Skocz do zawartości

Lenco b 55 i nad 316


michalexon

Recommended Posts

Witam wszystkich serdecznie.

Jestem nowy ,to mój pierwszy wpis, proszę zatem o odrobię wyrozumiałości, bo  chyba  pytam Was o sprawy aż za  proste , a ja jestem zupełne zielony .  W  moim pokoju 17 m2 , gra  wzmacniacz nad 316 bee v 2 ,cd nad c538 i  kolumny pylon pearl 25.  Ogólnie  z  tym zestawem  nie jest   źle, wkurzał mnie i wkurza wciąż potencjometr 316 ki , tandetny w dotyku , nierówno  zgarniający moc  -  ledwo go podkręcę i na godzinie 9, max 10 czuję , że kończy  się to,  co może mi on dać. Pewnie jest to kwestia również  jego mocy .Nieraz już miałem ochotę  czymś innym  go zastąpić -  bo chociaż nie jestem miłośnikiem  bardzo głośnego słuchania, zdarza mi się ochota żeby przyłożyć  więcej , i ten wzmak nie daje rady  .

Parę miesięcy temu kupiłem używany gramofon   Lenco b 55.  Koleś od którego go kupiłem miał go podpięty pod wzmacniacz  Luxman r- 5045, i grało to ok. Kiedy podłączyłem go pod swój nad 316 coś było nie ok., jakby rodzaj przesteru było słychać .  I dopiero wtedy  doczytałem ,że istnieją  dwa  główne rodzaje wkładek gramofonowych ,  i  że   przedwzmacniacz  gramofonowy mojego   nad316  odczytuje  jedynie wkładki MM.

Wygrzebałem , od dawna  nieużywany wzmacniacz  Nad 7020e, i po podłączeniu Lenco  - zagrało poprawnie , tzn . bez tego wrażenie „grzmienia”. Wzmacniacz jest słabiutki ,  ale póki co ,  jedynie on  teraz  współpracuję z moim  Lenco b 55  i Pylon Pearl 25. Przyznam, że dźwięk z  czarnej płyty mnie wkręcił , jest może mniej szczegółowy  i czysty niż Cd, ale jest go jakby wszędzie  więcej.