Skocz do zawartości

Musical Fidelity M2SI Test domowy, subiektywny, nie profesjonalny, nie audiofilski.


Eltanianin

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Dnia 19.01.2024 o 10:16, AudioTube napisał:
Dnia 19.01.2024 o 06:15, dzialos napisał:

I też  słychać transformator

Przy „ cichym” odsłuchu także słychać?

W moim przypadku było cały czas słychać. i przy jałowym "biegu", i przy graniu. natężenie brzmienia zmieniało się sinusoidalnie w kilkuminutowych okresach.
@MariuszZ
Obecnie mam Arcama A5 na służbie.  :)
Powiem tyle: nie słychać z jego wnętrza, ani z głośników żadnych zakłóceń. Więc, da się za te same pieniądze, które trzeba dać, za MF m2si, zaprojektować urządzenie, które radzi sobie  z zakłóceniami z sieci itp.


 

 

Edytowano przez Eltanianin
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Dnia 19.01.2024 o 20:27, MariuszZ napisał:

Toroidy są mniejsze i bardziej efektywne jeżeli chodzi o sprawność co daje pewną przewagę. Niestety są też bardziej podatne na składową stałą i ogólnie mniej odporne na zakłócenia sieciowe (większe pojemności pasożytnicze). Laboratoria konstruują wg pewnych standardów ale zapominają, że w sieci energetycznej i w powietrzu coraz więcej śmieci elektromagnetycznych

Mam taki transformator w swoim wzmacniaczu.

Nic nie brumi, nie rzęzi.

Cisza jak makiem zasiał. Ale to pewnie dlatego, że jest poprawnie skonstruowany.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Powtarzalny motyw na tym forum - jakiś "amator" robi odsłuch i nagle pojawia się oczywista wada techniczna, bo jak, to inaczej nazwać?

Po czym, pojawiają się "obrońcy zjebanego" sprzętu. "Obrońcy" którzy nie są zainteresowani defektem. Ale i tylko negują wszystko naokoło. Czyli, że złe napięcie w sieci, złe oświetlenie w pomieszczeniu (LED) i inne jakieś bzdurne wymysły, żeby odwrócić uwagę od istoty problemu, bo u nich jakimś dziwnym trafem wszystko idealnie działa.

 

Dnia 19.01.2024 o 09:31, Kraft napisał:

Może czas na założenie nowego tematu na forum? "Sprzęty nieprawidłowo skonstruowane".  Trzeba skończyć z wciskaniem nam kitów przez branżę. Jest tyle solidnych komponentów, że sięganie po te wątpliwej jakości jest absurdalne. 

"Sprzęty nieprawidłowo skonstruowane": do listy dołączam - Roksan K3, Arcam AVR5. 

A wszystkie, ale to wszystkie recenzje sprzętów (nie sponsorowane?) to peany i słodkości przyprawiające o mdłości :S 

Edytowano przez AutoPirat
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)
Dnia 30.03.2024 o 23:39, AutoPirat napisał:

A wszystkie, ale to wszystkie recenzje sprzętów (nie sponsorowane?) to peany i słodkości przyprawiające o mdłości :S 

Ja, dla odmiany mam takie wrażenie, czytając recenzje sponsorowane. Zwłaszcza recenzję Rotela A12, po jej lekturze, pierwsze, co, to się rzuciłem do sklepu audio na odsłuch tego wzmacniacza, tak się zachwyciłem opisem.
Usłyszałem przeciwieństwo, czyli grzeczne granie, bez emocji, może i szczegółowe. To posłuchałem, przy okazji Rotela A14 myśląc, że może tu będzie więcej  obiecywanego życia. Nie, nic z tego. Recenzja była kwiecista, sugerująca, że dźwięk z tego sprzętu wyrwie mnie z fotela, bo jak pisze recenzent:  "Rotel A12 gra żywo, jasno, w całej grupie wyróżnia się spontanicznością, na jego tle konkurenci zachowują się spokojniej lub wręcz ospale." No, nic z tych rzeczy... Jedynie chłodna analiza bez emocji.
Podłączone kolumny MA B 500 i B&W 603.

Oczywiście, to może moje odczucie, wszak każdy trochę inaczej odbiera te same bodźce.

Edytowano przez Eltanianin
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Eltanianin napisał:

 To posłuchałem, przy okazji Rotela A14 myśląc, że może tu będzie więcej  obiecywanego życia. Nie, nic z tego.

Kiedyś  zachęcony recenzjami i obniżką ceny kupiłem A14 'w ciemno'. Miał zastąpić Nada 356. Moje rozczarowanie Rotelem było ogromne, dźwięk metaliczny, techniczny, nienaturalnie szybki (w porównaniu z Nadem). Po kilkunastu dniach dokonałem zwrotu. Następnego w kolejności wziąłem Musicala M3si którego nadal mam i lubię, chociaż nie jest to uniwersalny wzmacniacz, nie dla każdego. Na pewno nie do Metaliki. Dosyć specyficznie jest rozjaśniony, trochę oczywiście brumi ale jednak da się go posłuchać z przyjemnością jeśli się słucha klasyki, jazzu czy ogólnie spokojniejszych nagrań o dużym zakresie dynamicznym.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)
5 godzin temu, Paweł Pawlik napisał:

[...] jednak da się go posłuchać z przyjemnością jeśli się słucha klasyki, jazzu czy ogólnie spokojniejszych nagrań o dużym zakresie dynamicznym.

Tak, tam gdzie muzyka bardziej "płynna", spokojniejsza, np: smuth jszz, klasyczna elektronika, (Vangelis, wczesny JMJ, czy nawet współcześni, Dieter Werner, Przemysław Rudź. Muzyka klasyczna nie każda, bo np na takim Carmina Burana, się rozkładał na kotłach, z kolei fugi Bacha dobrze brzmiały, Chopin też. Jednak, już Dire Straits, nie koniecznie. I tak, jak piszesz, Rock odpada, metal też i wszystko gdzie jest gęste granie z szybkim atakiem.

Brumienie mnie irytowało, bo często słucham muzyki cicho, i zwłaszcza wieczorami, jak całe otoczenie jest już wyciszone, to ten brum słyszałem.
Więc po przesłuchaniu, jeszcze Yamahy 701, Cyrusa DAC 6, Nic od  NAD nie miałem okazji sprawdzić. Ostatecznie padło na Arcama A5. A15 był mi już za jasny.

Zrezygnowałem z pewnym bólem z przestrzenności MF, (zwłaszcza głębi / warstw sceny) na rzecz jednak większej uniwersalności, bo słucham przeróżnych gatunków muzyki.  Może uda mi się tę przestrzenność, (choćby w niewielkiej skali, ale większej niż niuans), uzyskać za pomocą DACów zewnętrznych. Zaczynam testy od przyszłego tygodnia. Może, to nic nie da, ale sprawdzić można. a recenzji, już nie czytam, bo w tych tekstach same ochy a słabości sprzętu opisuje się jako "zalety inaczej". 😛
Więc tylko odsłuch i najlepiej ślepy, taki, jakiego nienawidzą prawdziwi audiofile 😛
Moim zdaniem A5 dobrze równoważy selektywność z ciepłym sprężystym graniem. Oczywiście w tzw "swojej klasie" sprzętowej.  Żeby nikt nie wyskoczył z Accuphase 😛 itp.

Taki MF, to dla mnie ewentualnie, jako drugi, dodatkowy wzmacniacz, (teraz m3si, staniał do 4K), gdyby nie brumiał.... ale najpierw po kombinuję z DACami.

Edytowano przez Eltanianin
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.03.2024 o 23:39, AutoPirat napisał:

"Sprzęty nieprawidłowo skonstruowane": do listy dołączam - Roksan K3, Arcam AVR5. 

A co jest nie tak z Arcamem AVR5?

 

Dnia 3.04.2024 o 14:13, Eltanianin napisał:

Ostatecznie padło na Arcama A5. A15 był mi już za jasny.
 

To jednak udało Ci się odsłuchać A15? :) Jak wrażenia, prócz "jasności" ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)
47 minut temu, sk91 napisał:

To jednak udało Ci się odsłuchać A15? :) Jak wrażenia, prócz "jasności" ?

Tak, była okazja, to skorzystałem z czystej ciekawości.
Nawiązując do naszych rozmów, w sumie tak scena jakby faktycznie nieco szersza niż A5, ale poszukiwanej głębi nie dosłyszałem. Może ...coś, jednak jeśli, to i tak w skali niuansu, a nie swobodnego odczucia, "o to jest, to", ale nie wiem, czy nie szukałem czegoś czego niema, a chciałem znaleźć...
No, czuć więcej mocy, ale w moich warunkach, nie jest, to konieczne. Bas nadal był fajny, sprężysty konkretny, barwny, podobnie jak w A5, ale zdecydowanie agresywniejsza góra, go "przyćmiewała". Środek, odniosłem, wrażenie, że jest podobny albo podbarwiony górą,, znów kwestia niuansu, albo złudzenia na skutek "agresywniejszej" góry. Ogólnie odniosłem wrażenie, że góra pasma, i dolna część góry pasma dominowała nad resztą zakresu. A15, jużnie tyle pozwala, na jakąś analizę, ale zaczyna do niej zmuszać Po dłuższym słuchaniu czuje się zmęczenie tym detalem.
Także, więc nadal podtrzymuję że wybór A5 z tego wszystkiego, co miałem okazje słuchać, z moimi kolumnami, jest optymalną opcją, bo MA B6 ocieplają brzmienie, i rekompensują ogólnie lekko wycofaną średnicę w obu tych Arcamach.

W przyszłym tygodniu chcę wypróbować 2 DACi Cambridge Audio,(DacMagic 100, i DacMagic 200M) i MF v90, w celu "odnalezienia" głębi sceny...
Nie wiem, czy, to ma sens, bo co opinia, to odmienne zdanie, więc nie pozostaje nic innego, jak wredny, "faszystowski" ślepy, domowy test 😛 ..i mam w de, kwieciste recenzje, z "fachowych" portali, gdzie każde niedociągnięcie odwracają, kota ogonem, robiąc z niego "zaletę inaczej".

Edytowano przez Eltanianin
Edycja treści.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, sk91 napisał:
Dnia 30.03.2024 o 23:39, AutoPirat napisał:

"Sprzęty nieprawidłowo skonstruowane": do listy dołączam - Roksan K3, Arcam AVR5. 

A co jest nie tak z Arcamem AVR5?

Dla jasności - nie słyszałem Arcama A5, czyli to stereo wzmacniacz. Przedmówca, którego o to pytałeś, to bardzo sobie chwali. 

5 godzin temu, sk91 napisał:

To jednak udało Ci się odsłuchać A15? :) Jak wrażenia, prócz "jasności" ?

 

Arcam AVR5 - amplituner do kina domowego chwalony jest za b. dobre stereo. W domu, wraz z osobą towarzyszącą usłyszeliśmy totalne przeciwieństwo. Zagrał źle, znacząco gorzej od innych przesłuchiwanych wzmacniaczy stereo (Atoll IN200, Onkyo A-1VL, Pioneer A-676, Luxman R-1030), oraz AVR (Marantz Cinema 50s i 70s). Zaznaczam, że był faworytem, bo w papierach ma 1.5kW zasilacz, a testowany był z wymagającymi prądowo głośnikami Dynaudio 4ohm.

I zupełnie przypadkowo wychwycone zostały wyraźne przebicia dźwiękowe na głośnikach z pracującej pompy ciepła. Zdyskredytowało go, to zupełnie. Jak to jest możliwe, gdzie na innych sprzętach to nie występuje? Przykro mi to pisać, ale uważam, że to totalny złom. Dodam taki ciekawy fakt, że puszczając w sali odsłuchowej trudniejszy utwór muzyczny do zagrania, to sprzedawca stwierdził, że z nagraniem utworu jest chyba coś nie tak. 

Edytowano przez AutoPirat
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)
56 minut temu, AutoPirat napisał:

Dla jasności - nie słyszałem Arcama A5, czyli to stereo wzmacniacz. Przedmówca, którego o to pytałeś, to bardzo sobie chwali. 

Powiem tak, w zestawieniu ze wzmacniaczami stereo, które słuchałem:
Rotel A12, Rotel A14 z kolumnami b&w 603 s3 / MA Bronze 500;
Yamacha  A-S 701 z kolumnami b&w 603 s3;
MF m2si z  kolumnami MA Bronze 500 / kolumnami MA B6;
Cyrus DAC 6 z kolumnami MA Bronze 500;
Arcam A5 z kolumnami MA B6. Okazał się najbardziej optymalny.
Arcam A15 z kolumnami MA Bronze 500, (już, tak tylko z ciekawości po zakupie A5).
Bliski przebicia Arcama A5, były MF m2si, który dlaczego odpadł, rozpisałem się wcześniej, Oraz Cyrus DAC 6, który podobnie jak MF m2si miał bardzo rozbudowaną scenę w szerz i w głąb oraz podobnie do A5 grał barwnym zwartym, sprężystym basem, był jednak za słaby 50W/6Ohm oraz po kilkunastu minutach średnio-głośnego słuchania zaczął mnie męczyć, jakby za dużą detalicznością, zmuszał do analitycznego słuchania, dźwięk, zwłaszcza w zakresie wysokich tonów, już od dolnego ich zakresu, był jakby nienaturalnie za krystaliczny, czy jak to nazwać - kłuł w uszy...., a nagrania o nieco gorszej jakości brzmiały już fatalnie, poszarpane itp.

Ps.To, jakie kolumny były podłączane do wzmacniaczy, było uzależnione od podobieństwa do moich, lub od tego czym w, podobnej klasie, lub nieco wyższej  dysponował sklep. Nie dobierałem kolumn, a wybierałem wzmacniacz. Nie zawsze była możliwość wypożyczenia wzmacniacza, a z moimi kolumnami, nie mam jak jeździć.

Edytowano przez Eltanianin
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...