1Ender Napisano 6 lutego 2020 Udostępnij Napisano 6 lutego 2020 (edytowany) @RoRo czy to dobry dział? Czy raczej DIY? Ewentualnie proszę o przeniesienie. Zwracam się do Was z prośbą o podzielenie się doświadczeniem w zakresie lutowania elektroniki. Kupiłem stację lutowniczą tani chińczyk. Zakres temperatur do 480 °C. Jestem aktualnie po naprawie podświetlenia panelu klimatronika w samochodzie. Wszystko działa jak należy. Udało się niczego nie spalić 😁. Początkowo ustawiłem temperaturę na 350 °C. Za mało. 375 °C, też za mało. Dopiero przy 400 °C udało się przelutować zimne luty. Bałem się o przegrzanie elementów na płytce. Ale nic takiego nie nastąpiło. Miałem szczęście? Dodam, że nie mam dużego doświadczenia w tym temacie. Mogę powiedzieć, że dopiero zaczynam przygodę z lutownicą. 1. Jakie Wy stosujecie temperatury do lutowania? 2. Na co zwrócić szczególną uwagę przy lutowaniu elektroniki? 3. Jakie używacie groty do lutowania? Rozmiar? 4. Jaką "mieszankę lutowniczą" (cyna, topik, itp.) jaki skład %, najlepiej używać? 5. Czym czyścić grot? Jeżeli możecie to proszę o zamieszczanie filmików z "operacji pacjentów" 😉 Pozdrawiam Edytowano 6 lutego 2020 przez 1Ender Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elektron6 Napisano 6 lutego 2020 Udostępnij Napisano 6 lutego 2020 Podstawowy pytanie to takie czy w tanim chińczyku te 350 stopni wskazywane to jest fizycznie 350. Polecam kursy IPC z lutowania np w Renex. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...