Skocz do zawartości

Stereo - salon 25+25m2


Lukas82

Recommended Posts

Cześć.

 

Wydaje się, że piszę tu pierwszy raz, choć nie jestem pewien, bo emaila mam od ponad ćwierć wieku :) Ale do rzeczy...

Chcę kupić dobre stereo do salonu - dom niestety zakupiony z drugiej ręki w dobrej cenie, więc teraz trzeba optymalizować to co już jest - niestety w sprawach brzmienia i doboru wzmacniacza do kolumn jestem trochę laikiem, choć z wyształcenia elektronikiem (nawet się zrymowało), więc nie obce mi omy, volty i ampery, a takkże inne ciekawe jednostki.

Tutaj niestety istnieje kilka problemów:

1. Salon, a w zasadzie cześć salonowa to ok 25m2, która otwiera sie na jadalnię, kuchnie i częśc przedpokoju, czyli kolejne 25m2 (kształt nieregularny - jakby ktoś chciał bardzo zobaczyc to dom z Projektu Julka 3)

2. Blisko centrum RTV jest kominek - do prawej kolumny miałby 70cm (szyba boczna) - tutaj dogadałem się, ze znajomym, ze zrobi mi jakąś estetyczną osłonę z blachy, co by ogarnac trochę temat ciepła. Palimy rzadko, więc może to nie jest jakiś powazny problem, bo zawsze to kolumnę można odsunąć jak potrzeba - tak się wydaje.

3. Z racji bliskości kominka zmniejsza się też odległość pomiiędzy kolumnami - muszą stać w odległości około 180cm (taka jest długość szafki)

 

Pierwotnie myślałem nad lepszym Soundbarem (powiedzmy do 4 tysięcy) - czyli najprościej, ale.....muzyka z tego to jakiś terror, więc powstał pomysł amplitunera i jakichs kolumn podstawkowych (+subwoofer, bo w podstawkach z reguły basu mało) i tu trzeba było zwiększyc budżet to 6-8 tysięcy.

Z moją piekną wizja zabrałem rodzinę do salonu Top HF na odsłuch jakiegoś stereo:

1. Yamaha 600A + Tesi 261 - nie jest źle, ale czegoś w tym dźwieku brakuje