Frost40 Napisano 11 lipca 2020 Udostępnij Napisano 11 lipca 2020 Witam, nie mogę okiełznać od tygodnia problemu, mianowicie. Wzmacniacz w zakładce Bluos, w info pokazuje mi parametry ethernetu, wlan oraz I.P., czyli teoretycznie wszystko działa. Natomiast aplikacja na telefonie nie widzi go i cały czas wyszukuje. Resetowałem już każdy element. Wzmacniacz podpięty do routera bezpośrednio kablem. Co może być przyczyną? Jednocześnie zapytanie, bo nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Sterowanie Bluos jest tylko z poziomu aplikacji via WiFi. Czy teoretycznie, jeżeli nie będę miał połączenia z siecią, mogę się skomunikować bezpośrednio z kartą MDC (np. chęć osłuchania z plików na USB), czy wzmacniacz musi być podpięty do sieci? Czy po WiFi mogę bezpośrednio połączyć się Bluos - telefon? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Inferno Napisano 11 lipca 2020 Udostępnij Napisano 11 lipca 2020 A mam pytanie czy jak w Spotify wybierzesz opcje urządzeń zewnętrznych to widać moduł BlueOS? Jezeli nie, to bym ponowił konfiguracje. Czyli reset i ponowne podłączenie. Jeszcze pytanie czy masz go na statycznym adresie czy DHCP? Zawsze lepiej mieć na adresie stałym takie klocki a pulę DHCP zmniejszyć o te adresy. W prawdzie nie mam wzmacniacza z BlueOS ale mam Node 2i i przy podobnej sytuacji pomogło. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Inferno Napisano 11 lipca 2020 Udostępnij Napisano 11 lipca 2020 Nie wiem czy lepiej, inaczej. Skutek jest dokładnie ten sam, wszystko w zależności od skali potrzeb. Na jeden czy dwa adresy spoko... no i oczywiście wszystko zależy jakie mamy opcje na serwerze DHCP, czasem to pytanie co potrafi oprogramowanie routera. Węższy zakres można zrobić na dowolnym. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Frost40 Napisano 14 lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 14 lipca 2020 Od początku użytkowania sprzęt działał poprawnie. Cały czas w tej samej konfiguracji sprzętowej. Spotify też przestało widzieć urządzenie. To, o czym Panowie piszecie to ciemna magia. Coś-ktoś? Odsyłać na gwarancji? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 15 lipca 2020 Udostępnij Napisano 15 lipca 2020 Dobra a próbowałeś go po prostu zresetować? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Frost40 Napisano 15 lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 15 lipca 2020 Tak, robiłem reboot karty i następną opcję reset. Nie pomogło. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz S. Napisano 15 lipca 2020 Udostępnij Napisano 15 lipca 2020 Zainstaluj na telefonie , który jest połączony do tej samej sieci Network Analyzer, kliknij na scan i zobacz czy urządzenie jest widoczne. Czy tesotowałeś z tylko jednego telefonu ? Masz inne urządzenia jak np komputer z windowsem na którym możesz zainstalować BlueOS app ? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Frost40 Napisano 16 lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 lipca 2020 (edytowany) 23 godziny temu, Tomasz S. napisał: Zainstaluj na telefonie , który jest połączony do tej samej sieci Network Analyzer, kliknij na scan i zobacz czy urządzenie jest widoczne. Czy tesotowałeś z tylko jednego telefonu ? Masz inne urządzenia jak np komputer z windowsem na którym możesz zainstalować BlueOS app ? Po Twojej sugestii tak zrobiłem. Nie widzi go ani po Wifi, ani wlan. Testowałem na Androidzie i na IOSie. Odpaliłem także na Windowsie, też to samo. Ale jak wejdzie się w Info karty Bluos na wzmacniaczu to pokazuje dane Wlan, Wifi i IP karty. Po bluetooth komunikacja działa. Ale to poza kartą. Nie pojmuję..... Może jeszcze jakieś propozycje? Edytowano 16 lipca 2020 przez Frost40 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz S. Napisano 16 lipca 2020 Udostępnij Napisano 16 lipca 2020 Znalazłem 2 instrukcje na manualne połączenie, ale tak przed tym to z ciekawości to napisz jaki adres IP ma nad a jaki np telefon czy komputer. Używasz jakiegoś VPN ? Wireless Manual Setup: If the above method does not work, or if you are on a Windows PC or Apple Mac the below method will also work. On your tablet or smart phone or computer, look for the WiFi network matching your Player's Hotspot*, and join it. Open a web browser and visit http://10.1.2.3/ and the Configure Player menu should then appear. Select Configure WiFi. Select your Home WiFi Network from the Configure Wireless drop down menu. If your Home WiFi Network does not appear or is hidden, select Manual SSID Entry. Enter the Wireless SSID and select the Protection type your network uses. Enter your home network’s Wireless Password in the field provided (if it is a protected network). Select a Room Name from the drop down list, or create a customized room name in the field provided. Press Update and wait for the unit’s light to turn solid blue, indicating that the player has successfully joined your home WiFi network. Reselect your home WiFi network from your tablet or smartphone’s main network settings. It may correct to it automatically. Open the BluOS App. Wireless Setup over Ethernet: If you have installed a new router in your home or if the other methods listed above do not allow you to connect to your network, please follow the steps below to configure your player to your wireless network. Disconnect the power from your Player Connect an Ethernet cable to the back Ethernet port of your Player and the other end directly to your router Reconnect power to the back of your Player Wait until the LED on your Player returns to solid blue Ensure your smartphone, tablet or computer is connected to your home WiFi network and open the BluOS app Select the 3 lines in the top left corner of the BluOS app and go to Settings > Player > WiFi From the list of available networks, select your home WiFi and enter your WiFi password Wait 5 minutes and then disconnect the power from your Bluesound Player Disconnect the Ethernet cable and then reconnect the power for your Bluesound Player Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMarek Napisano 17 lipca 2020 Udostępnij Napisano 17 lipca 2020 Pomijając zawrotną cenę tej płytki, to trzeba być informatykiem aby to okiełznać Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Frost40 Napisano 17 lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 lipca 2020 Dnia 16.07.2020 o 10:57, Felix1 napisał: A w informacjach na wzmacniaczu pokazuje Ci jego adres IP? Jeśli tak, to spróbuj otworzyć pod Windows linię poleceń (cmd) i tam wpisać komendę "ping xxx.xxx.xxx.xxx", bez cudzysłowu, xxx to adres IP. Zobacz, czy urządzenie odpowie, czy będzie "Request timed out". Zobacz też, czy (jeżeli w ogóle są przypisane) adresy IP dla WiFi i ethernet nie są takie same (nie powinny być). I podaj te adresy tutaj. Nie jak działa w tym wypadku BluOS, ale niektóre urządzenia jak nie dostaną adresu IP z serwera DHCP w sieci (z różnych powodów), to w ustawieniach nadal pokazują adres IP, ale jest to tzw. adres "self assigned", czyli przypisywany automatycznie przez urządzenie "samemu sobie". Windows odpowiedział: Ping statisticd for 169.254.7.181: Packets: Sent = 4, Recived = 4, Lost = 0 (o% loss) Załączam dane ze wzmacniacza Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Frost40 Napisano 17 lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 lipca 2020 7 minut temu, Felix1 napisał: Wykonaj jeszcze pod windows komendę (w linii poleceń) ipconfig i wklej jej rezultat. Wygląda to dziwnie... Wireless LAN adapter Połączenie lokalne* 2: Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected Connection-specific DNS Suffix . : Wireless LAN adapter Połączenie lokalne* 3: Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected Connection-specific DNS Suffix . : Ethernet adapter Ethernet 2: Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected Connection-specific DNS Suffix . : Wireless LAN adapter Wi-Fi: Connection-specific DNS Suffix . : Home Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::3c14:2a1:b80f:eb95%12 IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.13 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1 Ethernet adapter Połączenie sieciowe Bluetooth: Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected Connection-specific DNS Suffix . : Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Frost40 Napisano 17 lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 lipca 2020 10 minut temu, Felix1 napisał: Dziwne to. Zakres adresacji z serwera DHCP masz prawidłowy. Czyli NAD nie dostaje adresu IP. Ale nie mam pojęcia, czemu Windows był go w stanie niby zapingować? Spróbuj wejść w ustawienia sieciowe NADa i zobacz, czy masz ustawione w ustawieniach IP DHCP, czy static. Powinno być DHCP. NAD jest podłaczony do sieci kabelkiem, czy tylko WiFi? Nie mogę znaleźć w NAD w menu ustawień dotyczących IP. Podłączony jest po kablu. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slaw0001 Napisano 18 lipca 2020 Udostępnij Napisano 18 lipca 2020 15 godzin temu, Frost40 napisał: Nie mogę znaleźć w NAD w menu ustawień dotyczących IP. Setings w prawo do System Info w dół i znów w prawo do Ip adress Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Inferno Napisano 18 lipca 2020 Udostępnij Napisano 18 lipca 2020 @Frost40 podtrzymuje swoje zdanie że stały adres IP dla tego typu urządzeń jest lepszym według mnie rozwiązaniem. Proponuje ustawić adres jakiś z końca puli np. 192.168.1.250/255.255.255.0 brama 192.168.1.1 DNS wpisz takie jak w kompie. Jak wyciągnąć adres serwera DNS - Jak już znasz komendę ipconfig to użyj jej z przełącznikiem /all i tam będziesz miał troszkę więcej informacji na temat serwerów nazw/DNS zapisz sobie i wpisz ręcznie w tego NAD. Mam w domu urządzenie na BlueOS i na stałym adresie nie mam z tym problemu. Zreszta wszystkie „istotne” urządzenia w sieci mam na stałych adresach. Jeszcze jak ta komenda: ipconfig /all Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Frost40 Napisano 21 lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 lipca 2020 Dnia 18.07.2020 o 12:22, slaw0001 napisał: Setings w prawo do System Info w dół i znów w prawo do Ip adress To na pewno w NAD C368? Nie mam takich pozycji w menu. Dnia 18.07.2020 o 13:29, Inferno napisał: @Frost40 podtrzymuje swoje zdanie że stały adres IP dla tego typu urządzeń jest lepszym według mnie rozwiązaniem. Proponuje ustawić adres jakiś z końca puli np. 192.168.1.250/255.255.255.0 brama 192.168.1.1 DNS wpisz takie jak w kompie. Jak wyciągnąć adres serwera DNS - Jak już znasz komendę ipconfig to użyj jej z przełącznikiem /all i tam będziesz miał troszkę więcej informacji na temat serwerów nazw/DNS zapisz sobie i wpisz ręcznie w tego NAD. Mam w domu urządzenie na BlueOS i na stałym adresie nie mam z tym problemu. Zreszta wszystkie „istotne” urządzenia w sieci mam na stałych adresach. Jeszcze jak ta komenda: ipconfig /all Wczoraj po raz kolejny resetowałem wszystkie ustawienia wzmacniacza i okazuje się, że jest ten sam adres IP jak poprzednio. Zatem domniemam, że jest stały. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Inferno Napisano 21 lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 lipca 2020 (edytowany) @Frost40 A jak teraz zrobisz polecenie Ping to odpowiada w sieci czy nie? Mój Node2i odpowiada w sieci bez problemu. Komunikacja IP musi być żeby zadziałał Ten IP może i tak być z DHCP, tyle ze nie został przydzielony innemu urządzeniu i tyle. A powiedz mi jeszcze bo mój Node2i dość często się aktualizuje, chodzi o firmware. Aktualizowałeś kiedyś ten moduł BlueOS? Spróbuj jeszcze wejść na stronę web samego odtwarzacza jezeli oczywiście odpowiada w sieci. Jak wchodzę na Node2i mam takie coś Możesz z tej strony puścić aktualizacje jezeli na module jest podobnie... Do wejścia użyj oczywiście tego IP jaki ma urządzenie, normalnie przez przeglądarkę Czyli 192.168.1.13 Edytowano 21 lipca 2020 przez Inferno Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Inferno Napisano 21 lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 lipca 2020 A to ten 192.168.1.13 to był adres kompa tak? Dobra widzę, no to tak ten adres jest rzeczywiście taki jakby coś w sieci było nie bardzo. Może gdzieś na drodze jest jakiś przełącznik za 50pln niezarządzalny który trzeba zrestartować ? Pytanie czy po wpięciu kabelka mruga dioda karty sieciowej wzmacniacza ? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Inferno Napisano 21 lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 lipca 2020 No to najpierw basici restart wzmacniacza wypięcie z prądu, sprawdzenie czy kabelek dobry, czy przełącznik po drodze jest jak jest to restart, może mały restart routera tez by się przydał, próba podłączenia przez WiFi a jak to wszystko nie da rady to bym zainstalował DHCP na lapku i podpiąłbym się kabelkiem z przeplotem do tego wzmacniacza i sprawdził czy karta sieciowa żyje. 8 minut temu, Felix1 napisał: Tak To wynik ipconfig pod Windows. No napisałem że widzę i co dalej? Mam wrażenie tylko czy starasz się mnie pouczać ?😏 Bo tu chyba bardziej o pomoc koledze chodzi, czy się mylę? @Frost40 jak coś to daj znać na priva to możemy się prze Skype’a , Teams’y tudzież GSM zagadać to coś wykombinujemy Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Inferno Napisano 21 lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 lipca 2020 Reset zrozumiałem ze by robiony tylko karty BlueOS Mnie chodzi o pełny prądowy restart wzmacniacza żeby wymusić załadowanie firmware’u od nowa. Wypięcie z gniazda kilka minut i ponowne wpięcie. Autor mówi sporo o WiFi wiec zakładam ze jest i adres MAC do wlan jest inny niż Ethernet Diody są, mój Node świeci nimi w nocy jak lampką fota powyżej Zamiana portu na inny, dobry pomysł 👍 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Inferno Napisano 21 lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 lipca 2020 No tam wklejałem jak to wygląda na Node2i pewnie tutaj podobnie. poczekajmy na Frosta, bo się produkujemy a trochę na sprzęcie trzeba podziałać 🙂 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMarek Napisano 21 lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 lipca 2020 BoSZe, a brałem zakup tego NADa 368 z modułem na poważnie. Nawet wysłałem zapytanie o najlepszą cenę. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Inferno Napisano 21 lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 lipca 2020 (edytowany) @Marek Muszyński Faktycznie może to być jakiś prozaiczny problem w sieci, uszkodzony kabelek jakieś dziwne ustawienia speed/duplex na porcie itd... rozkminimy z Frostem40 i Felixem1 to napiszemy 🙂 Jeszcze nie osądzaj NAD368 👍 Ten BlueOS to naprawdę kozacki moduł a aplikacja do obsługi według mnie jest w elicie ! Edytowano 21 lipca 2020 przez Inferno Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Frost40 Napisano 22 lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 22 lipca 2020 Na wstępie dziękuję kolegom za pomoc w rozwiązywaniu problemu. Po Waszych ostatnich sugestiach ponownie porozpinałem, po przełączałem. Dostawcą netu i telewizji jest Multimedia. Od nich mam tez router. Podpiąłem wzmacniacz pod pewny port, czyli ten, który daje sygnał do tunera TV. Lampki karty sieciowej na MDC świeciły się, adres IP był taki jak podałem pierwotnie, ale aplikacje zarówno na Androidzie, jak i na IOSie nie widziały wzmaka, czyli powrót do punktu wyjścia. Na tym samym (pewnym) połączeniu LAN zrobiłem reboot karty MDC i dalej to samo. Podpiąłem się do nieużywanego wcześniej portu w routerze i nagle poszło. Aplikacja go zobaczyła, od razu zaczęła pobierać aktualizację. Wszystko zaczęło działać. IP zmieniło się na zupełnie inne - 192.168.1.13. ale wersja oprogramowanie (po aktualizacji) została ta sama czyli 3.8.13. Dziwna sytuacja, bo kabel do tunera pozostawiłem tak jak wcześniej i tuner TV działa poprawnie. Wcześniej padło pytanie o to czy posiadam wpinane w USB WiFi, tak było wpięte. I tu pytanie, czy jest to konieczne rozwiązanie, czy mogę śmiało wypiąć i uzyskać dodatkowy port do pendrive z muzyką? Swoją drogą paskudnym jest to, żeby posłuchać muzyki bezpośrednio z USB koniecznym jest połączenie z siecią. Rozumiem Tidal, Spotify czy radia internetowe ale w USB? Nie ma sieci, nie ma kontaktu z MDC. Szkoda. Jeszcze raz dziękuję za pomoc! Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Inferno Napisano 22 lipca 2020 Udostępnij Napisano 22 lipca 2020 Super 👍 ważne że się udało! @Marek Muszyński widzisz 🙂 problem portu, śmiało możesz NAD’a kupować Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.