Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Jakie macie doświadczenia z obecnie produkowanymi oponami samochodowymi? Podkreślam - OBECNIE. Mam tu na myśli roczniki od 2022/2023 wzwyż. Wydaje mi się, że w ciągu ostatnich lat coś się totalnie posypało jeśli chodzi o trwałość i jakość ogumienia. I nie ma znaczenia czy mamy do czynienia z markami premium, tymi ze średniej półki lub budżetowymi. Pseudo ekologiczne mieszanki, których obecnie używa się do produkcji to jakaś porażka. Gumy parcieją, robią się na nich mikropęknięcia. Widziałem roczne, spękane Micheliny, Falkeny, dwuletnie Hankooki, Nexeny do wyrzucenia. Sam reklamowałem zimowe Nokiany (foto poniżej) z ledwo zużytym bieżnikiem na poziomie 5%. Powód - oczywiście mikropęknięcia. W garażu leżą mi ośmioletnie Dębice i mimo zmęczenia sporym przebiegiem wyglądają świetnie.

Czy jakaś marka jest z Waszych doświadczeń jeszcze "pewna" i godna polecenia? I błagam, nie chcę czytać, że na bank źle przechowujesz, źle jeździsz, źle stawiasz i że słońce na nie świeci. Bez filozofowania. Tylko realne, Wasze doświadczenia.

nokian wr d4.jpg

Napisano
9 godzin temu, lpomis napisał:

Widziałem roczne, spękane Micheliny, Falkeny, dwuletnie Hankooki, Nexeny do wyrzucenia. Sam reklamowałem zimowe Nokiany (foto poniżej) z ledwo zużytym bieżnikiem na poziomie 5%. Powód - oczywiście mikropęknięcia. W garażu leżą mi ośmioletnie Dębice i mimo zmęczenia sporym przebiegiem wyglądają świetnie.

Faktycznie, nie wygląda to zbyt dobrze, a można stwierdzić, że nawet tragicznie.  Ja mam całoroczne założone w 2023 r. Continental AllSeasonContact 2 i wyglądają bardzo dobrze. Po wielu latach jeżdżenia na letnich i zimowych, zdecydowałem się na jeden typ opon, starałem się wybrać opony biorąc pod uwagę testy i opinie w internecie. W 2023 była to jedna z najlepszych opon wielosezonowych, nie wiem jak jest teraz? Mam z głowy problem zamiany dwa razy w roku opon co sobie szczególnie chwalę.

Napisano

@lpomis

Wracając do opon ...... pierwszy raz widzę takie spękania gumy.

Było u mnie troche różnych opon, ja zasadniczo trzymałem się tych premium ale synowie mieli różne, lesze i gorsze jak to młodzież i ich dochody ale takiego spękania? nigdy.

Po głowie kołacze mi myśl czy nie są to nalewki?  Gdy pracowałem za zachodnia granica kupiłem tanie auto by tylko wozić co miesiąc kasę do PL żonie, auto było na marnych oponach wiec załatwiłem używki Goodyer z ładnym bieżnikiem, jakże było moje zdziwienie gdy w drodze powrotnej próbowałem odrobić spóźnienie i przy 170km/h zobaczyłem jak strzępy opony (prawy - przód) lecą w powietrze. Po oględzinach okazało się ze są to nalewki, dobrze zrobione nalewki i właśnie pierwsza się rozwarstwiła.

Napisano (edytowany)
Dnia 21.09.2025 o 23:35, lpomis napisał:

w ciągu ostatnich lat coś się totalnie posypało jeśli chodzi o trwałość i jakość ogumienia. I nie ma znaczenia czy mamy do czynienia z markami premium, tymi ze średniej półki lub budżetowymi.

Tak. Dawniej uwielbiałem Dunlopy a teraz to jest masakra a nie kapcie. 

Na szczęście Goodyear wciąż trzyma poziom, wóz jak przyklejony, szczególnie na mokrym to doceniam a w IRL wciąż mokro. 

My tu sobie gadu-gadu a tymczasem Jaecoo 5 wchodzi na polski rynek już w przyszłym miesiącu. Jest to młodszy brat Jaecoo 7, podobna sylwetka ale IMO mniej proporcjonalna. Rozmiar pi x oko Hultaja Kony. Plotki mówią o cenie od...99 tys. cebulionów. 

Pakuj manatki Dusterze! 

Oprócz wielu ficzerów na pokładzie auto posiada Pet Mode - można zostawiać psa w upale w zamkniętym samochodzie a klima wciąż będzie chłodzić! Będzie benzyna, hybryda i pełny elektryk.

Ale dog not included! :) 

 

 

 

 

Edytowano przez il Dottore
Napisano
Dnia 22.09.2025 o 00:35, lpomis napisał:

Tylko realne, Wasze doświadczenia

Trochę sobie zaprzeczasz realne doświadczenia z oponą co ma maks 2-3 lata (a jeździła pewnie jeszcze krócej, opony uznaje się za nowe nawet jak poleżą 3 lata w magazynie)? 😉 Kiedyś miałem Bridgestony Blizzaki (to było z 10-12 lat temu) - świetne, do 3 sezonu. Jak pojechałem w nich KJS to po 3 wizycie w rowie stwierdziłem, że pieprzę to i wracam do domu.

A teraz - teraz mam zaufanego kolegę który wie w jakich fabrykach i co jest produkowane (długie lata w branży oponiarskiej, trochę jazdy sportowej, przynajmniej 1 mocne auto na podjeździe). Letnich nie kupowałem od niego bo przychodziły z autami. Poprzednie zimówki - Falken (18 cali) właśnie poszły po 6 latach do wymiany, rok temu były ok. Teraz zdecydowałem, że nawet jak są ok to już przyszedł ich czas (nowy pasażer na pokładzie i auto 2x mocniejsze). Polecony został zimowy Semperit. Podobno dobry i ww. kolega od kilku lat sam na nich jeździ. Zobaczymy. 

Napisano

Przy okazji Wojtku, gdybyś był w mojej okolicy, zapraszam do zbadania stanu akumulatora. Posiadam tester akumulatorów samochodowych nabyty na wiadomym portalu za niewielkie pieniądze. Pomimo, że koszt niewielki to sprawdzając na kilku akumulatorach diagnozuje bardzo przyzwoicie. Po znajomości mało policzę :) 

Tester.jpg

Napisano (edytowany)
Dnia 22.09.2025 o 07:24, Bogusław 66 napisał:

Sorry Wojtek, wrócę do opon ale jeszcze w temacie ..  test łosia .. PL

 

Pisałem, że Ateca bardzo dobrze się prowadzi. Jak na SUV-a oczywiście. Ja mam wersję FR4 z 2.0TSI, która "stoi" trochę niżej, niż przednionapędówka. Dodatkowo mam zawias DCC i w poszczególnych ustawieniach jest naprawdę spora różnica.

Edytowano przez tomasz1w

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...