Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. A czy Ty przypadkiem nie wymieniłeś wszystkich głośników na Klipsche? Czy coś źle przeczytałem?
  3. @Palmos sprawdzam często jaka mocno grzeje się obudowa. Jest ciepła, ale nie gorąca. W lecie mam włączony wiatrak 😉
  4. Obecne surroundy są usytuowane tyłem do ścian bocznych, skierowane na mnie, lekko po kątem. Z tego co gdzieś widziałem to w przypadku braku surround back za kanapą to bipole powinno ustawić się właśnie tyłem do ścian bocznych skierowane na widza. Pytanie jeszcze co wyboru - które z głośników bardziej byś polecał - te z allegro czy z ebaya? (z linków podanych przeze mnie wcześniej oczywiście). I jeszcze jedno pytanie - czy one są podłączane za pomocą wtyków widełkowych?
  5. Największą zmianę dała wymiana centralnego bo to najbardziej obciążony kanał. Przechodzi przez niego tak dużo informacji że łatwo wyłapać różnice.
  6. Skoro kupiłeś, to nic nie zaszkodzi jej założyć i sprawdzić W razie czego nie był to drogi eksperyment
  7. Tam jest osłona termiczna ale i tak obudowa nad lampami jest wyraźnie cieplejsza. Choć zdaje się, że szafka nie ma plecówki to osobiście uważam że trochę szkoda wkładać go w tą małą przestrzeń i trochę ryzyko. Można jeszcze pomyśleć o jakimś wentylatorze. Mi kiedyś w podobnej sytuacji doskonale sprawdził się taki wyjęty z podkładki pod laptopa, którego "przyklejałem" na obudowę Magnata. Całkowicie się zgadzam, że zmiana lamp poprawia brzemiennie.
  8. Ja jestem dziwny. Jak kiedyś na wystawie odpalili Utopie wielkości kiosku Ruchu na Vitusach, to zamiast się modlić i bić pokłony - uciekłem! 😄 ATC jest OK. Uczciwa firma, kitu nie wciska..
  9. Jak już kiedyś pisałem w swoim temacie u mnie największą zmianę wniosło wymiana centralnego i suba. Reszta już dużo mniej. 504CII faktycznie robi wrażenie i tak samo gra. Teraz mam zero problemów ze słyszalnością dialogów. Osobiście polecam. Ale skoro u Ciebie musi być kompletny zestaw z tej samej firmy to już delikatny problem. Powodzenia
  10. O kurde, to ostatnia rzecz jaką bym powiedział o M30.3 XD2
  11. Nie dali mi nigdy. Znaczy - słuchałem M30 i to na Pure Class A Sugdena (nawet Ci nie powiem, która wersja M30, nie pamiętam) ale bezpośrednio nigdy nie było okazji porównać. W każdym razie posłuchałem i moje odczucie było takie że bym się nie zamienił. Ale bezpośrednio porównać nie miałem okazji nigdy. Dla mnie były za ostre, takiej żylety nie lubię.
  12. Porównałeś oba monitory czy strzelasz z wykresu ? Hehe, rozumiem. Oko też lubi posłuchać muzyki.
  13. Tak. Dlatego P3ESR gra mi lepiej. A mierzy się tak z grillem: A tak bez grilla: Oczywiście gram bez grilla. Pomiary tu: https://www.stereophile.com/content/harbeth-p3esr-loudspeaker-measurements
  14. Był taki czas dawno temu, że byłem zadowolony z brzmienia soundbara Samsung Q80R. Przez jakiś rok czasu uważałem, że nic więcej nie jest mi potrzebne. W końcu znajomy zaczął mi opowiadać o tym jak to zestaw kolumn z aplitunerem jest lepszy, więc zrobiłem przesiadkę i teraz po dłuższym czasie z kinem jak słyszę w pracy dźwięk soundbarów (nawet tych najdroższych) to się zastanawiam jak można tego słuchać i mówić, że to dobrze gra. To tak odnośnie "po co kombinować" Co do zmiany samego centralnego to wyraźnie zaznaczyłem, że to nie wchodzi w grę (nawet jeśli brzmieniowo jakimś cudem nie słyszałbym, że to gra inaczej niż reszta głośników to estetycznie - srebrne wykończenia q acoustików i złoto-miedziany klipch po prostu nie przejdzie), ale dzięki za informację, że ampli da radę. Miejsce jest, więc jeśli bym się decydował na Klispch to centralny będzie RP504c - robi mega wrażenie
  15. Zobacz na wykres Harbeth M30.2XD, prawie idealna linijka. Prawidłowe podejście. Chociaż pomiar może nam wytłumaczyć co powoduje, że brzmienie danego głośnika nam się podoba (zostaje jeszcze rezonans pokoju, wiadomo). Zobacz, Rajdek po wykresach znalazł przyczynę mojego lubienia małego ATC - za mało ciepła na dole i coś w tym może być, poważnie. Może trzeba ponownie pojeździć z głośnikiem po pokoju
  16. Nie upieram się, nie polemizuję, gdyż nie jestem konstruktorem głośników. Jestem konsumentem. Moje P3ESR porównywałem tylko z moimi poprzednimi PMC i maluchy wygrywają z PMC właśnie precyzją i naturalnością. Spędziłem godziny na porównaniach, bez uprzedzeń, bo nie jestem sekciarzem żadnej firmy. Lubię po prostu brytyjskie głośniki. I jednak Herbatniki lepsze. O włos - ale lepsze. Co ciekawe - PMC to o wiele większe głośniki a sam wolumen dźwięku jest identyczny. Więc jako konsument nie wnikam w konstrukcyjne niuanse. Mnie interesuje jedno - jak to gra. Nie studiuję też wykresów. Tu się kłania moje doświadczenie z Digital Audio - ogólna zasada jest taka, że im coś lepiej się mierzy, to tym gorzej gra. Sprzęt w 100% neutralny jest w 100% nudny. Kupuję zabawki dla siebie - to mi ma się granie sprzętu podobać. A jak producent to zrobił - a co mnie to obchodzi? Nie mam wykształcenia technicznego, choć instynkt podpowiada mi odruchowe zaufanie do pewnych specyficznych rozwiązań technicznych. Nie gwarantują one dobrego dźwięku ale dają nań dużą szansę. I każą dane urządzenie brać pod uwagę.
  17. Jak jesteś zadowolony z ich brzmienia w kinie to po co kombinować? Zamień tylko centralny na 504CII, u mnie napędza go stara Yamaha 673 i daje radę więc Twoje Onkyo tym bardziej da radę. Uprzedzam tylko, że jest dość spory i sprawdź czy masz na niego miejsce
  18. Today
  19. Witam, Posiadam zestaw jak w opisie. Niedawno zmieniłem amplituner z Marantza SR5015 i jestem bardzo zadowolony z tej zmiany. Teraz zaczyna mi chodzić po głowie wymiana głośników. Ogólnie z ich brzmienia w kinie jestem bardzo zadowolony, ale zastanawiam się czy nie mogłoby być lepiej i jeśli tak to o ile lepiej? Szczególnie głośnik centralny w moim zestawie trochę odstaje od reszty, a niestety Q Acoustics nie wypuściło nic w tej serii z większymi membranami... Niestety jestem taki, że muszę mieć wszystkie głośniki z jednego zestawu, więc wymiana samego centralnego nie wchodzi w grę. Po głowie chodzi mi kilka pomysłów mianowicie: 1. Zestaw na Klipsch RP MK2 oparty na monitorach 600M i centralnym RP-500c lub 504c (Nie wiem czy mój amplituner napędziłby 504c bez dodatkowej końcówki mocy, a tej nie zamierzam dokupywać) tyle, że dość drogie to u nas tak samo jak zestaw nr 2 czyli: 2. Q acoustics seria 5000 - bardzo podoba mi się wizualnie i centralny widzę, że zbiera lepsze recenzje od 3090c, ale mają niską impedancję i znowu nie wiem czy RZ30 napędziłby je bez problemu no i cena też dość wysoka. 3. Dali Oberon - Opcja tańsza, a do tego mam możliwość zniżki pracowniczej u siebie w sieci. Myślałem o zestawie z Oberon 5 na frontach (Starczyłyby monitory, ale i tak musiałbym dokupić standy, więc prawie na jedno wychodzi cenowo). Różnice w basie między 7 a 5 raczej mnie nie interesują, bo od tego mam 2 suby. 4. Elac Debut 3.0 - Wszyscy się zachwycają nimi na Youtubach, a do tego są tanie i centralny mają z większą membraną, więc może dialogi lepiej by wypadły. Obawiam się jednak trochę o jakość wykonania i że tu różnica w dźwięku może być znikoma. Moje pytania są następujące: Jakich zmian spodziewać się po wyżej wymienionych zestawach? Czy w przypadku tych 2 droższych różnica w brzmieniu warta jest wydania większej kwoty? A może to jest tak, że Dirac i tak to wszystko tak skoryguje, że wszystkie te zestawy będą brzmiały prawie tak samo? Czy w ogóle moje rozumowanie, że większy głośnik centralny to lepsza jakość dźwięku i lepiej słyszalne dialogi jest słuszne? A może wyraźną różnicę odczułbym dopiero wydająć 15 tys na zestaw 5.0? Zapraszam do wyrażania opinii
  20. Cytat z recki P3ESR XD (Magazyn Audio): Niektórzy sądzą, że w swoistym brzmieniu LS3/5A i innych monitorów BBC udział ma "grająca" obudowa, ale sami konstruktorzy twierdzą, że właśnie taka kombinacja - cienkich ścianek i ich intensywnego wytłumienia, ale bez wzmocnień wewnętrznych - pozwala utrzymać rezonanse nisko, poniżej zakresu częstotliwości średnich, dzięki czemu nie wpływają one na wokale. O ile taki argument może mnie przekonać w przypadku dużych obudów, głównie wolnostojących, to z podstawkowymi, zwłaszcza tak małymi jak LS3/5A i jego pochodne, jest już gorzej. Częstotliwość rezonansowa panelu (ścianki) będzie związana z jego długością, a każde wzmocnienie podzieli panel na mniejsze, podnosząc ich częstotliwości rezonansowe (tak jak przyciśnięcie struny do progu). Dlatego Pro-Ac nie stosuje wzmocnień nawet w wysokich kolumnach - im niżej ulokowany rezonans, tym lepiej - ale w konstrukcji podstawkowej same jej zewnętrzne wymiary, nawet bez dodatkowych wzmocnień, ustawiają rezonanse samych ścianek znacznie wyżej, właśnie w zakresie średnich częstotliwości. W takiej sytuacji trzeba być już sporym optymistą i entuzjastą "rezonowania", aby sądzić, że podbarwienia powodowane przez rezonanse ścianek pozytywnie wpływają na jakość dźwięku, zwłaszcza na jego czystość i neutralność.
  21. @rajdek A tu ProAc D2R
  22. Mam pytanie, a mianowicie, czy wszystkie 3-pinowe kable XLR są takie same? Pytam, bo niektóre są oznaczane jako mikrofonowe, a niektóre jako interkonekty. Czy kabla „mikrofonowego” można użyć jako interkonektu, np. do podłączenia DACa do monitorów aktywnych? Będę wdzięczny za odpowiedź.
  23. To akurat prawda, że Audyssey jest prostszy w obsłudze, ale Dirac przynajmniej w wersji na smartfona też nie jest jakoś bardzo skomplikowany plus w Audyssey praktycznie zawsze trzeba coś korygować (ustawić fronty jako small, odcięcia itd), a w Dirac praktycznie nic. Dirac daje jakby "pełniejszy" dźwięk podczas gdy Audyssey (przynajmniej u mnie i u moich rodziców) wycina prawie cały mid-bas co pewnie w zamyśle ma pomóc w wyrazistości dialogów w filmie, ale za to muzyki nie dałem rady na tym sluchać i musiałem ratować się trybem pure direct. Do denona niby można dokupić Diraca, ale z tego co słyszałem jest to tak drogie, że już lepiej dołożyć do RZ50 i mieć zarówno diraca jak i więcej mocy
  24. Obecna Aria (Evo X no 1) może Cię mocno zaskoczyć. Będziesz gdzieś w salonie audio to rzuć uchem.
  25. Może to być krok w dobrą stronę. Ciekaw jestem jak mocno będzie odczuwalna zmiana lampy w tym urządzeniu. Posłuchaj i dam znać jak wrażenia. Jeżeli będziesz słyszał różnicę, to może warto poszukać czegoś jeszcze lepszego. Jedną lampę czasami można kupić stosunkowo tanio, bo jednak zwykle kupuje/sprzedaje się je parami. A jak ktoś ma np. jedną lampę uszkodzoną, to drugą sprzedaje tanio, bo w sumie nie wiadomo z nią zrobić
  26. Z chęcią zmienię jak jakiś monitor mnie przekona ( w moim pokoju ). @rajdek a tu SCM 11 które odbieram jako cieplejsze i wolniejsze od SCM 7 (wolę mniejsze ATC).
  27. No dobra. Pamietam Twoje wpisy podwazające wszystkie teorie o wplywie okablowania na brzmienie systemu. Wrecz prześmiewcze :).Czy chcesz cos powiedzieć, posypać glowę popiołem ;).
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • A czy Ty przypadkiem nie wymieniłeś wszystkich głośników na Klipsche? Czy coś źle przeczytałem?
    • @Palmos sprawdzam często jaka mocno grzeje się obudowa. Jest ciepła, ale nie gorąca. W lecie mam włączony wiatrak 😉
    • Obecne surroundy są usytuowane tyłem do ścian bocznych, skierowane na mnie, lekko po kątem. Z tego co gdzieś widziałem to w przypadku braku surround back za kanapą to bipole powinno ustawić się właśnie tyłem do ścian bocznych skierowane na widza. Pytanie jeszcze co wyboru - które z głośników bardziej byś polecał - te z allegro czy z ebaya? (z linków podanych przeze mnie wcześniej oczywiście). I jeszcze jedno pytanie - czy one są podłączane za pomocą wtyków widełkowych?
    • Największą zmianę dała wymiana centralnego bo to najbardziej obciążony kanał. Przechodzi przez niego tak dużo informacji że łatwo wyłapać różnice.
    • Skoro kupiłeś, to nic nie zaszkodzi jej założyć i sprawdzić W razie czego nie był to drogi eksperyment  
    • Tam jest osłona termiczna ale i tak obudowa nad lampami jest wyraźnie cieplejsza. Choć zdaje się, że szafka nie ma plecówki to osobiście uważam że trochę szkoda wkładać go w tą małą przestrzeń i trochę ryzyko. Można jeszcze pomyśleć o jakimś wentylatorze. Mi kiedyś w podobnej sytuacji doskonale sprawdził się taki wyjęty z podkładki pod laptopa, którego "przyklejałem" na obudowę Magnata. Całkowicie się zgadzam, że zmiana lamp poprawia brzemiennie.
    • Ja jestem dziwny. Jak kiedyś na wystawie odpalili Utopie wielkości kiosku Ruchu na Vitusach, to zamiast się modlić i bić pokłony - uciekłem! 😄 ATC jest OK. Uczciwa firma, kitu nie wciska.. 
    • Jak już kiedyś pisałem w swoim temacie u mnie największą zmianę wniosło wymiana centralnego i suba. Reszta już dużo mniej. 504CII faktycznie robi wrażenie i tak samo gra. Teraz mam zero problemów ze słyszalnością dialogów. Osobiście polecam. Ale skoro u Ciebie musi być kompletny zestaw z tej samej firmy to już delikatny problem. Powodzenia
    • O kurde, to ostatnia rzecz jaką bym powiedział o M30.3 XD2 
    • Nie dali mi nigdy. Znaczy - słuchałem M30 i to na Pure Class A Sugdena (nawet Ci nie powiem, która wersja M30, nie pamiętam) ale bezpośrednio nigdy nie było okazji porównać.  W każdym razie posłuchałem i moje odczucie było takie że bym się nie zamienił. Ale bezpośrednio porównać nie miałem okazji nigdy. Dla mnie były za ostre, takiej żylety nie lubię. 
    • Porównałeś oba monitory czy strzelasz z wykresu ? Hehe, rozumiem. Oko też lubi posłuchać muzyki.
    • Tak. Dlatego P3ESR gra mi lepiej.   A mierzy się tak z grillem:  A tak bez grilla:  Oczywiście gram bez grilla.   Pomiary tu:  https://www.stereophile.com/content/harbeth-p3esr-loudspeaker-measurements
    • Był taki czas dawno temu, że byłem zadowolony z brzmienia soundbara Samsung Q80R. Przez jakiś rok czasu uważałem, że nic więcej nie jest mi potrzebne. W końcu znajomy zaczął mi opowiadać o tym jak to zestaw kolumn z aplitunerem jest lepszy, więc zrobiłem przesiadkę i teraz po dłuższym czasie z kinem jak słyszę w pracy dźwięk soundbarów (nawet tych najdroższych) to się zastanawiam jak można tego słuchać i mówić, że to dobrze gra. To tak odnośnie "po co kombinować" Co do zmiany samego centralnego to wyraźnie zaznaczyłem, że to nie wchodzi w grę (nawet jeśli brzmieniowo jakimś cudem nie słyszałbym, że to gra inaczej niż reszta głośników to estetycznie - srebrne wykończenia q acoustików i złoto-miedziany klipch po prostu nie przejdzie), ale dzięki za informację, że ampli da radę. Miejsce jest, więc jeśli bym się decydował na Klispch to centralny będzie RP504c - robi mega wrażenie
    • Zobacz na wykres Harbeth M30.2XD, prawie idealna linijka.      Prawidłowe podejście. Chociaż pomiar może nam wytłumaczyć co powoduje, że brzmienie danego głośnika nam się podoba (zostaje jeszcze rezonans pokoju, wiadomo). Zobacz, Rajdek po wykresach znalazł przyczynę mojego lubienia małego ATC - za mało ciepła na dole i coś w tym może być, poważnie. Może trzeba ponownie pojeździć z głośnikiem po pokoju
    • Nie upieram się, nie polemizuję, gdyż nie jestem konstruktorem głośników.  Jestem konsumentem. Moje P3ESR porównywałem tylko z moimi poprzednimi PMC i maluchy wygrywają z PMC właśnie precyzją i naturalnością. Spędziłem godziny na porównaniach, bez uprzedzeń, bo nie jestem sekciarzem żadnej firmy. Lubię po prostu brytyjskie głośniki. I jednak Herbatniki lepsze.  O włos - ale lepsze. Co ciekawe - PMC to o wiele większe głośniki a sam wolumen dźwięku jest identyczny.  Więc jako konsument nie wnikam w konstrukcyjne niuanse. Mnie interesuje jedno - jak to gra.  Nie studiuję też wykresów. Tu się kłania moje doświadczenie z Digital Audio - ogólna zasada jest taka, że im coś lepiej się mierzy, to tym gorzej gra. Sprzęt w 100% neutralny jest w 100% nudny.  Kupuję zabawki dla siebie - to mi ma się granie sprzętu podobać. A jak producent to zrobił - a co mnie to obchodzi? Nie mam wykształcenia technicznego, choć instynkt podpowiada mi odruchowe zaufanie do pewnych specyficznych rozwiązań technicznych. Nie gwarantują one dobrego dźwięku ale dają nań dużą szansę. I każą dane urządzenie brać pod uwagę.   
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...