tomw Napisano 24 maja 2022 Udostępnij Napisano 24 maja 2022 Dla tych którzy nie widzieli poprzednich mych postów, przybliżę ze jestem na ostatniej prostej budowy dedykowanego kina i miałem duży dylemat z wyborem subwooferów do owego 🙂 Moje warunki i założenia to: 1. Dedykowane pomieszczenie 20m2 2. opisuje moje wrażenia pod kątem używania ich TYLKO I WYLACZNIE W 100% DO FILMOW, zero muzyki 🙂 2. Jestem nie tylko fanem mocnego basu, ale uważam także ze bas jest najważniejszym elementem dobrze zrobionego kina i jest to dla mnie priorytetem 😉 3. Zdecydowałem ze z racji braku miejsca nie będę stosował żadnych pułapek basowych, a typowe problemy z modami pomieszczenia rozwiąże wedle teorii (potwierdzonej w praktyce) Pana Toda Welti, która mówi ze rozwiązaniem jest zwiększenie ilości subow (pełne opracowanie tu – https://audioroundtable.com/misc/Welti_Multisub.pdf ). Do tego dobre strojone lub tym bardziej aktywne pułapki kosztują praktycznie tyle co dodatkowe suby, a zajmują do tego więcej miejsca. Tak więc zacząłem od dwóch subow, a po pomiarach zdecyduje czy dojdą następne dwa – ale o tym w następnym wpisie, razem z pomiarami 🙂 W TESCIE UDZIAL WZIELY: Jako ze uważam ze obecnie SVS oferuje definitywnie najwięcej za pieniążki, plus ma wbudowane DSP które jest nieodzowne w takich zabawach subami, zostałem tylko przy tej firmie 🙂 Tak więc porównywałem: 1. SVS SB 4000 – odpadł w przedbiegach jako po prostu za dobry Piękny potężny sub, ale w 20m2 wystarczył by spokojnie jeden aby nagłośnić pomieszczenie, a to definitywnie nie rozwiązało by moich problemów z modami pomieszczenia, a dokładanie więcej niż jednego było by już nieco marnotrawstwem ograniczonego budżetu 🙂 2. SVS PB3000 – to samo co powyższy, duży bardzo mocny sub z potężnym uderzeniem, będący w stanie spokojnie nagłośnić 30m2, więc więcej niż jeden w 20m2 był by także nadmiernym wydatkiem. Jestem jak najbardziej fanem zapasu mocy, bez dwóch zdań, i gdyby budżet był nie był ograniczony to zostały by SB4000. Ale niestety jest ograniczony, tym bardziej jeśli po pomiarach okaże się ze potrzebuje 4 🙂 3. SB2000PRO – ten tez odpadł na samym początku. Super sub do muzyki w 20m2, szybki zwarty bas bardzo dobrej jakości, ale w kinie nieco brakuje mu uderzenia jakie daje otwarta wersja 🙂 Polecam za to nie maniakom basu czy mieszkającym w bloku, którzy nie chcą mordować sąsiadów 🙂 Moje kino jest w wolno stojącym garażu więc mogę szaleć, a do szaleństw SB2000PRO jest ciutkę za slaby w 20m2 🙂 No i przechodzimy do mojego głównego dylematu pokazanego na zdjęciu, czyli SB3000 vs. PB2000PRO 🙂 1. PB2000PRO – dwoma słowami, SUBWOOFER IDEALNY ! Jestem na prawdę zachwycony tym subem w kinie! Z racji na mody pomieszczenia mam bardzo duże podbicie przy 30Hz, i przy dwóch PB2000PRO rozstawionych w przednich rogach pomieszczenia i wejściu dźwięku przy tej częstotliwości robiło się aż niedobrze od basu, w sensie zbieranie się na wymioty niedobrze Po włączeniu „room gain compensation” na 31Hz i -12dB w każdym, ten efekt oczywiście osłabł, ale pokazuje to dobrze potencjał tego suba 🙂 Do tego co mnie ZACHWYCA w PB2000PRO i ogólnie w otwartych konstrukcjach SVSa to ze w ogóle nie słychać portów To zawsze mnie zniechęcało do otwartych konstrukcji, przynajmniej tych bardziej budżetowych, to wszechobecne dudniące porty. SVSy to pierwsze suby które słyszałem w ludzkich pieniążkach, które zupełnie nie dudnią Jeden taki spokojnie wystarczy aby nagłośnić 20m2 jeśli ktoś nie ma problemów z akustyka, a dwa dają idealny zapas mocy, mogący sobie poradzić z każda naglą potrzeba dynamiki 🙂 Po podbiciu 50Hz w DSP , w której to częstotliwości mam dziurę, gra na ucho na tyle dobrze ze być może obędzie się bez dodawania dodatkowych dwóch na tył Ale muszę zrobić pomiary i zobaczyć jak mikrofon to słyszy 🙂 Jedynym minusem dla mnie jest rozmiar, ale ten minus jest dość specyficzny i dotyczy moich konkretnych warunków Mianowicie PB2000PRO jest na tyle wysoki, ze aby go wstawić musiał bym obcinać jeden z paneli akustycznych aby go postawić idealnie w rogu. Dwa ze jeśli wyjdzie ze potrzebuje wstawić dwa na tył, to jeden będzie musiał stać na drzwiach wejściowych, a przestawianie go do każdego seansu to nie będzie mila rozrywka 2. SB3000 – tym subem także jestem zachwycony ! Nie aż tak jak PB2000PRO, ale bardzo bardzo blisko 🙂 Generalnie różnica polega na tym ze SB3000, jak to zamkniętą konstrukcja, daje szybszy bardziej zwarty bas, generalnie lepszej jakości Jako ze ma większy głośnik i mocniejszy wzmacniacz, nadąża ilością basu za PB2000PRO. Plusem jest tez o wiele mniejszy rozmiar, więc u mnie był by to duży plus z racji na panel i wspomniane przestawianie ciągle jednego suba. Wiec generalnie daje lepszy bas niż otwarty PB2000PRO, co oczywiście nie jest zaskoczeniem, w o wiele mniejszym opakowaniu. Gdybym miał słuchać w kinie muzyki, to dylematu by nie było, zostały by SB3000 🙂 ALE jako ze nie słucham muzyki, porty w otwartym PB2000PRO dają to dodatkowe COS, co sprawia ze jest to sub idealny 🙂 Na papierze SB3000 schodzi do 18Hz, PB2000PRO do 16Hz i niby nie jest to dużo, ale słychać ta różnice i to podbicie jakie dają porty bardzo wyraźnie 🙂 Jest scena w Oblivion kiedy Tom Cruise zatacza kolo i ląduje na stadionie, przelatując nad głowa widza 🙂 Z SB3000 efekt jest świetny, piękny bas, poczucie ze jest się na miejscu 🙂 Ta sama scena przy tej samej głośności sprawia ze chcesz uciec z fotela, bo pojazd ląduje Ci na głowie Podbiłem w DSP w 3000 nieco dol i jest bliżej tego samego efektu, ale nadal nie jest to to samo. Gdybym miał powiedzieć ze 2x PB2000PRO daje mi 100% satysfakcji, bo jest bardzo blisko tego, to 2x SB3000 daje 95% 🙂 Gdybym nigdy nie usłyszał tych dwóch z bezpośrednim porównaniu, to bym był mega zadowolony z 2x SB3000, no ale słyszałem 🙂 Teraz więc tylko pozostaje pytanie, czy lepsze 95% plus praktyczniejsze małe opakowanie, czy zaszaleć i iść w 100% i tachać duże pudło Dodam jeszcze na zakończenie ze był u mnie mój dobry kolega Lukasz Kasprowicz aby Swym dobrym uchem pomoc mi rozwiązać dylemat, i Jego odczucia w sumie były bardzo podobne, tez zachwyciło go to piękne zejście jakie ma PB2000PRO. Jednak dobry otwarty sub którego porty nie dudnią jest nie do pobicia w kinie, trzeba sporo mocniejszego zamkniętego suba aby nadążył 🙂 Gdybym miał pozostać przy jednym, to definitywnie był by to PB2000PRO, bez zastanowienia 🙂 Dwa SB3000 maja na tyle zapasu mocy ze nadążają, ale jeśli myślicie o jednym subie tylko i wyłącznie do kina, to lepiej niż PB2000PRO (lub inny otwarty ale z naprawdę dobra konstrukcja pudla) się nie da ! 🙂 Ja już jestem na 95% zdecydowany na 2 x SB3000, ale od dwóch tygodni już nie mogę odpuścić tego BOOOOM na samym dole, jaki daje PB2000PRO PS. Suby które odpadły w moich testach są DO SPRZEDANIA, tak więc jeśli ktoś ma chęć nabyć świetnego suba w idealnym stanie z 20-30h na liczniku i z 5 letnia gwarancja to zapraszam do kontaktu 🙂 A zostały po testach następujące: SB2000PRO, 2x PB2000PRO lub 2x SB3000, PB3000 i SB4000 THE END 😉 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Butler Napisano 24 maja 2022 Udostępnij Napisano 24 maja 2022 (edytowany) Ja wybrałem 2xSB3000, no ale to Ty doskonale wiesz Różnica polega na tym że ja dodatkowo lubuję się w koncertach via Atmos, więc to co u Ciebie jest 95% u mnie jest 100%. A nie możesz zostawić sobie 2xSB3000 i 2xPB2000PRO i używać czterech? 🤣 Edytowano 24 maja 2022 przez Butler Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomw Napisano 24 maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 24 maja 2022 2 minuty temu, Butler napisał: Ja wybrałem 2xSB3000, no ale to Ty doskonale wiesz Różnica polega na tym że ja dodatkowo lubuję się w koncertach via Atmos, więc to co u Ciebie jest 95% u mnie jest 100%. A nie możesz zostawić sobie 2xSB3000 i 2xPB2000PRO i używać czterech? 🤣 Wiem wiem Jesli grasz na nich muze/koncerty do SB sie lepiej do tego nadadza, PB jest lepszy do typowych kinowych efektow 🙂 I prawdopodobnie beda 4, ale niestety musza byc takie same, z tego co fachowcy pisza 🙂 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STELVIO Napisano 24 maja 2022 Udostępnij Napisano 24 maja 2022 Cztery svs pb2000 pro to będzie coś. Gratki 👍 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomw Napisano 24 maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 24 maja 2022 17 minut temu, STELVIO napisał: Cztery svs pb2000 pro to będzie coś. Gratki 👍 Dzieki, choc nadal chyle sie bardziej ku SB3000. Ciezka decyzja 🙂 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 25 maja 2022 Udostępnij Napisano 25 maja 2022 Fajny post. Świetnie że sprawdziłeś u siebie! Życzę dobrej decyzji Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STELVIO Napisano 25 maja 2022 Udostępnij Napisano 25 maja 2022 8 godzin temu, tomw napisał: Dzieki, choc nadal chyle sie bardziej ku SB3000. Ciezka decyzja 🙂 A to jestem trochę zdziwiony, bo byłeś jednak za konstrukcją otwartą. No jak ja robiłem taki test to w sumie pierwszy raz miałem do czynienia z zamkniętymi subami. I zrobiły na mnie mega wrażenie. Dokładnie svs sb3000. Ja mam pokój 17m2. Tyle różnych filmów przerobiłem i jednak podkład muzyczny w filmie to 80% filmu. Wybuchów mało. Strzelanki też to jak muzyka. Pb3000 za duży wiatr robił jak dla mnie (ale bas petarda). Pb2000 pro odpadł szybko. Gdyby nie marzenie od dawna membrany z włókna to sb3000 by zostały. Lub gdyby tak wyglądały. A tak są dwa sb4000 i nic więcej mi nie potrzeba. Plus profesjonalna kalibracja całego systemu. Uuu. Jest moc i jakość. Ja mam dalej banana na twarzy. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomw Napisano 25 maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 25 maja 2022 2 godziny temu, S4Home napisał: Fajny post. Świetnie że sprawdziłeś u siebie! Życzę dobrej decyzji Piotr Dziekuje 🙂 1 godzinę temu, STELVIO napisał: A to jestem trochę zdziwiony, bo byłeś jednak za konstrukcją otwartą. No jak ja robiłem taki test to w sumie pierwszy raz miałem do czynienia z zamkniętymi subami. I zrobiły na mnie mega wrażenie. Dokładnie svs sb3000. Ja mam pokój 17m2. Tyle różnych filmów przerobiłem i jednak podkład muzyczny w filmie to 80% filmu. Wybuchów mało. Strzelanki też to jak muzyka. Pb3000 za duży wiatr robił jak dla mnie (ale bas petarda). Pb2000 pro odpadł szybko. Gdyby nie marzenie od dawna membrany z włókna to sb3000 by zostały. Lub gdyby tak wyglądały. A tak są dwa sb4000 i nic więcej mi nie potrzeba. Plus profesjonalna kalibracja całego systemu. Uuu. Jest moc i jakość. Ja mam dalej banana na twarzy. Generalnie jestem definitywnie za otwarta w kinie, jak dlugo jest DOBRA otwarta 🙂 W ostatnim kinie mialem zamkniete suby (2x JAMO D600SUB) bo bylem zrazony do dudniacych portow w otwartych, ale w SVSach nie dudnia i daja to niskie podbicie tak fajnie odczuwalne w kinie 🙂 ALE to jesli mowa o porownaniu 1 do 1 🙂 Jesli sa dwa suby na malej powierzchni, to SB3000 juz zaczynaja doganiac otwarte PB2000PRO, szczegolnie jesli sie w DSP podbije nieco dol 🙂 A jesli beda 4, no to wtedy mysle juz nie odczuje sie zadjen roznicy, z racji na to ze bedzie ogromny zapas mocy/wydajnosci 🙂 SB4000 mi tez sie bardzo podoba i gdyby budzet nie byl ograniczony to z checia, ale przy 4 sztukach to juz nieco wychodzi, nieco za duzo 🙂 Wiec mysle ze sie skonczy na 4x SB3000, ale jesli mial bym dzialac na jednym subie, to definitywnie otwarty PB2000 albo PB3000 🙂 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.