Kubakk Napisano 25 maja 2019 Udostępnij Napisano 25 maja 2019 Ten wzmak na diabłach dualmono SE 2x15W wychodził coś 6000-7000zł , jeśli o triodzie w SE mowa A co Fafniak ma z kolumnami ,że jakieś problemy ? Dobre trafo głośnikowe , odpowiednie kondensatory i jedzie Co do lampy , to ja lubię koncerty czy stacje muzyczne z tv słuchać właśnie na niej, mniej uszy męczy niż tv Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 25 maja 2019 Udostępnij Napisano 25 maja 2019 Diabły są fajne... ostatnio sluchałem bardzo fajnego wzmacniacza na nich. Ale poza budżetem tu omawianym. Ja swojego zdania nie zmieniłem do se są potrzebne kolumny wysokoskuteczne. Przechodzilem przez to. Tylko nie 15W tylko 45W wzmacniaczem. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubakk Napisano 25 maja 2019 Udostępnij Napisano 25 maja 2019 (edytowany) 22 minuty temu, audiowit napisał: Diabły są fajne... ostatnio sluchałem bardzo fajnego wzmacniacza na nich. Ale poza budżetem tu omawianym. Ja swojego zdania nie zmieniłem do se są potrzebne kolumny wysokoskuteczne. Przechodzilem przez to. Tylko nie 15W tylko 45W wzmacniaczem. Eee tam , moje 91.5dB z minimum powyżej 4ohm dają radę , nie ma problemu z żadnym zakresem pasma. Oczywiście są to mezaliansowe kolumny do wzmacniacza z czego zdaję sobie sprawę , ale po wygrzaniu 6f8g jest mega fajnie Jako iż na AS jest zadyma w temacie studio16Hz to tak przewertowałem ich ofertę na kolumny , i cóż , prawie wszędzie potrzeba wysokowydajnych wzmaków - tak jak ze słabo skompilowanymi grami (zazwyczaj dużo GB na dysku , brak czasu na odpowiednie obrobienie). Szkoda ,że firma która jest głównym dystrybutorem wzmaków lampowych cayin , nie stworzyła chociażby 1 modelu 95dB+ 8om z jakimś 30+ cm przetwornikiem ... ale to tak poza tematem Edytowano 25 maja 2019 przez Kubakk Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 25 maja 2019 Udostępnij Napisano 25 maja 2019 No wlaśnie jest bieda z kolumnami do lamp. 16hz czy yb, esa, rls wszystko na jedno kopyto na ss robią. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafniak Napisano 26 maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 maja 2019 A samymi lampami nie dało by sie utemperować tego niskotonowego czarowania? Blues, jazz , metallica, klasyka którą mam - daje radę. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 26 maja 2019 Udostępnij Napisano 26 maja 2019 Nie podpowiem Ci tutaj, nie znam el34, a nie sadzę, ze udałoby się samymi sterującymi. Wszystkie el34, ktore sluchalem były raczej miękkie na basie. Moze ktoś, kto lepiej zna tą lampę wypowie się. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafniak Napisano 26 maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 maja 2019 Poczytałem o tym Ayon-ie - interesujące urządzenie - szkoda że to nie okolice Warszawy Zakup w ciemno (a z recenzji przeczytanej trochę wynika obraz taki że idzie rozbuchanego K3 Roksana) Wydaje mi się że słuchałem ich monobloków Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 26 maja 2019 Udostępnij Napisano 26 maja 2019 Ja slyszalem w zasadzie tylko najwyższe ich serie. Potrafią robić wzmacniacze i cd. I dzwięk wysokiej klasy. Nie bawia się w lampowe ciepełko. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafniak Napisano 26 maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 maja 2019 Czy ktoś moze podpowiedzieć na ile to jest rzetelne ? https://www.audiostereo.pl/topic/92224-subiektywny-ranking-lamp-el34-6ca7-kt77/ Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubakk Napisano 26 maja 2019 Udostępnij Napisano 26 maja 2019 6 godzin temu, Fafniak napisał: A samymi lampami nie dało by sie utemperować tego niskotonowego czarowania? Blues, jazz , metallica, klasyka którą mam - daje radę. Ale jaki jest problem z niskotonowym czarowaniem ? Że nie ma takie przywalenia jak tranzystor ? U mnie po zmianie lamp sterujących doszło sporo dołu , a nie są to lampy (wg świata lampowego) max miażdżące dołem Jeśli masz 6sn7gtb np. tungsola (te 3) to tam jest mniej basu , ale cieplejsza góra , dzięki czemu można słuchać i słuchać. Inna sprawa pentody ogólnie dają lekko "słabszy" dźwięk niż triody , oraz trafa głośnikowe grają dużą rolę w ogólnym brzmieniu. W moim wzmacniaczu dół brzmi bliżej subwoofera , co mnie osobiście odpowiada , często słuchając na tranzystorze odpalałem suba bo ten "płaski" bas był dla mnie nie do zniesienia + zatykał mi uszy. PS: raczej taki ranking czytaj jeśli o selen chodzi https://www.head-fi.org/threads/the-reference-6sn7-thread.117677/ Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 26 maja 2019 Udostępnij Napisano 26 maja 2019 37 minut temu, Kubakk napisał: Ale jaki jest problem z niskotonowym czarowaniem ? Że nie ma takie przywalenia jak tranzystor ? Chodzi o niskiej jakosci bas, bez rytmicznosci i zroznicowania. Taki bas jest nudny i nieprawdziwy. Nie wspomnę o tym, ze bardzo wazne jest jego wygaszanie. Ciągnacy się bas jest oznaką zlego spasowania kolumn i wzmacniacza. Jak wyobrazasz sobie kontrabas bez szybkiego wygaszenia struny? No i kontrabas bedzie gral tylko strunami, a nie pudłem. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafniak Napisano 26 maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 maja 2019 (edytowany) 56 minut temu, Kubakk napisał: Ale jaki jest problem z niskotonowym czarowaniem ? Że nie ma takie przywalenia jak tranzystor ? To dwie kompletnie różne sprawy. Czasami czarowania jest za dużo - niektórzy to lubią jak jest wszędzie, inni woleliby żeby było większe różnicowanie. To nie jest tak ze te niskie tony są jednostajne/jednorodne - absolutnie nie. Bas sie nie ciągnie ale jest lekko zaokrąglony. Na szczęscie nie w stopniu dotkliwym Edytowano 26 maja 2019 przez Fafniak Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 26 maja 2019 Udostępnij Napisano 26 maja 2019 Musisz sam Fafniak ocenić czy kotły mają wlasciwą potęgę i dynamikę. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafniak Napisano 26 maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 maja 2019 (edytowany) Potęga jest dynamika jest wiesz czego brakuje? Nie umiem nazwać tego inaczej jak "akcentu"/punktu Edytowano 26 maja 2019 przez Fafniak Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 26 maja 2019 Udostępnij Napisano 26 maja 2019 (edytowany) Czyli momentu w ktorym np paleczka uderza w bemben. Czyli narastania czyli dynamiki. Momentu w ktorym wzmacniacz musi dac szybki, mocny impuls. Na to sklada się kilka czynników. Ktoś, kto jest niewiele osluchany może powiedziec, ze wydolność pradowa, drugi, że moze lampa sterująca trzeci, ze df. A ja powiem, ze ten typ tak ma. To el34. Chyba wszystkie wzmaki tak mają. El34 jest jedną z niewielu lamp, ktore zostały zaprojektowane specjalnie do audio. Podobnie jak 300B. El 34 nie wytrzymuje tempa, a to wazne. Acha, moje opinie są skrajnie subiektywne. Ja po prostu nie przepadam za tą lampą. Ja lubię el84 lub 211. Edytowano 26 maja 2019 przez audiowit Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafniak Napisano 26 maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 maja 2019 (edytowany) 50 minut temu, audiowit napisał: Czyli momentu w ktorym np paleczka uderza w bemben. Jest ale właśnie to jest nie punktem tylko ze tak sie wyrażę plamą w efekcie tego (według mnie) odczuwa sie złagodzenie ataku i w niektórych utworach/płytach wrażenie "wolniejszego grania" 50 minut temu, audiowit napisał: Ja lubię el84 lub 211. Rozumiem ze to nie jest zamienne z tymi które ja mam Edytowano 26 maja 2019 przez Fafniak Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 26 maja 2019 Udostępnij Napisano 26 maja 2019 No właśnie brak draiwu. Niestety w zaden sposób nie są to zamienniki... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubakk Napisano 26 maja 2019 Udostępnij Napisano 26 maja 2019 (edytowany) 2 godziny temu, audiowit napisał: Chodzi o niskiej jakosci bas, bez rytmicznosci i zroznicowania. Taki bas jest nudny i nieprawdziwy. Nie wspomnę o tym, ze bardzo wazne jest jego wygaszanie. Ciągnacy się bas jest oznaką zlego spasowania kolumn i wzmacniacza. Jak wyobrazasz sobie kontrabas bez szybkiego wygaszenia struny? No i kontrabas bedzie gral tylko strunami, a nie pudłem. No to co opisujesz jest u mnie , ten tzw. drive został spotęgowany na 6f8g , zresztą pisałem o początkowych wrażeniach właśnie na bębnach było to mocno odczuwalne Kontrabas czy fortepian z ich ogromem dla kogoś mniej osłuchanego (jak ja) to początkowo dziwne brzmienie było , niekiedy słychać młoteczki uderzające w struny fortepianu/pianina i takie jakby ich wygaszanie / wibracje. Ta wibracja z szarpań strun kontrabasu potrafi być odczuta tak między gardłem a bebechami Ogólnie ciężko jest zrozumieć co się słyszy po latach słuchania na czymś co dawało ~50% przekazu. Rega ma wzmacniacz na EL34 / 6CA7 Edytowano 26 maja 2019 przez Kubakk Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafniak Napisano 26 maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 maja 2019 (edytowany) 1 godzinę temu, audiowit napisał: No właśnie brak draiwu. Nosz kurde... też nie do końca. To zbyt skomplikowane jest na takie jednoznaczne stwierdzenia Pytanie jest takie.. Na ile można to zmienić lampami... Edytowano 26 maja 2019 przez Fafniak Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 26 maja 2019 Udostępnij Napisano 26 maja 2019 Jakie masz tam teraz sterujące i jakie lampy mocy. Do tej pory nie pytałem, bo uwazam, ze najpierw trzeba dobrze poznac swoj wzmacniacz zeby wymieniać w nim lampy. No i czy jest tam autobias? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafniak Napisano 26 maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 maja 2019 Jest autobias są 3x 6sn7 4x EL 34 Eelectro Harmonix (made in Russia) Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 26 maja 2019 Udostępnij Napisano 26 maja 2019 Mhm. No to masz duze pole manewru. Minus jest taki, ze EH są dość dynamicznymi lampami. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubakk Napisano 26 maja 2019 Udostępnij Napisano 26 maja 2019 NEW STOCK – Electro-Harmonix EH6SN7 [PHOTO HERE] [black plates, black base, black labels on glass, top getter] ● “The Electro Harmonix were the most dynamic in the MPX3 . The Bass is also the best and biggest of the three; quite detailed and tight. Midrange is also full of detail air and transparency up and down the range. Gets a little too bright in my system at times, but generally the most fun and involving tubes to listen to so far for me.” –bobjew ● “With the Electro Harmonix 6SN7's in current production, there is no need to suffer.” –Hirsch ● “They are fast-paced tubes with a bit of a heavy bass and paired with a slower driver tube the combo sounds quite nice.” –donovansmith ● “I came across a new 6SN7 tube by Electro-Harmonix and it sounds great. This tube seems to be a very good copy of the Sylvania VT231.It has killer bass and an excellent midrange and vocal performance. It warms up quickly and is not noisy or microphonic at all. It is an excellent value at $10.00 a pop. […] The build quality is high and they are very, very closely matched as tested on my tube tester. These get a "best buy" recommendation from Tuberoller. Try them before dropping big bucks on the Ken-Rads or CBS Brown or Red based tubes.” –Tuberoller ● “The biggest finding is that the Electro-Harmonix 6SN7 tube is about as good as a Syl 6SN7GTB.” –scottpaul_iu Takie były komentarze , co prawda 100-120h wygrzewania potrzeba by zagrały ,ale jednak ... Wydaje mi się ,że zastosowanie ken-radów czy ogólnie 6f8g na przejściówce mogłoby poprawić znacząco doły Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafniak Napisano 26 maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 maja 2019 Wzmak ma (lampy pewnie też) ze 40h grania - no może 50 Tego nie przeskoczę Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rega Napisano 26 maja 2019 Udostępnij Napisano 26 maja 2019 (edytowany) Jak już wspominał @Kubakk mam wzmak na lampach 6CA7 (zamiennie EL34). SE w klasie A. Ale właśnie dlatego, że EL 34 są trochę zbyt ospałe jak na mój gust, to od początku użytkowania, w stopniu końcowym są 6CA7. W moim przypadku są to 6CA7 Electro Harmonix. Uważam, że oprócz wielkiej ilości powietrza w przekazie, bas jest na bardzo dobrym poziomie, a tonom wysokim też nie ma czego zarzucić. Średnie dość mocno uwypuklone. Jako lamp sterujących używam Mullarda ECC88 (British made), EH ECC88 oraz ostatnio Telefunkena E88CC TK. Ostatnio chciałem użyć w stopniu końcowym Psvane 6CA7, ale okazało się że jedna z kompletu się nie odezwała. Zdarza się. Już zamówiona nastepna. Przez pewien moment kiedy zagrał tylko jeden kanał (z Psvane) usłyszalem dźwięk lekko ,,przydyminony,, i mniej wyrazisty niż z EH. No ale to może jest skutkiem niedzialania drugiego kanału oraz zbyt krótkiego słuchania oraz niewygrzanych lamp. Myślę jednak, że zamysł konstruktora mojego wamacniacza był jak najbardziej słuszny jeśli chodzi o zastosowanie lamp 6CA7 zamiast EL34. Miałem okazję posłuchania przekazu na lampach El 34 u znajomego (to były chyba JJ), ale uważam, że jednak 6CA7 bardziej trafiają w mój gust. Jednak większy wpływ na rodzaj przekazu mają lampy sterujące. Z wymienionych wcześniej dobrze sprawdzają się zarówno Mullardy jak i Telefunkeny. Sprawdzałem z Electro Harmonixami w stopniu końcowym. Z Psvane nie zdążylem. I tu sugestia - jeśli ktoś sprawdza i testuje to proponuję z różnymi kolumnami, bo wpływ konkretnych lamp na rodzaj przekazu jest niewielki w porównaniu z podłączaniem różnych kolumn. I pomimo, że lampy kształtują różne rodzaje przekazu to jednak są one niezbyt duże w porównaniu z różnymi kolumnami. To jednak dobrze dobrane kolumny w największym stopniu są odpowiedzialne za dźwięk jaki właśnie najbardziej nam odpowiada. Do lampy proponuję duże monitory podstawkowe z dużymi (przynajmniej 20-25 cm) głośnikami niskotonowymi o papierowych membranach. U mnie porównywałem Kef 107 reference, Chario Syntar 300, Coral 10SA-5A i kilka innych. Najlepiej wypadły Coral. To duże monitory podstawkowe z niskotonowcami o papierowej membranie. Tak więc wymiana lamp nie zawsze przynosi najlepsze efekty. Czasem trzeba też zmienić i kolumny. Edytowano 26 maja 2019 przez Rega Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.