Skocz do zawartości

Budowa preampu lampowego na wzór Conrad Johnson PV 12.


Recommended Posts

Zamówiłem drabinkę na przekaźnikach, selektor 5ch, sterownik (komputer). Chciałem selektor i drabinkę sam poskładać, ale kolega ma tylko złożone. Na płytki PCB musiałbym czekać jeszcze tydzień. Więc wziąłem złożone. Wyjdzie drożej, ale tydzień do przodu..

Jutro jadę po neotecha UP-OCC, bo zabrakło. 

Edytowano przez 1Ender
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Marcin K napisał:

Preamp oferuje bardzo dobre brzmienie. Projekt jest szeroko opisany i nie stwarza problemów podczas uruchomienia. Zbudowałem wersję na 'musztardowej" PCB. Bez większych szaleństw - po jednym wejsciu i wyjściu , zdalne sterowanie od AVT + niebieski Alps z silnikiem , lampy ecc82 EH.
Polecam budowę :)

IMG_1774.jpg

Bardzo ładnie i schludnie to wygląda

Naprawdę nie było kłopotów z uruchomieniem i brumem ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Preamp odpalił za pierwszym razem. Jedynie w obwodzie żarzenia zamiast opornika wstawiony został potencjometr wieloobrotowy co pozwoliło precyzyjnie ustawić napięcie.
Z brumem nie było problemów lecz pre delikatnie szumi. Nie jest to problem bo słychać dopiero przy samych głośnikach , być może to przez lampy. Właściwie to zlutowałem 2 PCB.
Pierwsze PCB złożyłem jako laik w ramach ciekawości i doświadczenia na tańszych podzespołach- zagrało więc postanowiłem zbudować drugą na lepszych elementach. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polutowałem PVC ( Passive Volume Control) i selektor drutem neotecha. U mnie selektor 6ch (wykorzystuję 4ch), połączone z drabinką na przekaźnikach wg konstruktora dużo lepsze rozwiązanie niż niebieski alps, który psuje dźwięk. Miałem alpsa, ale odesłałem. W sumie 2 osoby mi mówiły, aby nie bawić się alpsy. Dodatkowo kontroler sterujący, sterowaniem głośnością i zmianą kanałów, zdalnym sterowaniem, automatyczną regulacją natężenia podświetlenia wyświetlacza, trybem stanby i wiele innych funkcji. Rezygnuję z automatycznego regulowania podświetlenia wyświetlacza. Do tego fotorezystor, którego nie będę montować.

@Marcin K. Gratuluję wykonania. U mnie chwilowo na desce. Parę pytań: 1. Gdzie kupiłeś obudowę? 2. Otwory robiłeś sam? 3. Jakie gniazda RCA zamontowałeś, miedź, mosiądz, czy jakieś inne?? Podaj typ. 4. Kondy na wyjściu, gdzie kupiłeś? Czy miedziaki są rzeczywiście tak dobre? 5. Którą wersję preampu złożyłeś? 6. Potrzebuję jeszcze kupić musztardową płytkę, ale alliexpres odpada. Orientujesz się czy można dostać gdzieś w Europie? 

Poniżej 2 zdjęcia PVC i selektora. Osobno tylko do zdjęć i drugie zmontowany piętrowo. Tak będzie docelowo.

Pozdrawiam

IMG_20211211_152439.thumb.jpg.aabeaaafc6e8f681264ed4d05b5685ca.jpg

IMG_20211212_085221.thumb.jpg.7d3391e5d0fd0fc82f6ad5b407bee94a.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również uważam ,że PVC to lepsze rozwiązanie. W swoim głównym preampie miałem Khozmo PVC-rewelacja. Jeśli chodzi o CJ to z założenia miał być to projekt rozsądny i przystępny cenowo bez zbędnej biżuterii typu wyszukane i drogie gniazda zasilania i RCA , nie potrzebowałem też selektora a i niebieski alps jest wystarczający do tego projektu. Zaoszczędzone fundusze wolałem przenieść na kupno lepszych podzespołów do PCB w tym na kondensatory wyjściowe. Większość kondensatorów kupowałem w Power Audio , gniazda RCA to złocone Aucharm, gniazdo zasilania to też Aucharm ,obudowa robiona przez znajomego (blacha wypalana laserem ,potem gięta i malowana) przedni panel grawerowany laserem.
Nową "musztardową" ktoś ostatnio sprzedawał na AS.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk, rewelacja. Bas obłędny. Wczoraj trochę wygrzewałem szumem. 

Miedź posrebrzana kontra miedź, kabelki od daca do pre. Powiem że jest różnica, srebro daje więcej blasku, ale też wyostrza. Co nie do końca mi pasuje. Ale na czystej miedzi brakuje tej magii, dźwięczności. Więc mam dylemat. Dynamika super, dociążenie na obu kablach. Testowane przewody to OFC. Ten z czystej miedzi jeszcze nie do końca wygrzany. Zobaczymy za parę dni. Być może górne pasmo się jeszcze zmieni?

Ktoś ma pomysł na interkonekty myślę, że coś ze srebrem, ale, żeby nie kuło. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk jeszcze powinien się zmienić. Preamp jest nowy więc wszystko musi się "ułożyć" w szczególności lampy które potrzebują na to sporo czasu ( o ile kupiłeś nowe) Jeśli chodzi o srebro to gra gładko i rozdzielczo  ale na pewno nie wyostrza. Mam u siebie głośnikowe Albedo Air I oraz 2 komplety IC Sonus Oliva. Jak nie śpieszy ci się z kupnem IC to za jakiś czas będę miał na zbyciu swoje S.O bo przechodzę na XLRy

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Marcin K. Lampy używane. Ale nowe kondy, przewody we wnętrzu, nowe interkonekty. To jeżeli chodzi o pre. Dac też nowy, gra około 120-150 godzin.

Srebro może i tak. Ale miedź posrebrzana to inna inszość.

Myślałem o Neotech https://avcorp.pl/product-pol-3883-Neotech-NEI-3001III-Interkonekt-hybrydowy-miedz-oraz-srebro-UP-OCC.html

Lub tańsze

https://avcorp.pl/product-pol-3885-Neotech-NEI-3003III-Interkonekt-hybrydowy-coaxialny-miedz-oraz-srebro-UP-OCC.html

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

@Fafniak. Zostało dokupić gały, wstawić 2 gniazda RCA na wejściu sygnału, zamontować żeńskie gniazdo zasilania i moduł sterujący do zasilania Ugody. Opóźnienie załączania końcówki. Wszystko będzie odbywać się z poziomu preampu. Na tym etapie można już cieszyć się słuchaniem muzyki. Poza tym muszę sprawdzić diodę IR, bo zdalne sterowanie padło. Pilot jest sprawny.

Może jakieś lampy na zapas kupię? 

Dźwięk jest naprawdę mega! Jestem bardzo zadowolony.

Pozdrawiam 🙋

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Trochę porządku w przewodach. Ale to nie koniec. W marcu będzie sterowanie włączeniem końcówki mocy Ugoda z opóźnieniem z poziomu preampu. Nowe gniazdo zasilania, mocowanie przewodów na śruby. Dojdzie żeńskie gniazdo (teraz puste miejsce) do zasilenia Ugody. Do którego będzie podłączony moduł sterujący (na przekaźniku), a ten ze sterownikiem (wyświetlacz). Przewody zasilające będą krótsze, teraz nie ma sensu tego ruszać.

2118126201_preampty.thumb.jpg.d0fe6c33b45f0d22d056f2d28a3e0431.jpg

2109367930_preampkable.thumb.jpg.a408de6a401dc9165ad14326ffda7638.jpg

Edytowano przez 1Ender
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...