michaudio Napisano 5 maja Udostępnij Napisano 5 maja (edytowany) Sieci przesyłowe mamy przestarzałe i w rozsypce, a tymczasem w necie artykuł że nowy prototyp elektryka Volvo w architekturze 800V ładuje się od 10 do 80% pojemności aku w 10 minut. Taaa.... Może w Szwecji, u nas odpowiednia do tego ładowarka mogłaby stanąć co najwyżej przy płocie elektrowni. Dopóki nie wyremontujemy sieci przesyłowych, i nie przebudujemy ich tak by mogły działać w obie strony, to możemy zapomnieć o elektrykach. Nie zazdroszczę nikomu bycia prosumentem energii. Edytowano 5 maja przez michaudio Literówka Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur Brol Napisano 5 maja Udostępnij Napisano 5 maja Elektryki w odwrocie. Z informacji i coraz większej ilości artykułów w necie, widać że ci co chcieli, to już mają. Zamówienia lecą na łeb. Bruksela chyba jeszcze nie rozumie, że ludzie tego nie chca. Producenci już powoli tak. Choć wciąż chcą to dalej produkować. W radiu ostatnio pojawiają się reklamy hybrydowych napędów. Wcześniej tylko elektryki. Skoda jako jedyna się wypowiedziała i stwierdziła - co powinno być naturalne - że będzie produkować to co ludzie będą kupować. Wyłamali się. 🫡 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DiBatonio Napisano 5 maja Udostępnij Napisano 5 maja Chiny sobie radzą z elektrykami, UE nie może ich dogonić niestety. https://pim.pl/chinskie-samochody-elektryczne-rozjada-europe-niemcy-znalezli-sie-pod-sciana/ https://www.money.pl/gospodarka/chiny-chca-zalac-europe-tanimi-samochodami-pierwszy-desant-wyladowany-7003376301865760a.html Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michaudio Napisano 5 maja Udostępnij Napisano 5 maja (edytowany) Produkcja elektryków to pikuś problemem jest uzyskanie zdolności swobodnego ładowania dowolnej ilości aut elektrycznych jednocześnie. Brakuje infrastruktury, ładowarek, sieci energetyczne pamiętają wczesnego Gierka. Porównując dziś ładowanie elektryków do tankowania spalinówek, to tak jak by teraz na stacji benzynowej można było zatankować jedno, góra dwa auta na dwie godziny. Bez zbudowania tysięcy ładowarek to kompletny bezsens, bo właściciele elektryków konkurują o zbyt małą ilość ładowarek. To powoduje, że elektryka można używać do jazdy po mieście ładując go pod domem z fotowoltaiki. Natomiast wyjazd w trasę, z koniecznością doładowania po drodze to w Polsce absurd. Dlatego nie martwię się o przyszłość spalinówek. Edytowano 5 maja przez michaudio Rozszerzenie treści 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DiBatonio Napisano 5 maja Udostępnij Napisano 5 maja @michaudio jest dokładnie tak jak mówisz, Polska stoi budownictwem wielko-osiedlowym z plyty betonowej lat 80' i 90'. Gdzie tu mowa o miejscach parkingowych i dokach do ładowania takich aut, nierealne. Motoryzacja powinna skupić się na realiach i tym samym na powiedzmy autach hybrydowych, ale z tym też bywa różnie u europejskich producentów. Toyota jakoś tak już od wielu lat hybrydami stoi, a europejski, czy niemiecki rynek motoryzacyjny jakoś tak zawsze za Toyotą 🙂 Porządek to powinni zrobić z dieselami. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michaudio Napisano 5 maja Udostępnij Napisano 5 maja Fakt, zdecydowanie przydałoby się zrobić porządek ze skrajnie zaniedbanymi dieslami. Z drugiej strony, ludzie w Polsce kupują najtańsze, najstarsze i najbardziej zamęczone auta, bo nie stać ich na lepsze, nie stać ich też tak naprawdę na serwisowanie aut, a muszą czymś dojeżdżać do pracy, lekarza, na zakupy. I nie mają innej alternatywy, w mniejszych miejscowościach PKS-y popadaly, lub kursują raz rano, i drugi raz pod wieczór. Linie kolejowe są wygaszone, lub rzadko jeżdżą. Nawet na Górnym Śląsku, autobusy kursują od 4 z groszem do około północy. Jeśli ktoś jak ja kończy pracę o 1-2 w nocy, i nie chce czekać na poranne busy, to musi jeździć autem. W świetle tych realiów "zielony ład" jest bajką, dla oderwanych od życia ekologów. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AutoPirat Napisano 6 maja Udostępnij Napisano 6 maja (edytowany) 9 godzin temu, DiBatonio napisał: Porządek to powinni zrobić z dieselami. Najpierw to z tymi, co wycinają filtry cząstek stałych, czy też katalizatory. I raz był u mnie gość, który zainteresowany kupnem oglądał samochód z każdej strony. Czujnikiem sprawdzał grubość lakieru (czego ja się wtedy dowiedziałem). Po czym skwitował, że jego auto lepsze. Co prawda ma ponad 20 lat, to i "ma prawo kopcić". Osobiście przesiadłem się i b. polubiłem diesle, bo mają duży moment i niższe spalanie. A poleciłem ostatnio, i teść zdecydował się na Toyotę w hybrydzie i teraz cały czas chwali się, że ma 4,5-4,8 L/100km - fajne te hybrydy! Edytowano 6 maja przez AutoPirat Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.