Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Zupełnie niszowe u nas monitory (pewnie nikt na Forum o nich nie słyszał, nie mówiąc o słuchaniu).

Wiem tylko tyle, że mają stawiać na spójność, wypełnienie oraz zupełny brak podbarwień na średnicy. Swoim charakterem brzmienia mają nas przenieść do złotej ery hi-fi (intrygujące).

I być zupełnym przeciwieństwem ProAc D2R (ciekawa sprawa).
A czy brzmienie będzie fascynujące? 

Za tydzień ruszam ale już teraz zapraszam do dyskusji. 

 

IMG_3477.jpeg

IMG_3479.jpeg

IMG_3478.jpeg

IMG_3480.jpeg

Napisano

Nie podoba mi się w ich przypadku prymat marketingu nad racjonalnością konstrukcji i jakością dźwięku. Przecież to, że te skrzynki mają taką, a nie inną formę, to czysty marketing, budowanie marki, szukanie rynkowej niszy itp. Gdyby obudowy nie musiałby być takie, to pewnie kolumny zagrałby lepiej. Być może tylko minimalnie lepiej, ale jednak. Sonicznie zbędny kompromis. Jeden z niezliczonych przykładów, że w audio jakość dźwięku wcale nie jest na pierwszym miejscu;). 

Co oczywiście nie stanowi, że nie zagrają rewelacyjnie i zgodnie z oczekiwaniami testującego. Miłych wrażeń!

 

Napisano (edytowany)

Wiadomo, że gra nam wszystko tj. marka, legenda, wygląd, cena, ceniony konstruktor, drogie przetworniki czy elementy zwrotnicy itd. Samo dobre brzmienie wcale nie musi odgrywać wiodącej roli aby odnieść sukces w naszych głowach.

Ja tam jaram się tymi monitorami, może właśnie za wygląd i obietnicę powrotu do złotej ery hi fi, której nawet nie znam :)

No dobra, moje ATC to jednak też swego rodzaju klasyk z tych najlepszych lat.

Edytowano przez kaczadupa
Napisano (edytowany)
36 minut temu, kaczadupa napisał:

Wiadomo, że gra nam wszystko tj. marka, legenda, wygląd, cena, ceniony konstruktor, drogie przetworniki czy elementy zwrotnicy itd. Samo dobre brzmienie wcale nie musi odgrywać wiodącej roli aby odnieść sukces w naszych głowach.

W pełni rozumiem. Też się tym jaram;).

Mam jednak szczególny szacunek do konstrukcji w typie KEF LS50. Sprawiają wrażenie, że konstruktor zrobił w ich przypadku wszystko, co mógł, żeby dźwięk był jak najlepszy. Bez kompromisów. A przecież nie wyszły drogie, brzydkie czy w jakiś sposób kłopotliwe. Są chyba nawet hitem sprzedaży. Życzyłbym sobie więcej takiego wizjonerstwa i odwagi w jego realizacji. Byłoby ogólnie lepiej i taniej.

Edytowano przez Kraft
Napisano
45 minut temu, Kraft napisał:

Nie podoba mi się w ich przypadku prymat marketingu nad racjonalnością konstrukcji i jakością dźwięku. 

 

Tak jest w przypadku „kultowych” ls 5/9 od tego producenta. Tam mamy mnóstwo firmowej „filozofii” dorobionej do archaicznych głośników w archaicznych skrzynkach.

W przypadku LS6 głośniki nie są archaiczne, to solidne, współczesne przetworniki, skrzynki też nie „grające”, skręcane. Te monitory są dość ciężkie, prawie 10 kg.
LS6 bardziej udają że są archaiczne, żeby wciąż pasować stylem do reszty Grahamów. No ciekawy jestem wrażeń, choć myślę że nadmiar basu z czasem da się we znaki.

Napisano
3 minuty temu, majkel74 napisał:

LS6 bardziej udają że są archaiczne, żeby wciąż pasować stylem do reszty Grahamów. 

Dokładnie. Gdyby jednak nie to udawanie, to ich skrzynki mogłyby być sonicznie lepsze.

Napisano

No właśnie chyba są lepsze, tzn. grubsze ścianki, dobrze tłumione masą bitumiczną. Skrzynki są klejone, nie skręcane. Archaiczne są proporcje (spora szerokość), ale tu bym akurat nie przesądzał, czy to dobrze, czy źle.

@kaczadupa zrobi test opukiwania skrzynki, to powie jak jest. 

Napisano

Słuchałem ich kiedyś dłuszą chwilę w jakimś salonie. Baaaaardzo spokojne, ugrzecznione granie. Płynne, ale nie schematycznie ocieplone. Zapewne przez to, że jakiś tam detal pokazują, oszukują czystością. Pierwszy plan przybliżony. Dźwięk raczej skupiony między kolumnami. Moim zdaniem mało uniwersalne kolumny - do wielu gatunków muzycznych się nie nadają.

Nie porównywałem bezpośrednio, ale mimo wszystko uważam, że ProAc D2R to o wiele lepszy monitor, nowocześniejszy, z dużo większym potencjałem.

Napisano
30 minut temu, lpomis napisał:

Moim zdaniem mało uniwersalne kolumny - do wielu gatunków muzycznych się nie nadają.

Ponoć to monitory, które kupują sobie do drugiego systemu ludzie mający już bardziej wyczynowe paczki w pierwszym.

Napisano

Trafiłem na fajny przykład tego, o czym pisałem na temat obudowy testowanych Grahamów. Tak by wyglądały, gdyby brzmienie było na pierwszym miejscu.

483798704_18391590523105453_6971497842209928288_n.jpg.4ae8a38817404583a0b8434dc80c245b.jpg

Trafiający w ten sam segment rynku Harbeth, przy okazji wprowadzenia nowego modelu aktywnego monitora, potrafił wyjść poza swój tradycyjny wizerunek. Zapewne z korzyścią dla brzmienia.

Napisano
Dnia 6.07.2025 o 09:20, kaczadupa napisał:

Zupełnie niszowe u nas monitory (pewnie nikt na Forum o nich nie słyszał, nie mówiąc o słuchaniu).

To mała manufaktura ale nie są aż tak nieznane. Słuchałem lata temu małych monitorów od Grahama ale nie pamiętam jak grały. W Uk firma jest rozpoznawalna a używane kolumny trzymają cenę. 

Napisano (edytowany)
14 minut temu, Kraft napisał:

temat obudowy

Pytanie czy w domowych warunkach da się usłyszeć różnice jakie wnoszą tak wyprofilowane fronty głośników i przy tej wielkości monitora jakim jest LS6.

7 minut temu, Sipo napisał:

W Uk

Tak, u siebie walczą jak równy z równym ze Spendorem. U nas nisza jeszcze większa jak Spendor.

Edytowano przez kaczadupa
Napisano
5 godzin temu, kaczadupa napisał:

LS6

Adam, kiedy je dostaniesz na testy? Przeczytałem recenzje i sam bym ich chętnie posłuchał. Natomiast obstawiam, że dla Ciebie będą jednak zbyt spokojne i bas nie taki. Ciekawe, jak wypadłoby bezpośrednie porównanie z Xavianami Corallo, które obaj znamy. Podobna cena, też grająca obudowa, charakter po łagodnej stronie i lekki akcent na średnicę, ale jednak OZ zamiast tylnego BR Grahamów. No, ale Grahamy mają hebelek - zazdroszczę Ci zabawy. :)  

Napisano
43 minuty temu, Rafał S napisał:

Adam, kiedy je dostaniesz na testy?

Jak w tym tygodniu nikt nie kupi to w przyszłym chyba będą do mojej dyspozycji. 

Co do basu, no zobaczymy. Może nie będzie to wyraźny ogonek basowy bo dla mnie będzie to oznaczać koniec przygody z LS6. 

Ufam tylko recenzji z naszego Audio, nie jest to przypadkowy człowiek prowadzący bloga z pięknie zrobionymi zdjęciami a osoba, która wie kiedy grają a kiedy nie grają - tak samo jak Marek ( @MMarek:)

 Pamiętasz jak Wojtek dość krytycznie ocenił brzmienie a zwłaszcza bas D2R a ja uważam, że jak na monitor z 16,5cm wooferem to bas mają kapitalny więc trzeba sprawdzić osobiście. Dla mnie D2R grają na planie litery U, mają swój wyraźny charakter, skraje pasma są trochę efektownie podkreślone. Wysokich tonów, chociaż ultra gładkich i bardzo przyjemnych w odbiorze jest dużo i czasem (nie zawsze) za bardzo absorbują.  
I tu widzę szansę dla LS6 czyli większy akcent na średnicę i idealnie ilościowo dobrane i zszyte ze średnicą wysokie tony. Do tego góra to wstęga vs mylar?Będzie ciekawe porównanie. Może będę miał wyraźnego zwycięzcę a może tu i tu będzie jakiś kompromis.

Jednak jaram się cały czas, nawet jak Wojtek i pośrednio Jarek wylewają mi kubeł zimnej wody na głowę. 

No i Rafał nie zapominaj, że cały czas stoją u mnie ATC SCM 7 a to też kawał dobrego monitora. Tu wybieram między świetnymi D2R, świetnymi ATC i mam nadzieję świetnymi LS6.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...