Skocz do zawartości

Formuła 1 , ciężarówka Williamsa i ...


RoRo

Recommended Posts

Jeszcze 3 dni na tę "walkę" zostało - trzeba na spokojnie do tego podejść (tzn. do czasów na torze).
Zdaje się, że jeszcze trochę musimy poczekać na pierwszy wyścig DTM. Nie będzie wyścigu w lipcu na Norisringu  😞

obraz.png.f87e317da5203b4764487e4feea0ad95.png

 

obraz.png.0c04fde74d607860428a1087ad0c877a.png

Aktualny terminarz DTM wygląda następująco:

1-2 sierpnia - Spa-Francorchamps (Belgia)

14-16 sierpnia - Lausitzring (Niemcy)

21-23 sierpnia - Lausitzring (Niemcy)

4-6 września - Assen (Holandia)

11-13 września - Nurburgring Grand Prix (Niemcy)

18-20 września  - Nurburgring Sprint (Niemcy)

9-11 października - Zolder (Belgia)

16-18 października - Zolder (Belgia)

6-8 listopada - Hockenheimring (Niemcy)

Pozdrawiam
PS. Duży ten "kuchenny blat" nad tylną klapą 🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Koniec obijania się, weekend wyścigowy w tym tygodniu. Trochę się tego uzbierało i spiętrzyło.

Piątek, 3 lipca
godz. 10:00 – 10:30 – GP Confidential – Eleven Sports 1
godz. 10:30 – 10:55 – studio F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 10:55 – 12:40 – Pierwszy trening F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 12:40 – 13:00 – studio F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 13:00 – 14:00 – #ElevenF1 – Eleven Sports 1
godz. 14:00 – 14:30 – GP Confidential – Eleven Sports 1
godz. 14:30 – 14:55 – studio F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 14:55 – 16:40 – Drugi trening F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 16:40 – 17:00 – studio F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 23:00 – 00:00 – #ElevenF1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 00:00 – 02:00 – Pierwszy trening F1 – Eleven Sports 1 (powtórka)
godz. 02:00 – 04:00 – Drugi trening F1 – Eleven Sports 1 (powtórka)
godz. 04:00 – 05:00 – #ElevenF1 – Eleven Sports 1


 

Sobota, 4 lipca
godz. 06:00 – 07:00 – #ElevenF1 – Eleven Sports 1
godz. 07:00 – 09:00 – Pierwszy trening F1 – Eleven Sports 1 (powtórka)
godz. 09:00 – 11:00 – Drugi trening F1 – Eleven Sports 1 (powtórka)
godz. 10:25 – 11:30 – 1. wyścig Formuły 3 – Polsat Sport Extra
godz. 11:00 – 11:30 – GP Confidential – Eleven Sports 1
godz. 11:30 – 11:55 – studio F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 11:55 – 13:05 – Trzeci trening F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 13:05 – 13:30 – studio F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 13:30 – 14:00 – GP Confidential – Eleven Sports 1
godz. 14:00 – 14:55 – studio F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 14:55 – 16:20 – Kwalifikacje F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 16:20 – 17:10 – studio F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 16:45 – 18:00 – Pierwszy wyścig F2 – Polsat Sport Extra (na żywo)
godz. 01:00 – 02:30 – Kwalifikacje F1 – Eleven Sports 1 (powtórka)
godz. 02:30 – 03:00 – GP Confidential – Eleven Sports 1

Niedziela, 5 lipca
godz. 09:45 – 11:10 – Drugi wyścig F3 – Polsat Sport Extra (na żywo)
godz. 11:00 – 12:30 – Kwalifikacje F1 – Eleven Sports 1 (powtórka)
godz. 11:10 – 12:30 – Drugi wyścig F2 – Polsat Sport Extra (na żywo)
godz. 12:15 – 13:15 – Porsche Supercup: Wyścig w Austrii – Eurosport 1
godz. 12:30 – 13:00 – GP Confidential – Eleven Sports 1
godz. 13:00 – 15:05 – studio F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 15:05 – 17:10 – Wyścig F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 17:10 – 18:30 – studio F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 18:30 – 19:00 – GP Confidential – Eleven Sports 1
godz. 19:30 – 20:00 – Porsche Supercup – powtórka – Eurosport 2 (powtórka)
godz. 22:00 – 00:00 – Wyścig F1 – Eleven Sports 2 (powtórka)
godz. 01:00 – 03:00 – Wyścig F1 – Eleven Sports 1 (powtórka)

Poniedziałek, 6 lipca
godz. 21:30 – 22:30 – skrót wyścigu F1 – Polsat Sport

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę informacji o torze i pierwszym wyścigu (wyścigach)  - informacje ze strony
https://powrotroberta.pl/2020/06/nieco-statystyk-przed-grand-prix-austrii.html

O torze i wyścigu:
1019 i 1020 Grand Prix Formuły 1 w historii.
Długość okrążenia: 4.326 km
Liczba okrążeń jaką liczy wyścig: 71
Dystans wyścigu: 307.02 km
Rok budowy toru: 1969
Kierunek jazdy: zgodny z ruchem wskazówek zegara.
Najdłuższa prosta: 868 m
Liczba zakrętów: 9
Różnica poziomów: 63.6 m
Poziom docisku: średni
Zużycie opon: średnie
Jazda z pełnym gazem: 79% okrążenia
Prędkość maksymalna: 330 km/h
Strefy DRS: prosta startowa, prosta między zakrętami Remus i Schlossgold (nr. 2 i nr. 3)
Rekord okrążenia w wyścigu: 1’06.957, Kimi Raikkonen, Ferrari SF71H, 2018
Rekord okrążenia w kwalifikacjach: 1’03.003, Charles Leclerc, Ferrari SF90, 2019
33 i 34 Grand Prix Austrii Formuły 1
Dotychczas:
31x Spielberg/Osterreichring
1x Zeltweg

Na kilka dni przed wyścigiem powiedzieli:
https://powrotroberta.pl/2020/06/antonio-nie-zardzewial-kimi-i-fred-chca-wykorzystac-okazje.html

"„Minęło bardzo dużo czasu od ostatniego wyścigu w Abu Dhabi więc oczywiście jesteśmy spragnieni powrotu do ścigania. To napędza nas do działania i nad tym pracowaliśmy cały sezon. Oczywiście, sytuacja będzie w tym roku inna, biorąc pod uwagę restrykcje wywołane pandemią. Ale jesteśmy pewni, że FIA i Formuła 1 zrobiły wszystko, byśmy byli bezpieczni. Pierwszy wyścig sezonu jest często chaotyczny i wtedy pojawia się okazja. Musimy być gotowi by ją wykorzystać. Ściganie na tym samym torze tydzień później będzie dla nas nowym wyzwaniem, ale spodziewamy się, że walka w środku stawki będzie bardzo zacięta, co sprawi, że obie rundy będą nieprzewidywalne” – powiedział Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing Orlen."

„Dziwnie będzie wrócić do ścigania w tych warunkach, ale jestem pewien, że kiedy będziemy na torze i w samochodzie, skupimy się już tylko na tym, a nie na restrykcjach. Zrobimy wszystko co w naszej mocy. Przerwa była szansą spędzenia czasu z moją rodziną, ale teraz trzeba skupić się na pracy. Przy tak wielu wyścigach w krótkim czasie, musimy wycisnąć jak najwięcej z każdego z nich i wykorzystać każdą szansę. Trudno powiedzieć, jaka jest forma zespołów, ale dowiemy się tego wkrótce” – stwierdził Kimi Raikkonen. Fin na tym torze pojedzie po raz 8 i 9.

Rok temu w Austrii Antonio Giovinazzi zdobył swoje pierwsze punkty w F1 i z pewnością ten sukces będzie chciał powtórzyć teraz.

„Wracamy do akcji w tym tygodniu i nie mogę doczekać się jazdy. Za nami sporo ponurych miesięcy dla wszystkich, co odczuwałem szczególnie mocno będąc z rodziną i przyjaciółmi we Włoszech. Powrót do jazdy to kolejny krok naprzód ku normalności. Jestem ciekaw, jak będą sobie wszyscy radzili w Austrii i co stanie się podczas dwóch wyścigów na tym samym obiekcie. To nowość dla Formuły 1 więc będziemy musieli się do tego przystosować. Nie boję się, że zardzewiałem przez te kilka miesięcy. Miałem dłuższą przerwę między 2017 a 2019 rokie. Postaram się to doświadczenie przemienić w przewagę” – dodał Antonio Giovinazzi.

 

Jaki będzie wyścig? Oto jest pytanie... Mam nadzieję na pierwsze punkty Alfy.
Niewątpliwie Williams w tym sezonie będzie musiał dobrze potraktować drugiego kierowcę... No i kto będzie "drugim kierowcą"?

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybitnie mi się nie podoba brak srebrnego koloru w Mercedesach :-( Wyglądają teraz jak obuwie sportowe... Mogliby chociaż dać srebrny wlot powietrza nad głową kierowcy (jest czerwony).

Ale najważniejsze jest to, że wreszcie śmigają!!! Bo jak popatrzyłem na zabawę z wirtualnym wyścigiem -to po paru minutach z niesmakiem odpuściłem sobie.

Williams trochę zyskał... na wyglądzie. Już mniej przypomina pastę do zębów w tym nowym malowaniu (bez Rookit'a).

Vettel pewnie liczy na to, że zamiast Zenka Martyniuka weźmie udział w reklamie sieci RTV-przez twe oczy zielone...

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bottas z PP -nieźle! 

Dziwne,że Hamilton dostał karę (i dwa punkty karne), bo do tej pory (a szczególnie na początku swojej kariery...) bardzo dużo uchodziło mu bezkarnie. Cofnięty o 3 miejsca... to Bottas będzie miał łatwo.

Patrząc po wynikach kwalifikacji bolidów z silnikami Mercedesa-to Williams ma szansę na pierwszą piętnastkę. 

Zaraz start-ciekawe ilu kierowców ukończy pierwsze okrążenie?

Mam nadzieję, że McLaren (Norris -ale i Sainz) a także Albon w RedBulu będzie się bił o konkretne punkty.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 12 okrążeniu Max stracił zasilanie-jakoś dowlókł się do garażu, ale to już koniec na dziś dla niego.

Na 19 okrążeniu problemy Renault i Daniel dołączył do Maxa. Od początku wyścigu dziwnie zachowywał się silnik w Racing Point (efekty wizualne w postaci lekkiego dymku co jakiś czas) i od 21 okrążenia jest już trójka do brydża. 

Coś też dzieje się z hamulcami u Haasa-na 26 okrążeniu Kevin zaparkował na poboczu (wyglądało to jakby u niego front nie hamował) i pojawił się SC. Fart dla Hamiltona-szybka podwójna zmiana opon i para Mercedesów pozostała na czele wyścigu.

Błąd zrobił też Grosjean i Russel na 30 okrążeniu jest 13, a SC zjechał już z toru.

Sebastian ma problemy i pare razy przyblokował koła przy hamowaniu, a na 31 okrążeniu popełnił błąd przy walce na zakręcie i spadł na przedostatnie miejsce.

Russel nie dojedzie do mety-na 52 okrążeniu silnik Mercedesa chyba stracił ochotę do dalszego ścigania (znowu jest SC na torze) a w międzyczasie hamulce w drugim bolidzie Haasa również zastrajkowały. Już jest 6 kierowców z wolnym czasem-jeszcze 2 i będzie skompletowana druga czwórka do brydża..

Czyżby Alfa Romeo w punktach? Chyba nie, bo po wizycie w alei serwisowej prawe przednie koło w Alfie zaczęło swój własny wyścig -na szczęści nie trafiło w nikogo (pewien plus braku kibiców...) i Kimi na 55 okrążeniu bezpiecznie zaparkował na poboczu. Dawno nie widziana sytuacja-SC i za nim wszystkie bolidy (które jeszcze zostały na torze) przejeżdżają przez aleję serwisową by umożliwić ewakuację Alfy z toru.

Na 12 okrążeń przed końcem wyścigu zostało już tylko 13 bolidów na torze. A więc Latifi zaliczy bardzo  dobry debiut!

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niesamowite okoliczności-Hamilton (zamiast 2 będzie 4) i Perez z karami po 5 sekund. 

Wygrywa Bottas, drugi Leclerc (mocno przyśpieszył i wyprzedził paru kierowców, a dzięki karze -na drugim miejscu). 

Niesamowity wynik i pierwsze podium dla Lando Norrisa! W dodatku dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie w wyścigu. 

Albon ponownie miał kontakt z bolidem Hamiltona, zwiedził pobocze i zamiast podium -wylądował na końcu stawki.

Alfa dzięki Giovinazziemu (i pechowi innych ) zakończył wyścig z 2 punktami. Za nim Vettel na 10 miejscu.

Latifi -11 miejsce. Takiego miejsce się nie dało trafić przed wyścigiem.

Wywiady kierowców z maseczką na twarzy -za pare lat będzie wiadomo z którego roku to był wywiad czy wyścig...

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podium maseczki , ale potem pociągnęli z butli (wirus do środka) i psikanie na siebie ;) 

Będą się tłumaczyć teraz w studio 11 , bo przed wyścigiem śmiali się z Giovinaziego , że za mało miejsc pktowanych by je zdobył ... Latifi był blisko , Rusel pewnie się modlił by nikt więcej nie odpadł :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I..... po pierwszym wyścigu.

Stawiałem 80% na nudny wyścig, biorąc pod uwagę wczorajsze kwalifikacje, ale byłem ostro w błędzie i nawet nie przysnąłem podczas wyścigu 😁

 

Ciekawy początek sezonu. Trochę tradycyjnych błędów (Vetell, Raikkonen, Grosjean) i tradycyjne problemy techniczne, standard na pierwsze wyścigi.

Edytowano przez Bogusław Kożyczkowski
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że sporo się działo - i że było wiele manewrów wyprzedzania (nie zawsze z sukcesem, o czym może zaświadczyć np. Vettel czy Albon).
Było widać trochę błędów - począwszy od kierowców (np. Vettel czy Grosjean) przez strategie zespołów (zdziwiłem się, że pod koniec wyścigu gdy Hamilton dostał 5 sekund kary nie pojawił się komunikat w McLarenie by nie walczyli z sobą tylko jechali jak najszybciej po "duże punkty") aż po mechaników Alfy (koło w bolidzie Kimiego).

Szkoda Alexa Albona - po raz drugi walcząc o podium z Hamiltonem wyszedł na tym kiepsko... Ale przynajmniej nie żałował aż tak bardzo wyniku gdy bolid odmówił współpracy - jakby musiał się wycofać z wyścigu jadąc na 2 pozycji to by go bardzo zabolało 😞 Jednak powinien trochę trzymać nerwy na wodzy - spokojnie (miał lepsze opony) mógł poczekać na lepszą okazję do wyprzedzenia Hamiltona.

Trochę przerażają problemy z hamulcami w obu samochodach Haasa (dobrze, że nie skończyło się wypadkiem). W dodatku sporo problemów z silnikami Mercedesa oraz komunikat tego zespołu by unikać jazdy po krawężnikach - na kilkanaście okrążeń przed końcem nie było wiadomo, czy oba bolidy dojadą (dojechały bez problemów_

Zaś Latifi w swoim debiutanckim wyścigu zajął takie miejsce, jak najlepszy wynik Russela w całym ubiegłym sezonie.
Williamsy ogólnie w tym weekendzie nie wypadł najgorzej - może poza silnikiem u Georga. Zresztą słowo "wypadł" jest dwuznaczne w przypadku debiutanta i 3 treningu 🙂 Jak widać, coś jednak udało im się zrobić przez te pare miesięcy i nie odstawali od reszty stawki tak mocno jak rok temu i samochód Williamsa jechał stabilnie. A może to dzięki temu że wzięli się porządnie do roboty a przy tym nie mogli zlekceważyć żadnego z kierowców, bo kranik z pieniędzmi i zostałby od razu przykręcony? Obstawiałbym jednak to, że przyczyną były nieduże zmiany w stosunku do ubiegłorocznego bolidu -poza malowaniem :-) 
Można nawet oczekiwać, że w tym sezonie Williams okaże się lepszy od Haasa i w końcu osiągnie Q2, a może i jakiś punkt wpadnie (poza karnymi).

Wszystkie 3 zespoły korzystające z silników Ferrari miały gorsze czasy niż rok temu - ale przynajmniej silniki nie zawiodły.
A u Mercedesa już gorzej (jeśłi chodzi o niezawodność), ale czasy dużo lepsze. Po tym silnik Renault - i nie wiem, co było przyczyną problemów w RedBull (silniki Hondy  - ale Affa Centauri z Hondą pod maską dojechały w komplecie).

W komplecie przyjechało tylko Ferrari i Alfa Centauri - problemów Haasa można było się spodziewać, ale że w innych zespołach będzie słabo???

Pozdrawiam
PS. Fafniak - kulą w płot trafiłeś z tą "nudą"  🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...