Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich,

szukam innego wzmacniacza do tych kolumn, obecnie Marantz PM7000N.

Góra błyszczy, jest świetna, bardzo detaliczna ale w części słuchanych utworów jednak za ostra.

Środek pasma, wokale jednak za bardzo wycofane.

Dół sprężysty z dobrym zejściem, tu nie mam zastrzeżeń.

Potrzebuję Tidal Connect, radio internetowe, wyjście na subwoofer i podpiąć TV.

Budżet około 7 tyś. ale trochę mogę dołożyć jeśli będzie warto.

Napisano
20 minut temu, Tomasz Kluczynski napisał:

To chyba jednak lepiej będzie rozdzielić i nie kupować ampa, a wzmak plus streamer do tego czego potrzebujesz.

Masz rację. Nie wykluczam. Nie upieram się na All in One.

Napisano (edytowany)
6 minut temu, darkk napisał:

Masz rację. Nie wykluczam. Nie upieram się na All in One.

Tu kolega z forum ma Opticony 6 ze wzmakiem Yamahy. On ma chyba najwyższy model AS3200, ale przechodził kolejno od AS1000(może to był AS1100 LUB 1200), z którym też było dobrze.

Może kolega @terracan1929 jak będzie miał chwilę to ci podpowie?

Edytowano przez Tomasz Kluczynski
Napisano (edytowany)

Raczej nie osiągniesz zakładanych celów zmieniając wzmacniacz. 

A próbowałeś może pokręcić gałkami? 

A jak u Ciebie z akustyką? Może tu jest pole do poprawy? 

Jeśli nie, to zostaje zmiana kolumn (prędzej czy później). 

Edytowano przez Kraft
Napisano

Cześć,

Dali Opticon 6mk2 to bardzo dobre kolumny, które w mojej i nie tylko mojej wymagają barwnie grającego wzmacniacza. 

Tutaj dobrym wyborem byłby Audiolab 6000a MK2 w połączeniu z Wiim Ultra. Jest to zestaw dzięki któremu zachowasz dynamikę kolumn ale uspokoisz nieco górę i dociążysz średnicę. Warto byłoby także spojrzeć w kierunku Musical Fidelity M3si + Cambridge Audio MXN10. 

System all in one byłby także dobrym pomysłem aczkolwiek musiałbyś nagiąć nieco budżet żeby kupić coś na prawdę sensownego pod te kolumny. 

Zapraszam do kontaktu z nami :) 

Napisano
25 minut temu, Kraft napisał:

Raczej nie osiągniesz zakładanych celów zmieniając wzmacniacz. 

A próbowałeś może pokręcić gałkami? 

A jak u Ciebie z akustyką? Może tu jest pole do poprawy? 

Jeśli nie, to zostaje zmiana kolumn (prędzej czy później). 

Próbowałem pokręcić, jest łagodniej ale już mniej słychać, więc być może się nie da uzyskać aż tak dobrego detalu, żeby nie kuło.

Z akustyką słabo, to może być przyczyną. Salon przede wszystkim do funkcjonowania rodziny, więc brak adaptacji akustycznych.

Być może skończy się na wymianie kolumn, nie wykluczam.

21 minut temu, Q21 napisał:

Cześć,

Dali Opticon 6mk2 to bardzo dobre kolumny, które w mojej i nie tylko mojej wymagają barwnie grającego wzmacniacza. 

Tutaj dobrym wyborem byłby Audiolab 6000a MK2 w połączeniu z Wiim Ultra. Jest to zestaw dzięki któremu zachowasz dynamikę kolumn ale uspokoisz nieco górę i dociążysz średnicę. Warto byłoby także spojrzeć w kierunku Musical Fidelity M3si + Cambridge Audio MXN10. 

System all in one byłby także dobrym pomysłem aczkolwiek musiałbyś nagiąć nieco budżet żeby kupić coś na prawdę sensownego pod te kolumny. 

Zapraszam do kontaktu z nami :) 

A jak Rega Elex MK4 w porównaniu do Audiolab 6000a MK2 do tych kolumn. Widziałem na jednym z waszych filmów jako krok naprzód przy zmianie wzmacniacza.

A w wyższym budżecie jaka propozycja All in One?

Napisano
16 minut temu, darkk napisał:

Próbowałem pokręcić, jest łagodniej ale już mniej słychać, więc być może się nie da uzyskać aż tak dobrego detalu, żeby nie kuło.

Może słuch musi się przyzwyczaić? Przy szybkich porównaniach zawsze będzie brakować. Spróbuj może posłuchać ze skręconymi gałkami parę dni.

Napisano
4 minuty temu, Kraft napisał:

Może słuch musi się przyzwyczaić? Przy szybkich porównaniach zawsze będzie brakować. Spróbuj może posłuchać ze skręconymi gałkami parę dni.

Dziękuję za podpowiedź, sprawdzę.

Napisano
1 godzinę temu, Artur Charicki napisał:

Jeśli masz kolumny zwrócone w stronę miejsca odsłuchowego to możesz je wziąć bardziej na zewnątrz żeby przetworniki nie były prosto w słuchacza. To też często pomaga przy męczących wysokich tonach. 

Tak jest prawie od początku, są skierowane na wprost, nie w stronę słuchacza. Dziękuję.

Skręcenie trebli na mniej pomaga.

Temat wzmacniacza dalej pozostaje otwarty.

Napisano
Dnia 7.10.2025 o 13:17, darkk napisał:

A jak Rega Elex MK4 w porównaniu do Audiolab 6000a MK2 do tych kolumn. Widziałem na jednym z waszych filmów jako krok naprzód przy zmianie wzmacniacza.

 

Rega jest dużo bardziej nasycona, słodsza w brzmieniu. Ma więcej basu, inaczej buduje scenę (ale jest większa), ma więcej detalu, ale prezentuje go łagodniej. Osobiście wolałbym raczej Regę :) 

Dnia 7.10.2025 o 13:17, darkk napisał:

A w wyższym budżecie jaka propozycja All in One?

Mamy w bdb cenie Naima Uniti Atom HDMI w outlecie. Warto też posłuchać Marantza Model 60n :) 

Napisano

Ja od niedawna gram na Opticon 6 Mk2. Do kompletu z CXA 81 mk2, CXN v2 i chwilowo jakimś TEACiem w roli transportu. Wybrałem ten zestaw z racji tego, że preferuję jaśniejsze granie, dynamiczne i detaliczne. I to wszystko mam, tak samo jak fajną przestrzeń i scenę. Basu jest w zupełności wystarczająco i schodzi nawet nisko, ale co ważniejsze, jest całkiem nieźle trzymany "za ryj", czyli tak jak lubię. Bardzo duża szczegółowość, zapewne z racji zastosowania 2 przetworników wysokotonowych.

Gra to na 25 m2, ale w dosyć "ciekawym" ustawieniu, bo na dłuższej ścianie i ze skosami na pozostałych trzech.

Ogólnie fajnie się to zgrywa, podoba mi się takie granie w tym budżecie i jestem zadowolony, ale...

Jest jedna rzecz, która mi nie daje spokoju. Nie do końca podoba mi się brzmienie wysokich tonów. Chodzi o wszelkiego rodzaju szeleszczące końcówki "sz", "ś", "ć" w wokalach. Jeżeli nagranie jest dobrze zrealizowane to jest super, ale jeżeli nie, to to słychać. O kłuciu nie ma mowy, ale o szeleszczeniu owszem. Nie ma też mowy o jakimś męczącym graniu, choć na początku przy nie wygrzanym sprzęcie takie było. Z czasem wszystko się poukładało i naprawdę gra to dobrze w tym budżecie.

Tak jak wspomniałem, przy dobrze zrealizowanych utworach, nie ma mowy o problemie. Przedwczoraj dawałem do pieca AC/DC i brzmiało rewelacyjnie, ale Collins już potrafił szeleścić. 

Teraz drugie ALE. Bardzo ważne, bo chcę żebyś to brał pod uwagę kiedy będziesz sobie wyrabiał opinię na podstawie mojego wpisu. Jestem jeszcze w trakcie adoptowania akustycznego mojego pokoju i uważam, że jest to istotne w tym momencie. Nie ma u mnie jakiejś tragedii z akustyką, ale uważam że do minimum, na podstawie którego mogę oceniać granie jeszcze brakuje. Dlatego szukając rozwiązań na wspomnianą wyżej bolączkę, zacząłem rozkminiać wymianę wzmacniacza i takie tam. Ostatecznie uznałem, że zanim zacznę żonglować gratami, muszę się skupić na dokończeniu adaptacji. Jak to ogarnę, a problem będzie występował dalej, to zacznie się zabawa, ale póki co proszę, żebyś miał tego świadomość. 

Widzę, że Opticony 6 ostatnio sporo potaniały i z cennikowych 8000 zł, spadają nawet do 6000 zł. Wydaje się, że to całkiem niezła cena za te kolumny. 

Napisano
30 minut temu, Vectorinni napisał:

Ja od niedawna gram na Opticon 6 Mk2. Do kompletu z CXA 81 mk2, CXN v2 i chwilowo jakimś TEACiem w roli transportu. Wybrałem ten zestaw z racji tego, że preferuję jaśniejsze granie, dynamiczne i detaliczne. I to wszystko mam, tak samo jak fajną przestrzeń i scenę. Basu jest w zupełności wystarczająco i schodzi nawet nisko, ale co ważniejsze, jest całkiem nieźle trzymany "za ryj", czyli tak jak lubię. Bardzo duża szczegółowość, zapewne z racji zastosowania 2 przetworników wysokotonowych.

Gra to na 25 m2, ale w dosyć "ciekawym" ustawieniu, bo na dłuższej ścianie i ze skosami na pozostałych trzech.

Ogólnie fajnie się to zgrywa, podoba mi się takie granie w tym budżecie i jestem zadowolony, ale...

Jest jedna rzecz, która mi nie daje spokoju. Nie do końca podoba mi się brzmienie wysokich tonów. Chodzi o wszelkiego rodzaju szeleszczące końcówki "sz", "ś", "ć" w wokalach. Jeżeli nagranie jest dobrze zrealizowane to jest super, ale jeżeli nie, to to słychać. O kłuciu nie ma mowy, ale o szeleszczeniu owszem. Nie ma też mowy o jakimś męczącym graniu, choć na początku przy nie wygrzanym sprzęcie takie było. Z czasem wszystko się poukładało i naprawdę gra to dobrze w tym budżecie.

Tak jak wspomniałem, przy dobrze zrealizowanych utworach, nie ma mowy o problemie. Przedwczoraj dawałem do pieca AC/DC i brzmiało rewelacyjnie, ale Collins już potrafił szeleścić. 

Teraz drugie ALE. Bardzo ważne, bo chcę żebyś to brał pod uwagę kiedy będziesz sobie wyrabiał opinię na podstawie mojego wpisu. Jestem jeszcze w trakcie adoptowania akustycznego mojego pokoju i uważam, że jest to istotne w tym momencie. Nie ma u mnie jakiejś tragedii z akustyką, ale uważam że do minimum, na podstawie którego mogę oceniać granie jeszcze brakuje. Dlatego szukając rozwiązań na wspomnianą wyżej bolączkę, zacząłem rozkminiać wymianę wzmacniacza i takie tam. Ostatecznie uznałem, że zanim zacznę żonglować gratami, muszę się skupić na dokończeniu adaptacji. Jak to ogarnę, a problem będzie występował dalej, to zacznie się zabawa, ale póki co proszę, żebyś miał tego świadomość. 

Widzę, że Opticony 6 ostatnio sporo potaniały i z cennikowych 8000 zł, spadają nawet do 6000 zł. Wydaje się, że to całkiem niezła cena za te kolumny. 

Dziękuję za bardzo szczegółowy opis. Mam blisko kolegę z CXA81, nawet z ciekawości sprawdzę. Ja szukam cieplejszego grania z tymi kolumnami z łagodniejszą górą niż obecnie. Sporo sybilantów też mam🙂 u mnie gra na 25m2 + kuchnia 9m2.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...