Skocz do zawartości

Pomoc w konfiguracji pomieszczenia pod kino domowe.


Mateusz Nazwiskowy

Recommended Posts

2 godziny temu, Piotr Sonido napisał:

W Polsce dobrze że to zaznaczyłeś.

Kto jest firmą przyjmującą rękojmie sprzetu audio w Polsce? A kto jest gwarantem produktu?

:)

Tu jest problem. Którego nie ma w innych branżach i krajach.

Z gwarantem jest roznie, przewaznie producent, czasem importer, czasem sklep, zalezy jak to trafilo do sklepu 🙂 Ale to nie o to chodzi - gwarancja jest dobrowolna i nie regulowana prawem, a gwarant jest sedzia i wykonawcem, wiec wiadomo ze bedzie sedziowal dla siebie w niejasnych sytuacjach 🙂 Rekojmia jest natomiast regulowana prawem w PL, i dzieki temu latwiej ja wyegzekwowac, niezaleznie od branzy 🙂 Nie wiem jak jest we wszystkich krajach, ale w USA gdzie dlugo mieszkalem nie ma czegos takiego, a gwarancji jest tylko rok 🙂 Wiec konsument w PL jest lepiej chroniony, mimo ze podejscie do klienta w PL jest tragiczne w porownaniu z US 🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce gwarantem jest dystrybutor.

No nie do końca jets dobrowolna. Bo jeśli reklamujesz produkt uszkodzony to nie wygląda to tak że ktoś rzuca momentą i da reklamacje albo nie uzna.

Rękojmia jest regulowana prawem. Zgadzam się. I w każdym przypadk uto jest lepsze wyjscie. Ale w audio jest inaczej. Może być inaczej.

Bo zwracasz produkt do sklepu który

- nie może go naprawić

- nie będzie skory do wymiany na inna sztukę

- zapewne nie bedzie skory do zwrotu hajsu.

Ja siętu nie kłuce tylko mówie jak to wygląda :)

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.11.2023 o 10:25, tomw napisał:

Nie szkoda, jesli Twoj amplituner ma wejscia tzw. "multichannel" to spokojnie mozesz go podlaczyc jako koncowke, bo nie, za 1500zl nie kupisz nic lepszego i jesli juz go masz to oczywiscie ze mozna z tego skorzystac (jesli fizycznie da sie go podlaczyc w ten sposob) 🙂 Przy kalibracji ustawiasz raz glosnosc aby zgrac go z reszta systemu i tyle, mozesz o nim zapomniec 🙂

No i to jest ciekawa myśl, przymierzam się do zmiany na Onkyo RZ50, z myślą o 7.x.4, w opisie stoi, że ma 9 kanałów wzmocnienia, ale z zewnętrzną końcówką obsłuży 11. Bardzo się zdziwiłem gdy się doczytałem, że do zewnętrznej końcówki należy podłączyć kanały SBL i SBR, mając obecnie do stereo Audiolab-a 8300a, który obecnie pracuje również jako końcówka L i R myślałem że to zepnę, a tu lipa. Chcąc zostać przy obecnym stereo musiałbym dołożyć końcówkę dla SBL i SBR bo w Onkyo nie da się przypisać inaczej końcówek (w przeciwieństwie do np. Denon-a). Trochę zburzyło to mój plan. Ale może wykorzystam Marantz-a (multichannel), albo zobaczę po ile będą używki i może go sprzedam i dokupię np. Audiolaba 6000a, bo kolejnym wyzwaniem stał się Trigger. W Onkyo jest jedno wyjście i nie wiem czy można to np. podzielić monofonicznym trójnikiem mini-jack na dwa sprzęty. No zobaczę coś trzeba będzie wykombinować. Ale na pomysł z multichannel (chociażby doraźnie) nie wpadłem - dziękuję @tomw, warto czytać forum i różne pomysły oraz rozwiązania. Przepraszam za OT.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tomek72 napisał:

No i to jest ciekawa myśl, przymierzam się do zmiany na Onkyo RZ50, z myślą o 7.x.4, w opisie stoi, że ma 9 kanałów wzmocnienia, ale z zewnętrzną końcówką obsłuży 11. Bardzo się zdziwiłem gdy się doczytałem, że do zewnętrznej końcówki należy podłączyć kanały SBL i SBR, mając obecnie do stereo Audiolab-a 8300a, który obecnie pracuje również jako końcówka L i R myślałem że to zepnę, a tu lipa. Chcąc zostać przy obecnym stereo musiałbym dołożyć końcówkę dla SBL i SBR bo w Onkyo nie da się przypisać inaczej końcówek (w przeciwieństwie do np. Denon-a). Trochę zburzyło to mój plan. Ale może wykorzystam Marantz-a (multichannel), albo zobaczę po ile będą używki i może go sprzedam i dokupię np. Audiolaba 6000a, bo kolejnym wyzwaniem stał się Trigger. W Onkyo jest jedno wyjście i nie wiem czy można to np. podzielić monofonicznym trójnikiem mini-jack na dwa sprzęty. No zobaczę coś trzeba będzie wykombinować. Ale na pomysł z multichannel (chociażby doraźnie) nie wpadłem - dziękuję @tomw, warto czytać forum i różne pomysły oraz rozwiązania. Przepraszam za OT.

Tak jest, acz to ma niewielkie znaczenie, w sensie czy zasilisz przednie kanaly czy tylne koncowka 🙂 Wiem ze ludzie mysla ze przednie kanaly sa jakies specjalne i trzeba dac na nie wielkie podlogowki itepe, ale prawda jest taka ze nie 🙂 Przednie kanaly to sa nadal kanaly efektowe, leci przez nie wiecej audio niz przez tylne, bo sciezka dzwiekowa jest bogatsza 🙂 Ale nie maja jakichs specjalnych wymagan i jako ze powinny byc odciete tak samo jak i reszta glosnikow i nie dawac basu, to nie maja tez i specjalnych wymagan wzgledem mocy 🙂 Mozesz wiec spokojnie zasilic Audiolabem tylne glosniki i dzialac w ten sposob 🙂 RZ50 jest rewelacyjny, na tyle rewelacyyjny ze sam go uzywam do nowego budzetowego kina, zmiana z flagowca Arcama 🙂 Co do trigera to nie mam doswiadczenia, ale w teorii powinno dzialac 🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, tomw napisał:

Wiem ze ludzie mysla ze przednie kanaly sa jakies specjalne i trzeba dac na nie wielkie podlogowki itepe, ale prawda jest taka ze nie

Ale wypowiadasz się wyłącznie jako przedstawiciel kina. W przypadku jak klient będzie używał systemu jako hybryda gdzie muzykę będzie się odtwarzało także w trybie stereo sytuacja się komplikuje.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Butler napisał:

Ale wypowiadasz się wyłącznie jako przedstawiciel kina. W przypadku jak klient będzie używał systemu jako hybryda gdzie muzykę będzie się odtwarzało także w trybie stereo sytuacja się komplikuje.

No wlasnie nie, w przypadku stereo sytuacja jest jeszcze prostrza 🙂 Jak ktos laczy stereo z kinem i daje duze podlogowki jako fronty, to w kinie sa odciete i tak przy powiedzmy 80Hz i czesc "podlogowa" nie ma zadnego znaczenia, bo nie daja basu 🙂 A w stereo, jak graja tylko dwa kanaly i w pelnym pasmie, amplitunery zazwyczaj daja o wiele wiecej mocy wtedy na dwa kanaly 🙂 Przewaznie jest to ponad 150W na kanal przy 2 kanalach, wiec jest to wiecej niz ma Audiolab czy przecietna koncowka 🙂 Wiem ze ludzie daja koncowki do amplitunerow na przednie kanaly aby "lepiej gralo w stereo", ale to niestety jest tylko placebo, bo w takim setupie problemem jest kiepski sygnal z amplitunera, a nie brak mocy w stereo i tylko ktos zbednie pieniadze wydaje 🙂 Dla tego wlasnie ma niewielkie znaczenie czy zasilimy przednie kanaly czy tylne, zewnetrzna koncowka 🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, tomw napisał:

A w stereo, jak graja tylko dwa kanaly i w pelnym pasmie, amplitunery zazwyczaj daja o wiele wiecej mocy wtedy na dwa kanaly 🙂 Przewaznie jest to ponad 150W na kanal przy 2 kanalach, wiec jest to wiecej niz ma Audiolab czy przecietna koncowka 🙂 Wiem ze ludzie daja koncowki do amplitunerow na przednie kanaly aby "lepiej gralo w stereo", ale to niestety jest tylko placebo, bo w takim setupie problemem jest kiepski sygnal z amplitunera, a nie brak mocy w stereo i tylko ktos zbednie pieniadze wydaje 🙂 Dla tego wlasnie ma niewielkie znaczenie czy zasilimy przednie kanaly czy tylne, zewnetrzna koncowka 🙂

Myślę, że problem jest bardziej złożony. U mnie końcówka pomogła ale jak już pisałem więcej wniósł Dirac. Właściwa odpowiedź albo kierunek poprawy zależy od użytego amplitunera, kolumn oraz akustyki pomieszczenia i to jaki mamy na nią wpływ. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, PanKlor napisał:

Myślę, że problem jest bardziej złożony. U mnie końcówka pomogła ale jak już pisałem więcej wniósł Dirac. Właściwa odpowiedź albo kierunek poprawy zależy od użytego amplitunera, kolumn oraz akustyki pomieszczenia i to jaki mamy na nią wpływ. 

A mam pytani do dirac. Ja będę miał amplituner w pomieszczeniu obok. Długie są te kable do dirac? to jest zwykły kabel do mikrofonu? jak długie one mogą być?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, tomw napisał:

Jak ktos laczy stereo z kinem i daje duze podlogowki jako fronty, to w kinie sa odciete i tak przy powiedzmy 80Hz i czesc "podlogowa" nie ma zadnego znaczenia, bo nie daja basu

Zgadza się.

4 minuty temu, PanKlor napisał:

Przewaznie jest to ponad 150W na kanal przy 2 kanalach, wiec jest to wiecej niz ma Audiolab czy przecietna koncowka 🙂 Wiem ze ludzie daja koncowki do amplitunerow na przednie kanaly aby "lepiej gralo w stereo", ale to niestety jest tylko placebo, bo w takim setupie problemem jest kiepski sygnal z amplitunera, a nie brak mocy w stereo i tylko ktos zbednie pieniadze wydaje

Ale wiesz że nie same Waty grają? W ciemno Ci odróżnię samodzielnie grającego Denona od setu z Atoll jako końcówka na frontach. Mowa o trybie stereo w Pure Direct.

13 minut temu, tomw napisał:

Dla tego wlasnie ma niewielkie znaczenie czy zasilimy przednie kanaly czy tylne, zewnetrzna koncowka 🙂

Umówmy się że dla wielu to faktycznie nie będzie miało aż tak dużego znaczenia. Różnica nie jest powalająca na kolana.

Ale... Denon/Marantz jeśli ma wyłączone wszystkie końcówki mocy to automatycznie wyłącza całą sekcję zasilającą i pracuje jako typowy procesor dźwięku. A taką sytuację mam właśnie w swoim systemie jak granie jest w Pure Direct. Różnica którą potrafię wychwycić może wynikać właśnie z tego powodu, niekoniecznie z obecności zewnętrznej końcówki samej w sobie. Albo to po prostu suma obu ustawień daje taki efekt.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, PanKlor napisał:

Myślę, że problem jest bardziej złożony. U mnie końcówka pomogła ale jak już pisałem więcej wniósł Dirac. Właściwa odpowiedź albo kierunek poprawy zależy od użytego amplitunera, kolumn oraz akustyki pomieszczenia i to jaki mamy na nią wpływ. 

Pamietaj ze placebo jak najbardziej dziala, wiec jak dlugo nie zrobisz slepego testu to tylko masz wrazenie 🙂 Ja zrobilem slepy test, wlasnie dokladnie taki 🙂 Porownalismy Arcama AVR600 z dwoma koncowkami mocy, Emotivy i XLZ 🙂 Trzy pary uszu wskazaly w kazdej z trzech prob Arcama jako zwyciezce 🙂 W uzywaniu amplitunera do stereo nie sekcja wzmacniacza jest problemem a sekcja obrobki dzwieku 🙂 Cala ta elektronika degraduje po prostu sygnal i mozna podlaczyc najlepsza koncowke, a niewiele to zmieni, bo nadal bedzie wzmacniac kiepski sygnal 🙂 Dla tego wlasnie byle zintegrowany wzmak stereo zamiecie podloge kazdym amplitunerem, i definitywnie nie ze wzgledu na brak mocy 🙂

PS. AVR600 dzialal jako koncowka, zrodlem do wszystkich byl Arcam AVR850 🙂

Edytowano przez tomw
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, tomw napisał:

Pamietaj ze placebo jak najbardziej dziala

Tak, wiem. Ale to nie placebo. Był ślepy test.

5 minut temu, tomw napisał:

W uzywaniu amplitunera do stereo nie sekcja wzmacniacza jest problemem a sekcja obrobki dzwieku

Wyłączona sekcja wzmacniacza w amplitunerze nie wnosi zakłóceń do pre, takie zresztą było zamierzenie inżynierów. Na ile to ma faktycznie wpływ na dźwięk to ciężko powiedzieć.

8 minut temu, tomw napisał:

Dla tego wlasnie byle zintegrowany wzmak stereo zamiecie podloge kazdym amplitunerem, i definitywnie nie ze wzgledu na brak mocy

Kwestia amplitunera, spory większy budżet musi być by był w stanie dorównać kroku średniakowi 2ch.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Butler napisał:

Ale wiesz że nie same Waty grają? W ciemno Ci odróżnię samodzielnie grającego Denona od setu z Atoll jako końcówka na frontach. Mowa o trybie stereo w Pure Direct.

Coś Ci się cytowanie porąbało ;)

 

24 minuty temu, Mateusz Nazwiskowy napisał:

Długie są te kable do dirac? to jest zwykły kabel do mikrofonu? jak długie one mogą być?

Nie wiem. Ja mikrofon podłączam do laptopa.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, tomw napisał:

Porownalismy Arcama AVR600 z dwoma koncowkami mocy, Emotivy i XLZ

i być może Arcam podpasowal wszystkim z tym zestawem kolumn, dodatkowo masz zaadaptowane pomieszczenie. Dlatego napisałem, że to bardziej złożone. U mnie Atoll lekko zmiękczył górę i dodał kontroli na dole. Tylko, że ja mam ostro grające kolumny. Zmiany te byly subtelne ale na tyle, że dało się je zauważyć. Nie uważam, że to niezbędne w kinie, muzyki od czasow diraca slucham i tak z korekcja. Gdybym budował zestaw znowu to pewnie bym wcześniej kupił Diraca i zobaczył czy nie jest to wystarczające w stosunku do moich oczekiwań. 

Edytowano przez PanKlor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tomw napisał:

Tak jest, acz to ma niewielkie znaczenie, w sensie czy zasilisz przednie kanaly czy tylne koncowka 🙂 Wiem ze ludzie mysla ze przednie kanaly sa jakies specjalne i trzeba dac na nie wielkie podlogowki itepe, ale prawda jest taka ze nie 🙂 Przednie kanaly to sa nadal kanaly efektowe, leci przez nie wiecej audio niz przez tylne, bo sciezka dzwiekowa jest bogatsza 🙂 Ale nie maja jakichs specjalnych wymagan i jako ze powinny byc odciete tak samo jak i reszta glosnikow i nie dawac basu, to nie maja tez i specjalnych wymagan wzgledem mocy 🙂 Mozesz wiec spokojnie zasilic Audiolabem tylne glosniki i dzialac w ten sposob

Mógłbym, ale Audiolab jako integra pracuje u mnie w stereo i zasila fronty (podłogowe), a dla kina żeby nie kombinować z przełączaniem kolumn pracuje jako końcówka mocy. Podpięcie go jako końcówka dla tylnych pozbawi mnie dobrego stereo.

1 godzinę temu, tomw napisał:
1 godzinę temu, Butler napisał:

Ale wypowiadasz się wyłącznie jako przedstawiciel kina. W przypadku jak klient będzie używał systemu jako hybryda gdzie muzykę będzie się odtwarzało także w trybie stereo sytuacja się komplikuje.

No wlasnie nie, w przypadku stereo sytuacja jest jeszcze prostrza 🙂 Jak ktos laczy stereo z kinem i daje duze podlogowki jako fronty, to w kinie sa odciete i tak przy powiedzmy 80Hz i czesc "podlogowa" nie ma zadnego znaczenia, bo nie daja basu 🙂 A w stereo, jak graja tylko dwa kanaly i w pelnym pasmie, amplitunery zazwyczaj daja o wiele wiecej mocy wtedy na dwa kanaly 🙂 Przewaznie jest to ponad 150W na kanal przy 2 kanalach, wiec jest to wiecej niz ma Audiolab czy przecietna koncowka 🙂 Wiem ze ludzie daja koncowki do amplitunerow na przednie kanaly aby "lepiej gralo w stereo", ale to niestety jest tylko placebo, bo w takim setupie problemem jest kiepski sygnal z amplitunera, a nie brak mocy w stereo i tylko ktos zbednie pieniadze wydaje 🙂 Dla tego wlasnie ma niewielkie znaczenie czy zasilimy przednie kanaly czy tylne, zewnetrzna koncowka 🙂

jak @Butler zauważył u mnie jest "hybryda" i jako końcówka Audiolab pracuje dla kina, natomiast w stereo nie korzystam z amplitunera kina, CD i gramofon są bezpośrednio pod Audiolabem i tu jest różnica zasadnicza w stereo jakie prezentuje integra względem amplitunera kina, nie chodzi o moc (aczkolwiek nie wiem czy Audiolab nie "dmucha" z siebie więcej, przynajmniej takie sprawia wrażenie chociaż z papieru by to nie wynikało), ale o "prezentację" sceny, lokalizacji, dynamikę itd., tutaj Audiolab kładzie Marantza (amplituner) na łopatki. Zgodzę się natomiast, że sama końcówka do ampli jeżeli przez niego odtwarzamy stereo może wiele nie wniesie, dlatego kupiłem wzmacniacz stereo do stereo, ale żeby nie kombinować z przełączaniem głośników poszedłem w kierunku wzmacniacza z wejściem na końcówkę i wykorzystaniem do napędzenia tych samych frontów w kinie. Jest to również wygodne dla pozostałych domowników, którzy nie mają powiedzmy takiego "fiziu-miziu" na punkcie audio jak ja - aczkolwiek różnicę usłyszeli od razu 😀.

Jedyna opcja dla mnie przy RZ50 to końcówka dla tylnych surround przy 7.x.4, ewentualnie tymczasowe wykorzystanie multichannel w Marantz, albo Denon w którym mogę przypisać końcówki, ale nie wiem czy nie będzie za łagodny w kinie, Marantz 5013 w porównaniu do poprzedniego Onkyo 686 (uległo zniszczeniu po piorunie) niestety nie spełnia moich oczekiwań i obawiam się że Denon może mi nie podpasować.

1 godzinę temu, tomw napisał:

W uzywaniu amplitunera do stereo nie sekcja wzmacniacza jest problemem a sekcja obrobki dzwieku 🙂 Cala ta elektronika degraduje po prostu sygnal i mozna podlaczyc najlepsza koncowke, a niewiele to zmieni, bo nadal bedzie wzmacniac kiepski sygnal 🙂 Dla tego wlasnie byle zintegrowany wzmak stereo zamiecie podloge kazdym amplitunerem, i definitywnie nie ze wzgledu na brak mocy 🙂

dokładnie o to mi chodzi, dla kina jest OK i bez znaczenia które kanały zasila końcówka, ale dla stereo Audiolab 💪 (integra stereo do której bezpośrednio mam źródła stereo) vs Marantz (AVR, nawet + końcówka z Audiolab) robi kolosalną różnicę 😀

Edytowano przez tomek72
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Butler napisał:

Tak, wiem. Ale to nie placebo. Był ślepy test.

Wyłączona sekcja wzmacniacza w amplitunerze nie wnosi zakłóceń do pre, takie zresztą było zamierzenie inżynierów. Na ile to ma faktycznie wpływ na dźwięk to ciężko powiedzieć.

Kwestia amplitunera, spory większy budżet musi być by był w stanie dorównać kroku średniakowi 2ch.

To niestety tylko glownie chwyt marketingowy nieco, te "Pure Direct" 🙂 Znaczy lepsze to niz nic, oczywiscie, nie ze nic nie daje 🙂 Ale to nie jest tak ze nagle amplituner staje sie integra do stereo, bo to jest dalekie od realiow 🙂 Ta elektronika nadal tam jest i nadal degraduje sygnal, i mojego flagowego Arcama 850 ktory ponoc jest "swietny" do stereo masakruje zintegrowany wzmak stereo nie o polowe tanszy, tylko 4-5 razy tanszy 🙂 I to tylko dla tego ze w integrze stereo jest po prostu niewiele elektroniki, a w dobrej to i tyle co nic, nawet regulacja glosnosci jest drabinkowa czasem aby nie wplywac na sygnal 🙂

Mieszkajac w stanach mialem stereo polaczone z kinem przez 15 lat w sumie, z wieloma roznymi kombinacjami po drodze i definitywnie napisze ze dokupowanie koncowki do amplitunera to najgosza opcja w poszukiwaniach "dobrego stereo" polaczonego z kinem 🙂 I to nie sekcja wzmacniacza jest problemem w amplitunerze tylko sekcja przedwzmacniacza 🙂 Tak jak pisalem powyzej sekcja wzmocnienia Arcama grala lepiej niz dedykowane koncowki, z tym samym zrodlem 🙂 Moim (nieprzetestowanym) zdaniem lepiej sporo zagra w stereo amplituner jako koncowka mocy + przedwzmacniacz stereo, niz amplituner kina jako przedwzmacniacz + koncowka mocy stereo 🙂

Dla tego wlasnie jak chcesz na prawde dobre stereo, dokup inteegre i na niej graj, do tego uzywajac ja jako koncowke w kinie 🙂 Zagra to o niebo lepiej w stereo i tak samo dobrze w kinie, jak dokupienie koncowki do amplitunera, a koszt niewiele wiekszy 🙂


Ja to wlasnie robie obecnie, buduje nowe kino polaczone ze stereo, przod bedzie gral na osobnym przedwzmacniaczu a przednie kolumny beda zasilane ta sama koncowka do kina i stereo 🙂 Ale oba tory sa zupelnie oddzielone od siebie jesli chodzi o przedwzmacniacz 🙂 Nie wyobrazam sobie sluchania muzy na Arcamie, czy jako pelny amplituner czy jako przedzwmacniacz, moj skromny niedrogi Musical Fidelity wycieral Arcamem podloge jak mokra szmata 🙂

1 godzinę temu, tomek72 napisał:

Mógłbym, ale Audiolab jako integra pracuje u mnie w stereo i zasila fronty (podłogowe), a dla kina żeby nie kombinować z przełączaniem kolumn pracuje jako końcówka mocy. Podpięcie go jako końcówka dla tylnych pozbawi mnie dobrego stereo.

jak @Butler zauważył u mnie jest "hybryda" i jako końcówka Audiolab pracuje dla kina, natomiast w stereo nie korzystam z amplitunera kina, CD i gramofon są bezpośrednio pod Audiolabem i tu jest różnica zasadnicza w stereo jakie prezentuje integra względem amplitunera kina, nie chodzi o moc (aczkolwiek nie wiem czy Audiolab nie "dmucha" z siebie więcej, przynajmniej takie sprawia wrażenie chociaż z papieru by to nie wynikało), ale o "prezentację" sceny, lokalizacji, dynamikę itd., tutaj Audiolab kładzie Marantza (amplituner) na łopatki. Zgodzę się natomiast, że sama końcówka do ampli jeżeli przez niego odtwarzamy stereo może wiele nie wniesie, dlatego kupiłem wzmacniacz stereo do stereo, ale żeby nie kombinować z przełączaniem głośników poszedłem w kierunku wzmacniacza z wejściem na końcówkę i wykorzystaniem do napędzenia tych samych frontów w kinie. Jest to również wygodne dla pozostałych domowników, którzy nie mają powiedzmy takiego "fiziu-miziu" na punkcie audio jak ja - aczkolwiek różnicę usłyszeli od razu 😀.

Jedyna opcja dla mnie przy RZ50 to końcówka dla tylnych surround przy 7.x.4, ewentualnie tymczasowe wykorzystanie multichannel w Marantz, albo Denon w którym mogę przypisać końcówki, ale nie wiem czy nie będzie za łagodny w kinie, Marantz 5013 w porównaniu do poprzedniego Onkyo 686 (uległo zniszczeniu po piorunie) niestety nie spełnia moich oczekiwań i obawiam się że Denon może mi nie podpasować.

dokładnie o to mi chodzi, dla kina jest OK i bez znaczenia które kanały zasila końcówka, ale dla stereo Audiolab 💪 (integra stereo do której bezpośrednio mam źródła stereo) vs Marantz (AVR, nawet + końcówka z Audiolab) robi kolosalną różnicę 😀

Tak, jesli grasz osobna integra w stereo, co jest najlepszym rozwiazaniem, to RZ50 sie nie sprawdzi, za duzo musialbys kombinowac 🙂 Potrzebujesz amplituner w ktorym mozna zmienic przypisanie kanalow i uzyc Audiolaba do zasilania przednich 🙂

2 godziny temu, PanKlor napisał:

i być może Arcam podpasowal wszystkim z tym zestawem kolumn, dodatkowo masz zaadaptowane pomieszczenie. Dlatego napisałem, że to bardziej złożone. U mnie Atoll lekko zmiękczył górę i dodał kontroli na dole. Tylko, że ja mam ostro grające kolumny. Zmiany te byly subtelne ale na tyle, że dało się je zauważyć. Nie uważam, że to niezbędne w kinie, muzyki od czasow diraca slucham i tak z korekcja. Gdybym budował zestaw znowu to pewnie bym wcześniej kupił Diraca i zobaczył czy nie jest to wystarczające w stosunku do moich oczekiwań. 

To jest nieco bardziej zlozone, trzeba by bylo sie mocno rozwodzic aby do kazdego przypadku podejsc indywidualnie 🙂 Ale nadal dokupowanie koncowki do amplitunera kina domowego, zeby stereo zagralo lepiej to najgorszy z wyborow 🙂 Amplituner jako przedwzmacniacz jest wlasnie zrodlem degradacji sygnalu, a koncowka jakby nie byla dobra, tylko ten slaby wygnal wzmocni 🙂 Jak to moj guru stereo mawial "crap in, crap out" 🙂 Wiec dla pragnacych stereo + kino, nawet skromna dedykowana integra da o wiele lepsze efekty, a czesto mozna ja tez i zintegwoac w kino 🙂 Czyli tak jak ja robie - dobrze stereo jako podstawa, i wokol tego zbudowane kino 🙂

43 minuty temu, PanKlor napisał:

Czyli UMIK + osobna licencja to bardziej uniwersalny zestaw niż niektóre gotowce z Diraciem na pokładzie. 

Nie, osobna licencja jest dokladanie taka sama jak wbudowana (oczywiscie jak dlugo to ta sama wersja, bo sa pelne i nie pelne bez niskich tonow) 🙂 Producenci amplitunerow dolaczaja tanie mikrofony podlaczane do amplitunera aby uzytkownik mogl zrobic kalibracje, ale proces jest ten sam 🙂 Dirac widzi czy Umika czy mikrofon podpiety do amplitunera tak samo i kalibracja przebiega tez tak samo, roznica jest ino taka ze Umik jest dokladniejszy 🙂 A czy to sie przeklada na realna slyszalan roznice to nie wiem, nie porownywalem 🙂 Wiec tani mikrofon jest w komplecie, drozszy mozna dokupic, ale licencja jest ta sama 🙂

Edytowano przez tomw
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, tomw napisał:

To jest nieco bardziej zlozone, trzeba by bylo sie mocno rozwodzic aby do kazdego przypadku podejsc indywidualnie 🙂

Od tego przecież zacząłem 😛 

10 minut temu, tomw napisał:

Ale nadal dokupowanie koncowki do amplitunera kina domowego, zeby stereo zagralo lepiej to najgorszy z wyborow 🙂

Kupienie jakiejkolwiek - tak. Ale tak jak napisaliśmy wyżej - to też indywidualna kwestia. Tylko nawet gdybym kupił wzmacniacz zintegrowany w podobnej cenie co końcówka to nie wiem czy byłbym bardziej zadowolony z jego gry czy jednak amplituner z Diraciem a wzmacniacz jako końcówka. Chwilowo nie chce mi się eksperymentować. Jest wystarczająco dobrze, żeby w końcu zacząć używać a nie dłubać ciągle.  

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, PanKlor napisał:

Od tego przecież zacząłem 😛 

Kupienie jakiejkolwiek - tak. Ale tak jak napisaliśmy wyżej - to też indywidualna kwestia. Tylko nawet gdybym kupił wzmacniacz zintegrowany w podobnej cenie co końcówka to nie wiem czy byłbym bardziej zadowolony z jego gry czy jednak amplituner z Diraciem a wzmacniacz jako końcówka. Chwilowo nie chce mi się eksperymentować. Jest wystarczająco dobrze, żeby w końcu zacząć używać a nie dłubać ciągle.  

Nie wiem ile mialem roznych koncowek przez te 30 lat, 5 ? 10 ? Zintegrowanych z 15, 20 ? Amlitunerow ze 40 czy wiecej, samych Arcamow mialem 9 roznych 🙂 Jak szukam dla siebie sprzetu, to wypozyczam albo kupuje te ktore mnie interesuja, slucham u siebie i zostaje to co sie sprawdza najlepiej 🙂 Wiec tak, oczywiscie ze nieco zalezy od gustu, dobrania sprzetu, pomieszczenia 🙂 ALE roznica miedzy stereo z amplitunera (z koncowka czy bez) a dedykowanym sprzetem stereo jest tak ogromna ze te drobne niuanse o ktorych wspominasz maja niewielkie znaczenie 🙂

Powiem tak - na dobrze zrobionym stereo slucham muzy godzinami z zachwytem i dreszczami 🙂 Na dokladnie tym samym setupie, w tym samym pomieszczenieniu itepe, zamieniajac sprzet stereo na amplituner gra tak slabo w porownaniu, ze wole w ogole nie sluchac 🙂 I nadal przypomne ze mam flagowego Arcama, ktory ponoc jest "swietny w stereo" 🙂

Na serio nie staram sie nikogo tu obrazic, ale jak ktos mowi ze steereo z amplitunera w jakiejkolwiek roli jest dobre, to znaczy ze nie slyszal dobrego stereo 🙂 Za miesiac gdzies mysle bede mial gotowe moje, przyjedz, uslyszysz o czym mowie i powiesz na koncu "ok, teraz rozumiem, masz racje" 🙂 Tylko ze pozniej bedziesz tez tak chcial :D

Edytowano przez tomw
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...