młodymeloman Napisano 25 listopada 2024 Autor Napisano 25 listopada 2024 (edytowany) Wpis do usunięcia Edytowano 25 listopada 2024 przez młodymeloman Odpisz, cytując
AudioTube Napisano 25 listopada 2024 Napisano 25 listopada 2024 Mam suba. W nim kilkanaście presetów. W tym na odsłuchy, kiedy śpią bliscy i prawie całe miasto. Brzmienie fascynujące, wręcz koherencja. Ale warto temu brzmieniu pomóc i zjechać z pogłosem - hałasem pokoju na ile tylko się da. Wtedy dzieją się cuda. Jeśli pomogłem, to fajnie. Jeśli nie, to przepraszam. Odpisz, cytując
młodymeloman Napisano 30 listopada 2024 Autor Napisano 30 listopada 2024 Wypożyczyłem wygrzane MA silver 100 7g. 2 dni odsłuchów. Spróbowałem każdego gat. muzycznego. Potrafią zmęczyć z wiim amp. Pomimo imponującej, szerszej góry czegoś im brakuje chyba w środku i to jest bardzo słyszalne. Przez to wydają się jakby płytsze i ogólnie mniej przyjemne od r200. Sweet spot jest tylko trochę większy niż w polkach. Doceniłem r200, są dla mnie nadal ciekawsze i bardziej wciągające. Zostają u mnie na dłużej. Nad REL się jeszcze zastanawiam bo mało słucham poniżej 40hz a podobicie niskich na EQ dało tej samej jakości bas z polek. Dziękuje wszystkim za pomoc 🤗 Odpisz, cytując
Tomasz S. Napisano 30 listopada 2024 Napisano 30 listopada 2024 4 godziny temu, młodymeloman napisał: Doceniłem r200, są dla mnie nadal ciekawsze i bardziej wciągające. Zostają u mnie na dłużej. U mnie to samo. Odpisz, cytując
Q21 Napisano 1 grudnia 2024 Napisano 1 grudnia 2024 WiiM Amp nie jest moim zdaniem idealnym kompanem do Silverów Polki już jak najbardziej, miłego słuchania! 2 Odpisz, cytując
Piotr Sonido Napisano 2 grudnia 2024 Napisano 2 grudnia 2024 Dnia 30.11.2024 o 15:01, młodymeloman napisał: Potrafią zmęczyć z wiim amp. Pomimo imponującej, szerszej góry czegoś im brakuje chyba w środku i to jest bardzo słyszalne. Przez to wydają się jakby płytsze i ogólnie mniej przyjemne od r200. Sweet spot jest tylko trochę większy niż w polkach. Bo one nie pasują do Wiim Amp. On gra tak jak Silvery. Z dokładnym, czystym ale nieco wycofanym środkiem. Za to premiuje górę. Polk tego nie robi. Miłego słuchania, niech Polki służą dobrze. 1 Odpisz, cytując
aeeon3 Napisano Niedziela o 20:44 Napisano Niedziela o 20:44 Podłączę się pod temat, bo mam Polk R200 i myślę o kupnie suba. Rozważam tego Rela T/5x albo SVS SB-1000. Nie wiem, który wybrać, oglądałem filmik porównawczy od Q21 i skłaniam się chyba bardziej w stronę SVS. Muzyki słucham od rocka, przez pop/folk, na klasycznej skończywszy. Zależy mi na tym, żeby to się fajnie zgrało razem i żeby żadne pasmo nie zdominowało innego, ale bas zagrał tam gdzie on rzeczywiście jest. Czy ktoś porównywał oba (popularne bardzo) suby z tymi kolumnami? Polki grają u mnie z Yamaha R-S700 na 20m2, uważam to za całkiem dobre połączenie, bo Yamaha dodaje nieco góry. Dla przykładu z Marantzem PM7005 tej góry było za mało, w niektórych utworach czułem braki, góra była zbyt wycofana, więc zostały z Yamahą. (Marantz gra u mnie w innym pomieszczeniu właśnie z wspomnianymi tutaj Silverami tyle, że z serii 200, więc mam niejako porównanie) Mam w ogóle takie pytanie, czy jeżeli w R200 "na papierze" bas schodzi do 51Hz, czy to oznacza, że w subie mam ustawić crossover na 50Hz? Nie do końca to rozumiem, bo w większości piszą o ustawieniu na 80Hz, ale czy wtedy te częstotliwości z Polków nie będą się nakładać z tym co gra sub? Zakadam, że podłączę je dostarczonym kablem przez połączenie SUB OUT w amplitunerze. Odpisz, cytując
Piotr Sonido Napisano Poniedziałek o 05:37 Napisano Poniedziałek o 05:37 Na papierze lepiej będzie wyglądał SVS. Będzie mocniejszy i będzie niżej schodził. JEdnak bardziej naturalny bas taki do zgrania z kolumnami w stereo będzie miał właśnie T5x. 1 Odpisz, cytując
Q21 Napisano Poniedziałek o 09:44 Napisano Poniedziałek o 09:44 12 godzin temu, aeeon3 napisał: Mam w ogóle takie pytanie, czy jeżeli w R200 "na papierze" bas schodzi do 51Hz, czy to oznacza, że w subie mam ustawić crossover na 50Hz? Nie do końca to rozumiem, bo w większości piszą o ustawieniu na 80Hz, ale czy wtedy te częstotliwości z Polków nie będą się nakładać z tym co gra sub? Zakadam, że podłączę je dostarczonym kablem przez połączenie SUB OUT w amplitunerze. Lepiej ciąć nieco wyżej niż 50 Hz, ale usłyszysz sam, gdzie będzie najlepiej W kwestii doboru suba - oba świetne, ale ludzie różne wersje dołu lubią Osobiście szedłbym w SVSa z tych dwóch, ale warto jeszcze sprawdzić Velodyne Deep Blue 1 Odpisz, cytując
aeeon3 Napisano Poniedziałek o 11:54 Napisano Poniedziałek o 11:54 Jak zwykle podejrzewam najlepiej byłoby przetestować i sprawdzić oba, najlepiej we własnym systemie. Velodyne już trochę budżet przekracza. Rozumiem, że przy cięciu wyżej niż 50Hz zyskuje fakt, że odciążam monitory z tych dolnych rejestrów, i przez to one lepiej grają czy możę też chodzi o fakt, że powiedzmy ten bas między 50-80Hz subwoofer lepiej zagra? Z wykresów R200 wynika, że delikatny jest spadek w okolicy 70Hz, do tego momentu jest raczej równo. W ogóle tak się zastanawiałem jeszcze skąd ludzie robią te pomiary, czy potrzebny jest profesjonalny sprzęt czy można np. mikrofonem nagrać dźwięk i otworzyć w jakimś programie który pokaże mi wykres? Chodzi tutaj też o walory edukacyjne, bo inaczej jak się coś samemu zrobi (choćby niedoskonale). Odpisz, cytując
Q21 Napisano Poniedziałek o 14:19 Napisano Poniedziałek o 14:19 2 godziny temu, aeeon3 napisał: Velodyne już trochę budżet przekracza. O tej kwestii zawsze można porozmawiać 2 godziny temu, aeeon3 napisał: Rozumiem, że przy cięciu wyżej niż 50Hz zyskuje fakt, że odciążam monitory z tych dolnych rejestrów, i przez to one lepiej grają czy możę też chodzi o fakt, że powiedzmy ten bas między 50-80Hz subwoofer lepiej zagra? Z wykresów R200 wynika, że delikatny jest spadek w okolicy 70Hz, do tego momentu jest raczej równo. Jeśli nie masz ustawienia crossovera we wzmacniaczu, to nie odciążysz. Ale będzie po prostu płynniejsze przejście, bez nagłego ucięcia, czy dziury 1 Odpisz, cytując
KrólKiczu Napisano Poniedziałek o 15:18 Napisano Poniedziałek o 15:18 50 minut temu, Q21 napisał: Ale będzie po prostu płynniejsze przejście, bez nagłego ucięcia, czy dziury Z tym ucięciem i dziurą to bym nie demonizował 😉. To nie jest tak, że sub "milknie" przy zadanym mu odcięciu, jest jedynie"wyciszany" stopniowo. Kolego @aeeon3, jeśli myślisz o fajnym zszyciu suba z monitorami to proponuję zaopatrzyć się w mikrofon umik i program REW. Dzięki nim określisz jak najlepiej "ciąć" suba i jak ustawić fazę. Możesz oczywiście próbować robić to na ucho ale wtedy wynik będzie opierał się tylko na tym czy Ci się spodoba czy też nie 😉. Co do samego wyboru. Ja - jak widać w stopce mam RELa ale patrząc jak bogatą apkę ma sub SVS nie wiem czy dziś nie skusił bym się na niego. Pozdrawiam 1 Odpisz, cytując
aeeon3 Napisano Poniedziałek o 19:04 Napisano Poniedziałek o 19:04 4 godziny temu, Q21 napisał: O tej kwestii zawsze można porozmawiać Ok, jakby co to będę pamiętał. Chociaż powiem szczerze, że myslałem o SB-1000, ale tej starszej wersji, ktora jest tańsza i jej nie macie, a REL, który jest droższy, to może z outletu (widziałem u Was). Więc budżet bardziej w stronę 2.5k. Ustawienia crossover we wzmaku oczywiście nie mam, ale jest SUB OUT. 3 godziny temu, KrólKiczu napisał: eśli myślisz o fajnym zszyciu suba z monitorami to proponuję zaopatrzyć się w mikrofon umik i program REW Dzięki za konkretne info, w razie czego jest alternatywa. W domu mam tylko jakiś zwykły mikrofon Sony z lat 90-tych. Ten program REW sobie juz zainstalowałem, fajne wykresy mi zrobił z jednego utworu, w którym chciałem sprawdzić jakie częstotliwości w nim są.. (Bachowska Toccata na organy) Z tego co czytam, mniejsze suby łatwiej ustawić niż te większe, niemniej tak czuję, że SVS SB-1000 chyba by mi bardziej z wielu względów odpowiadał. Po pierwsze, tam gdzie słucham muzy (z PC) oglądam też filmy (bo generalnie nie uzywam TV), bez wątpienia do filmów jest to lepszy wybór niż REL. Oczywiście priorytetem nr. 1 jest muzyka, a reszta przy okazji, Poza tym, to niższe zejście np. w muzyce organowej bez wątpienia ma sens, a ponoć jest to nawet 16Hz. I nie tylko w klasyce, sporo organów jest np. w prog rocku, choć pewnie nie schodzą tak nisko (Hammondy do 32,7 Hz) Więc jak coś kupować to coś co przynajmniej zbliży się do tych niskich rejestrów.. Lepszy byłby nawet SB-2000, który schodzi do 19Hz. Odpisz, cytując
aeeon3 Napisano Poniedziałek o 21:22 Napisano Poniedziałek o 21:22 (edytowany) Jeszcze zapytam, co myslicie o BK XXLS400-DF, dostępny za 2400 zł (z wysyłką z UK przez ebay), ma ponoć zejście do 20Hz, czyli tyle co sb-2000 za połowę jego ceny.. Edytowano Poniedziałek o 21:32 przez aeeon3 Odpisz, cytując
Tomasz Kluczynski Napisano Poniedziałek o 22:29 Napisano Poniedziałek o 22:29 Z polskich salonów jeśli potargujesz to na każdym subie można sporo utargować. Nawet 1/3 czy 1/4 ceny. Odpisz, cytując
Q21 Napisano wczoraj o 07:34 Napisano wczoraj o 07:34 16 godzin temu, KrólKiczu napisał: Z tym ucięciem i dziurą to bym nie demonizował 😉. To nie jest tak, że sub "milknie" przy zadanym mu odcięciu, jest jedynie"wyciszany" stopniowo. Prawda, ale jak kolumny zaczynają schodzić przy 70 Hz, a sub przy 50, to dziura się jednak może zrobić 12 godzin temu, aeeon3 napisał: Chociaż powiem szczerze, że myslałem o SB-1000, ale tej starszej wersji, ktora jest tańsza i jej nie macie, a REL, który jest droższy, to może z outletu (widziałem u Was). Więc budżet bardziej w stronę 2.5k. SB-1000 standardowe już się wyprzedały i nie wrócą Co do cen, nic nie obiecuję, bo nie ja je ustalam, ale wiem, że obecnie można dostać u nas serio fajne ceny Odpisz, cytując
aeeon3 Napisano wczoraj o 08:48 Napisano wczoraj o 08:48 (edytowany) 1 godzinę temu, Q21 napisał: Co do cen, nic nie obiecuję, bo nie ja je ustalam, ale wiem, że obecnie można dostać u nas serio fajne ceny Możecie zorganizować system rabatów zależny od zamówień klienta, np. przydzielanie punktów za konkretny zakup w zależności od kwoty. A potem punkty można wymienić na zł. Żeby cały proces był wymierny, jak dla klienta, tak i dla Was, swego rodzaju program lojalnościowy. Żeby klient czuł, że ma na to wpływ, a sam proces był jawny. W niektórych sklepach to tak działa (nie mówię o audio). I wtedy jak klient widzi, że gdzie indziej jest taniej, ale u Was ma uzbierane punkty za poprzednie zakupy, to zobaczy, że mu się nie opłaca kupować gdzieindziej, tylko zakupi tam gdzie juz kupował. 1 godzinę temu, Q21 napisał: Prawda, ale jak kolumny zaczynają schodzić przy 70 Hz, a sub przy 50, to dziura się jednak może zrobić Dlatego lepiej ustawić ten crossover na 70Hz w przypadku tych kolumn, chociaz widzę, że w wielu subach jest ustawienie np. 50Hz, a potem dopiero 80Hz. Jeszcze chciałem zapytać, co w praktyce daje to, że we wzmaku jest możliwość ustawienia tego crossovera? Czy chodzi wtedy o to, że on odcina te częstotliwości w kolumnach np. poniżej 80Hz, dokładnie tam gdzie ustawimy, a gdy tego nie ma, to wtedy sub z kolumnami się nakłada czy jak? Czyli kolumny grają swoje pełne pasmo, a sub, skoro na nim ustawiam crossover, włącza się dopiero przy ustawionej częstotliwości. A chodzi o to, żeby to było i w kolumnach i subie, wtedy nic się nie nakłada. Edytowano wczoraj o 08:56 przez aeeon3 Odpisz, cytując
KrólKiczu Napisano wczoraj o 13:52 Napisano wczoraj o 13:52 (edytowany) Kolego @aeeon3, myślę, że zanim zaczniesz myśleć o wzmacniaczu z funkcją crossover (których zresztą aż tak wiele nie ma 😉), może warto podjechać do jakiegoś salonu audio i sprawdzić czy monitory i sub to na pewno Twoja bajka. Warto też - skoro już zainteresowałeś się programem REW - sprawdzić odpowiedź częstotliwościową Twoich monitorów w Twoim pomieszczeniu. Może okazać się np, że bardziej niż suba możesz potrzebować aranżacji akustycznej bądź DSP. Edytowano wczoraj o 13:52 przez KrólKiczu Odpisz, cytując
aeeon3 Napisano wczoraj o 14:37 Napisano wczoraj o 14:37 (edytowany) Nie myślę wcale o kupnie wzmacniacza z crossoverem, tylko próbowałem określić co tracę, gdy go nie mam i ew. moje następne pytanie miało być jak to obejść mając to co mam 57 minut temu, KrólKiczu napisał: Może okazać się np, że bardziej niż suba możesz potrzebować aranżacji akustycznej bądź DSP. Ale czy aranżacja akustyczna zapewni mi w audio te niższe częstotliwości? Może najwyżej poprawić jakość basu, który jest obsługiwany przez monitory, wyciągnąć z systemu więcej niz obecnie. Oczywiście byłoby to pożądane, bo na pewno są tutaj braki w akustyce, samo pomieszczenie nie jest obstawione gadżetami akustycznymi typu pułapki basowe czy dyfuzory, żadne DSP też nie było robione, pewne naturalne korekty, ustawienia - tak. Tak szczerze to chyba łatwiej mi inwestować kasę w sprzęt niz takie rzeczy, ale jestem świadom tego o czym piszesz i temat był wstępnie podjęty, ale zarzucony. Suba oczywiście słyszałem, ale tylko takiego w systemie 4.1, np. Creative, kiedyś - nim poszedłem w świat hifi - na tym słuchałem muzyki i mam w głowie jak to grało. Drugi sub, który miałem z innego systemu tego typu to Cambridge Soundworks. Oczywiście to inna półka jakościowa i cenowa, ale każdy jakoś zaczynał swoją przygodę Jeszcze taką informację znalazłem w anglojęzycznej recenzji tego BK, że zalecane jest podpięcie jednocześnie i nisko i wysoko poziomowe, cyt, "For one, you get a separate gain pot for each of the high low and low level inputs, because you are meant to use both. Use of simultaneous speaker level input makes sure you get to amplify all the bass" Myślałem do tej pory, że to są alternatywy, i wysokopoziomowe daje się wtedy, kiedy wzmak nie obsługuje niskopoziomowego lub gdy obsługuje, ale z jakiegoś powodu tak chcemy podłączyć. Edytowano wczoraj o 14:50 przez aeeon3 Odpisz, cytując
KrólKiczu Napisano wczoraj o 17:04 Napisano wczoraj o 17:04 Nie znam marki BK. Z tego co widzę w internecie to marka pokrewna Relowi. Ja mimo wszystko szedł bym w coś, co jest dostępne na naszym rynku. A jeśli chodzi o połączenie suba ze wzmacniaczem - ja używam wysokopoziomowego bo raz - tak zaleca Rel, a dwa - mój wzmacniacz nie ma dedykowanego wejścia na subwoofer. 1 Odpisz, cytując
aeeon3 Napisano wczoraj o 19:26 Napisano wczoraj o 19:26 (edytowany) Tak, trochę emocje z "egzotycznym" BK opadły (trzeba różne etapy na drodze poszukiwań przejść) i patrzę znowu na SVS i REL, ze wskazaniem na ten pierwszy głównie z powodów budżetowych, ale też parametrów. SVS SB-1000 jako kandydat nr. 1. Niemniej, sugerując się jedną radą eksperta z yt, mówiącą, że dobry sub do HT jest tez dobry do hifi i żeby się tym nie przejmować, to może jakiś model Rela z HT? Cenowo jednak to półka wyżej, 2 godziny temu, KrólKiczu napisał: A jeśli chodzi o połączenie suba ze wzmacniaczem - ja używam wysokopoziomowego bo raz - tak zaleca Rel, a dwa - mój wzmacniacz nie ma dedykowanego wejścia na subwoofer. OK. Własnie to było moje nastepne pytanie, bo czytam avforums, i gość napisał, że jego Yamaha przy połączeniu z subem nie działa w trybie Pure Direct, dlatego połączył suba wysokopoziomowo. A więc mamy kolejny argument, rzadko ruszam EQ, tylko dla testu, a tak to zawsze Pure Direct. BTW, jeden gość na tym avforums wydaje się być Twoim sobowtórem @KrólKiczu w takim sensie, że poleca tak jak i Ty, ten sam mikrofon umik-1, program REW oraz DSP "Also add to the list a calibrated umik-1, REW freeware and possibly a miniDSP to apply EQ." Edytowano wczoraj o 19:36 przez aeeon3 Odpisz, cytując
aeeon3 Napisano 22 godziny temu Napisano 22 godziny temu Po lekturach różnych wątków na forum, zastanwiam się nad wersję PRO tego SB-1000, chodzi o to dsp, kalibrację, nie wiem czy bez tego sobie poradzę, a chciałbym oczywiście żeby było dobrze. Wcześniej trochę ignorowałem ten temat licząc, że wszystko będzie w porządku. Jakie są alternatywy jeśli w ampie nie mamy wbudowanej kalibracji? Bo jeżeli miałbym rzeczywiście dokładać do DSP, a wersja PRO coś tam by dała w podstawowym wymiarze, to może warto do niej od razu dopłacić? No narazie zacząłem dopiero o tym coś czytać. Odpisz, cytując
KrólKiczu Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu Na podstawie swojego skromnego doświadczenia, jak już wspomniałem, dziś pewnie wybrałbym SVSa, być może nawet pro. Marka ta - w przeciwieństwie do RELa -daje dużo większe pole manewru jeśli chodzi o samą "kalibrację" urządzenia. A to, w połączeniu z pomiarami jest wg mnie dużym ułatwieniem. Samo DSP w subie też może dać duże korzyści ale na ten temat się nie wypowiem bo bladego pojęcia nie mam jak ono działa. Jednak żeby to wszystko sensownie zszyć warto zaopatrzyć się w mikrofon pomiarowy. Bo jeśli okaże się, że Twoje monitory mają w Twoim pomieszczeniu podbicie np w okolicach 50-60 Hz (a to często się zdarza) to sama korekcja tego pasma na subie niewiele da bo kolumny dalej będą podbijały ten zakres. Podsumowując. Gdybym to ja miał teraz zaczynać zabawę z subem, zacząłbym ją od kupna mikrofonu pomiarowego. Wiem, tani nie jest (myśmy taki sprzęt kupili z kolegami z forum we czterech) ale naprawdę ułatwia wiele rzeczy. Dopiero po określeniu z jakimi "problemami" borykają się Twoje kolumny w Twoim pomieszczeniu, zastanawiał bym się nad tym jakiego suba wybrać. Pozdrawiam Odpisz, cytując
aeeon3 Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Raczej nie maja podbicia w okolicy 50-60Hz bo one są bardzo liniowe, akurat od 70Hz zaczyna się bardzo delikatny spadek i schodzi do 51Hz, a już głębszy spadek idzie do 39Hz, bo ta wartość jest podawana w specyfikacji. Narazie czytam o bass management, mój amplituner Yamaha z tego co wyczytałem ponoć nie ma crossovera ustawionego, tylko gra pełnym pasmem, więc tu jest też znak zapytania. W ogóle nie spodziewałem się, że jest tyle tematów do ogarniecia przy tym subwooferze, oprócz samego wyboru jeszcze tyle kwestii technicznych. Myślałem początkowo, że to wszystko jest prostsze, a tu im dalej tym więcej niuansów się odsłania. Jeżeli będziesz sprzedawał swojego RELa to daj znać, widziałem 1600 zł używki, takie ceny by mnie interesowały .Plus taki, że łatwiej ustawić, dla laika jak znalazł. 13 godzin temu, KrólKiczu napisał: Dopiero po określeniu z jakimi "problemami" borykają się Twoje kolumny w Twoim pomieszczeniu, zastanawiał bym się nad tym jakiego suba wybrać. Wybór i tak jest niewielki, ograniczony budżetem. Te modele BK, XXLS-400 i XLS-300 kontra SB-1000. Ten pierwszy ma głośnik od dołu w jednej wersji i ma dokładnie wymiary stolika na którym obecnie mam sprzęt. Zastanawiałem się więc naturalnie, czy mógłby zastapić stolik, czy jednak drgania jakie generuje głośnik wpłynełyby negatywnie na wzmaka, etc. Odpisz, cytując
KrólKiczu Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu 7 minut temu, aeeon3 napisał: Raczej nie maja podbicia w okolicy 50-60Hz bo one są bardzo liniowe, akurat od 70Hz zaczyna się bardzo delikatny spadek i schodzi do 51Hz, a już głębszy spadek idzie do 39Hz, bo ta wartość jest podawana w specyfikacji. To że kolumny mają taką charakterystykę nie oznacza, że tak grają w Twoim pomieszczeniu. Nawet zaaranżowane akustycznie pomieszczenie potrafią coś dodać lub odjąć. Sama charakterystyka może więc być punktem wyjścia ale nie czymś co możesz przyjąć za pewnik w Twoim pokoju 🙂. 11 minut temu, aeeon3 napisał: Zastanawiałem się więc naturalnie, czy mógłby zastapić stolik, czy jednak drgania jakie generuje głośnik wpłynełyby negatywnie na wzmaka, etc. Stawianie sprzętu na subie raczej nie jest zbyt dobrym pomysłem. Tak generalnie to powinieneś nim pojeździć po pokoju, żeby znaleźć dla niego optymalne miejsce ale zdaje sobie sprawę, że raczej niewielu stać na luksus ustawiania w pokoju tam gdzie powinien stać 😉. Pozdrawiam Odpisz, cytując
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.