Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam, 

mam zamiar kupić używany Accuphase E-800 z DCA60. Wzmacniacz ma 4 lata.

Niestety nie znam się za bardzo u chciałbym abyście mi powiedzieli na co zwrócić uwagę przy zakupie. Jak mam go sprawdzić poza wizualnym aspektem. 

Proszę pisać jak do laika nie skrótami. Może jest jakiś filmik ale ja nie znalazłem to proszę o link.

Napisano

Sprawdź czy nie trzeszczą potencjometry.

Włącz go, bez sygnału, czyli bez dźwięku z jakiegokolwiek źródła pokręć gałką głośności, potem przy głośności podniesionej na jedną trzecią sprawdź potencjometry balansu i regulacji tonów. 

Przełączaj po kolei wszystkie wejścia, sprawdź czy nic nie trzaska w głośnikach w momencie zmiany wejść.

Przy wyłączonym prawdź sprawność pilota,  najprościej odpalić aparat foto w telefonie, i celując pilotem w obiektyw wcisnąć po kolei wszystkie klawisze. Na ekranie telefonu zobaczysz błyski.

Przy włączonej muzyce sprawdź od najcichszego położenia gałki Volume, czy głośność w obu kolumnach podnosi się równomiernie.

To takie podstawy.

Napisano (edytowany)
20 minut temu, michaudio napisał:

To takie podstawy.

Poza tym warto zwrócić uwagę, gdzie wzmacniacz stoi (czy ma dość wolnej przestrzeni dookoła siebie). Spróbowałbym też tak pokierować rozmową, żeby dowiedzieć się, czy sprzedający nie jest maniakiem trzymającym piec włączony 24/7 (zdarzają się tacy audiofile). :) 

Edytowano przez Rafał S
Napisano
1 godzinę temu, Dan79 napisał:

mam zamiar kupić używany Accuphase E-800 z DCA60.

A słuchałeś kiedyś sprzęt tej firmy ? Słuchaliśmy cały set Accuphase za baardzo duży szmal na Zlocie w W-wie. Z dwoma , czy trzema zestawami kolumn. Dalej już nic nie napiszę. Jak będziesz na AVS , to przeważnie Accu gra w Sobieskim na dole w dużej sali. Radzę najpierw posłuchać , porównać z innymi klockami. Nie chcę cię zniechęcać , to nie jest zła marka , chodzi tylko o to , czy cena przekłada się na dźwięk , i w dodatku Twój dźwięk.

Napisano