC w budżetowych przedwzmacniaczach gramofonowych, to tak naprawdę zbędny bajer, który jest właściwie tylko i wyłącznie zagraniem marketingowym, i można go traktować na zasadzie ciekawostki z możliwością praktycznego obcowania i wykorzystania w swoim systemie wkładek MC, bez możliwości prawdziwego „zakosztowania” potencjału, który tkwi w tego typu wkładkach…

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż tak bym nie dramatyzował. :)

Na pewno nie powiedziałbym, że jest to zbędny dodatek, czy jakieś zagranie marketingowe. Nawet w owych budżetowych preampach, to co dostajemy na wyjściu przy użyciu wkładki MC jest w pełni używalne, nie mówimy tu o szumach, które zasłaniają nam muzykę w jakimś mocnym stopniu. Tak jak napisałem na poprzedniej stronie, szumy zauważalnie wzrosną względem wkładki MM, ale nie na tyle, żeby zacząć w jakiś mocny sposób nam przeszkadzać w słuchaniu muzyki. Podczas odtwarzania ciszy, bądź cichszych partii muzyki, szum będzie bardziej rzucał się w uszy niż we wkładce MM, ale jeżeli nasz pre jest kompetentny, to to, co zyskujemy przez użycie wkładki MC zdecydowanie przeważy minus w postaci większych szumów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Top Hi-Fi Szczecin dziękuję za informacje!

Mam jeszcze dodatkowe pytanie, czy mając budżetowy przedwzmacniacz gramofonowy, który obsługuje oba rodzaje wkładek, i dysponując kwotą około 1000 zł, lepiej przeznaczyć te pieniądze na wkładkę MM, czy MC? Zakładając, że gramofon jest dobrej klasy.

Pozdrawiam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydatek 1000 zł na wkładkę to już nie mało. Wkładka taka zasługuje już na dobrej klasy gramofon i pre. Kwestią najważniejszą jest dopasowanie wkładki do masy ramienia, itd., przy jednoczesnej świadomość, że przedwzmacniacz nie powinien zniweczyć walorów i potencjału wkładki. Generalnie wkładki MC wymagają wyższej klasy napędów – gramofonów i przedwzmacniaczy. Nie bez powodu pisze się o tym na wielu forach zajmujących się odtwarzaniem muzyki z winyla. Moje doświadczenie w tej kwestii też to potwierdza.

Jednak jak już to wszystko ze sobą „skomponujesz” … 

Oczywiście nie oznacza to, że wkładki MM są gorsze. Dobre wkładki MM mało nie kosztują, jednak potrafią, przy dopasowaniu z ramieniem i dobrze dobranym torze zagrać fajnie. 

Marcin zapytam też co masz na myśli pisząc budżetowy preamp i gramofon dobrej klasy?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Belfer54 dziękuję za odpowiedź. Zadając powyższe pytanie chciałem się zorientować, czy budżetowy preamp mający możliwość obsługi zarówno wkładek MM jak i MC nie będzie ograniczał potencjału wkładek MC, oraz czy za kwotę 1000 zł nie kupi się wystarczająco dobrej wkładki MC i lepiej zainwestować te pieniądze we wkładkę MM.

Pozdrawiam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin moim zdaniem im lepszy pre tym lepiej. Masz większe pole manewru. Kupując pre rozejrzałbym się na rynku wtórnym. Przyzwoity nowy pre to już niestety wydatek ok. 2 tys. zł i więcej. Miałem swego czasu pre, wersja Diy, który moim zdaniem mógł konkurować z urządzeniami w cenie do 3 tys. zł jednak zmuszony byłem go sprzedać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Belfer54, jest chyba tak jak piszesz, przyzwoite pre gramofonowe (nowe), to wydatek około 2 tys. zł.

Ostatnio miałem u siebie kolejny przedwzmacniacz do odsłuchu, a mianowicie Pro-Ject Tube Box DS. Szczerze powiedziawszy „rozjaśnił” mi trochę pogląd na sprawę wpływu dobrego pre na końcową jakość dźwięku w moim systemie, tzn. odkrywam obszary dotąd nieznane, a raczej nieujawnione przez inne pre, które miałem wpięte w mój system. To bardzo fajne uczucie i świadomość, że w moim systemie drzemie jeszcze potencjał, tylko trzeba go odpowiednio wykorzystać. Z tego powodu nie zaprzestaje poszukiwań również w zakresie cenowym do 2 tys. zł, mając nadzieję, że natknę się na coś znacznie lepszego…

PS. W sobotę będę miał na odsłuch pre Lehmannaudio BLACK CUBE, co do którego wiążę nadzieje (z racji dobrych opinii), że mnie czymś pozytywnym zaskoczy.

Pozdrawiam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

Wczoraj miałem okazję testować pre Lehmannaudio Black Cube.  Wcześniej robiłem sobie duże nadzieje w stosunku do tego urządzenia, między innymi pochlebnymi uwagami jakie zebrało od innych użytkowników. Niestety, ale do mojego toru audio się nie wpasowało. Powiem szczerze, ale doznałem  rozczarowania tym pre. Jedyną zaletą jaką zaprezentowało to dynamika, niestety nie poparta rozdzielczością, więc efektem końcowym było „łupu cupu”. Starałem się nie przekreślać  Lehmannaudio Black Cube i sprawdzić go na kilku gatunkach muzycznych, między innymi muzyce klasycznej, jazz-ie, blues-ie i rock-u. Niestety na każdym z nich wypadł kiepsko i jedyne słowo jakie ciśnie mi się na usta, to „efekciarsko”.  Nie uważam mojego systemu za referencyjny, ale inne pre pozwoliły mi poznać przynajmniej niektóre granice jego możliwości. W związku z powyższym dysponując jakimiś punktami odniesienia, pozwoliłem sobie napisać parę słów krytyki. Mam nadzieję, że nie uraziłem zadowolonych użytkowników, jednakże moja opinia może się przydać osobą które w dźwięku poszukują równowagi, przestrzeni, nasycenia, lekkiego ocieplenia i rozdzielczości, a jednym z kryteriów wyboru pre,  to uniwersalność  w stosunku do wszystkich gatunków muzycznych.

Pozdrawiam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, przypuszczałbym, że na wkładce AT95 może się zrobić mało detalicznie, ale żeby od razu samo "łubu dubu", to się nie spodziewałem . Tydzień temu słuchaliśmy Black Cube'a z wkładką AT440Mlb, i łubu dubu nie było, a nawet bym powiedział, że bas był delikatny, w punkt, a góra całkiem nasycona, i ilościowo i szczegółowo. Wiadomo, między wkładkami 95 a 440 jest przepaść, między innymi cenowa, ale nie sądziłem, że Black Cube aż tak pogryzie się u Ciebie z AT95. Jest to całkiem ciekawa sprawa, z ciekawości sprawdzę, jak to zagra u nas. Nigdy wcześniej nie słuchaliśmy Black Cube'a na tańszych wkładkach, więc możliwe, że jest po prostu wyjątkowo nietolerancyjny. :) 

edit: Oj, pomyliły mi się wpisy. To oryginalny autor wątku miał AT95, nie ty. Wybacz. :D Tym bardziej zdziwiony jestem, że na czerwonym ortofonie był taki zgrzyt. Prawdopodobnie konflikt wystąpił z innym elementem twojego toru. Trudno stwierdzić. Black Cube się nie wpasował,ale najważniejsze, że coś się zgrało z twoim systemem. Zgaduję, że wybór padnie na Tube Box'a, i słusznie. Udany sprzęt.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Top Hi-Fi Szczecin, dla mnie Lehmannaudio Black Cube narzuca swój sposób grania w dość ordynarny sposób. Najbardziej mnie irytuje nie samo urządzenie, które jest jakie jest, ale jego cena. Zgodzę się też z autorem testu zamieszczonego w Audio, który w dość dyplomatyczny sposób określa cechy tego urządzenia:

http://audio.com.pl/testy/stereo/przedwzmacniacze-gramofonowe/2739-lehmannaudio-black-cube

Cały czas poszukuję przedwzmacniacza gramofonowego, na którym można słuchać wszystkich gatunków muzycznych... A na długi weekend mam u siebie do odsłuchu pre Heed Questar, zobaczymy co on potrafi :)

Pozdrawiam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Belfer54 już korespondowałem z firmą która sprzedaje LAR LPS-1 i są chętni na wypożyczenie. Szkoda, że LAR LPS-1 jest tylko we Wrocławiu, ale już niedługo będę chciał go wypożyczyć, jednak zanim to zrobię odsłucham jeszcze przynajmniej dwa urządzenia (są w stolicy), tj. iFi iPhono 2 i Graham Slee Gram Amp 2 SE.

PS

Czy ktoś miał/odsłuchiwał poniższe preampy, i co o nich sądzicie?

- CLEARAUDIO Nano Phono V2

- DYNAVOX TPR-2

Pozdrawiam.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

@Belfer54, przepraszam za to, że tak długo wstrzymywałem się z opisem wrażeń po odsłuchu LAR LPS 1, ale zastanawiałem się jak podsumować całość tematu związanego z moimi testami „budżetowych” przedwzmacniaczy gramofonowych.

Postanowiłem, że odsłucham jeszcze parę urządzeń, między innymi : Haiku Audio SOL-MM, Vincent PHO-700, Arcam rPhono, Musical Fidelity LX-LPS, oraz Schiit Mani Phono Preamp i zrobię jakieś obszerniejsze bardziej profesjonalne podsumowanie.

Jeśli chodzi o samego LAR’a LPS 1, to pokrótce dodam, że u mnie bardzo dobrze się spisał i spełnił wszystkie moje oczekiwania. Jest to bardzo uniwersalne urządzenie, tj. nadające się do każdego rodzaju muzyki, co jak dla mnie ma znaczenie kluczowe. Posiada świetną równowagę tonalną i jest stosunkowo tanie jak na możliwości które posiada. Ale, tak jak pisałem wcześniej chciałbym dla świętego spokoju odsłuchać ww. urządzenia i dopiero wtedy podjąć wiążącą decyzję co do zakupu.

Pozdrawiam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Belfer54 dziękuję za miłe słowa. To prawda, trochę tych pre gramofonowych odsłuchałem, a to jeszcze nie koniec, ale Ty i inni koledzy z tego forum z pewnością posiadacie o wiele większe doświadczenie w tej kwestii.

Moje zachowanie związane z odsłuchami wynika przede wszystkim z rozwagi przy doborze poszczególnych podzespołów audio, ale również i z przyczyn ekonomicznych, ponieważ dysponuje skromnymi środkami i nie chcę ich dodatkowo tracić na „nietrafione” zakupy.

Ot i moja filozofia audio „małymi kroczkami do osiągnięcia celu” :D

Serdecznie pozdrawiam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30 kwietnia 2017 o 19:55, Marcin B. napisał:

Szkoda, że LAR LPS-1 jest tylko we Wrocławiu, ale już niedługo będę chciał go wypożyczyć, jednak zanim to zrobię odsłucham jeszcze przynajmniej dwa urządzenia (są w stolicy), tj. iFi iPhono 2 i Graham Slee Gram Amp 2 SE.

 

Marcin B,

jeśli chcesz posłuchać u siebie pre Thorens 008 to odezwij się do mnie  między 10 a 15 lipca.

Wracając do wkładek MC-to Denon 103 jest dość rozsądną propozycją w cenie tysiąca zł i być może by pasował do Twojego sprzętu i oczekiwań.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RoRo jest mi niezmiernie miło z powodu złożonej przez Ciebie propozycji. Z wielką przyjemnością z niej z korzystam i odezwę się do Ciebie w ww. terminie.

Jeśli chodzi o wkładkę Denon 103, to sporo o niej dobrego przeczytałem i słyszałem, więc na pewno wezmę ją pod uwagę przy ewentualnej zmianie. Tak przy okazji zapytam, bo też dużo dobrego usłyszałem od sprzedawcy z salonu audio o wkładce Goldring 2200 (MM), i przeczytałem też pochlebne opinie o Audio-Technica AT440MLA (MM), czy miałeś może z tymi wkładkami jakąkolwiek styczność, tj. posiadałeś lub odsłuchiwałeś i możesz podzielić się wrażeniami?

Serdecznie pozdrawiam.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...