Skocz do zawartości

Denon AVC x3700h ustawienia


Pilislaw1978

Recommended Posts

40 minut temu, Pilislaw1978 napisał:

Aha skoro fronty 80 Hz tez i ustawić jako małe  to przy stereo będzie pełne pasmo ?

jak będziesz miał wyłączony lfe-main i będziesz słuchał w trybie Direct / nie wiem jak się nazywa tryb bez polepszaczy w Denonie / to będzie pełne pasmo.

 

16 minut temu, Pilislaw1978 napisał:

No i czy XT 32 ma być włączony reference ?

Nie wiem co to , musisz popytać kogoś z Denonem.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że staram się Ci pomóc od samego początku, spróbuję poskładać to wszystko w jedną uporządkowaną całość. Jak pisze @tomek4446 przede wszystkim należy wyłączyć dublowanie subwoofera i kanałów frontowych - czyli ma być tryb LFE, nie LFE + MAIN.

obraz.thumb.png.f034a28a35fc6ba3a223f36de5f34e09.png

Tak @tomek4446 w Denon/Marantz też nazywa się Direct - na szczęście nie udziwnili tego prostego terminu "bezpośredni" 😉.

Jak sama nazwa wskazuje ten tryb omija wszystkie korektory, poprawiacze, ulepszacze itd. czyli przesyła sygnał bezpośrednio (tak naprawdę to najkrótszą drogą) z źródła do głośników. Czyli

źródło analogowe wejście RCA >> przedwzmacniacz (regulacja głośności) >> końcówka mocy >> głośnik,

źródło cyfrowe np. po HDMI >> DAC >> przedwzmacniacz (regulacja głośności) >> końcówka mocy >> głośnik. Tak to wygląda w wielkim skrócie.

Z kolei jeżeli korzystamy ze ścieżki Dolby/DTS wówczas inteligentny DAC i pewnie DSP jaki mamy w amplitunerze odpowiednio zdekoduje ten sygnał, ale też jak najkrótszą drogą poda go na preampy poszczególnych kanałów (również LFE) i na końcówki mocy - omijając ustawienia DSP związane z Audyssey, loudnes itp..

Dlatego do odsłuchu stereo zalecane jest korzystanie z trybu Direct - omija on wszelkie odcięcia, korektory itd. i podaje pełne pasmo na głośniki w tym wypadku L i P.

Idziemy dalej - masz zrobioną kalibrację, subwoofer żmudnie wyregulowany, tak aby po kalibracji było około 0dB. Teraz możliwe są dwie drogi

1. Zalecane jest aby po kalibracji przestawić kanały frontowe L i P na małe i ustawić odcięcie na 80Hz. Wynika to z kilku powodów, jednym z nich są o ile pamiętam wymagania THX, innym jest to że subwoofer przyniesie zawsze więcej wrażeń "basowych" niż kolumna frontowa, dlatego stosuje się ten trik żeby całe pasmo poniżej 80Hz skierować właśnie do subwoofera. Jeżeli w tej konfiguracji podasz sygnał stereo (PCM) w trybie Auto system zagra w konfiguracji 2.1 czyli L + P + subwoofer poniżej 80Hz, tak samo zachowa się w trybie stereo (mam na myśli tryb stereo z listy trybów - nie DIRECT). Teraz jeżeli chcesz posłuchać stereo bez "poprawiaczy" włączasz sobie DIRECT i jednym ruchem wyłączasz wszystkie wcześniejsze ustawienia, fronty pracują pełnym pasmem, sub jest wyłączony (brak sygnału dla niego).

2. Zostawiasz fronty jako duże i subwoofer zagra tylko to co zostało na ścieżce Dolby/DTS zaplanowane dla kanału LFE . Jak wyżej w trybie DIRECT nic się nie zmieni - ominie wszystko i poda pełne pasmo bez korekcji na fronty, ale jak wybierzesz sobie stereo z listy trybów zagrają tylko kanały L i P bez subwoofera (2.0) ponieważ nie ma dla niego w sygnale zakodowanej ścieżki LFE, za to uwzględnią korekcję Audyssey.

Ja mam właśnie fronty ustawione jako duże i subwoofer nie odtwarza tego co dla niego nie jest przeznaczone (tylko to co zawiera ścieżka LFE - Low Frequency Effects), tutaj może zrodzić się pewna dyskusja że np. THX zaleca jednak .... itd., ale pomińmy to bo jest to zawarte w punkcie 1 i moim - podkreślam moim zdaniem ten układ nie jest zły, a może bliższy prawdy. Być może jest mniej efekciarski - ale sub dostaje to co dla niego przeznaczone, a nie musi odtwarzać tego co przeznaczono dla frontów poniżej 80Hz, ale jak pisałem to moja opinia i przy mojej konfiguracji głośników, akustyce pomieszczenia oraz moich preferencjach dla mnie niskich tonów, ani wrażeń nie brakuje.

Tak więc kwestia czy głośniki frontowe mają być jako duże/małe myślę że została wyjaśniona - ustaw tak jak najlepiej będzie dla Ciebie.

Kolejna sprawa o którą pytasz to czy ma być Reference czy Flat - otóż jak wynika z opisu i instrukcji zaleca się tryb Reference dla dużych pomieszczeń i tryb Flat dla małych. Hmm.... nie mam pojęcia jakie zdaniem Denon/Marantz jest pomieszczenie duże a jakie małe. Czy powierzchnia 26m² i kubatura 60m³ to pomieszczenie duże?, ja mam kubaturę 80m³ przy takiej powierzchni. Ale dobra, miałem Reference i zmieniłem na Flat (bo było za gęsto "na dole"), jednak gdy znalazłem ustawienia Loudnes Mangament i Cinema EQ (domyślnie włączone) i je wyłączyłem okazało się że Reference jest OK i tak zostało. Musisz popróbować i ustawić co Ci lepiej pasuje. Dla poprawienia dialogów również podnosiłem centralny o 2-3dB od ustawień Audyssey, ale jak wyłączyłem te "lołdnesy" okazuje się że dialogi są elegancko czytelne (a raczej słyszalne) bez podnoszenia centralnego.

Jak pisał @tomek4446 jeżeli Ci "dudni" możesz zmniejszyć moc subwoofera (oglądając film dopasować tak aby nie przeszkadzał), ja też myślałem że tak trzeba będzie zrobić (nie dudniło, ale gęstość dołu była przytłaczająca) do momentu gdy wyłączyłem opisane wyżej Loudness i CinemaEQ, więc subwoofer pracuje na prawie 0dB (-1dB) w Audyssey - szczerze się przyznam że nie chciało mi się już bawić w mikroruchy na potencjometrze aby dojść do 0dB, generalnie w tym ustawieniu chodzi o to, aby preamp amplitunera nie musiał robić zbyt dużej korekty, myślę że +/-5dB przy skali +/-12dB jest dopuszczalne i świat się nie zawali - poradzi sobie bo do końca zakresu regulacji sporo brakuje. Uważam też że po to robię kalibrację - i powinna tak zadziałać - żeby nie musieć na podstawie subiektywnych odczuć na filmie zmniejszać/zwiększać moc subwoofera - przecież w jednym filmie może być więcej niskich tonów, w innym mniej - po to robię kalibrację żeby tego nie korygować, a ścieżka była odtwarzana najbliżej tego co miał na myśli realizator dźwięku. Być może tutaj jest też pewien kruczek z ustawianiem głośników frontowych jako małe, a później pojawia się przesyt dołu - bo emituje to subwoofer. No ale każdy musi sobie jakoś z tym poradzić i każdy sposób jest dobry, najważniejsze aby być zadowolonym z efektu końcowego.

Ach, się "naprodukowałem", ale mam nadzieję że w przystępny sposób wyjaśniłem o co w tym chodzi i będzie pomocne.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, tomek4446 napisał:

Tak Panie Piotrze , kiedyś to robili .... ja w RX-A3030 mogę praktycznie zmienić każdą wartość oddzielnie dla każdego kanału po pomiarze YPAO :)

Ja tak samo.

Kumpel ma 685 albo 683 i też to ma. Jak testowałem 1070 to mozna było się tym na prawdę dobrze pobawić.

Super funkcjonalność. Chodź czasowa.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tomek72 jestem pod wrażeniem. Czytelnie wyjaśniłeś wszystkie za i przeciw.

11 godzin temu, tomek72 napisał:

Kolejna sprawa o którą pytasz to czy ma być Reference czy Flat

W instrukcji Yamahy mam taką adnotację , iż Flat stosujemy gdy mamy różne kolumny w zestawie. To znaczy fronty z innej firmy , tyły , centralny. Coś jak u mnie :) Chodzi o ujednolicenie przekazu , charakterystyk kolumn by osiągnąć spójność sceny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.02.2022 o 20:34, tomek72 napisał:

Jako że staram się Ci pomóc od samego początku, spróbuję poskładać to wszystko w jedną uporządkowaną całość. Jak pisze @tomek4446 przede wszystkim należy wyłączyć dublowanie subwoofera i kanałów frontowych - czyli ma być tryb LFE, nie LFE + MAIN.

obraz.thumb.png.f034a28a35fc6ba3a223f36de5f34e09.png

Tak @tomek4446 w Denon/Marantz też nazywa się Direct - na szczęście nie udziwnili tego prostego terminu "bezpośredni" 😉.

Jak sama nazwa wskazuje ten tryb omija wszystkie korektory, poprawiacze, ulepszacze itd. czyli przesyła sygnał bezpośrednio (tak naprawdę to najkrótszą drogą) z źródła do głośników. Czyli

źródło analogowe wejście RCA >> przedwzmacniacz (regulacja głośności) >> końcówka mocy >> głośnik,

źródło cyfrowe np. po HDMI >> DAC >> przedwzmacniacz (regulacja głośności) >> końcówka mocy >> głośnik. Tak to wygląda w wielkim skrócie.

Z kolei jeżeli korzystamy ze ścieżki Dolby/DTS wówczas inteligentny DAC i pewnie DSP jaki mamy w amplitunerze odpowiednio zdekoduje ten sygnał, ale też jak najkrótszą drogą poda go na preampy poszczególnych kanałów (również LFE) i na końcówki mocy - omijając ustawienia DSP związane z Audyssey, loudnes itp..

Dlatego do odsłuchu stereo zalecane jest korzystanie z trybu Direct - omija on wszelkie odcięcia, korektory itd. i podaje pełne pasmo na głośniki w tym wypadku L i P.

Idziemy dalej - masz zrobioną kalibrację, subwoofer żmudnie wyregulowany, tak aby po kalibracji było około 0dB. Teraz możliwe są dwie drogi

1. Zalecane jest aby po kalibracji przestawić kanały frontowe L i P na małe i ustawić odcięcie na 80Hz. Wynika to z kilku powodów, jednym z nich są o ile pamiętam wymagania THX, innym jest to że subwoofer przyniesie zawsze więcej wrażeń "basowych" niż kolumna frontowa, dlatego stosuje się ten trik żeby całe pasmo poniżej 80Hz skierować właśnie do subwoofera. Jeżeli w tej konfiguracji podasz sygnał stereo (PCM) w trybie Auto system zagra w konfiguracji 2.1 czyli L + P + subwoofer poniżej 80Hz, tak samo zachowa się w trybie stereo (mam na myśli tryb stereo z listy trybów - nie DIRECT). Teraz jeżeli chcesz posłuchać stereo bez "poprawiaczy" włączasz sobie DIRECT i jednym ruchem wyłączasz wszystkie wcześniejsze ustawienia, fronty pracują pełnym pasmem, sub jest wyłączony (brak sygnału dla niego).

2. Zostawiasz fronty jako duże i subwoofer zagra tylko to co zostało na ścieżce Dolby/DTS zaplanowane dla kanału LFE . Jak wyżej w trybie DIRECT nic się nie zmieni - ominie wszystko i poda pełne pasmo bez korekcji na fronty, ale jak wybierzesz sobie stereo z listy trybów zagrają tylko kanały L i P bez subwoofera (2.0) ponieważ nie ma dla niego w sygnale zakodowanej ścieżki LFE, za to uwzględnią korekcję Audyssey.

Ja mam właśnie fronty ustawione jako duże i subwoofer nie odtwarza tego co dla niego nie jest przeznaczone (tylko to co zawiera ścieżka LFE - Low Frequency Effects), tutaj może zrodzić się pewna dyskusja że np. THX zaleca jednak .... itd., ale pomińmy to bo jest to zawarte w punkcie 1 i moim - podkreślam moim zdaniem ten układ nie jest zły, a może bliższy prawdy. Być może jest mniej efekciarski - ale sub dostaje to co dla niego przeznaczone, a nie musi odtwarzać tego co przeznaczono dla frontów poniżej 80Hz, ale jak pisałem to moja opinia i przy mojej konfiguracji głośników, akustyce pomieszczenia oraz moich preferencjach dla mnie niskich tonów, ani wrażeń nie brakuje.

Tak więc kwestia czy głośniki frontowe mają być jako duże/małe myślę że została wyjaśniona - ustaw tak jak najlepiej będzie dla Ciebie.

Kolejna sprawa o którą pytasz to czy ma być Reference czy Flat - otóż jak wynika z opisu i instrukcji zaleca się tryb Reference dla dużych pomieszczeń i tryb Flat dla małych. Hmm.... nie mam pojęcia jakie zdaniem Denon/Marantz jest pomieszczenie duże a jakie małe. Czy powierzchnia 26m² i kubatura 60m³ to pomieszczenie duże?, ja mam kubaturę 80m³ przy takiej powierzchni. Ale dobra, miałem Reference i zmieniłem na Flat (bo było za gęsto "na dole"), jednak gdy znalazłem ustawienia Loudnes Mangament i Cinema EQ (domyślnie włączone) i je wyłączyłem okazało się że Reference jest OK i tak zostało. Musisz popróbować i ustawić co Ci lepiej pasuje. Dla poprawienia dialogów również podnosiłem centralny o 2-3dB od ustawień Audyssey, ale jak wyłączyłem te "lołdnesy" okazuje się że dialogi są elegancko czytelne (a raczej słyszalne) bez podnoszenia centralnego.

Jak pisał @tomek4446 jeżeli Ci "dudni" możesz zmniejszyć moc subwoofera (oglądając film dopasować tak aby nie przeszkadzał), ja też myślałem że tak trzeba będzie zrobić (nie dudniło, ale gęstość dołu była przytłaczająca) do momentu gdy wyłączyłem opisane wyżej Loudness i CinemaEQ, więc subwoofer pracuje na prawie 0dB (-1dB) w Audyssey - szczerze się przyznam że nie chciało mi się już bawić w mikroruchy na potencjometrze aby dojść do 0dB, generalnie w tym ustawieniu chodzi o to, aby preamp amplitunera nie musiał robić zbyt dużej korekty, myślę że +/-5dB przy skali +/-12dB jest dopuszczalne i świat się nie zawali - poradzi sobie bo do końca zakresu regulacji sporo brakuje. Uważam też że po to robię kalibrację - i powinna tak zadziałać - żeby nie musieć na podstawie subiektywnych odczuć na filmie zmniejszać/zwiększać moc subwoofera - przecież w jednym filmie może być więcej niskich tonów, w innym mniej - po to robię kalibrację żeby tego nie korygować, a ścieżka była odtwarzana najbliżej tego co miał na myśli realizator dźwięku. Być może tutaj jest też pewien kruczek z ustawianiem głośników frontowych jako małe, a później pojawia się przesyt dołu - bo emituje to subwoofer. No ale każdy musi sobie jakoś z tym poradzić i każdy sposób jest dobry, najważniejsze aby być zadowolonym z efektu końcowego.

Ach, się "naprodukowałem", ale mam nadzieję że w przystępny sposób wyjaśniłem o co w tym chodzi i będzie pomocne.

 

Tomek zapisuje co napisałeś o dziekuje 👍🍺🍺🥳🥳🍺

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pilislaw1978 nie ma sprawy, po to tu jesteśmy żeby sobie pomagać 😃

A przy okazji poruszę dosyć ciekawy (jak dla mnie) temat związany z sposobem odtwarzania ścieżek Dolby i DTS. Co prawda nie mam Denon-a, ale tak jest w Marantz, idąc pewną analogią, że skoro to jeden koncern i jak widać niemal to samo oprogramowanie (różniące się nieco w zależności od modeli itp.) przypuszczam że w Denonie jest tak samo. Chodzi o tryby odtwarzania wyżej wymienionych ścieżek. Posłużę się tutaj fragmentem instrukcji z mojego Marantz-a

obraz.thumb.png.ae5a94e31f3ae7c8e254c8a2a21e56c3.png

obraz.thumb.png.ed63fd40877b017117736558875a87e3.png

i tak pierwszy "obrazek" w zasadzie nie wymaga wyjaśnień, mamy wyłączone wszystkie korektory, poprawiacze, Audyssey itd., wejście 5.1 = wyjście 5.1, ale tryb auto uwzględnia ustawienia kalibracji - korekcji do pomieszczenia, ewentualne włączone ustawienia Loudness itp.. Według tego opisu (na mój rozum i logikę) w tym trybie użytkownik powinien nie martwić sygnałem na wejściu, bo "inteligencja" amplitunera odpowiednio go zdekoduje i odtworzy we właściwym formacie. Niestety nic bardziej mylnego. Tryb Auto dziwnym trafem będzie rozszerzał nam sygnał na wszystkie dostępne kanały. I tak ścieżkę DD 2.0, która powinna być odtworzona w 2.0 rozłoży na wszystkie kanały (w moim wypadku na 5.1.2, rozumiem rozszerzenie na 2.1 gdy fronty są jako małe - chodzi o niskie tony), to samo zrobi ze ścieżką 5.1. Żeby odtworzyć ścieżkę w oryginale, należy wybrać tryb jednym z przycisków pilota Movie, Music, Game i tam z listy ścieżek wybrać (idąc dalej przytoczonym przykładem) Dolby Digital, wówczas na wejściu gdy mamy 2.0 to taki sam sygnał pojawi się na wyjściu, analogicznie będzie w 5.1.

Wiem że nie mamy na to wpływu, ale czy nie uważacie że tryb Auto - powinien przekazywać sygnał 1:1, a jeżeli chcemy sobie "puścić" sygnał na kanały dodatkowe np. sufitowe bo chcemy nie wiem mieć "lepsze" efekty to użytkownik włączy sobie właśnie tymi przyciskami (Movie, Music, Game) np. tryb Dolby Digital + Dolby Surround. Co o tym sądzicie?

Ja jak oglądam film 5.1 muszę za każdym razem przełączyć tryb pracy z pilota, jednak dostępność ścieżek 5.1 jest o wiele większa niż 7.1 czy Atmos/DTS-X. A w zasadzie powinien to ogarniać ten tryb Auto. Co prawda ten rozszerzony przekaz w trybie Auto nie jest zły, ale jednak przekłamuje oryginalną ścieżkę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, tomek72 napisał:

@Pilislaw1978 nie ma sprawy, po to tu jesteśmy żeby sobie pomagać 😃

A przy okazji poruszę dosyć ciekawy (jak dla mnie) temat związany z sposobem odtwarzania ścieżek Dolby i DTS. Co prawda nie mam Denon-a, ale tak jest w Marantz, idąc pewną analogią, że skoro to jeden koncern i jak widać niemal to samo oprogramowanie (różniące się nieco w zależności od modeli itp.) przypuszczam że w Denonie jest tak samo. Chodzi o tryby odtwarzania wyżej wymienionych ścieżek. Posłużę się tutaj fragmentem instrukcji z mojego Marantz-a

obraz.thumb.png.ae5a94e31f3ae7c8e254c8a2a21e56c3.png

obraz.thumb.png.ed63fd40877b017117736558875a87e3.png

i tak pierwszy "obrazek" w zasadzie nie wymaga wyjaśnień, mamy wyłączone wszystkie korektory, poprawiacze, Audyssey itd., wejście 5.1 = wyjście 5.1, ale tryb auto uwzględnia ustawienia kalibracji - korekcji do pomieszczenia, ewentualne włączone ustawienia Loudness itp.. Według tego opisu (na mój rozum i logikę) w tym trybie użytkownik powinien nie martwić sygnałem na wejściu, bo "inteligencja" amplitunera odpowiednio go zdekoduje i odtworzy we właściwym formacie. Niestety nic bardziej mylnego. Tryb Auto dziwnym trafem będzie rozszerzał nam sygnał na wszystkie dostępne kanały. I tak ścieżkę DD 2.0, która powinna być odtworzona w 2.0 rozłoży na wszystkie kanały (w moim wypadku na 5.1.2, rozumiem rozszerzenie na 2.1 gdy fronty są jako małe - chodzi o niskie tony), to samo zrobi ze ścieżką 5.1. Żeby odtworzyć ścieżkę w oryginale, należy wybrać tryb jednym z przycisków pilota Movie, Music, Game i tam z listy ścieżek wybrać (idąc dalej przytoczonym przykładem) Dolby Digital, wówczas na wejściu gdy mamy 2.0 to taki sam sygnał pojawi się na wyjściu, analogicznie będzie w 5.1.

Wiem że nie mamy na to wpływu, ale czy nie uważacie że tryb Auto - powinien przekazywać sygnał 1:1, a jeżeli chcemy sobie "puścić" sygnał na kanały dodatkowe np. sufitowe bo chcemy nie wiem mieć "lepsze" efekty to użytkownik włączy sobie właśnie tymi przyciskami (Movie, Music, Game) np. tryb Dolby Digital + Dolby Surround. Co o tym sądzicie?

Ja jak oglądam film 5.1 muszę za każdym razem przełączyć tryb pracy z pilota, jednak dostępność ścieżek 5.1 jest o wiele większa niż 7.1 czy Atmos/DTS-X. A w zasadzie powinien to ogarniać ten tryb Auto. Co prawda ten rozszerzony przekaz w trybie Auto nie jest zły, ale jednak przekłamuje oryginalną ścieżkę.

Chyba pozostaje użyć tej funkcji,

https://manuals.denon.com/AVRX1500H/EU/PL/GFNFSYuiedzpst.php

a w przypadku ścieżek 7.1 lub DA włączać odpowiedni tryb (nie jestem pewien czy dzięki tej funkcji amplituner zapamiętuje dekoder przypisany do rodzaju sygnału, czyli sygnał DD 5.1 dekoder DD 5.1, sygnał DD2.0 np. Dolby Surround lub DTS Neural:X , itd. w zależności od ostatnio wybranego dekodera dla danego sygnału)

Choć , fakt rozszerzony przekaz nie jest zły. Mi osobiście bardziej podchodzi DTS Neural:X  niż Dolby Suuround

Edytowano przez Iron
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, tomek72 napisał:

@Pilislaw1978 nie ma sprawy, po to tu jesteśmy żeby sobie pomagać 😃

A przy okazji poruszę dosyć ciekawy (jak dla mnie) temat związany z sposobem odtwarzania ścieżek Dolby i DTS. Co prawda nie mam Denon-a, ale tak jest w Marantz, idąc pewną analogią, że skoro to jeden koncern i jak widać niemal to samo oprogramowanie (różniące się nieco w zależności od modeli itp.) przypuszczam że w Denonie jest tak samo. Chodzi o tryby odtwarzania wyżej wymienionych ścieżek. Posłużę się tutaj fragmentem instrukcji z mojego Marantz-a

obraz.thumb.png.ae5a94e31f3ae7c8e254c8a2a21e56c3.png

obraz.thumb.png.ed63fd40877b017117736558875a87e3.png

i tak pierwszy "obrazek" w zasadzie nie wymaga wyjaśnień, mamy wyłączone wszystkie korektory, poprawiacze, Audyssey itd., wejście 5.1 = wyjście 5.1, ale tryb auto uwzględnia ustawienia kalibracji - korekcji do pomieszczenia, ewentualne włączone ustawienia Loudness itp.. Według tego opisu (na mój rozum i logikę) w tym trybie użytkownik powinien nie martwić sygnałem na wejściu, bo "inteligencja" amplitunera odpowiednio go zdekoduje i odtworzy we właściwym formacie. Niestety nic bardziej mylnego. Tryb Auto dziwnym trafem będzie rozszerzał nam sygnał na wszystkie dostępne kanały. I tak ścieżkę DD 2.0, która powinna być odtworzona w 2.0 rozłoży na wszystkie kanały (w moim wypadku na 5.1.2, rozumiem rozszerzenie na 2.1 gdy fronty są jako małe - chodzi o niskie tony), to samo zrobi ze ścieżką 5.1. Żeby odtworzyć ścieżkę w oryginale, należy wybrać tryb jednym z przycisków pilota Movie, Music, Game i tam z listy ścieżek wybrać (idąc dalej przytoczonym przykładem) Dolby Digital, wówczas na wejściu gdy mamy 2.0 to taki sam sygnał pojawi się na wyjściu, analogicznie będzie w 5.1.

Wiem że nie mamy na to wpływu, ale czy nie uważacie że tryb Auto - powinien przekazywać sygnał 1:1, a jeżeli chcemy sobie "puścić" sygnał na kanały dodatkowe np. sufitowe bo chcemy nie wiem mieć "lepsze" efekty to użytkownik włączy sobie właśnie tymi przyciskami (Movie, Music, Game) np. tryb Dolby Digital + Dolby Surround. Co o tym sądzicie?

Ja jak oglądam film 5.1 muszę za każdym razem przełączyć tryb pracy z pilota, jednak dostępność ścieżek 5.1 jest o wiele większa niż 7.1 czy Atmos/DTS-X. A w zasadzie powinien to ogarniać ten tryb Auto. Co prawda ten rozszerzony przekaz w trybie Auto nie jest zły, ale jednak przekłamuje oryginalną ścieżkę.

Właśnie w przycisku Pure zrobiłem auto i narazie nie mam opoznienia ,tylko słychać taki przy przełączaniu odgłos cykniecie nie wiem czy W marantz tez tak jest ?

-i dzisiaj oglądałem( Ready Player One )pierwszy film Atmos i powiem WOW (a posiadam atmosy dolby na frontach no jestem mega zadowolony)na 60 % lekko tylko był ciepły

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Iron wiem co masz na myśli, chodzi o cztery przyciski do zapisania ustawień spersonalizowanych, to bardzo fajna funkcja, mnie natomiast bardziej chodziło o to, że tryb Auto rozszerza oryginalne ścieżki na wszystkie dostępne kanały zgodnie z konfiguracją głośników i żeby obejrzeć film/koncert w oryginalnej ścieżce trzeba to zrobić ręcznie. To można powiedzieć "pierdoła", ale np. osoby mniej obeznane w trybach dźwięku i korzystające z trybu Auto w zamyśle że on będzie najbliższy rzeczywistej ścieżce będą niestety w błędzie. Jak wiadomo każdy ma swoje preferencje i bardzo fajnie że amplituner pozwala na dosyć mocne personalizowanie. Jak sam piszesz zamiast Dolby + Dolby Surround wolisz DTS Neural:X, no i OK, personalizujesz źródło do Twoich preferencji, ale tryb Auto powinien "od strzała" wrócić do oryginalnego trybu jaki ma na wejściu np. DD 2.0, a nie rozszerzać go jak np. u mnie do 5.1.2.

@Pilislaw1978 miło przeczytać że jesteś zadowolony 👍

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, tomek72 napisał:

@Iron wiem co masz na myśli, chodzi o cztery przyciski do zapisania ustawień spersonalizowanych, to bardzo fajna funkcja, mnie natomiast bardziej chodziło o to, że tryb Auto rozszerza oryginalne ścieżki na wszystkie dostępne kanały zgodnie z konfiguracją głośników i żeby obejrzeć film/koncert w oryginalnej ścieżce trzeba to zrobić ręcznie. To można powiedzieć "pierdoła", ale np. osoby mniej obeznane w trybach dźwięku i korzystające z trybu Auto w zamyśle że on będzie najbliższy rzeczywistej ścieżce będą niestety w błędzie. Jak wiadomo każdy ma swoje preferencje i bardzo fajnie że amplituner pozwala na dosyć mocne personalizowanie. Jak sam piszesz zamiast Dolby + Dolby Surround wolisz DTS Neural:X, no i OK, personalizujesz źródło do Twoich preferencji, ale tryb Auto powinien "od strzała" wrócić do oryginalnego trybu jaki ma na wejściu np. DD 2.0, a nie rozszerzać go jak np. u mnie do 5.1.2.

@Pilislaw1978 miło przeczytać że jesteś zadowolony 👍

Pomyliłeś z funkcją Quick Select. To jest Personal Memory Plus, coś innego, przynajmniej wg instrukcji.

Wiem o co Ci chodzi, w Denon/Marantz nie ma odpowiednika "straigth" w Yamahach, który to powodował odtwarzanie ścieżki dźwiękowej w oryginalnej postaci

Edytowano przez Iron
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak miałem na myśli Quick Select, teraz załapałem o czym piszesz, że ampli zapamięta "spersonalizowane", a w zasadzie ostatnie ustawienia dla konkretnego źródła.

obraz.png.e911103233fb7efae43319545f109f2c.png

A czy Direct w Denon/Marantz to nie to samo co Straight u Yamahy? Tylko że Direct na pewno nie uwzględnia korekcji pomieszczenia, a tryb Auto tak, nie wiem jak u Yamahy działa ten Straight, bo tam też chyba jest Direct.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tomek72 napisał:

Tak miałem na myśli Quick Select, teraz załapałem o czym piszesz, że ampli zapamięta "spersonalizowane", a w zasadzie ostatnie ustawienia dla konkretnego źródła.

obraz.png.e911103233fb7efae43319545f109f2c.png

A czy Direct w Denon/Marantz to nie to samo co Straight u Yamahy? Tylko że Direct na pewno nie uwzględnia korekcji pomieszczenia, a tryb Auto tak, nie wiem jak u Yamahy działa ten Straight, bo tam też chyba jest Direct.

Z tego co pamiętam to w trybie straight w Yamaha była stosowana korekcja pomieszczenia ( rx-v 371). A direct nie było w tym modelu . Ale chyba direct działa bez korekcji pomieszczenia ( w wyższych modelach poczynając od rx-v4xx).

Edytowano przez Iron
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.02.2022 o 11:58, Pilislaw1978 napisał:

Witam jak najlepiej ustawić kino denon poprzednio miałem yamahe i pytam użytkowników denon jakie są najlepsze ustawienia . 
Kolumny to MA bronze 500/c150/FX/AMS 

Kalibracja kiepsko mi ustawiła No wszystko średnio gdzieś na -7/-9 ,tak jakby nie miały życia /i zero dynamiki

Przestawilem wszystkie  fronty na 0 a surroundy na +3 Fronty Dolby na +5 ustawiłem wysokość sufitu miarką bo mi zle zmierzyło i wpisałem 1,40m  i już było lepiej (ogólnie więcej szczegółów słychać w kinie denon lub to inny dźwięk Atmos robi taki efekt)

Fronty ustawiło na Duże ale resztę na małe nie idzie zrobić tylnych /bocznych/dolby /na duże ? Czy maja pozostać małe ?

Hz zrobiłem na 80 wszystkie(chyba ze ma być inaczej proszę rady)bo tez było dziwnie tylko surroundy boczne zostawiłem na 180 tak ja ustawiło (bo to pierdzitki od starego kina 3 ohm tymczasowe musze zmienić ) 
Ampli dałem na 4 ohm bo doczytałem na forum ze jest bezpieczniej chociaz był ciepły przy odtwarzaniu ale nie gorący  

Nie  wiem co jeszcze napisać może użytkownicy Denon mi doradza Ampli jest podłączony do LG oled BX 65  cali ,earc nie robie bo wszystko mam wpięte pod ampli  

Prosze o jak najwiecej rad co do ustawień  cinema hd

Pozdrawiam 🍺

szukam też rozwiązania.

Edytowano przez kiwleini
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.02.2022 o 20:52, Pilislaw1978 napisał:

Witam jak oglądam na atmosie film to za każdym razem musze ustawiać XT 32 Reference i Dynamic ÈQ na wł, mysle ze przy tych ustawieniach jest lepszy dźwięk bardziej dynamiczny i wyrazisty

 nie zapamiętuje tych ustawień ?

Ostatnie ustawienia powinny zostać zapisane (a w zasadzie zapamiętane) dla źródła/wejścia, inaczej mówiąc jak np. CBL/SAT zapamięta ostatnie ustawienie i uruchomisz to źródło to wejdzie w ostatni tryb pracy, zapamiętywany jest ostatni tryb pracy i ustawienia. Jeżeli odtwarzałeś materiał (niezależnie czy DD 5.1 czy Dolby Atmos) z włączonym Audyssey i Dynamic EQ powinno tak zostać, do momentu, aż coś zmienisz że tak powiem "z palca".

Dnia 20.02.2022 o 16:48, kiwleini napisał:

szukam też rozwiązania.

rozwiązania czego?, bo jeżeli chodzi o ustawienia to poczytaj albo od początku ten wątek, albo na skróty

Edytowano przez tomek72
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...