Skocz do zawartości

Wymiana ampitunera Marantz


robigame

Recommended Posts

Dnia 9.08.2023 o 21:12, robigame napisał:

A czemu kolego byś wybrał yamaszkę?

Bo Marantz gra łagodnie. liniowo. Mało kinowo.

Yamaha ma ciekawe ustawienia DSP, oraz kalibracyjne. W Marantz trzeba kupić Diraca. Wole brzmienie Yamahy.

20 godzin temu, Tasiorsa napisał:

A ja mam jeszcze takie pytanko. Czy Arcam AVR 5 vs np 11 będzie grał inaczej czy to jest to samo brzmienie i różni się tylko możliwościami?

Brzmienei jest to samo. Różnią się funkcjami.

Oba zostawia z tyłu Yamahe i Marantza

19 godzin temu, Tasiorsa napisał:

Gość z @technikarium na Youtube mówił że Arcama nie trzeba sprzedawać że jak się chce lepszy model można wysłać do Arcama i np wymieniają płytę i już mamy wyższy model. Prawda to?

 

Tak.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witam zakupiłem marantz cinema 40. Teraz chciałbym zmienić kolumny frontowe . Obecnie mam Polk audio S60 e zestaw 5.1. Na razie jeszcze nie ma amplitunera czekam na odbiór ale dzisiaj byłem w salonie i oglądałem takie kolumny Polk resrve r700 heco revolution celan 900 wizualnie bardzo mi się podobały i teraz jak to by wyglądało z rozbudową kina domowego? Wiem już że Polk reserve nie ma jakiegoś dedykowanego subwoofera w swojej linii z kolei heco ma. Obecnie subwoofer mam Polk audio HTS 12 w kolorze białym a sprzęt będę miał w kolorze czarnym taka zmiana. Co myślicie wymienić tylko kolumny frontowe resztę zostawić czy jednak iść  po całości  i cały sprzęt wymienić. A może jakieś inne propozycje może za wysoko mierzę? Aha brałem jeszcze pod uwagę focal aria 926 lub 948 ale z racji ciężkiej rozbudowy kina domowego je odrzucam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, robigame napisał:

Wiem już że Polk reserve nie ma jakiegoś dedykowanego subwoofera w swojej linii z kolei heco ma.

Nie ma żadnej korzyści ani obowiązku kupowania subwoofera od tego samego producenta co kolumny. 

23 minuty temu, robigame napisał:

Aha brałem jeszcze pod uwagę focal aria 926 lub 948 ale z racji ciężkiej rozbudowy kina domowego je odrzucam

Co to znaczy ciężka rozbudowa kina domowego? 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subwoofer z tej samej linii to TYLKO kwestia designu.

Lepiej zrobisz kupująć REL HT 1205 na przykład albo SVS PB2000 typowo pod kino. albo nowe Klipsche Reference Premier.

To super suby do kina.

Moim zdaniem Celany Revolution graja lepiej. To super kolumny. Ewentualnie Monitor audio seria Silver 300 albo 500 :)

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suba nie musisz dobierać z tej samej linii. HT1205, SVS PB2000, Klipsch RP-1400SW to świetne opcje do KD. Grunt to dobrać fronty i centralkę, surroundy moim zdaniem spokojnie mogą być z niższej serii. Ale w przypadku linii Reserve nie powinno to być problemem, modele R700 w obu kolorach mamy w dobrej cenie w outlecie :) Zapraszamy do kontaktu. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli odpowiada Ci brzmienie Polków, ale chciałbyś wznieść system na wyższy poziom kontroli dołu, detali i przestrzeni to sugeruję zwrócić uwagę na serię studio z JBL. To klasyczny przedstawiciel kolumny kinowej, która wbrew pozorom nie gra totalną "v" więc jest bardziej uniwersalna niż mogłoby się wydawać. JBL jako marka bardzo dobrze radzi sobie z projektowaniem systemów pod kino oferując modele oparte na głębokim, precyzyjnym dole pasma i na prawdę spoko sceną. Jeśli nie boisz się z kolei gabarytów to rozważ Oberony 9. 23 cm na niskotonowcu robi świetną robotę a Dali w typowym dla siebie stylu zapewni Ci również sporo detali i dociążenia. Sub jak wyżej. 

Jak duże masz pomieszczenie ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, S4Home napisał:

Jeżeli odpowiada Ci brzmienie Polków, ale chciałbyś wznieść system na wyższy poziom kontroli dołu, detali i przestrzeni to sugeruję zwrócić uwagę na serię studio z JBL. To klasyczny przedstawiciel kolumny kinowej, która wbrew pozorom nie gra totalną "v" więc jest bardziej uniwersalna niż mogłoby się wydawać. JBL jako marka bardzo dobrze radzi sobie z projektowaniem systemów pod kino oferując modele oparte na głębokim, precyzyjnym dole pasma i na prawdę spoko sceną. Jeśli nie boisz się z kolei gabarytów to rozważ Oberony 9. 23 cm na niskotonowcu robi świetną robotę a Dali w typowym dla siebie stylu zapewni Ci również sporo detali i dociążenia. Sub jak wyżej. 

Jak duże masz pomieszczenie ?

A co sądzisz o takich kolumnach pylon  diamond 30?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, S4Home napisał:

Jeżeli odpowiada Ci brzmienie Polków, ale chciałbyś wznieść system na wyższy poziom kontroli dołu, detali i przestrzeni to sugeruję zwrócić uwagę na serię studio z JBL. To klasyczny przedstawiciel kolumny kinowej, która wbrew pozorom nie gra totalną "v" więc jest bardziej uniwersalna niż mogłoby się wydawać. JBL jako marka bardzo dobrze radzi sobie z projektowaniem systemów pod kino oferując modele oparte na głębokim, precyzyjnym dole pasma i na prawdę spoko sceną. Jeśli nie boisz się z kolei gabarytów to rozważ Oberony 9. 23 cm na niskotonowcu robi świetną robotę a Dali w typowym dla siebie stylu zapewni Ci również sporo detali i dociążenia. Sub jak wyżej. 

Jak duże masz pomieszczenie ?

Salon 25 m odległość kanapy od kolumn 2,5 m jest to otwarty salon

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.09.2023 o 15:26, S4Home napisał:

Witam w piątek umówiłem się na odsłuch kolumn z moim amplitunerem. Na pierwszy ogień idą heko revolution 9 focal aria 926 po raz kolejny. I tutaj zaproponowano mi odsłuch kolumn klips RP 8000 fII. Czy warto brać te kolumny pod uwagę? Niestety salon nie posiada ani pylonów diamond 30 ani Polk reserve r700 a szkoda.

Salon 25 m odległość kanapy od kolumn 2,5 m jest to otwarty salon

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, robigame napisał:

Salon 25 m odległość kanapy od kolumn 2,5 m jest to otwarty salon

W takim układzie podtrzymuję swój poprzedni post. Zanim podejmiesz decyzję koniecznie sprawdź Oberony 9 no i dorzuciłbym tu jezscze Opticony 6. To inne konstrukcje, ale warto żebyś ocenił co tak na prawdę będzie priorytetem - wielki przetwornik i głęboki bas czy przestrzeń i selektywność wstęgi a dołu w Opticonach też raczej nie brakuje. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, S4Home napisał:

W takim układzie podtrzymuję swój poprzedni post. Zanim podejmiesz decyzję koniecznie sprawdź Oberony 9 no i dorzuciłbym tu jezscze Opticony 6. To inne konstrukcje, ale warto żebyś ocenił co tak na prawdę będzie priorytetem - wielki przetwornik i głęboki bas czy przestrzeń i selektywność wstęgi a dołu w Opticonach też raczej nie brakuje. 

Dzięki za sugestie jak będą mieli w salonie to odsłucham na pewno

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, robigame napisał:

Marantz cinema 40. Na razie skupię się na wymianie kolumn

No to nie ma kompletnie żadnego sensu podłączać takich kolumn jak Oberon 9, Diamond 28/30, Revolution 9 i innych tak dużych.

Dlaczego?

Bo soft po kalibracji ustawi Ci fronty na 60/80 Hz. Wiec dolnego basu ktory wychodzi z tych 20tek  w ogóle nie będzie.

I tak ma być.

Dlatego jeśli w zamian za to wybierzesz lepsze monitory, to zyskasz.

Monitory i sub.

Serio. To mit aby podłączać tak olbrzymie kolumny podłogowe do amplitunera kinowego.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale zaczynacie mieszać w głowie najpierw polecacie kolumny i to są duże podłogowe a teraz twierdzicie że to nie ma najmniejszego sensu  i sugerujecie żebym jakieś monitory kupił. Teraz obecnie też mam duże podłogowe i też się dobrze mi ich słucha. W piątek jadę na odsłuch i wtedy podejmę decyzję jakie brzmienie mi pasuje. Wstępnie będę miał przygotowane kolumny klipsch RP 8000 F2 i focal aria 926. No chyba że mi salon jeszcze coś zaproponuje od siebie. Po odsłuchu na pewno podzielę się wrażeniami.

A teraz mam takie pytanie z innej beczki ile mógłbym zawołać za 3-letni amplituner Marantz SR 6013?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, robigame napisał:

Panowie ale zaczynacie mieszać w głowie najpierw polecacie kolumny i to są duże podłogowe a teraz twierdzicie że to nie ma najmniejszego sensu  i sugerujecie żebym jakieś monitory kupił.

Bo to jest tak, że nawet w poważych systemach kina domowego prawidłowo skonfigurowany system odcina od wszystkich kolumn wszystko co poniżej 80Hz, a za bas odpowiada sub bądź suby które wykazują o wiele lepsze możliwości odtważania niskich tonów niż szerokopasmowe kolumny. Warto wspomnieć że można zmieniać ich położenie w salce bez obaw o utratę stereofonii i bawić się w odnajdywanie tego właściwego basu w sweetpoint. Jeśli więc Twój zestaw ma grać wyłącznie kino to ja również twierdzę że "wystarczą" monitory/podstawkowe/naścienne. To że nie schodzą nisko nie oznacza że są słabe, to mogą być naprawdę konkretne modele.

No ale...

System ma służyć także do muzyki stereo i wówczas trzeba iść na kompromisy. Istotny jest też budżet. Więc składa się zestaw audio z dwóch większych frontów by były zdolne do stereo fullband oraz mniejszych dla pozostałych kanałów w kinie. Coraz częściej spotyka się układy stereo z subem (2.1), ale sub musi być troszkę lepszej jakości niż budżetowe kinówki, zazwyczaj to zamknięte konstrukcje (bez bass reflex).

No a Ty musisz się zdecydować jaką drogą pójść, tu nie ma mieszania tylko po prostu opcje na które musisz się zdecydować.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...