Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. zobaczę chętnie finalnie efekt
  3. Zamawiałeś coś z tego sklepu? Pytam pod kątem opłat celnych i czasu wysyłki. Cena faktycznie lepsza niż na Ali z kodami aktualnie dostępnymi.
  4. Subwoofery zamówione, może jeszcze w tym tygodniu zacznę testować 🙂 bulbulator1- masz rację, jak nie sprawdzę na sobie, to si3 nie przekonam. Może akurat to zagra ? Na pewno nie będzie to książkowo i wykresowo, ale jeśli będą " motyle" to będzie dobrze. Tak żeby usiąść idealnie do słuchania muzyki to jest około 20% ogółu mojego słuchania, reszta czasu to po prostu jestem w tym pomieszczeniu gdzie jest sprzęt i słucham "mimo woli" 🙂
  5. Today
  6. DENON PMA-900HNE BLACK + STREAMER + AirPlay2 + BT + USB-A + DSD + PHONO. Poprostu ten wzmacniacz jest nie ładny. Chodzi jak stary ciągnik. Mogę wydać 3500 - 5000. Chciałbym coś fajnego. Mam jeszcze do tego podłączony telewizor i subwoofer rak jak pisałem.
  7. Kurczak kiedyś, a kurczak dziś 🤔 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Super_Size_Me_2:_Holy_Chicken! https://www.imdb.com/title/tt7215262/ Super Size Me 2: Holy Chicken! https://www.amazon.co.uk/gp/video/detail/B07Y5Y1FX4/ref=atv_dp_share_cu_r
  8. Miałeś okazję porównać dwa amplitunery? Druga sprawa, bo zauważyłem, że Arcam nie wspiera DD+ , więc jak będzie to odtwarzane w Netflix z filmami nagrywanymi w taki sposób? Przejdzie do Atmos, czy jak?
  9. Nie zagra lepiej. Zagra inaczej. Pewne niuanse wypadną lepiej w lepszym ampli z mniejszą ilością kanałów, inne gorzej.
  10. Nie potrafię wyobrazić sobie dźwięku jak w dwóch złożonych tależach, sorry. Kontrować? To jest forum i wolność wypowiedzi a nie kółeczko wzajemnej adoracji. Nie oczekuj że będę przyklaskiwać każdemu rozwiązaniu. Jeśli czytam dyrdymały z którymi się nie zgadzam i mam chęć odpowiedzieć to właśnie to robię. I tak zrobisz jak uważasz za stosowne, zakładam że będzie później "FH i RH robią robotę, jest wow". Sporo testowałem i przyłożyłem się do budowy kina. A jak mam zrobione Atmosy wrzucałem wielokrotnie na forum, nie pamiętam bym kiedyś narzekał. No... Poza tym że z punktu widzenia czasu chyba bez sensu robiłem boxy do nich.
  11. Maleńczuk jest zarobiony, bo sam się wydaje i sprzedaje. Jak każdy mający wzięcie muzyk, dobrze żyje z grania koncertów. Jak sam mówił w wywiadzie, wydając nową płytę, tłoczy 3000 sztuk CD. Kiedy sprzeda na koncertach 1600-1700 sztuk po stówie, to ma zapłaconą produkcję. Płyty sprzedaje wyłącznie na koncertach. Sam zatrudnia też muzyków i techników. Ma grupę wiernych fanów, i wisi mu to, że nie grają go media głównego nurtu. A co do Spotify, to przez lata faktycznie przynosiło straty. Większość z tych milionów użytkowników, to Ci co słuchają "bezpłatnie" z reklamami. Co dość zabawnie działało, znajomy student dostawał reklamy wyłącznie po francusku. Tych płacących abonament jest około 40 procent. Sam korzystam z pakietu Family, sześć aktywnych kont za 37,99. Czyli jakieś 6,33 zeta za sztukę, czyli niecałe 2 USD za miesiąc. Spotify robi ostatnio kasę na tym, że wynajmuje muzyków sesyjnych, płaci im dniówkę typu 1000 USD na głowę. Muzycy nagrywają 25-30 trzyminutowych kawałków na zadany temat, które potem są puszczane na Spoti pod zmyślonymi nazwami wykonawców. Oczywiście Spoti zatrzymuje prawa autorskie. Te nagrania są potem wypychane jako playlisty daily, dla Ciebie, nastrojowe itp. Im więcej tego ludzie słuchają, tym mniej słuchają prawdziwych muzyków, którym Spoti powinno płacić za odtworzenia. Tak to działa... Dla mnie to przydatne narzędzie do słuchania podcastów, wynajdywania ciekawej muzyki, którą potem kupuję na płytach CD. Pozwala kupować płyty bardziej świadomie, lepiej wydając pieniądze. Jeśli coś mnie zainteresuje, to daję zarobić artyście kupując jego płytę. A przynajmniej mam taką nadzieję, bo duże wytwórnie muzyczne też potrafią nieźle cyckać artystów.
  12. Wczoraj
  13. Wyobraź sobie, że lepszym rozwiązaniem w x.x.4 będzie pomieszczenie, w którym dźwięk przemieszcza się, jak w "dwóch złożonych talerzach". Nie wiem, dlaczego próbujesz bezsensownie kontrować wypowiedzi, a może,dlatego że nie testowałeś takiej opcji? Albo masz zrobione Atmosy "książkowo" , a efekt jest z dupy...?
  14. Gorzej jak słuchasz ekspertów którzy próbują udowodnić że jest płaska 🤣 Wtedy te 20 stopni jako przednie/tylne Atmosy moim zdaniem są akceptowalne. I Auro3D można sobie przy okazji zrobić w tym samym setupie. VOG daje radę.
  15. Właśnie stąd się wzięły nowe wynalazki i udowodniono , że ziemia jest okrągła Proste rozwiązanie, jak sam napisałeś x.x.6
  16. Nie wyobrażam sobie prawidłowo odwzorowanego dźwięku deszczu z top front czy top rear jeśli kąty wynoszą poniżej 20 stopni. Sam rozmach dźwieku ok, tego nie podważam. Ale nad głową za duża luka. Uważam że żaden Audysey, ARC, Dirac czy inne DSP nie będzie w stanie zniwelować braku fizycznego głośnika dla dźwięku obiektowego w tak niskich kątach. W każdej dziedzinie są kontrowersyjni eksperci. Niestety.
  17. Musical M2si - fajne, zaskakująco pełne brzmienie, energiczne, z dobrze dociążonym, sprężystym dołem, przestrzenne. Audiolab 6000A - spokojniejsze, z dobrą równowagą i bez ostrości. Uniwersalne. Roksan Caspian (o ile jeszcze go dostaniesz) - gęsty dół, mocno nasycony, głęboki. Lekko wycofany środek pasma. Może jeszcze nowe Musicale, w tym najtańszy B1xi, ale niestety nie słuchałem go z Luciami. Tak czy inaczej do rozważenia. Połączenie z H95 - jest ciekawie. Czysto, gładko ma wysokich, szeroko. Ale mięska na basie to tutaj żadnego nie będzie. Całościowo za lekko.
  18. Czy Arcam AVR 5 z Dirac 5.1.2 zagra lepiej niż Onkyo Rz50 7.1.2 bądź 4 w kinie? Zastanawiam się cały czas nad ampli i mam mętlik w głowie, bo wiem z doświadczenia, że 7.1 gra lepiej niż 5.1, więc idąc za tokiem rozumowania...... W stereo nie pytam, bo na każdym forum piszą, że zdecydowanie lepiej.
  19. No właśnie,teraz sobie wyobraź, że zawala się strop i masz dźwięk z Top Rear, bo tak podzieli to procesor z amplitunera. Teraz druga sytuacja, gdzie w filmie skacze z przodu "Hulk" na ziemię i wydaje "ryk". Dźwięk będzie z przodu,jak skacze, a na samym końcu zleci z góry i wyda ryk. Samolot który leci z przodu do tyłu. Tutaj cały czas jesteś w bańce Tego podstawowa rzeźba Atmos nie odda. Tak samo , jak przeczytasz,że piramidy buduje się za pomocą tratw i słoni,a kamień który waży 150 ton obrabia się dłutem,w rzeczywistości spróbuj dokonać takiego dzieła Mówisz o gościu, który zajmuje się projektowaniem Dolby Atmos Na pewno będę próbował takiej konfiguracji i dam znać Zgadzam się, że to jest najlepsze rozwiązanie. Nie chcę was smucić, ale koniec końców może się okazać, że wasze podwieszane sufity i atmosy są źle ulokowane i jest lepsze rozwiązanie.
  20. No właśnie,teraz sobie wyobraź, że zawala się strop i masz dźwięk z Top Rear, bo tak podzieli to procesor z amplitunera. Teraz druga sytuacja, gdzie w filmie skacze z przodu "Hulk" na ziemię i wydaje "ryk". Dźwięk będzie z przodu,jak skacze, a na samym końcu zleci z góry i wyda ryk. Samolot który leci z przodu do tyłu. Tutaj cały czas jesteś w bańce Tego podstawowa rzeźba Atmos nie odda. Tak samo , jak przeczytasz,że piramidy buduje się za pomocą tratw i słoni,a kamień który waży 150 ton obrabia się dłutem,w rzeczywistości spróbuj dokonać takiego dzieła Mówisz o gościu, który zajmuje się projektowaniem Dolby Atmos Na pewno będę próbował takiej konfiguracji i dam znać Zgadzam się, że to jest najlepsze rozwiązanie.
  21. Miałem tą Fonicę, myślała długo, ale czytała absolutnie wszystko... Wrzuciłem do niej kiedyś dla żartu płytę cd-rom z Windowsem, podumała i zaczęła odtwarzać. Ćwierkało, cmokało w głośnikach, to że plik nie był w formacie audio nie miało znaczenia. 😁 Po 10 latach wydobyta z szafy testowo odtwarzała też wszystkie wypalane cd-rki i cd-rw. Kiedyś to było... A nowe odtwarzacze myślą, bo prawie wszystkie są oparte na napędach DVD. I nawet te "skrócone" tylko do odtwarzania CD potrzebują czasu.
  22. Pierwsza opcja nie jest optymalna. Kąt ok, ale za blisko te głośniki. Jeśli wchodzi w grę jedynie drugi wariant który całkowicie rozumiem, to uważam że warto przysunąć sofę trochę do przodu.
  23. Wieczorami słucham z sieci kolejnych płyt Ala Basile'a. Przeważnie produkuje je Duke Robillard, a przygrywa jego band. Stylistyka b. Robillardowa - swingujący blues i okolice - tyle, że z nieco innymi aranżami (Al Basile to wokalista i trębacz / kornecista). Fajny wokal, piękne dęciaki, klawisze i groove sekcji rytmicznej. Plus gitara Duke'a, ale raczej jako dodatek niż treść główna. Jakże inne od typowego gitarowego bluesa!
  24. Mnie aż mdli jak ktoś na siłę próbuje udowodnić na YT że rzeźba ignorująca zalecenia Dolby gra lepiej. Zasady Atmosów są banalnie proste a próbowanie instalowania widzimisiów wynikają albo z ograniczonych możliwości instalacyjnych, albo po prostu z niewiedzy lub głupoty. Atmos oraz DTS:X to dźwięk obiektowy. To nie są kanały. W Mediainfo filmu można podejrzeć ile takich dynamicznych grających obiektów mamy zakodowanych w peaku akcji. Tak więc jeśli realizator filmu zakłada że nasz obiekt ma być nad głową to, to ten obiekt powinien być nad tą głową słyszalny a nie gdzieś tam z przodu z powodu upośledzonego rozstawu głośników. Nie ma czegoś takiego że top rear i surround back coś tam wyrówna i ukryje niedoskonałości. Cel nadrzędny jest jeden. Głośniki należy umieścić tak by różnice kątowe pomiędzy nimi były jak najbardziej zbliżone do siebie, a słuchacz znajdował się w bańce która go otacza. I tyle. Każde odstępstwo od tej reguły to degradacja możliwości systemu kina. Realie są jednak jakie są. Czasem po prostu nie ma opcji by można było rozstawić system po bożemu. No i składają ludzie kino tak jak mogą i są często nawet z efektu zadowoleni. A że zamiar producenta filmu był zgoła odmienny? No cóż, dopiero jak się wschłuchasz w film to się zorientujesz że coś ta balistyka dźwięków Atmosa nie jest do końca taka jak powinna. Ogólnie tolerancje są dość spore, dla x.x.4 to 45 stopni ale +-10 daje dość spore pole manewru. Im mniej stopni pochylenia, tym słabiej ten górny dźwięk usłyszysz, tego nie da się przeskoczyć. Wtedy x.x.6 robi robotę.
  25. Wymień kolumny kiedy Ci się znudzą. Słuchałem kolumn ponad 50 letnich, sam uźywam parę kolumn z 1993 roku, i nic im nie brakuje. Gumowe zawieszenia głośników niskotonowych są bez zarzutu. Ale to kolumny w obudowach bas-refleks. Bardziej martwiłbym się o zawieszenia niskotonowców w obudowach zamkniętych. Potencjalnym problemem w starych kolumnach jest raczej kiepski stan kondensatorów, które jednak można tanio i szybko wymienić na nowe. Problematyczne były głośniki produkowane w PRL-u, bo ich piankowe zawieszenia się rozpadały. We współczesnych kolumnach dobrej jakości nie ma tego problemu, pod warunkiem, że są normalnie używane, bez katowania i przegrzewania.
  26. Uderzyć do sklepu z segmentem PRO i kupić to co mają "droższego" to będzie wystarczające. Chociaż te studyjne Yamahy to dobry produkt.
  27. Cześć, Proste pytanie, ale ciężko mi coś znaleść w tym temacie. Mam dwa urządzenia z portami trigger out 12v - streamer oraz odtwarzacz CD, ale mam jeden wzmacniacz z jednym portem trigger in. Czy się to jakoś podłączyć tak aby zarówno streamer jak i odtwarzacz włączały wzmacniacz?
  1. Załaduj więcej aktywności


×
×
  • Utwórz nowe...