Skocz do zawartości

Kino Domowe

Obraz i dźwięk (telewizory, projektory, amplitunery i wzmacniacze wielokanałowe, odtwarzacze DVD i BR, wielokanałowe zestawy kolumn, soundbary i projektory dźwięku, "naleśniki" - zestawy zintegrowane wszystko w jednym).


10 109 tematów w tym forum

    • 32 odpowiedzi
    • 2,5k wyświetleń
    • 22 odpowiedzi
    • 1,9k wyświetleń
    • 8 odpowiedzi
    • 989 wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 932 wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 858 wyświetleń
    • 33 odpowiedzi
    • 2,5k wyświetleń
    • 6 odpowiedzi
    • 981 wyświetleń
  1. Nowy Denon - A10H

    • 23 odpowiedzi
    • 2,3k wyświetleń
    • 15 odpowiedzi
    • 1,3k wyświetleń
  2. Dolby true hd

    • 14 odpowiedzi
    • 1,2k wyświetleń
    • 20 odpowiedzi
    • 1,9k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 623 wyświetleń
  3. Jaki odtwarzacz BluRay UHD? 1 2

    • 33 odpowiedzi
    • 11k wyświetleń
    • 8 odpowiedzi
    • 843 wyświetleń
    • 9 odpowiedzi
    • 884 wyświetleń
    • 6 odpowiedzi
    • 868 wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 880 wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 551 wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 1,6k wyświetleń
    • 21 odpowiedzi
    • 1,6k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 678 wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 926 wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 637 wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 587 wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 635 wyświetleń


  • Ostatnie posty

    • Nie mam wybornego słuchu  mam od 3 miesięcy ten model wolę go szczerze od Eversolo 
    • Jak będziesz robił ten test na kolumnach , to koniecznie miej klucze do chałupy w kieszeni. To ważne. Jak domownicy będą słuchać po 5 razy powtarzanego każdego utworu to istnieje ryzyko , że jak wyjdziesz to już Cię nie wpuszczą  
    • Ale Atmos nie jest kodowany do liczby kanałów tylko obiektowo, domowe wersje odtwarzania x.x.2, x.x.4 czy x.x.6 są ułamkiem możliwości (jak mnie pamięć nie myli i o ile to nie poszło do przodu obsługuje 128 ścieżek i chyba 64 głośników) więc każda wersja elastycznie się dostosowuje do liczby głośników w systemie w zależności od ich umiejscowienia. Obejrzałem ten materiał na YT, a także pobrałem demo tego o czym "Techno Dad" opowiada - luka w górnej strefie między top front a ścianą frontową i analogicznie do top rear. I tak: - żeby według przez niego zmiksowanego materiału i proponowanego zastosowania głośników górnych frontowych czy tylnych uzyskać wskazywany efekt słuchacz musi siedzieć na środku między ścianą frontową i tylną pomieszczenia (należy starać zachować się symetrię odległości między L i R oraz front - rear w każdej płaszczyźnie) a ekran powinien znajdować się na ścianie - rzadko w praktyce się to zdarza - zastąpienie przy dużym pomieszczeniu głośników TOP głośnikami wysokościowymi spowoduje lukę nad słuchaczem - jego twierdzenie że materiał Atmos jest miksowany w oparciu o pomieszczenie (szczególnie jego skraje) moim zdaniem jest troszkę naciągane - przecież twórcy ścieżek wiedzą jak działają głośniki sufitowe i jak Dolby zaleca je rozmieszczać więc nie szedłbym w tak skrajne wartości - nie wiemy jak zrobił miks, a w zasadzie słyszymy że zrobił go skrajnie - gdy punkt wędruje do sufitu np. w lewym przednim rogu front jest wyciszany praktycznie do zera, nie wiemy jak korygował fazę i opóźnienie - na słuch nie korygował pociągnął gałką "balansu" i poszło, nie spotkałem się w ścieżce filmowej z takim zjawiskiem, a co ciekawe na filmach zdarzają się sceny gdzie dźwięk jest wyraźnie z przodu u góry - nie kończy się na linii TOP FONT jak w zaprezentowanym materiale - trochę dziwne Z pewnością pierwsze wrażenie może wskazywać że "kurczę, gość ma rację, zamiast słyszeć jego głos w lewym górnym rogu słyszę go w lewym przednim sufitowym", ale trzeba do tematu podejść na chłodno, tym bardziej że w materiale gość knuje coś o zbiorowym pozwie w sprawie oszustwa związanego z Dolby Atmos - coś jest na rzeczy 😏. Z pewnością korzystasz z jakiegoś serwisu muzycznego, proponuję posłuchać nagrań masterowanych w QSOUND (być może już słuchałeś) przykładowe płyty Roger Waters "Amused To Death" (1992) lub Madonna "The Immaculate Collection" (1991) ważne żeby były "nie poprawiane" zobaczysz, a w zasadzie usłyszysz jak można "lokować" dźwięk w przestrzeni za pomocą dwóch kanałów stereo. Dlatego wygenerowanie odpowiedniego materiału żeby "obnażyć" błędy lokowania głośników na suficie zamiast ścianach jest bardzo łatwe, równie dobrze przy odpowiednim miksie, dobraniu opóźnień, fazy i natężenia można za pomocą głośnika frontowego i sufitowego ulokować dźwięk w "narożniku" pokoju. w wersji "sufitowej", "ściennej" czy "mieszanej"? 🙂 Możesz zamontować głośniki jak uważasz, nikt z nas nie ma na to wpływu, efekty będą słyszalne - pytanie czy tak jak zamierzał reżyser czy tak jak widzi to "Techniczny Tata". To o czym piszemy to spójność założeń systemu i jego realizacji zgodnie z dokumentacją, czy Ty ją zastosujesz czy nie to Twoja indywidualna rzecz. żeby się tylko tak nie skończyło:  
    • W PLN-ach,ale Justyna się postarała  oprócz podpisu są rysunki😁.  Cholera cały weekend się czaiłem, żeby zrobić te testy,ale się nie doczekałem wolnego pokoju odsłuchowego,taki lajf   
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...