Skocz do zawartości

Formuła 1 , ciężarówka Williamsa i ...


RoRo

Recommended Posts

1 godzinę temu, Inferno napisał:

Słaby start, kanapka 😁 dwa wyjazdy poza tor i ósme miejsce👍 Biorę w ciemno.

I zdecydowanie @Bogusław Kożyczkowski walka na końcu bardzo fajna!

Tak, to ważne punkty i zdobyte w walce koło w koło.

Przez chwile Robert nie miał gdzie uciekać, pomimo większej prędkości, blokowany z przody i na bokach. 5 aut blisko siebie, takie zagęszczenie mogło skończyć się kłopotami dla każdego

PS właśnie żałuje ze nie włączyłem nagrywania w dekoderze.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

PS właśnie żałuje ze nie włączyłem nagrywania w dekoderze.

Jak masz Eleven Sports 1 - powtórki tego wyścigu będą jutro (8.30)...
Świetna była walka bok w bok Rene Rusta oraz Muulera, przy takim "stukaniu" jak widać samochody DTM nie wymiękają.

Co do ekipy Roberta - w miarę prawidłowe pitstopy Nawet jakby były 2 sekundy krótsze - to nic by się nie zmieniło.

Przy drugim wyjeździe Kubicy poza tor - ładnie wyglądały jego manewry wyprzedzania, ale nie udało mu się wyhamować i dobrze, że nie stracił tempa i znowu wyprzedził czterech zawodników (dwóch w doliczonym czasie). Walka do końca i były efekty - zarówno u Roberta, jak i u Mullera.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejsze kwalifikacje - Rust pierwszy, Muller czwarty (jakby miał czas lepszy o 0.02s to byłby drugi na starcie). A więc przewaga Rusta wzrosła do 16 punktów.
Robert wystartuje z 13 miejsca (strata 0.85 s. do Rusta) i mam nadzieję, że dzisiaj jego start będzie lepszy niż wczoraj.

Jedna rzecz odnośnie DTM cały czas mi chodzi po głowie: czemu nie można było dogadać się na sezon 2021 na wykorzystanie tegorocznych modeli - np. przy zakazie modyfikacji silników, oraz odejście od zespołów fabrycznych? Np. Audi i BMW (albo samo BMW) dostarcza klientom samochody i same zespoły dbają o resztę - a pomoc producentów jest identyczna w stosunku do każdego zespołu.
Przecież byłoby to lepsze niż przejście w2021 na GT3 i zejście z osiągów, w dodatku wykorzystanie ABSu (no i gdzie te dymy przy błędach na hamowaniu oraz zniekształcone opony?) oraz rezygnacja ze startów zatrzymanych na rzecz lotnych.
Jakby na to nie patrzeć - DTM w następnym sezonie zdecydowanie straci na prestiżu, a pewnie również na popularności.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden taki fajny prognostyk to ten elektryk jaki był prezentowany - znikający punkt, niesamowita moc i moment obrotowy.

@RoRo masz racje co do Class One, przecież mogli przeczekać z tymi samochodami jakie są. Chyba że likwidują te komórki jakie zajmowały się produkcją części zamiennych i serwisem silników. Żeby nie być jak Williams😏

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Inferno napisał:

Masz racje co do Class One, przecież mogli przeczekać z tymi samochodami jakie są. Chyba że likwidują te komórki jakie zajmowały się produkcją części zamiennych i serwisem silników. Żeby nie być jak Williams😏

Podejrzewam że sprzedając kilkadziesiąt silników i serwisując je - raczej by nie dołożyli do interesu.

Wracając do ostatniego wyścigu (a właściwie - to do weekendu), to aż przyjemnie oglądało się walkę bok w bok na torze i to, że samochody wytrzymują bez problemu takie obcierki. Przypomina się trochę F1 jakieś 10 lat temu, gdy można było ambitniej walczyć - a nie jak dziś, gdy drobne zetknięcie skutkuje utratą kawałka skrzydła itp.

Wyniki końcowe - klasyfikacja generalna sezonu 2020. Analogicznie jak w ubiegłym sezonie wygrał Rene Rust, a drugi był Nico Muller.

Robert Kubica zajął piętnaste miejsce w końcowej klasyfikacji generalnej DTM. Fabio Scherer ma tyle samo punktów, ale ponieważ jego najlepszy wynik jest gorszy od Roberta - więc wylądował na 16 miejscu.
W klasyfikacji na ostatnim miejscu jest Benoît Tréluyer, który zastąpił Loïca Duvala podczas drugiego weekendu wyścigowego na Torze Zolder (dwa wyścigi).

Miejsce Kierowca Zespół  Punkty

1.René Rast  -Audi Sport Team Rosberg  -353

2.Nico Müller  -Audi Sport Team ABT   -

3.Robin Frijns  -Audi Sport Team ABT Sportsline  -279

4.Mike Rockenfeller  -Audi Sport Team Phoenix  -141

5.Timo Glock BMW Team RMG  -120

6.Loïc Duval -Audi Sport Team Phoenix  -108

7.Sheldon Van Der Linde  -BMW Team RBM  -107

8.Jamie Green  -Audi Sport Team Rosberg  -98

9.Marco Wittmann  -BMW Team RMG  -95

10.Ferdinand Habsburg  -WRT Team Audi Sport  -68

11.Jonathan Aberdein  -BMW Team RMR -60

12.Lucas Auer  -BMW Team RMR  -51

13.Philipp Eng  -BMW Team RBM  -49

14.Harrison Newey  -WRT Team Audi Sport27

15.Robert Kubica  -Orlen Team ART  -20

16.Fabio Scherer  -WRT Team Audi Sport  -20

17.Benoît Tréluyer  -Audi Sport Team Phoenix  -0

 

Klasyfikacja zespołów:

Pozycja Zespół  Punkty

1.Audi Sport Team ABT Sportsline - 609

2.Audi Sport Team Rosberg - 451

3.Audi Sport Team Phoenix - 249

4.BMW Team RMG - 215

5.BMW Team RBM - 156

6.WRT Team Audi Sport - 115

7.BMW Team RMR - 111

8.Orlen Team ART - 20

Dzisiejszy wyścig Kubica zakończył na 15 miejscu, pod koniec jego tempo spadło. Ale ponieważ Fabio Scherer był 12, więc Kubica w generalce  zachował 15 miejsce.
1 - Rene Rust (z ostatnich 6 wyścigów wygrał 5 oraz 4 razy PP), 2 - Nico Muller, 3 - Jamie Green.
Miejsca w dzisiejszym wyścigu odzwierciedla różnicę między AUDI a BMW oraz między zespołami fabrycznymi a prywatnymi: pierwsze 6 miejsc to fabryczne AUDI, potem 5 fabrycznych BMW, potem prywatne AUDI oraz prywatne BMW (ostatnie miejsce zajęło fabryczne BMW - przez dodatkowy postój).

Fajne podsumowanie tego ostatniego wyścigu Roberta:
"W ostatnim wyścigu Robert zajął 15. miejsce. Dobre tempo było momentami, ale wraz z kolejnymi okrążeniami spadało. Wszystko przypominało sytuację z początku sezonu. I miało prawo przypominać. Kubica używał bowiem silnika z początku sezonu, który został wymieniony po rundzie na Nurburgring. W tym, na którym Robert wykręcił podium na Zolder i 8. miejsce wczoraj, pod koniec sobotniej rywalizacji było nieprawidłowe ciśnienie oleju i trzeba było dokonać zmiany.

Widać zatem wyraźnie, że to właśnie jednostka napędowa była jednym z głównych problemów Roberta na przestrzeni całego sezonu. Powinno być to dobrze widać w zestawieniu prędkości maksymalnych z dziś. Wczoraj Robert miał vmax tylko 1 km/h mniejszą niż najszybsi."
https://powrotroberta.pl/2020/11/mimo-wszystko-szkoda.html

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj u Roberta była kombinacja 2 rzecz, Aero które ucierpiało oraz silnik który został wymieniony. A jak Aero nie działa właściwie to opierasz się mocniej na oponie a to powoduje że nie masz się czym odpychać już po paru kółkach. Silnik niby ten podstawowy też nie okazał się pomocny w odpychaniu no i to by było na tyle finałowym wyścigu sezonu DTM. Chociaż wczoraj było trochę ścigania i Robert wyglądało na bardzo zadowolonego pomimo średniego wyniku. Walka była, zwroty akcji były dla mnie to była przyjemność oglądać Roberta w tym sezonie. 👍

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inferno,
dla mnie tak samo - przyjemnie było oglądać Roberta w DTM.
Wreszcie była walka na torze (a nie tylko na samym starcie jak to było w F1 w 2019roku), a jego bolid gorszy od innych BMW, o Audi nie wspominając, to jednak chwilami (od połowy sezonu) dawał okazję do zdobywania punktów. Poza tym - miejsce na podium w ostatnim wyścigu na Zolder ucieszyło wszystkich fanów Kubicy, nie wspominając o Robercie i jego zespole. W dodatku zdobył uznanie innych kierowców - nie tylko DTM.
Przez to, że jeździł w swoim zespole przynajmniej nie był "olewany" przez zespół jak w 2019roku.

A jak jesteśmy przy Zolder - to był nie tylko przełomowy moment dla Roberta, ale i dla pojedynku Rust-Muller-Frijns:
Rust zdobył w 4 wyścigach 109 punktów, o 66 więcej od Mullera
Muller - 43 punkty (i żadnego za kwalifikacje)
Frijns - 39 punktów (w tym 3 za kwalifikacje), 2 wyścigów nie ukończył

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmowa po wyścigu była.

Nie wnosi nam nic nowego, a jednak .. prócz wspominki o wypychaniu z toru, jest schowane rozczarowanie w głosie Roberta. Wiadomym jest, że nie taki był plan na 2021, a gdy Cezary nawiązał, że teraz będzie szansa (w nowym DTM) na wspólne występy "większej amatorki" z "zawodowcami", to Robercik nie wytrzymał. Już chyba wiadomo, czemu nie interesuje Go nowe DTM.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed nami weekend w Turcji - rozpoczął się pierwszy trening.
Na razie - bardzo ślisko na torze i to wszystko dziwnie wygląda... Jest nowy asfalt i na razie tłoku na torze nie widać.

Russel - ma nowe elementy silnika (czwarte ICE, turbo i MGUH), będzie startował z końca stawki.
George jako pierwszy kierowca wykorzystał limit nowych elementów w swoim bolidzie.

Ślisko, ślisko i jeszcze raz ślisko. Sporo bączków na torze, na szczęście na razie beż żadnych uszkodzeń w bolidach.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalendarz na sezon 2tys21 ambitny

-----

Hass ciągle nie ogłasza nowego składu.

============

hmm.... czas edycji chyba był znacznie dłuższy? dziś 26min różnicy i już kolejny post.

tak pamiętam, sam postulowałem o mniejszy od 3h

Edytowano przez Bogusław Kożyczkowski
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo - prowizoryczny kalendarz F1 na sezon 2021:

21 March – Australia (Melbourne)
28 March – Bahrain (Sakhir)
11 April – China (Shanghai)
25 April – TBC (TBC)
9 May – Spain (Barcelona)*
23 May – Monaco (Monaco)
6 June – Azerbaijan (Baku)
13 June – Canada (Montreal)
27 June – France (Le Castellet)
4 July – Austria (Spielberg)
18 July – United Kingdom (Silverstone)
1 August – Hungary (Budapest)
29 August – Belgium (Spa)
5 September – Netherlands (Zandvoort)
12 September – Italy (Monza)
26 September – Russia (Sochi)
3 October – Singapore (Singapore)
10 October – Japan (Suzuka)
24 October – USA (Austin)
31 October – Mexico (Mexico City)
14 November – Brazil (Sao Paulo)*
28 November – Saudi Arabia (Jeddah)
5 December – Abu Dhabi (Abu Dhabi)

Nie będzie wyścigu w Wietnamie - zdaje się, że organizator ma problemy (zdaje się że prawne, nie wiem czy jeszcze "jest na powietrzu")

Pirelli podało, że mieszanki używane w bieżącym sezonie - będą także używane w 2021 roku.

W ten weekend - zespół Alfa Romeo (a dokładniej - Sauber) będzie jechał swój 500 wyścig, zaś Red Bull - nr 300.
Były robione zdjęcia Alfy w tabliczką 500 - ale nie widziałem Roberta (albo za krótko miałem możliwość sprawdzenia), a jeszcze nigdzie nie znalazłem tego zdjęcia - może trzeba będzie chwilę poczekać.
Ma ktoś z Was informację, czy Kubica jest w Turcji czy w Hinwil w symulatorze (albo jeszcze gdzie indziej)?
Do tej pory "pięćsetkę" przekroczyło Ferrari (w tym roku - przeszli przez tysiąc), McLaren oraz Williams.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedostatni weekend MotoGP - zaczął się w Walencji.
22 listopada zakończenie sezonu - w Portugalii.

Przy okazji - Motocyklowe Mistrzostwa Świata i kalendarz na 2021:

obraz.thumb.png.c516268bc144cac1e028e89e4dce124b.png

@Inferno
Coś wiesz na temat Piotra Biesiekirskiego - na koniec tego sezonu oraz co będzie w 2021 roku?
Tydzień temu dojechał do mety (co prawda na końcu, ale 6 zawodników nie dojechało), a w ten weekend znowu jedzie (czyli to jego wyścig nr 7 w Moto2). Więc może za tydzień też się załapie na kolejny weekend w Moto2.
Parę dni temu NTS RW Racing GP ogłosił, że zatrudnili na 2021 Malezyjczyka Hafizha Syahrina.

The Doctor - już bez wirusa, pojawił się na torze. Wyniki w pierwszy treningu - w połowie stawki.
Marc Marquez do końca sezonu nie pojawi się na torze - może to i lepiej, niech się porządnie wykuruje na następny sezon.
Ale co z tego że Marco nie startuje - Vale znowu przegrywa z Marquezem, tyle że z Alexem. W Hiszpanii wystartuje, ale czy dojedzie (ale ma wyniki ostatnio - szkoda gadać)? Zdaje się, że jego podopieczni (w ramach VR46) mają już lepsze od niego wyniki, a jest trzecim zawodnikim VR46 Academy w królewskiej klasie (Luca Marini i Enea Bastianini w sezonie 2021 będą startowali w zespole Avintii Ducati, z tym że Marini jako reprezentant SKY Racing Team VR46).

Ale nie tylko Covid-19 jest niebezpieczny: Andea Iannone nic nie osiągnął przed Sportowym Sądem Arbitrażowym i dostał maksymalną możliwą karę (dyskwalifikacja na 4 lata) i do stycznia 2024 roku nie może jeździć wyścigowym motocyklem. A jakby przyjął wyrok na klatę, przyznał się do stosowania sterydów (wykryto je u niego w 2019roku podczas wyścigu w Malezji) i nie odwoływał się - to początkowa kara obejmowała tylko okres półtora roku (w połowie sezonu 2021 mógłby już startować).

Kto by się spodziewał, że Joan Mir i ogólnie Suzuki będzie miało takie wyniki w tym sezonie, a Honda ... weźmie przykład z Williamsa - no dobra, przesadziłem. W dodatku KTM ma wyniki porównywalne z Ducati. To jest dopiero dziwny sezon.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RoRo o Piotrku nie wiem co dalej, jest krzywa uczenia. Kategoria nie jest łatwa, konkurencja bardzo mocna z wieloma zawodnikami którzy jeździli w MotoGP (Lows, wspomniany Hafizh, Luthi ) i chociaż może nie zwojowali nic wielkiego w królewskiej klasie to samo ze w niej jeździli pokazuje ich poziom. Skleić budżet na cały rok do mistrzostw świata to byłoby coś ! 
Tymczasem w F1 Lewis skwitował stan nawierzchni w Turcji “ Shit with capital S” 😁

Marquez ma problem ze zarastaniem się kości, ma mieć operacje pobrania kości z miednicy i wszczepienia w ramie do pobudzenia zrostu 😕 narobił sobie bigosu.

Suzuki to zajebiste moto jezeli chodzi o predkosci w zakrętach. Trochę mi to przypomina Jorge na Yamasze w swoich najlepszych latach. Rins jeździ bardzo specyficznie trochę mi przypomina Jonathana Rea’ę 🥴

Mir jest super, ale to będzie taki tytuł wymęczony jak Nicky’iego Haydena w 2006 no dojeżdżał a inni nie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla kartingu najlepsze są (a przynajmniej były w czasach jazd Roberta) Włochy, tak dla wyścigów motocyklowych Hiszpania jest trochę lepsza albo porównywalna z Wochami.
Dobrze że Piotrek tam siedzi i może coś się jeszcze przydarzy optymistycznego.

Jeśli chodzi o wyścigi na "indyku" - to wręcz śmiesznie wyglądał pierwszy trening i połowa drugiego: zawodnicy jeździli bardzo ostrożnie i mimo sporej ilości bączków utrzymywali się daleko od żwiru i band toru. Jeżeli najlepszy dzisiejszy czas był o ok. 4 sekundy od czasu jaki wykręcił Montoya to o czym mówimy? Szkoda że nie puścili w tym tygodniu (lub w poprzedni weekend) jakiś lokalnych wyścigów i nie otworzyli toru w tym tygodniu dla chętnych.
Nawet jakby zawodnicy mogli pojeździć "zwykłymi" (no prawie zwykłymi) gablotami w stylu SLRów, eMek, Astona czy Ferrari - to też by się przydało.
Ale to tylko taki pomysł kibica...

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem ostatnio z synem właśnie o tym że brakuje mi Marqueza, jego tytuły były za każdym razem bezdyskusyjne ! A musze się przyznać że nie jestem jego zagorzałym fanem 😏

I podobnie w F1, wszyscy narzekają że wygrane Lewisa już są nudne, ale chociaż wygrane z olbrzymią różnicą i bezdyskusyjnie ! 🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w F1 Lewis nie ma konkurencji (a przynajmniej: konkurencyjnych bolidów), a w MotoGP wszystko może się zdarzyć.
No i MM nie wygrywał (prawie) wszystkiego jak leci w sezonie i była walka na torze. Tak swoją drogą to Vale pare lat temu przegrał "majstra" na własne życzenie.
Poza tym Honda nie jest (nie była) bezkonkurencyjna na wszystkich torach, czasami to raczej doskonała jazda Marco dawała mu zwycięstwo a nie najlepszy w stawce motocykl.

Do Marqueza mam stosunek neutralny - ale doceniam jego jazdę i osiągnięcia.

Masz rację do Mira - dopiero niedawno zaliczył pierwsze zwycięstwo...

Co wg Ciebie jest powodem, że w tym sezonie VR tyle razy nie dojechał?
Jest zmęczony albo stracił motywację? Obecny motocykl mu nie pasuje, jedzie mniej ambitnie, stracił pewność siebie i prędkość,  i musi jeździć na limicie by za bardzo nie odstawać od czołówki?
 

Swoją drogą to nie tylko z Iannone "oberwał" ostatnio za przekręt - Yamaha straciła 50 punktów, zespół fabryczny 20 punktów a Petronas 37 punktów za korzystanie z motocykli niezgodnych z homologacją (zawory). Natomiast zawodnicy którzy jechali - nie dostali kary. Szkoda że zespoły tak kombinują, ale to nic nowego - i dobrze, że to wykryto.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, RoRo napisał:

Co wg Ciebie jest powodem, że w tym sezonie VR tyle razy nie dojechał?
Jest zmęczony albo stracił motywację? Obecny motocykl mu nie pasuje, jedzie mniej ambitnie, stracił pewność siebie i prędkość,  i musi jeździć na limicie by za bardzo nie odstawać od czołówki?

Dorna z Michelin zmienia typy opon w zależności od toru raz jest karkas twardszy raz konstrukcja jaką Vale lubi czyli miękka. To wymaga przestawiania się z rundy na rundę. Wystarczy popatrzeć tez na innych zawodników. Raz dojeżdżają na pudle a w kolejnym wyścigu na 13-14 miejscu ledwo łapiąc punkty. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...