Skocz do zawartości

Awaria głośników średnio-niskotonowych w obu kolumnach Heco Aurora 300 jednocześnie


kapiszon

Recommended Posts

Dzień dobry, witam forumowiczów. Mam do Was proste pytanie. Od kilku miesięcy jest posiadaczem podstawowego zestawu stereo Denon DRA 800H + Heco Aurora 300. Przez kilka miesięcy sprzęt sprawował się bezawaryjnie podczas odsłuchów z potencjometrem odkręconym na około 50% mocy . Pewnego dnia postanowiłem posłuchać muzyki trochę głośniej i odkręciłem potencjometr na około 80% mocy, co po 5 minutach odsłuchu spowodowało awarię głośnika średnio-niskotonowego w obu kolumnach jednocześnie. Serwis stwierdził że przyczyną awarii głośników jest "niedopasowanie mocy wzmacniacza do kolumn , przesterowanie sygnału wejściowego". Jestem laikiem ale diagnoza serwisu wydaje mi się conajmniej dziwna . Drodzy koledzy czy rzeczywiście zestawienia tego Denona z Aurorami 300 pod kątem mocy i impedancji jest nieprawidłowe ??? Jeśli kupiłem nieodpowiednie kolumny to jakie powinienem kupić z jakimi parametrami aby ich nie spalić  :))) ???

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, kapiszon napisał:

Jeśli kupiłem nieodpowiednie kolumny to jakie powinienem kupić z jakimi parametrami aby ich nie spalić  :))) ???

Kupiles zestaw calkowicie okay. Nie ma zlotego srodka, ktory pozwoli Ci nie popsuc sprzetu. Wedlug mnie wszystko zalezy, jak go uzytkujesz i tutaj akurat mogles przesadzic.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku wzmacniaczy sprawa wygląda tak, że potencjometr startuje z poziomu "0" , który zlokalizowany jest mniej więcej na godzinie 7, a kończy swój zakres na godzinie 5. 

Szczytową, czystą moc osiąga ok godziny 12. Kręcąc gałkę poza godzinę 12, zwiększamy trochę głośność, ale zwiększamy także zniekształcenia sygnału. I to ten zniekształcony sygnał uszkadza głośniki.

Tak naprawdę, operowanie gałką poza godziną 12 zarezerwowane jest tylko dla bardzo cichych sygnałów wprowadzanych do wzmacniacza.