Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Dnia 4.08.2025 o 12:32, Salon Planeta Dźwięku napisał:

ATC SCM19 ;))

Wyobrażam (bo nie znam) sobie, że to naturalne rozwinięcie SCM7 w stronę większego dźwięku z zachowaniem wszystkiego za co lubi się siódemki ale skoku wiary nie zrobię :) Cały czas pozostaję w pełnej gotowości by rozbić świnkę skarbonkę, no znajdźcie coś co położy siódemki na łopatki, mając zachowany ich wyjątkowy charakter. Kto jak nie Planeta Dźwięku może to zrobić. :) 

Napisano
Dnia 3.08.2025 o 14:46, maciek72 napisał:

Możesz polecić jakieś ?

Do lampy rozważyłbym używane Opera Callas, które u mnie potrafiły zagrać zjawiskowo już z niedrogą 15-watową triodą. A z tego, co słyszę od kolegów, podobną sygnaturę do Callas ma tańszy model Opera Prima. Jedne i drugie powinny też zyskać z subem. Szkoda, że na forum nie ma już Marka (Dedal), bo mógłby napisać nieco więcej o połączeniu Primy z Relem i Brightem MK5. Wydaje mi się, że Primę testował też kolega @Chmarski.

Napisano
1 minutę temu, maciek72 napisał:

A , czy taki zestaw zagra każdy gatunek muzyki ?

Słuchałem u siebie z dwiema lampami przy dwu różnych okazjach.

Pierwsza lampa: 15-watowa Synthesis Soprano (jednak nie trioda, moja pomyłka!) za ok. 5 tys. zł. Sam właściciel tego piecyka przyznawał, że kupił go właśnie do jazzu, wokali itd. I takie rzeczy brzmiały dla mnie bajecznie. Steely Dan też super, a dalej na terytorium rocka już się nie zapuszczaliśmy. :) 

Druga lampa to Primaluna Evo 100 z 2 trybami pracy: trioda lub "ultralinnear". Większa moc (40 watów w tym drugim trybie) i to już grało rocka bardzo fajnie (jak dla mnie). Natomiast nie piłowaliśmy metalu ani elektroniki z syntetycznym basem itp., więc na ten temat się nie wypowiem. Ja bym z tą Primaluną Evo 100 i Operami mógł zostać. Ale zdążyłem już wtedy kupić Dynaudio i byłem zdecydowany zachować swój ówczesny tranzystor, więc nie sprawiłem sobie Primaluny, a Opery sprzedałem. Nie można mieć wszystkiego. ;) 

Napisano (edytowany)

ASW 608 dotarł. Bardzo zgrabny, nieduży. Mimo wszystko wydajny. Schodzi równo do 28Hz, choć nie robiłem żadnych pomiarów mikrofonem, pomiar na ucho, tak wiem... nie linczujcie mnie proszę.

Odcięcie od góry w subie ustawione na 50Hz (czyli odtwarza dźwięki głównie poniżej 50Hz). Tak samo tnę główne kolumny w aplikacji Bluesound, czyli od dołu 50Hz, także moje Bowersy 706 S3 grają równo do 50Hz, a poniżej są dość szybko wygaszane. 

Bez suba ten dół poniżej 50Hz jest dość mocno podgrzany, tutaj chyba mój wzmacniacz ma jednak duży wpływ na charakter dołu. Lekko pulchny i bardzo przyjemny w odbiorze. Ale wciąż dość daleki od idealnego.

Z subem i odcięciem głównych kolumn i sygnału ze wzmacniacza poniżej 50Hz jest dużo lepsze zebranie, bas nie jest tak nadmuchany, jednocześnie potrafi zejść dużo niżej. Jakościowo in plus. 

Lampa EL34 (bez suba) mocno dopala dół, włączenie suba w tor i odcięcie głównych kolumn poniżej 50Hz (przez apkę Bluesound) sprawia, że całość robi się bardziej uporządkowana i wycyzelowana, ale na pewno nie nudna. 

Moja koncepcja jest taka, żeby spróbować z tym subem kolumn bardziej "kolorowych" w średnicy i mniej rozbuchanych na górze, niż Bowersy. Z dołem ogarniętym suberm (w obudowie zamkniętej z szybkim głośnikiem 20 cm).

Czyli dalej na placu boju pozostaje Dynaudio Evoke 10. No i Gato Audio FM8. Acoustic Energy AE500 chyba sobie jednak odpuszczę.

Co do ATC SCM11, prawie wszyscy piszą, że wzmak musi mieć co najmniej 80-100W na 8 omach. Najlepiej min. 150W na 8 omach. @Planeta Dźwiękuskąd idea, że lampa 25W to dobry pomysł dla ATC SCM11? BTW, macie je u siebie? Może przytargałbym moją lampę Synhesis Roma 96DC+ i sam się przekonał?

Edytowano przez tomasz1w
Napisano
2 godziny temu, tomasz1w napisał:

Moja koncepcja jest taka, żeby spróbować z tym subem kolumn bardziej "kolorowych" w średnicy i mniej rozbuchanych na górze, niż Bowersy

To dostaniesz z SCM11. 
 

 

2 godziny temu, tomasz1w napisał:

Może przytargałbym moją lampę Synhesis Roma 96DC+ i sam się przekonał?

Dobry pomysł a potem porównaj bezpośrednio z Leema Tucana 2. 

Napisano
Dnia 6.08.2025 o 12:58, Rafał S napisał:

Do lampy rozważyłbym używane Opera Callas, które u mnie potrafiły zagrać zjawiskowo już z niedrogą 15-watową triodą. A z tego, co słyszę od kolegów, podobną sygnaturę do Callas ma tańszy model Opera Prima.

Unisony i Opera są dla siebie stworzone aczkolwiek trzeba tutaj pamiętać, że Prima dołem nie dominuje. Gdyby ktoś chciał iść w tym kierunku to Primaluna sprawdzi się lepiej. 

 

19 godzin temu, tomasz1w napisał:

skąd idea, że lampa 25W to dobry pomysł dla ATC SCM11? BTW, macie je u siebie? Może przytargałbym moją lampę Synhesis Roma 96DC+ i sam się przekonał?

Z praktyki. Bo jeżeli przeanalizujesz sobie ile realnie kolumna zjada prądu w trakcie odsłuchu i ile db tym zyskujesz to szybko dochodzisz do wniosku ile tej mocy jest Ci potrzebne. Każdy monitor ma mniejszą skuteczność no bo siłą rzeczy ma mniej przetworników, które są mniejsze. Moc nie decyduje o tym czy wzmak gra dynamicznie czy nie, czy też selektywnie i szeroko. Oczywiście jeśli zamierzasz robić dyskotekę to warto mieć większy zapas mocy, ale do normalnego słuchania przy dobrej konstrukcji wzmacniacza, moc ma drugorzędne znaczenie. Przynajmniej w tym przypadku. Niemniej jednak wzmak wzmakowi nierówny. Zajrzyj do nas na testy. ATC SCM11 mamy. 

Napisano (edytowany)
45 minut temu, Salon Planeta Dźwięku napisał:

mamy. 

Możecie powiedzieć jak wypada równowaga tonalna SCM20ASL na tle SCM11 i SCM7. Czy w  pokoju 12m (bliskie pole) warto o 20ASL marzyć czy zapomnieć i cieszyć się SCM7 (bo taki minimonitor będzie lepszym wyborem) czytaj - niskie tony z 20ASL będą wyraźnie słyszalnym problemem w klitce.
I trudne pytanie na koniec - sybilanty w 20ASL faktycznie pokazane są dobitnie, nie tak bezpiecznie i miękko jak w SCM7 i 11?

Dobra, jeszcze jedno pytanie :)  - równowaga tonalna SCM19 vs SCM 20 ASL - zakładamy, że PRE będzie dobre czyli bez przesadnej koloryzacji, może ciut ciepła na średnicy). Który z tych dwóch monitorów lepiej wejdzie w 12m pod każdym względem ( wielkość źródeł pozornych, niskie tony). I który monitor więcej wybaczy jasnym, suchym realizacjom, SCM 19 czy 20ASL. 
Jak Panowie z Planety widzicie, temat zaczyna być poważny. Żarty się skończyły.  


 

Edytowano przez kaczadupa
Napisano
45 minut temu, kaczadupa napisał:

Możecie powiedzieć jak wypada równowaga tonalna SCM20ASL na tle SCM11 i SCM7. Czy w  pokoju 12m (bliskie pole) warto o 20ASL marzyć czy zapomnieć i cieszyć się SCM7 (bo taki minimonitor będzie lepszym wyborem) czytaj - niskie tony z 20ASL będą wyraźnie słyszalnym problemem w klitce.
I trudne pytanie na koniec - sybilanty w 20ASL faktycznie pokazane są dobitnie, nie tak bezpiecznie i miękko jak w SCM7 i 11?

Dobra, jeszcze jedno pytanie :)  - równowaga tonalna SCM19 vs SCM 20 ASL - zakładamy, że PRE będzie dobre czyli bez przesadnej koloryzacji, może ciut ciepła na średnicy). Który z tych dwóch monitorów lepiej wejdzie w 12m pod każdym względem ( wielkość źródeł pozornych, niskie tony). I który monitor więcej wybaczy jasnym, suchym realizacjom, SCM 19 czy 20ASL. 
Jak Panowie z Planety widzicie, temat zaczyna być poważny. Żarty się skończyły.  


 

Takie porównanie jest ciężkie do zrealizowania i omówienia ponieważ jak słusznie zauważyłeś charakter aktywnych 20-stek kształtuje też pre. Balans tonalny jest zbliżona, ideologia ATC zachowana, ale responsywność, szybkość przy wzmacniaczach dopasowanych pod drivery ATC SCM20 powoduje, że nie można tego porównać nawet do setu pasywnych ATC SCM20 z elektronika ATC. Przyjedź do nas, posiedzimy, posłuchamy :)

Napisano
5 minut temu, Salon Planeta Dźwięku napisał:

Przyjedź do nas, posiedzimy, posłuchamy :)

Dzięki ale to nie jest dobra na mnie taktyka. :)

Przyjadę, posłucham i wrócę z nowymi, białymi SCM7 a Wy usłyszycie wykład czemu są najlepsze i że macie problem z basem w swoim pomieszczeniu. Sami widzicie, że trzeba to zrobić inaczej.  :) 

Napisano
23 minuty temu, kaczadupa napisał:

Dzięki ale to nie jest dobra na mnie taktyka. :)

Przyjadę, posłucham i wrócę z nowymi, białymi SCM7 a Wy usłyszycie wykład czemu są najlepsze i że macie problem z basem w swoim pomieszczeniu. Sami widzicie, że trzeba to zrobić inaczej.  :) 

Przyjedź do Kato to porozmawiamy inaczej :D Jeśli SCM7 będą siedzieć Ci nadal najbardziej to ja nie widzę w tym nic złego.

Napisano (edytowany)
18 minut temu, Salon Planeta Dźwięku napisał:

Przyjedź do Kato to porozmawiamy inaczej

:) Dobre, dobre. Mam tam Kolegę, który pracuje w ratownictwie górniczym, komandos jakich mało, 150 pompek stojąc tylko na rękach robi, człowiek guma do tego więc Katowice mi nie straszne. :) 

Edytowano przez kaczadupa
Napisano
5 godzin temu, kaczadupa napisał:

Czy w  pokoju 12m (bliskie pole) warto 

Jeżeli nikt tego wcześniej nie próbował, to ktoś musi być pierwszy 😉 

Jak wcześniej napisałem: 

https://forum.audio.com.pl/topic/100513-graham-audio-chartwell-ls6/page/16/#findComment-722941 

https://forum.audio.com.pl/topic/100513-graham-audio-chartwell-ls6/page/16/#findComment-722941

Dnia 5.08.2025 o 20:38, kaczadupa napisał:

Cały czas pozostaję w pełnej gotowości by rozbić świnkę skarbonkę

Ok, weźmy np. te moje Tannoy Kensington GR.

Przy aktualnej cenie £20k, daje to zniżkę 30% czyli £14k do zapłaty.

Przy 35% zniżki, £13k. A przy 40% £12k.

Tak, że ten 😉 

A posłuchać, na pewno, nie tylko warto ale i trzeba 👍

Napisano
12 minut temu, pairtick napisał:

Jeżeli nikt tego wcześniej nie próbował, to ktoś musi być pierwszy

Trochę kusi odwalić numer życia w audio i kupić bez słuchania ATC SCM20ASL ale kuna jak czytam ich recki i za każdym razem w zaletach i wadach ten sam wpis typu - usłyszysz prawdę o jakości realizacji, żadnego upiększania - to trochę mój zapał opada. Przecież to może być dyskwalifikacja 80% muzyki. Oczywiście nie musi ale daje do myślenia.

Napisano
4 godziny temu, kaczadupa napisał:

Mam tam Kolegę, który pracuje w ratownictwie górniczym, komandos jakich mało, 150 pompek stojąc tylko na rękach robi, człowiek guma do tego więc

Jako były już paramedyk, powiem wam kochani jasno: szanujcie nas wszystkich. Nie tylko strażaków - co do których mam wręcz bałwochwalcze uwielbienie, ich wyszkolenia i odwagi - ratowników górniczych pracujących w ekstremalnych warunkach. Ale i też to tych 'zwykłych' ratowników medycznych, ryzykujących wielokrotnie podczas każdego dyżuru - zdrowiem, a nieraz i życiem - ponieważ nigdy nie wiadomo czym was pacjent zarazi. Tak, infekcje to taki 'typowy dzień w biurze' - np. żółtaczka... i 'ciesz się, że nie HIV' 😉

5 minut temu, kaczadupa napisał:

Trochę kusi odwalić numer życia w audio i kupić bez słuchania

Wypożycz, póki jeszcze można, Tannoy Kensington GR i posłuchaj u siebie. 

A jak nie, to zapraszam Cię do siebie.

Napisano
1 godzinę temu, kaczadupa napisał:

Trochę kusi odwalić numer życia w audio i kupić bez słuchania ATC SCM20ASL ale kuna jak czytam ich recki i za każdym razem w zaletach i wadach ten sam wpis typu - usłyszysz prawdę o jakości realizacji, żadnego upiększania - to trochę mój zapał opada. Przecież to może być dyskwalifikacja 80% muzyki. Oczywiście nie musi ale daje do myślenia.

Nadmiar informacji o niedoróbkach nagrań, potrafi odebrać całą radość że słuchania muzyki...

Odpowiedz sobie na pytanie, co jest dla Ciebie najważniejsze?

Frajda że słuchania muzyki?, czy brutalnie szczera prawda o jakości nagrań?

Ja tam wolę radość z muzyki. 

 

 

Napisano
2 godziny temu, pairtick napisał:

Ok, weźmy np. te moje Tannoy Kensington GR

Kilka tygodni temu słuchałem znacznie tańszych Tannoy Legacy Cheviot z Lebenem i dakiem Lampizatora (2 razy większym od tego Lebena). Sam właściciel systemu przyznawał, że grało to trochę za ciepło i gęsto, ale w wybranych utworach urzekało bogactwem i ogromem sceny i źródeł pozornych. Aż boję się pomyśleć, jak w takim razie brzmią Twoje paczki. Mogę Ci tylko pogratulować i zazdrościć. :) 

Napisano (edytowany)

Kiedyś ( dobre 10 lat temu) miałem modyfikowany Yaqin ML 100 przez kolegę z audiostereo.pl  Indyk9 - Marcin  oraz Studio 16 Hz Aries  

Przyjechał kolega z Polski z Łeben  300 (?) na odsłuchy i na 2 dzień wystawił Lebena na sprzedaż :)

Opisy  , recenzje - sobie , ale co usłyszy sam to 2 para kaloszy:)

 

Edytowano przez maciek72

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...