Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Problem jest z tym ,że tak jak widać to na obrazku po prawej stronie mam kominek więc szerzej się nie da a rogówka z tyłu jest o 80cm szersza. Owszem mogę dać tył tak jak przód ale jak ktoś usiądzie po prawej to będzie po za dźwiękiem. I zastanawiam się czy jak rogówka będzie tuż przy ścianie i głośniki na ścianie na wysokości głowy to będzie to dobry pomysł. Dodam ,że front i centralny będzie o jakieś z 30cm niżej na półce RTV.
  3. Mam noweczki Rubikore 2
  4. +1 dla kina. Jakbyś jeszcze pokombinował jak lepiej rozstawić LCR to byłoby prawie książkowo (jest ciut za wąsko i niesymetrycznie).
  5. Od siebie dodam, że miałem fiio K11 R2R i nie zrobił na mnie pozytywnego wrażenia. Pożyczyłem go kolędę i stwierdził to samo. Słuchałem w tym roku kilku daców w kwocie do 1500zł i finalnie został nostromo Wolf 2. Tego warmera zamówiłem z ciekawości z powodu niskiej ceny, ale podchodzę bardzo sceptycznie. Najwyżej sprzedam za tyle ile kupiłem i cześć.
  6. Witam Państwa. Zastanawiam się nad kupnem ( dla wielu z Was budżetowego ) kina domowego w cenie do 6 tysięcy lub soundbara w cenie do 4 tys z Dolby Atmos. Wiem różnica cenowa jest ,ale wychodzę z założenia ,że jak nie będzie to kino to po co przepłacać. Wybór wstępnie padł na Yamaha RX-A2A + zestaw ULTIMA 20 Surround 5.1.2 ( na ich stronie jest gotowy zestaw ultima-20-surround-yamaha-rx-a2a-dla-dolby-atmos ) Jednak mam wątpliwości czy mój salon pozwoli na dobre rozmieszczenie tego zestawu i czy ma sens pchać się w to czy lepiej wziąć soundbar z opcją dolby ? Poniżej przedstawiam "szkic" salonu i odległości. Czerwone gwiazdki to miejsca rozmieszczenia kolumn, żółte to sufitowe a czarne to subwoofer. Wysokość pomieszczenia to 280cm. Co do soundbara przyznam ,że nie mam tu nic konkretnego na myśli. Żonie podoba się taki zestaw ( Samsung-hw-s801d + Samsung-music-frame-hw-ls60d ) Będę wdzięczny za jakieś nakierowanie lub poradę czy kino to dobry wybór czy przy tym układzie dźwięk "pójdzie" w świat i nic nie uzyskam. Ewentualnie propozycje jakiego soundbara jak by kino miało odpaść. Pozdrawiam P.s. Wesołych, radosnych i szczęśliwego nowego roku Wszystkim życzę.
  7. Jakie wnioski? Warto widzieć/znać pomiary głośników jakie chcemy kupić. Pisał i dużo wcześniej.
  8. Ich zaletą i jednocześnie ograniczeniem jest to że nie są wymagające do elektroniki i ustawienia w przeciwieństwie do Rubicon.
  9. Menuet lubię do końca ale jeszcze bardziej lubię ATC. Zensor 3 nie polubiłem do końca ale i je miło wspominam. Tu bym rzucił uchem.
  10. W razie czego możesz wszystkie posłuchać w jednym miejscu. Dali znasz, lubisz ale nie do końca. Nie lubisz podbarwień i kontrolę dołu, Teac na prawdę rządzi w tym temacie. R-1 nie nazwał bym wielkim przełomem ciężko też opisać różnice, po prostu bardziej mi przypasował, wokale od pierwszych chwil na plus.
  11. Możesz mi nie przypominać KEFa? Chcesz, żeby skończył jak u Ciebie?
  12. Ja akurat tradycyjnej telewizji nie oglądam, głównie serwisy streamingu i prywatną bibliotekę filmową. Porównałem do swoich ustawień jakie mam z protokołu kalibracyjnego. Mimo że są z tego samego źródła kalibracyjnego to różnice między naszymi egzemplarzami są spore Dlatego wspomniałem wcześniej o zabawie w dobieranie ustawień z kartki pod swoje gusta. Nawiązując do rozmowy kolegów powyżej to akurat ja jestem w grupie osób popierających kalibrację profesjonalną, ale żeby nie było to również wielokrotnie na wielu telewizorach wbijałem z kartki i się zapominało o temacie obraz cieszył i zawsze lepszy od ustawień fabrycznych oraz tych ustawionych pod własny gust. Oczywiście to moje subiektywne zdanie. ps. Maćka też znałem z forum a nawet miałem okazję poznać osobiście bo x-lat temu jeździł samemu po Polsce.
  13. Palmos

    Magnat mr780

    No właśnie ja dokupiłem IFI AUDIO iPower2
  14. Szczerze to nie pamiętam, kiedy był jakiś przełom w przetwornikach. Akurat tym elementem toru bym sobie najmniej zaprzątał głowę. Producenci ciągle coś tam piszą o postępie, ostatnio miałem wg producenta (Astell & Kern ) cudo technologiczne. Nie usłyszałem różnicy w stosunku do Qutesta a producent ceniony i jego produkt flagowy w ofercie. Może w lepszym systemie? Lepszej akustyce? Kto wie. Jako sam przetwornik nie byłem w stanie usłyszeć różnicy. Teraz pompujemy modę na Warmera i trzeba to robić szybko bo jego rynkowy żywot może być wyjątkowo krótki. Cieszmy się chwilą. Polecałeś mi już wiele razy Dali, Teac a teraz Audio -GD. Może kiedyś posłucham, nie jestem w stanie wszystkie sprawdzić. To, że nic nie piszę na forum nie oznacza, że leniuchuję.
  15. Gamma na 2,2, 2,4 gubi szczegóły w cieniach. Te ustawienia nie są z polecanej przeze mnie strony
  16. Adam szczerze polecam Ci sprawdzić Audio-GD R-1 NOS, spróbuj nie będziesz żałował.
  17. sprawdzałem i nie było szału , denerwuje mnie brak czystości obrazu takich jak w załączniku ustawień używałem w c1
  18. Wito76

    Magnat mr780

    Apka do daca raczej mi niepotrzebna, korektory też. Dokupić do K11 jakiś Ifi Power albo Power X i będzie ok. Mam tego lepszego Power X i mimo obaw polecam. A ten Fiio Warmer robi furorę, bo ludziska lampy w środku widzą i wycieraczki na froncie. Z tym, że trzeba mieć na uwadze, że te lampy to nie siedzą w analogu za przetwornikiem tylko robią za bufor. 4 x JJ E88cc czyli szału nie ma. Zresztą, gdyby włożyli coś "grającego" to i cena byłaby inna.
  19. Na początek proponuję skorzystać z tych ustawień, istotna jest część White Balance Settings: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c5-oled/settings
  20. Piękny skubaniec !
  21. Today
  22. A wiecie, że KEF produkował przetworniki do monitorów BBC?
  23. W C1 miałem eleganckie info kalibracyjne od @tomek4446 obraz był top , a też się męczyłem. W C5 wydaje mi się ,że tak jak z dobrym audio im słabszy sygnał/źródło tym bardziej tv to pokazuje , niekiedy bywa srogie ziarno , początkowo comedy central potrafił mocno klatkować mini kwadratami. Jest opcja AI doboru , wybiera się spośród 6 obrazków który pasuje , choć po 2-3x widzę ,że to i tak tworzy obraz bliski żywego , czyli dosyć jasny. Sam zrobiłem lekkie ustawienia na filmmakerze , tylko też polecane jest ustawianie dosyć ciepłej barwy , latami miałem zimniejszą i ciężko się przyzwyczaić. Wielu speców uważa za herezję używania różnych poprawiaczy , tylko że taki odszumiacz w auto potrafi wykasować np. kropkowanie włosów (z bliska widać mocne ziarno poruszające się) ludzi na jutubie ,itp. Często wydaje mi się ,że jest zbyt duże nasycenie np. koloru czerwonego , niestety nie wiem jak go utemperować a przy nim i zapewne innych trzeba by wejść w metodę 22 pkt i tam się bawić , tylko nie wiem co to ten poziom sygnału w % i zapewne tylko profi kalibrator potrafiłby to ogarnąć. Niekiedy czarne tło jakiegoś filmiku yt potrafi zrobić "słoneczko" z gradacją i widać że albo to nie było całe czarne tło albo jest coś źle ustawione. Materiały 4k szczególnie hdr / dv wyglądają o wiele lepiej niż sdr hd , które przypomina mi poziom jakości poniżej 720p , ot taki vhs 3 tv temu kalibrowałem sobie wg specjalnych kart z PC-ta , ale już nie pamiętam które do czego
  24. Palmos

    Magnat mr780

    Właśnie w tym wątku piszą że w k11 i k13 jest ten sam dac, tylko w k11 zasilanie gorsze, a w k13 dodatkowe gadżety (korekcja, sterowanie z apki, ładniej wygląda itp.) Jest jeszcze fiio warmer który obecne robi tam furorę. K11 tańszy od k13 ale trzeba dokupić zasilanie.
  25. Ja wolę przeczytać konkretne porównanie. Gdzie jest lepiej, gdzie podobnie a gdzie są kompromisy. Samo - jest lepiej nic mi nie mówi.
  26. A czy takim przełomem nie było już kilka lat temu SABRE? Dobrze zaimplementowany też miał grać czysto a zarazem analogowo.
  1. Załaduj więcej aktywności


×
×
  • Utwórz nowe...