Patryk Kuraś Napisano 27 września 2021 Udostępnij Napisano 27 września 2021 Witam, Mam problem z wejściem optycznym Telewizor-amplituner, ostatnio po aktualizacji przestało działać wejście Optyczne. Już próbowałem robić wszystko, niestety nic nie pomogło. Zdecydowałem wysłać amplituner na gwarancje okazało się ze wszystko jest w porządku, jednakże amplituner dostał komunikat z kolumn o ich uszkodzeniu, jest to dla mnie dziwne ponieważ poprzez bluetooth głośniki działają normalnie. Niestety nie mam pojęcia jak znaleźć przyczynę (kabel optyczny sprawdzony). Jak znaleźć przyczynę? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Top Hi-Fi & Video Design Napisano 27 września 2021 Udostępnij Napisano 27 września 2021 Witaj Bardzo dziwna sytuacja! A może coś jeszcze spowodowało problem? Czy sprawdzałeś przewody głośnikowe? Sprawdź proszę jeszcze na innym przewodzie optycznym. Jeśli serwis sprawdził urządzenie "technicznie" -to tutaj błędów nie powinno być. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patryk Kuraś Napisano 27 września 2021 Autor Udostępnij Napisano 27 września 2021 Zapytałem jak to możliwe ze Bluetooth działa, a potyka nie dostałem odpowiedz ze jeśli jest błąd z głośników to może tak być. Odłączałem głośniki próbowałem jeden później drugi. No nie możliwe żeby z dwóch stron był problem.. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 28 września 2021 Udostępnij Napisano 28 września 2021 Skąd dostałeś takie info? Z Serwisu? A masz ten amplituner teraz u siebie? "Amplituner dostał komunikat od kolumn o ich uszkodzeniu". Jak one mu takową informację wysłały? Ale do rzeczy. Jeśli sprzet masz, sprawdź Bluetooth oraz radio FM i radio NET. Jeśli te źródła działają to oczywiscie jest to bzdura. Wówczas możesz sprawdzić drugie złącze optyczne. No i trzeba by wyeliminować czy to problem amplitunera czy TV. Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz S. Napisano 28 września 2021 Udostępnij Napisano 28 września 2021 Ale dźwięk z TV wcześniej działał ? Masz w ustawieniach TV zaznaczone opcje pcm i wyjście optyczne ? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LBX Systemy Audio Napisano 28 września 2021 Udostępnij Napisano 28 września 2021 Sprawdź na kilku innych źródłach jak sugeruje kolega Piotr. Do zweryfikowanie też ustawienia TV. Zobacz czy masz ustawione wyjście audio na optyczne. 9 godzin temu, Patryk Kuraś napisał: jednakże amplituner dostał komunikat z kolumn o ich uszkodzeniu jak? masz może jakieś zdjęcie komunikatu? Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patryk Kuraś Napisano 28 września 2021 Autor Udostępnij Napisano 28 września 2021 1 godzinę temu, Tomasz S. napisał: Ale dźwięk z TV wcześniej działał ? Masz w ustawieniach TV zaznaczone opcje pcm i wyjście optyczne ? Tak działał normalnie. Nie mam pojęcia co się stało.. 1 godzinę temu, LBX Systemy Audio napisał: Sprawdź na kilku innych źródłach jak sugeruje kolega Piotr. Do zweryfikowanie też ustawienia TV. Zobacz czy masz ustawione wyjście audio na optyczne. jak? masz może jakieś zdjęcie komunikatu? Piotr niestety nie mam, to jest info z serwisu „ Urządzenie działa prawidłowo. Zgłoszone usterki w serwisie nie wystąpiły, w systemie wyświetla się informacja o uszkodzonych głośnikach „ - być tu mądry jak na Bluetooth działa wszystko.. Będę szukał. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz S. Napisano 28 września 2021 Udostępnij Napisano 28 września 2021 Tam z tyłu masz 2 gniazda na optyka, na obydwu jest to samo ? masz może inne urządzenie z wyjściem optycznym ( CD, Inny TV, etc ) albo inny kabel do przetestowania ? Jak miałem 602 to działało to dosyć bezproblemowo. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patryk Kuraś Napisano 28 września 2021 Autor Udostępnij Napisano 28 września 2021 Mam mam, dziś będę testował Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubad Napisano 28 września 2021 Udostępnij Napisano 28 września 2021 8 godzin temu, Patryk Kuraś napisał: Urządzenie działa prawidłowo. Zgłoszone usterki w serwisie nie wystąpiły Czyli na serwisie optyk działał normalnie? Może zrobili reset urządzenia? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 29 września 2021 Udostępnij Napisano 29 września 2021 22 godziny temu, Patryk Kuraś napisał: w systemie wyświetla się informacja o uszkodzonych głośnikach „ - być tu mądry jak na Bluetooth działa wszystko.. Będę szukał. Niech Ci to pokażą. W jakim systemie. 14 godzin temu, Kubad napisał: Może zrobili reset urządzenia? No było by to rozwiązanie. Ale okazuje się że Yamaha ma jakieś ukryty system gdzie zapisuje dane historyczne. Po podłączeniu innych głośników (no bo u nich grało) wyskoczył komunikat że poprzednie były uszkodzone. ....... Dnia 28.09.2021 o 07:19, S4Home napisał: sprawdź Bluetooth oraz radio FM i radio NET. Jeśli te źródła działają to oczywiscie jest to bzdura. Wtedy sprawdź dwa optyki. I być może to ustawienia TV na co stawiam. Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LBX Systemy Audio Napisano 29 września 2021 Udostępnij Napisano 29 września 2021 22 godziny temu, Patryk Kuraś napisał: niestety nie mam, to jest info z serwisu „ Urządzenie działa prawidłowo. Zgłoszone usterki w serwisie nie wystąpiły, w systemie wyświetla się informacja o uszkodzonych głośnikach „ - być tu mądry jak na Bluetooth działa wszystko.. Będę szukał. w takim razie szukałbym w ustawieniach TV skoro cała reszta działa prawidłowo. Tak jak wspomniałem już wcześniej zobacz ustawienia audio w TV. Musisz mieć ustawione PCM (nie Dolby, ATmos etc...) i wyjście optyczne. Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Radziszewski Napisano 29 września 2021 Udostępnij Napisano 29 września 2021 Też bym szukał w ustawieniach telewizora. Posiadam dość podobną Yamahę R-N803D i nie ma problemu z optykiem. Wpinam i działa, niezależnie od źródła (TV bądź dekoder TV SAT C+). W moim Philipsie sygnał idzie i na głośniki i na wyjście optyczne jednocześnie. Abym słuchał tylko na wzmacniaczu a bez głośników telewizora muszę je wyciszyć. W rodzinie jest TV LG i aby słuchać po optyku za każdym razem trzeba w ustawieniach audio zmienić albo na głośniki w TV albo wyjście optyczne. Może tędy droga? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LBX Systemy Audio Napisano 29 września 2021 Udostępnij Napisano 29 września 2021 3 minuty temu, Robert Radziszewski napisał: TV LG i aby słuchać po optyku za każdym razem trzeba w ustawieniach audio zmienić albo na głośniki w TV albo wyjście optyczne. u mnie w LG jest ustawiona opcja "wyjście optyczne + głośniki TV" i bez problemu to działa. W momencie kiedy przełączę tryb audio na "AUTO" lub "PassTrought" to dźwięku nie ma poprzez optyczny na amplitunerze stereo. (przy odtwarzaniu materiału np. z Netflixa w trybie dźwięku przestrzennego). Wszystko zależy od tego w jakim systemie jest nadawany program ( w niektórych przypadkach można wybrać sposób nadawania audio ). Jeżeli np. z Netflixa leci DD a w TV masz ustawiony tryb audio na "AUTO" lub "PassTrought" i wyprowadzasz go poprzez optyczny do amplitunera stereo to on go nie zdekoduje i nie ma dźwięku. Musi być ustawiona opcja audio "PCM" jeżeli chcesz odtwarzać na urządzeniu stereo. Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patryk Kuraś Napisano 29 września 2021 Autor Udostępnij Napisano 29 września 2021 Hej, dziękuję za liczne wypowiedzi.. Faktycznie w ustawieniach telewizora trzeba było zmienic. Tylko dziwi mnie fakt że serwis podał uszkodzenie kolumn, czy faktycznie kolumny mogą dać taki sygnał do wzmacniacza ? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LBX Systemy Audio Napisano 29 września 2021 Udostępnij Napisano 29 września 2021 4 minuty temu, Patryk Kuraś napisał: Faktycznie w ustawieniach telewizora trzeba było zmienic. fajnie, że udało się pomóc 4 minuty temu, Patryk Kuraś napisał: Tylko dziwi mnie fakt że serwis podał uszkodzenie kolumn, czy faktycznie kolumny mogą dać taki sygnał do wzmacniacza ? uszkodzone kolumny mogą zablokować amplituner, przełączą go w tryb serwisowy. Amlituner/wzmacniacz może to zasygnalizować np. mrugającą diodą lub komunikatem na wyświetlaczu (jeżeli taki jest). Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patryk Kuraś Napisano 29 września 2021 Autor Udostępnij Napisano 29 września 2021 Ciekawe, mam nadzieję że się pomylili 😉 Narazie wszystko dziala, dzięki 😉 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LBX Systemy Audio Napisano 30 września 2021 Udostępnij Napisano 30 września 2021 Proszę. Najważniejsze, że działa Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 30 września 2021 Udostępnij Napisano 30 września 2021 22 godziny temu, Patryk Kuraś napisał: Tylko dziwi mnie fakt że serwis podał uszkodzenie kolumn, czy faktycznie kolumny mogą dać taki sygnał do wzmacniacza ? Była to oczywiście ściema. Jak widac na załączonym przykładzie nic nie bylo żlego z Twoimi kolumnami. Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubad Napisano 30 września 2021 Udostępnij Napisano 30 września 2021 Może zwarły się przewody głośnikowe co spowodowało taki komunikat po co mieliby wymyślać takie coś. Najważniejsze że teraz wszystko działa poprawnie. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.