Skocz do zawartości

Nowe amplitunery Pioneer i Onkyo


yahoo111

Recommended Posts

56 minut temu, S4Home napisał:

Bo brakuje układów Scalonych w samochodach w audio ale TV na potęgę trafiają do sklepów.

Może do TV nie potrzeba tego aż tyle albo są to układy których jest na rynku dużo?

 

22 minuty temu, Mateusz Koclęga napisał:

Czy rzucił Wam się w oczy już test Onkyo 6100 ew. porównanie z modelem 696 ?

Nie wiem kto i w jakim celu miałby robić test skoro to ten sam sprzęt tylko z obsługa nowszego standardu HDMI:

https://www.zkelectronics.com/compare/onkyo-tx-nr6100/europe/onkyo-tx-nr696/europe/

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, lolekdrugi napisał:

Może do TV nie potrzeba tego aż tyle albo są to układy których jest na rynku dużo?

 

Nie wiem kto i w jakim celu miałby robić test skoro to ten sam sprzęt tylko z obsługa nowszego standardu HDMI:

https://www.zkelectronics.com/compare/onkyo-tx-nr6100/europe/onkyo-tx-nr696/europe/

Dzięki za stronkę ❤️ Przyda się.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Mateusz Koclęga napisał:

Czy uważacie że jest jakaś szansa że wrzucili to też do 6100 przy update ?

nie ma szans. Zbyt niski model, może również nie mieć odpowiedniej mocy obliczeniowej.

39 minut temu, Mateusz Koclęga napisał:

Czy Dirac live jest aż taki super

podobno jeden z lepszych systemów jeżeli porównujemy (w kolejności alfabetycznej):

AccuEq, ARC, Audyssey, Dirac, Mcacc, Ypao

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Chyba niedobrze się dzieje z Onkyo... Mam nadzieję że to nie są wiarygodne informacje...

https://www.phileweb.com/news/d-av/202205/13/55418.html

https://av.watch.impress.co.jp/docs/news/1409091.html

W tych japońskich serwisach podano Onkyo zbankrutowało (tłumaczenie Google) :

''Onkyo Home Entertainment złożył 13 maja w Sądzie Okręgowym w Osace wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego i poinformował, że tego samego dnia otrzymał postanowienie o wszczęciu postępowania upadłościowego.
Była niewypłacalna przez drugą kadencję z rzędu w roku obrotowym 03/2021 i została wycofana z obrotu 1 sierpnia 2021 roku . Nawet po wycofaniu z giełdy firma VOXX i Sharp przeniosła działalność domowego sprzętu audiowizualnego do nowej firmy, a muzyka e-onkyo została przeniesiona do francuskiej firmy Xandrie, która obsługuje subskrypcję o wysokiej rozdzielczości „Qobuz”. Wyjaśnił, że nie może spłacić swojego długu .
Jeśli chodzi o sprzedaż krajową i działalność OEM, która pozostała po przeniesieniu działalności, obie spółki zależne nie były w stanie kontynuować swojej działalności z powodu trudności finansowych, więc zawiesiły działalność w lutym tego roku i złożyły wniosek o upadłość w marcu . Nawet po bankructwie spółki zależnej, firma próbowała kontynuować działalność na małą skalę, jednocześnie zarabiając prowizję z przeniesienia domowego biznesu AV, ale nie mogła powstrzymać pogarszania się płynności finansowej, więc zdecydowała się złożyć wniosek do postępowania upadłościowego. Mówi się, że zostało to zrobione.
Całkowite zadłużenie wynosi około 3,1 miliarda jenów. Od teraz postępowanie upadłościowe będzie prowadzone przez sąd i syndyka masy upadłości.''

"Onkyo Home Entertainment złożyło w Sądzie Okręgowym w Osace wniosek o ogłoszenie upadłości. Całkowite zadłużenie wynosi około 3,1 miliarda jenów. Od teraz postępowanie upadłościowe będzie prowadzone przez sąd i syndyka masy upadłości.

Firma podjęła decyzję o wycofaniu się z obrotu z powodu niewypłacalności na drugą kadencję z rzędu w roku obrotowym kończącym się w marcu 2021 roku. Następnie, aby kontynuować działalność firmy, próbował przetrwać, przenosząc główne biznesy i aktywa, takie jak przeniesienie domowego biznesu AV, ale powiedział: „Nie mogliśmy spłacić zadłużenia z powodu napiętych przepływów pieniężnych”.

Jeśli chodzi o sprzedaż krajową i działalność OEM, która pozostała po przeniesieniu działalności, dwie spółki zależne Onkyo Marketing i Onkyo Sound nie mogły kontynuować działalności z powodu trudności finansowych, więc działalność została zawieszona w lutym 2022 r. i zbankrutowała w marcu. Petycja.

Nawet po bankructwie spółki zależnej starał się kontynuować działalność na małą skalę, jednocześnie zarabiając prowizję z przeniesienia domowego biznesu AV, ale „nie mogłem powstrzymać pogorszenia przepływu środków pieniężnych i tym razem postanowił złożyć wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego.„Tak” (prezes Toru Hayashi z Onkyo Home Entertainment).

Po decyzji o wycofaniu z obrotu prezydent Toru Hayashi miał na celu wyeliminowanie niewypłacalności i spłatę spóźnionego zadłużenia, mówiąc: „Rozpoczęliśmy rozmowy z firmą Voxx w sprawie sprzedaży domowego biznesu AV i osiągnęliśmy porozumienie w maju 2021 r. Na dorocznym zgromadzeniu akcjonariuszy, które odbyło się 25 czerwca 2021 r. otrzymaliśmy zgodę na sprzedaż domowego biznesu AV, a jeśli sprzedaż została zakończona pod koniec czerwca zgodnie z planem, planowaliśmy rozwiązać niewypłacalność, ale nowa Corona Ze względu na skutki wirus i czas wymagany na procedury, takie jak złożenie przepisów antymonopolowych w każdym kraju, zamknięcie (sprzedaż zakończona) trwało do 8 września ”.

„Ponieważ ogłosiliśmy już sprzedaż, sprzedaż biznesu domowego AV była ograniczona, a zakończenie sprzedaży opóźniło się o 3 miesiące, więc nie mogliśmy wchłonąć stałego kosztu za ten okres, a w rezultacie o Długach przekraczające 2 miliardy jenów nie można było spłacić ceną przeniesienia biznesu.”

W związku z tym dochody z prowizji od przejmowanej firmy, sprzedaży krajowej, działalności OEM i filii produkcyjnej w Malezji pozostają, a inne firmy są sprzedawane. Jednak „niestety, popyt nie powrócił, ponieważ długotrwały problem z dostawami półprzewodników w ogóle nie został rozwiązany, nie można było otrzymać domowych domowych produktów AV, a klienci biznesowi OEM dotknęli tego samego problemu”.

W rezultacie dwóm spółkom zależnym utrudniono kontynuowanie działalności i wszczęto postępowanie upadłościowe. Sama firma Onkiyo Home Entertainment powiedziała: „Pracowaliśmy nad minimalizacją kosztów, zrównoważeniem dochodów z opłat od cesjonariuszy, kontynuowaniem działalności firmy i spłatą spóźnionych długów, ale istnieje perspektywa, że problem z dostawami półprzewodników zostanie rozwiązany. stoisko, a wpływy z prowizji były znacznie niższe niż pierwotnie planowano. Z drugiej strony był limit redukcji kosztów i przepływ gotówki był trudny. Postanowiłem to zrobić.”

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Butler napisał:

Chyba niedobrze się dzieje z Onkyo... Mam nadzieję że to nie są wiarygodne informacje...

Padła Japońska cześć firmy która wcześniej prawa do działu AV sprzedała firmie VOXX. Tej samej która jest właścielem np Klipscha, Magnata itp. Zatem o ampki/technologię nie ma się co martwić.

Tutaj masz info: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/rip-onkyo.31120/

 

Edytowano przez lolekdrugi
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to potwierdzona wiadomość. Miałem o tym pisać w weekend na Facebooku ale zrobiłem sobie wolne.

Jeśli, a tylko w skrajnym przypadku, sąd zakazał by używania loga pewnie. To dla nas nic się nie zmienia.

Upada japońskie Onkyo który i tak nie dostarcza już urzadzen na nasz rynek. VOXX i Sharp zajmują się teraz produkcją i dystrybucją.

Co nie zmienia faktu że szkoda. Firma już Japońska nie będzie.

Będzie przechodzić z rąk do rąk jak Marantz swego czasu.

Piotr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież to jest amplituner poprzedniej generacji. Gdyby to jeszcze był LX705, to może bym zrozumiał i przełknął tę cenę, ale bez HDMI 2.1 i bez Dirac Live jest to po prostu nieśmieszne.

4 godziny temu, S4Home napisał:

"Inflacja" w branży audio idzie w bardzo złą stronę. Nie wiem czy producenci zdają sobie sprawę że w pewnym momencie klienci odpuszczą. Wzrost cenowy jest za duży.

Rozumiem że cenę oprócz inflacji generuje także popyt / podaż no ale....

nie zmienia to faktu że fajny ampli :)

Piotr

Potrafiłbym zrozumieć i przełknąć tę inflację, gdyby wiązała się z dwiema rzeczami:

1. Gwarancją rzędu 10 lat.

2. Zabezpieczenie na przyszłość.

Gwarancja jest rzeczą oczywistą. W zabezpieczeniu na przyszłość chodzi mi o to, żeby nie trzeba było wymieniać sprzętu jak tylko pojawi się nowa wersja HDMI czy nowe funkcjonalności. W tej chwili konieczne jest podpinanie źródeł do amplitunera i jesteśmy ograniczeni najsłabszym ogniwem całego systemu. Dobrze byłoby, żeby amplituner przestał być tym najsłabszym ogniwem.

Jeśli korzystamy z telewizora jako źródła (czyli dowolny streaming), jeśli do telewizora podpinamy konsolę czy inne źródło, wtedy jesteśmy ograniczeni tym, jakie EDID telewizor przedstawi do urządzenia końcowego. Pal sześć gdy to komputer, bo można użyć CRU i podmienić EDID i wymusić funkcjonalności, które telewizor ma. Większy problem, gdy to zamknięta konsola czy odtwarzacz.

Dodatkowo korzystając z takich źródeł nie mamy OSD. 

Można byłoby to zrealizować dwukierunkowym HDMI bez żadnego eARC.

Przesyłając dźwięk z telewizora do amplitunera tylko jednym kanałem FRL 6 GHz można w nim zmieścić 217 kanałów PCM próbkowanych z głębią 32 bity i częstotliwością 768 kHz (lub tyle samo kanałów DSD512).

Dodając nawet absurdalne nadmiarowości przez użycie FEC, ECC i CRC, nadal w jednym kanale zmieściłoby się bez problemu 90 kanałów audio.

Przesył zwrotny obrazu z amplitunera do telewizora pozostałymi trzema kanałami FRL w dowolnej jakości (całkowicie serio: nie ma żadnej konieczności, żeby jakość obrazu musiała być lepsza od 4K w 30 Hz, do czego wystarczyłyby nawet dwie linie w najwolniejszym trybie FRL 6 GHz. Telewizor sam nakładałby obraz z amplitunera na wyświetlany równocześnie obraz telewizyjny, film, czy grę.

Wtedy faktycznie byłby sens kupować amplituner za 10000 zł z założeniem, że będzie służył 10 lat.

Słowniczek:

HDMI: High Definition Multimedia Interface: Standard interfejsu służącego do przesyłania sygnału audio i wideo między różnymi urządzeniami.

ARC/eARC: Audio Return Channel, Enhanced Audio Return Channel: Funkcja HDMI pozwalająca na przesył danych audio w odwrotnym kierunku, niż zakłada topologia połączenia (czyli z ujścia do źródła), wykorzystywany najczęściej do przesyłu dźwięku z telewizora do amplitunera czy soundbara.

EDID: (Extended Display Identification Data) lub E-EDID (Enhanced EDID): dane identyfikujące możliwości wejścia obrazowego, najczęściej telewizora

CRU: Custom Resolution Utility: Aplikacja na pecety pozwalająca na wyświetlenie EDID i jego edycję, wymuszając zgodność telewizora/monitora z sygnałem, który komputer potrafi wygenerować

OSD: On Screen Display: Wyświetlanie na ekranie menu i/lub aktualnych informacji, np. poziomu głośności, parametrów dekodowanego sygnału, włączonych funkcji. W przypadku korzystania z amplitunera w drodze sygnału od źródła do telewizora można wyświetlić taki komplet informacji. W przypadku wykorzystania telewizora jako źródło jest to obecnie niemożliwe, amplituner nie potrafi nanieść na wyświetlany przez telewizor obraz swoich informacji.

Kodowanie Xb/X+Nb: Funkcja zamieniająca ciąg X bitów (najczęściej bajt lub kilka bajtów) na ciąg X+N bitów, który w takiej postaci jest przesyłany w transmisji szeregowej jako kolejne impulsy reprezentujące „0” lub „1”. Taki sygnał najczęściej spełnia dwa wymogi: jest samotaktujący dzięki temu, że w każdej sekwencji X+N jest co najmniej kilka zmian o nominalnej częstotliwości, przez co nie jest wymagana dodatkowa linia przesyłająca sygnał taktujący (sygnał zegara); sygnał taki jest zbilansowany napięciowo, czyli liczba zer i jedynek w każdej sekwencji jest jednakowa, dzięki czemu sygnał nie ma składowej stałej.

FEC: Forward Error Correction: Przesyłanie razem z sygnałem danych umożliwiających odtworzenie przesłanego sygnału w razie jego uszkodzenia.

ECC: Error Correction Code: Kodowanie sygnału pozwalające na odtworzenie błędnie przesłanego sygnału. Założyłem użycie kodu Hamminga 7,4 (cztery bity kodowane do siedmiu)

CRC: Cyclic Redundancy Check: Kod pozwalający na weryfikację, czy przesłane dane są poprawne.

FRL: Standard przesyłu sygnału wprowadzony w HDMI 2.1. Umożliwia przesyłanie samotaktującego sygnału zakodowanego 16b/18b (narzut 11,111...%) czterema liniami HDMI z częstotliwością 6, 8, 10 lub 12 GHz, uzyskując efektywną przepustowość 21,333..., 28,444..., 35,555... lub 42,666... Gbit/s.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, yahoo111 napisał:

(całkowicie serio: nie ma żadnej konieczności, żeby jakość obrazu musiała być lepsza od 4K w 30 Hz,

zgoda ale tylko gdy do telewizor anie jest podpięte nic co ma więcej, obecnie 4k chodzi w 60Hz i tyle konsole i komputery bez problemu ogarniają, dopiero 4k@120Hz robi problem. No chyba, że te 30Hz byłoby tylko na czas OSD to wtedy jak najbardziej chociaż mogłoby to kłuć w oczy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi tylko o OSD przesyłane z amplitunera do telewizora. Telewizor po prostu by nakładał obraz na obraz. W sumie nie wziąłem pod uwagę przezroczystości, obraz pewnie byłby wysyłany jako RGBA.

Ale biorąc pod uwagę, jakie dane wyświetla amplituner, z powodzeniem wystarczyłoby wysyłać sygnał w 6 bitach na kanał. Nawet rozdzielczość 4K nie byłaby potrzebna, full HD bez problemu wystarczy.

Chodzi mi o to, że możliwości techniczne są. Oczywiście pojawienie się takiego standardu HDMI spowodowałoby, że amplitunery przestałyby się starzeć, ale czy to naprawdę nie byłoby z korzyścią dla wszystkich? Nawet producenci by skorzystali, bo w tej chwili borykają się z problemem dostępności części, a zamiast skupiać się na nowych modelach i testowaniu regresji i nowych funkcjonalności, mogliby pracować nad nowym firmwarem.

I faktem jest, że aby zachęcić kogoś do zmiany modelu na nowy, konieczne byłoby zaoferowanie czegoś naprawdę przełomowego, ale dla wielu takim przełomem mógłby być np. bardziej zaawansowany Dirac Live (DL Bass Control, DL Spatial Room Correction),  czy upmixing z użyciem Dirac Virtuo (i samo Virtuo ze słuchawkami).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, yahoo111 napisał:

Chodzi mi tylko o OSD przesyłane z amplitunera do telewizora. Telewizor po prostu by nakładał obraz na obraz. W sumie nie wziąłem pod uwagę przezroczystości, obraz pewnie byłby wysyłany jako RGBA.

a to jak TV miałby to robić to jasne, bez problemu.

6 godzin temu, yahoo111 napisał:

Chodzi mi o to, że możliwości techniczne są. Oczywiście pojawienie się takiego standardu HDMI spowodowałoby, że amplitunery przestałyby się starzeć, ale czy to naprawdę nie byłoby z korzyścią dla wszystkich? Nawet producenci by skorzystali, bo w tej chwili borykają się z problemem dostępności części, a zamiast skupiać się na nowych modelach i testowaniu regresji i nowych funkcjonalności, mogliby pracować nad nowym firmwarem.

Niestety, producenci by nie zarobili. Firmware dostajesz obecnie za darmo. Musiałby być odpłatny aby się opłacało i to by nie było tanie bo mało kto chciałby robić aktualizację tylko dlatego że naprawili problem z jakimś błędem który występował u kogoś.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslę że juz teraz jesteśmy na granicy gdzie cena nie jest wysoka, czy bardzo wysoka tylko wręcz zaporowa.

Ceny w audio poszły za szybko. Nijak mają się do żadnych statystyk inflacyjnych. A popyt kiedyś spadnie. A przy takich cenach szybko.

Audio się rozwarstwi na tańszy chiński sprzęt i drogie marki znane.

Tylko czekac jak chińczycy wypuszcza jakiś amplituner kinowy.

Będzie problem jak w Onkyo. Że firmy zaczną tracić

Piotr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, S4Home napisał:

Tylko czekac jak chińczycy wypuszcza jakiś amplituner kinowy.

Przecież są takie hajendowe produkty jak Voice Kraft 6360. Jest wejście RCA 5.1 do którego można podłączyć zdekodowany dźwięk z karty dźwiękowej PC czy jakiegoś odtwarzacza z analogowymi wyjściami i mamy kino jak ta lala :D

6360-2.jpg

6360-4.jpg

Edytowano przez Butler
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale są jeszcze ampki od Sony i to w dobrych cenach, widziałem gdzieś ostatnio, tutaj niski model akurat:

https://www.muziker.pl/sony-str-dh190

https://www.proshop.pl/Odbiornik-Wzmacniacz-AV/Sony-STR-DH190-modtager-Odbiornik-Czarny/2652865

chociaż DH790 już nigdzie niestety nie ma :(

Jeszcze odnośnie Yamahy to strzyżenie klientów trwa nadal. W poprzedniej serii nawet  RX-V685 miał dwa wyjścia hdmi tak jak i RX-A880. Nowa seria czyli V6A nie ma, tak samo jak A2A również nie ma. Dopiero model A4a który jest następcą A1080 ma dwa wyjścia hdmi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sony nieoficjalnie zaprzestało produkcję amplitunerów. Nie będzie następców, a istniejące modele będą dostępne do ich wyprzedania.

16 godzin temu, S4Home napisał:

Tylko czekac jak chińczycy wypuszcza jakiś amplituner kinowy.

 

15 godzin temu, Butler napisał:

Przecież są takie hajendowe produkty jak Voice Kraft 6360. Jest wejście RCA 5.1 do którego można podłączyć zdekodowany dźwięk z karty dźwiękowej PC czy jakiegoś odtwarzacza z analogowymi wyjściami i mamy kino jak ta lala :D

Wiem, że drwisz, ale nie rozumiesz jednego: Obecna cena amplitunerów jest wzięta z sufitu i nijak się ma do ich kosztów opracowania i produkcji.

Jeśli Chińczycy się za to wezmą, to nie ma problemu, żeby zrobili amplituner inny niż wszystkie, czyli m.in. wyposażony we wzmacniacze klasy D, a jednocześnie z mocnym DSP i własnym systemem kalibracji opartym na REW, ale z pełnym wsparciem dla Dirac Live, do którego licencję można dokupić bezpośrednio od Diraca. Licencja na Dirac Live to 199 dolarów. Do tego licencja na Bass Control to 349 dolarów, a DLBC ze wsparciem wielu subwooferów to 499 dolarów.

Owszem, w tej chwili taki Voicekraft potrzebuje zdekodowanego dźwięku, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby producent zakupił licencję na kilka standardów (zasadniczo potrzeba tylko Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby Atmos, DTS i DTS-X oraz pełnego wsparcia dla PCM i DSD). I znów, na dobrą sprawę mogą sprzedawać model bazowy bez tych licencji, odtwarzający tylko zdekodowany bitstream PCM lub DSD, a za dopłatą można będzie dokupić pakiet licencji na dekodery.

I co? Amplituner mógłby kosztować około 2500 zł. Licencja na dekodery to maksymalnie 200 zł. Dirac Live to 855 zł. Razem 3600 zł za amplituner o możliwościach sięgających lub przewyższających nawet amplitunery entry high end za 10000 zł.

Razem z DLBC multisub byłoby to prawie 6000 zł za amplituner o możliwościach podobnych do topowych Arcamów.

Dnia 23.05.2022 o 23:24, lolekdrugi napisał:

Niestety, producenci by nie zarobili. Firmware dostajesz obecnie za darmo. Musiałby być odpłatny aby się opłacało i to by nie było tanie bo mało kto chciałby robić aktualizację tylko dlatego że naprawili problem z jakimś błędem który występował u kogoś.

Zarobiliby na dwóch rzeczach:

1. Nie projektując co roku nowych modeli, nie wypuszczając ich na rynek, nie zapewniając zejścia starego modelu z rynku żeby zrobić miejsce dla nowego.

2. Zapewniając ciągłość dostaw modelu, który i tak produkują w liczbie może 100 000 sztuk rocznie, gdy potencjalnych nabywców jest 1 000 000. Mając na to 10 lat, po upływie tego czasu wypuszczają faktycznie nowy model, i właściciele sprzętu 10-letniego mogą go odsprzedać (bo ciągle prezentuje realną wartość) i kupić nowy.

Jeśli miałbyś gwarancję zbytu, bo klienci są zadowoleni z twojego produktu, to czemu nie miałbyś produkować tego samego przez 3, 5, 7, czy 10 lat?

A opracowując nowy firmware zyskiwaliby w oczach właścicieli, mogliby dodać nowe funkcje*, a po paru latach byłby to naprawdę dobrze dopracowany amplituner.

*) Mówimy o architekturze otwartej, gdzie (za dopłatą lub nie) można byłoby dodawać nowe funkcje do bazowego modelu. Tak np. było z dodaniem Auro 3D do niektórych niedawnych modeli. Mając model, który jest rzeczywiście szeroko rozpowszechniony, Auro mogłoby np. sponsorować właścicielom takiego amplitunera parę dni w roku na przetestowanie ich Auro 3D, żeby zachęcić do kupna, a tym, którzy już kupili, mogliby sponsorować kilkudniowy dostęp do jakiegoś serwisu streamingowego, żeby mogli przekonać się do oferowanej zawartości i jakości.

W skrócie, wszystko to jest możliwe, wymaga tylko (lub aż) zmiany mentalności. Im szybciej zostanie to zrozumiane, tym lepiej.

16 godzin temu, S4Home napisał:

Myslę że juz teraz jesteśmy na granicy gdzie cena nie jest wysoka, czy bardzo wysoka tylko wręcz zaporowa.

Ceny w audio poszły za szybko. Nijak mają się do żadnych statystyk inflacyjnych. A popyt kiedyś spadnie. A przy takich cenach szybko.

Tylko że producent nic z tego nie ma. Owszem, Onkyo TX-RZ50 miało być za 1000 dolarów, a obecnie jest za 1300-1400, chociaż niektórzy dostawcy rzeczywiście dotrzymali słowa i warunków cenowych ustalonych w przedsprzedaży. Tyle, że ta wyższa cena wynika z realnie ograniczonej podaży.

Jak to się ma do warunków polskich? RZ50 miał być za około 5500 zł (licząc 1000 dolarów+VAT 23%), mógłby być za 6800–7500 zł, a w tej chwili jest oferowany za 8500 zł, a pewnie cena dojdzie do 10000 zł. Tylko że tu nie będzie winy ani pazerności producenta, a jedynie narzut dystrybutora i/lub sklepu, który  po prostu będzie żerować na bardzo niskiej podaży.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, yahoo111 napisał:

Sony nieoficjalnie zaprzestało produkcję amplitunerów. Nie będzie następców, a istniejące modele będą dostępne do ich wyprzedania.

Skąd masz takie info?

6 godzin temu, yahoo111 napisał:

Wiem, że drwisz, ale nie rozumiesz jednego: Obecna cena amplitunerów jest wzięta z sufitu i nijak się ma do ich kosztów opracowania i produkcji.

Drwię, bo ten VC jest ten tego... Chyba rozumiesz? Nie rozumiesz chyba jednak że NA TĄ CHWILĘ Twoje myślenie jest wielce życzeniowe. Wykupią to, wykupią tamto i będzie za grosze. Ale nie ma, nie jest, i nie ma sensu w ogóle nawet fantazjować na ten temat. Czy cena obecnych sprzętów jest wzięta z sufitu... Zapewne przydał by się każdej z tych firm taki księgowy jak Ty, który oszacował by wyjściową cenę tak jak zaproponowałeś. Mam znowu sobie zadrwić? Daj spokój. 

6 godzin temu, yahoo111 napisał:

I co? Amplituner mógłby kosztować około 2500 zł. Licencja na dekodery to maksymalnie 200 zł. Dirac Live to 855 zł. Razem 3600 zł za amplituner o możliwościach sięgających lub przewyższających nawet amplitunery entry high end za 10000 zł.

Razem z DLBC multisub byłoby to prawie 6000 zł za amplituner o możliwościach podobnych do topowych Arcamów.

Coś tam robią z tym Dolby i DTS. No to kto chętny? Wyśmiewać nie będę, bo może faktycznie sprzęt warty uwagi.

Tone Winner AT-2300, tu na Aliexpress. A może procesor 9.3.4? Proszę bardzo, Tonewinner AT-300. Zna ktoś jakieś podobne alternatywy z państwa środka lub okolic?

Saa633f24b17d48e4a3fa8cfb9a76ec56K.jpg?w

Sec8ce947050547c3a9479f6ad66ffedbJ.jpg?w

S4fc74cf1853946f2a85ce6ba569f5b21p.jpg?w

S1d02ed57268543b8b93f6892a667cd5b5.jpg?w

Edytowano przez Butler
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, yahoo111 napisał:

Wiem, że drwisz, ale nie rozumiesz jednego: Obecna cena amplitunerów jest wzięta z sufitu i nijak się ma do ich kosztów opracowania i produkcji.

Jeśli Chińczycy się za to wezmą, to nie ma problemu, żeby zrobili amplituner inny niż wszystkie, czyli m.in. wyposażony we wzmacniacze klasy D, a jednocześnie z mocnym DSP i własnym systemem kalibracji opartym na REW, ale z pełnym wsparciem dla Dirac Live, do którego licencję można dokupić bezpośrednio od Diraca. Licencja na Dirac Live to 199 dolarów. Do tego licencja na Bass Control to 349 dolarów, a DLBC ze wsparciem wielu subwooferów to 499 dolarów.

Właśnie o to mi chodzi. Ja się z tym zgadzam. To się da zrobić.

Zastanawiam się tylko na co czekają.

Bo niestety to prawda. Obecna cena amplitunerów nie ma się nijak do inflacji to po prostu popyt, który winduje tą cenę.

7 godzin temu, yahoo111 napisał:

Tylko że producent nic z tego nie ma. Owszem, Onkyo TX-RZ50 miało być za 1000 dolarów, a obecnie jest za 1300-1400, chociaż niektórzy dostawcy rzeczywiście dotrzymali słowa i warunków cenowych ustalonych w przedsprzedaży. Tyle, że ta wyższa cena wynika z realnie ograniczonej podaży.

Jak to się ma do warunków polskich? RZ50 miał być za około 5500 zł (licząc 1000 dolarów+VAT 23%), mógłby być za 6800–7500 zł, a w tej chwili jest oferowany za 8500 zł, a pewnie cena dojdzie do 10000 zł. Tylko że tu nie będzie winy ani pazerności producenta, a jedynie narzut dystrybutora i/lub sklepu, który  po prostu będzie żerować na bardzo niskiej podaży.

Tak ja się zgadzam że wzrost ceny to nie realna cała kasa dla producenta.

Ale producent jest odpowiedzialny za swój produkt. Za jego wizerunek na świecie.

Powinien się temu przyglądnąć.

Mi osobiście podoba się polityka Rasberry.

nie ma go. Dostawy były przekładane z lutego na kwiecień, później maj teraz grudzień.

Ceny używanych albo nowych , jak komuś udało się kupic poszły do góry x2, x5 rózny przedział. Ale to prywatni sprzedawcy.

Sam rasberry i ich wyselekcjonowani partnerzy nie podnoszą cen. A jeśli już to tylko o konieczne koszty. Polityka aby sprzet był dostępny dla dużej grupy ludzie jest cały czas najistotniejsza.

1 godzinę temu, Butler napisał:

oś tam robią z tym Dolby i DTS. No to kto chętny? Wyśmiewać nie będę, bo może faktycznie sprzęt warty uwagi.

Tone Winner AT-2300, tu na Aliexpress. A może procesor 9.3.4? Proszę bardzo, Tonewinner AT-300. Zna ktoś jakieś podobne alternatywy z państwa środka lub okolic?

Tylko czekać aż taka konkurencja pojawi się u nas.

Początkowo znani producenci tez nie uważali aby Topping i SMSL był ich konkurencją. A teraz. No właśnie.

Piotr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, yahoo111 napisał:

Sony nieoficjalnie zaprzestało produkcję amplitunerów. Nie będzie następców, a istniejące modele będą dostępne do ich wyprzedania.

masz gdzieś info do tego? W sumie to mogłoby pasować.

2 godziny temu, Butler napisał:

Coś tam robią z tym Dolby i DTS. No to kto chętny? Wyśmiewać nie będę, bo może faktycznie sprzęt warty uwagi.

jeden chętny się znalazł tutaj:

https://www.avforums.com/threads/tonewinner-at-300.2370727/post-29567640

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lolekdrugi napisał:

masz gdzieś info do tego? W sumie to mogłoby pasować.

Gdzieniegdzie przewijają się takie informacje. Sony nie ma w zwyczaju informować o decyzjach o zaprzestaniu produkcji czegokolwiek. Sam używam aparatu Sony A99ii i pogłoski o zakończeniu produkcji sprzętu z mocowaniem A były bardzo rozłożone w czasie. Produkcję zakończyli prawdopodobnie w 2018-2019, ale dopiero na przełomie 2021/22 raczyli o tym poinformować. Ale też półoficjalnie, przedstawiając modele jako „discontinued” bez przedstawienia następcy.

Taka polityka. Nie informować o niczym, bo to ma wpływ na ceny sprzętu dostępnego w sklepach i na zadowolenie klientów.

2 godziny temu, lolekdrugi napisał:

I jest zadowolony.

Przeglądając tamten wątek, wynika że cena jest dość absurdalna, wyjścia subwooferów niezależne jeśli chodzi o odległość i głośność, ale korekcja jest zduplikowana. Nie ma upmixingu do dźwięku wielokanałowego.

Czego brakuje w tym chińskim procesorze? HDMI 2.1 i dobrego oprogramowania oraz niższej ceny.

HDMI 2.1 mogą dodać. Wsparcie dla oprogramowania producentów trzecich też jest problemem rozwiązanym (tak, jak to robi miniDSP).

Gdyby dodali HDMI 2.1 i współpracowali z Dirakiem, dodali wsparcie dla Dirac Live (na różnych poziomach, czyli podstawowy DL, DLBC, DLBC multisub, DL Spatial Room Correction, ograniczone tylko licencją albo mocą obliczeniową*), a do tego Dirac Virtuo (dla upmixingu), może jeszcze wsparcie dla Auro3D, to mają rozwiązaną kwestię oprogramowania, i to od razu na najwyższym możliwym poziomie. Wtedy nawet ta cena 3000 euro byłaby do przełknięcia.

*) Tutaj byłoby miejsce np. dla takich modułów, jak ma NAD. Np. moduł bazowy obsługuje tylko DL dla wszystkich kanałów, a jeśli chcesz DLBC, DLBC-MS, czy DLSRC, to każdy z nich wymaga ileś procent mocy obliczeniowej więcej, przez co nie jest dostępny dla wszystkich kanałów i np. DLSRC działa maksymalnie w konfiguracji 5.1.4. Włączenie Dirac Virtuo lub Auro3D to „koszt” dodatkowych dwóch kanałów. Ale jak dokupisz drugi moduł, to obsługuje on drugie tyle kanałów, więc bez problemu będzie działać 9.3.4/7.3.6. Albo możesz nawet podwoić liczbę subwooferów i zrobić nawet konfigurację 5.6.5 albo 7.5.4.

Chodzi mi o to, że nie muszą wyważać otwartych drzwi. Nie muszą robić super zaawansowanego systemu kalibracji. Dirac wydaje się być otwarty na współpracę w zasadzie ze wszystkimi, więc czemu z tego nie skorzystać? Zwłaszcza, że jest to bardzo rozpoznawalna marka i współpraca dałaby natychmiastowy wynik sprzedaży.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...