Skocz do zawartości
ted.one

Yamaha MusicCast - problem z AirPlay

Recommended Posts

Witam wszystkich,

Mam:
- Yamaha NT-670 - podpięte do WiFi (z zestawu GrandPianocraft)
- WiFi jest od UPC - modem Hitron CGNV4
- i wszystko inne od apla - ajfony, ajpady i inne aj.
- moja muzyka jest w chmurze - iTunes Match.

I teraz tak:

Zainstalowałem dedykowaną aplikację od Yamahy - MusicCast. Firmware zaktualizowany.
Wifi śmiga. Aplikacja odpala CD, internetowe radio, co tylko chcę.
AirPlay też działał. Z ikonki "muzyka" wybierałem kawałek, kilkałem airplay i voila.

Problem:
- airplay odpala, dźwięk jest i po chwili znika. Na odtwarzaczu nadal widać "odtwarzane" (to co leci np. z iphone), na iphone też pokazuje, że piosenka jest odtwarzana, ale dźwięku brak.

Przeczytałem chyba cały internet. Nic nie pomaga. Zmiana nazwy sieci, podpięcie mac adresu do modemu.

Może ktoś się z tym spotkał i rozwiązał.
pzdr,
ted.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sam zapytałem, sam odpowiem.

Zrobiłem wszytko, zmieniłem chyba każde ustawienie modemu / odtwarzacza, kombinowałem z filtrowaniem mac adresów, nazwami sieci i wszystkim innym, co w internetach radzono.

Rozwiązaniem okazało się być podpięcie odtwarzacza do modemu kablem eternetowym. Śmiga aż miło.

Co bym jednak zrobił, gdyby router był w innym pokoju / poza zasięgiem kabla? Szczerze nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Niemniej jednak głównego problemu nie rozwiązałeś... a tak z ciekawości, jak już poszło po kablu to czy próbowałeś odpiąć kabel i sprawdzić czy działa jak dawniej? skoro działało a nie działa, to cos musi być na rzeczy... 🤔

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Niemniej jednak głównego problemu nie rozwiązałeś... a tak z ciekawości, jak już poszło po kablu to czy próbowałeś odpiąć kabel i sprawdzić czy działa jak dawniej? skoro działało a nie działa, to cos musi być na rzeczy... 🤔



Pełna Twoja racja. Popełniłem klasyczne druciarstwo i działam "na patencie" icon_wink.gif

Mogę się tylko domyślać przyczyn problemu - po pierwsze - AirPlay - Yamaha znana jest z tego, że się gryzie (tak piszą w netach). Winię za to Apla i pewnie nic z tym nie będzie. Bezkablowe rozwiązania Apla (np; AirDrop) potrafią nie działać nawet pomiędzy aplowskimi sprzętami.
Po drugie, może być konflikt na linii Yamaha - router - ale na czytanie logów nie mam niezbędnych umiejętności.

Moim szczęściem jest to, że kablowe połączenie urządzeń, w moim przypadku, nie stanowi żadnego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Spróbuj z ciekawości aplikacji Yamaha remote a nie music cast.
Może pomoże



Oczywiście, że ją mam. Miałem aplikację zanim kupiłem zestaw icon_wink.gif
Aplikacja działa świetnie, ale nie obsługuje air play - tzn. ma opcję obsługi, która nie działa. Celem odsłuchu muzyki z iPhone należy wejść do Muzyka, wybrać utwór, przerzucić airPlay na zestaw. Wtedy aplikacja pokaże co jest odtwarzane.

Nie ma opcji wyboru muzyki z iPhone'a z poziomu aplikacji. Jest tylko podgląd albumów / utworów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No to się zgadza. Airplay przesyła muzykę z urządzenia do odbiornika a nie na zasadzie wyciągania przed odbiornik danych z nadajnika. Tak działają odtwarzacze sieciowe.

Czyli po kablu działa a po Wi-Fi już nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

No to się zgadza. Airplay przesyła muzykę z urządzenia do odbiornika a nie na zasadzie wyciągania przed odbiornik danych z nadajnika. Tak działają odtwarzacze sieciowe.



czy wszytkie? sonos / heos chyba mają dostęp do plików na urządzeniu.

Cytat

Czyli po kablu działa a po Wi-Fi już nie?



po kablu działa bez problemów. po wifi działał - przestawał - działał - odmawiał - i tak w kółko.

oczywiście iphone z odtwarzaczem łączy się wifi. Kabel jest pomiędzy odtwarzaczam a modemem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat, nie chcę na wstępie zaśmiecać forum.

Otóż, problem mam nieco inny: nie mogę sparować słuchawek bezprzewodowych (JBL Everest 750) z podanym tu modelem Yamahy. Samych nie wykrywa (pojawia się komunikat BT Not connected) i nic nie zrobię. Przez Music Cast też nic nie wykrywa, chociaż próbuje się łączyć. Wszystko wykonałam według instrukcji.

Wieża na pewno jest sprawna, paruje BT z laptopem i każdym możliwym modelem telefonu. Automatycznie, nawet bez aplikacji. Czy ktoś miał podobny problem? Może inny model słuchawek będzie kompatybilny z tym sprzętem?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tzn z telefonem się łączą, kiedy ma aktywne BT, z komputerem też. Z wieżą nie. Skoro wina leży po ich stronie, mogę oddać, kupić inne. Proszę o wskazanie sprawdzonego modelu, jeśli to możliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprzedajemy mnóstwo Music Castów i z żadnymi słuchawkami do tej pory nie było problemu. Ustawiasz słuchawki w tryb parowania BT (nie ANC) i czekasz aż wyświetlą się w dostępnych urządzenia w zakładce transmisja bluetooth na Yamasze w Music Cast. Teraz tylko wybierasz je i klikasz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Ja mam niestety bardzo nietypowy problem, mianowicie po wzbudzeniu sprzętu (Yamaha R-N602) przy pomocy telefonu bezpośrednio z aplikacji Apple Music (Spotify to samo) po około 2 sek grania pojawiają się dziwne cyfrowe zakłócenia które znikają po rozłączeniu i ponownym podłączeniu telefonu. Podpięcie wzmacniacza po kablu i przywrócenie ustawień fabrycznych nie dało nic, modem od upc, internet 120 mbps także wszystko ok. Po ponownym podłączeniu wszystko jest ok, testowane na iPhone 8 Plus, X, SE i 5S.

Najlepiej całą sytuacje zobrazuje filmik który dołączam. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu bo nie mam już pomysłu. Niby sprzęt na gwarancji ale wydaje się sprawny bo później gra ok, na innych źródłach (kabel optyczny, usb) również.

Dodaje jeszcze link do youtube: 

 

IMG_1122.mp4

Edytowano przez tomek.k

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem nietypowy, bo nigdy się z nim nie spotkałem a sprzedaliśmy tych amplitunerów całą masę. Skontaktuj się bezpośrednio z serwisem Yamaha tel. 22 777 99 25, bądź też drogą mailową serwis@audioklan.com.pl.  Jeśli taki problem pojawił się już u kogoś, to oni będą wiedzieli jak go rozwiązać. W ostateczności będziesz musiał wysłać amplituner do w/w serwisu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Małe uzupełnienie z mojej strony, to się dzieje nie tylko gdy włączę amplituner poprzez jego wybranie jako celu dźwięku ale również gdy przełączę na airplay z telefonu podczas gdy leci np radio internetowe.

Sprawa ma się analogicznie do Apple TV 4K które również posiadam :(

Ma ktoś jakiś pomysł czy tylko serwis? Dopytuje bo nie uśmiecha mi się rozstawać ze sprzętem jeśli mogę to w prosty sposób naprawić. Sytuację, że Yamaha nie lubi się z Apple raczej wykluczam bo kolega ma poprzedni model i wszystko działa aż miło. Przypuszczenie jest być może w dzisiejszych czasach absurdalne, lecz w ASO Opel w Szczecinie na problemy z bluetooth odpowiedzieli, że ich zestawy głośnomówiące po prostu "nie lubią" się z iphone i dlatego zrywa połączenie, na sprzętach z androidem nie występuję (auto z rocznika 2016, żenada).

BTW. Słyszał może ktoś o uprade Yamahy do airplay 2?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, tomek.k napisał:

BTW. Słyszał może ktoś o uprade Yamahy do airplay 2?

Była gdzieś dostępna lista urządzeń z upgrejdem, nie pamiętam czy ta Yamaha tam była. Ale poszukaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, tomek.k napisał:

BTW. Słyszał może ktoś o uprade Yamahy do airplay 2?

Słyszałem, że do niedawna (koniec sierpnia '18) nie było urządzeń audio Yamahy wspierających AirPlay 2...  nie wiem jak sytuacja przedstawia się dzisiaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z moich informacji z tzw. pierwszej ręki wynika, że AirPlay 2 będzie w urządzeniach Yamahy które mają sieć 5Ghz (wymóg Apple) dlatego taka R-N803D nie zostanie objęta udpate'em.

Konkretnej daty podać nie mogę, ponieważ Yamaha jeszcze jej nie podała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, skąd można ściągnąć firmware 1.28 do Yamaha R-N602? Można samodzielnie poprzez usb zrobić downgrade?

Jest mi potrzebny ponieważ update do firmware 1.29 spowodował problemy które pokazuje filmik wrzucony kilka postów powyżej. Potwierdziła moje przypuszczenia osoba z którą wywiązała się dyskusja w komentarzach pod tym filmem na youtube, ma dokładnie identyczny problem, i jest przekonany że stało się to po aktualizacji softu amplitunera.

Ewentualnie co ile mniej więcej Yamaha udostępnia nowe aktualizacje, ta jest z czerwca 2018 r.

Edytowano przez tomek.k

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziwne. Nie wiem czy da się zainstalować aktualizację w dół. Nie próbowałem, ale na niektórych urządzeniach się nie da.

Przez LAN na pewno nie pójdzie. Jedyna szansa w USB.

Piotrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, S4Home napisał:

Dziwne. Nie wiem czy da się zainstalować aktualizację w dół. Nie próbowałem, ale na niektórych urządzeniach się nie da.

Przez LAN na pewno nie pójdzie. Jedyna szansa w USB.

Piotrek

To że nie pójdzie przez LAN to jestem pewny bo to downgrade, a nie update. Mam jedynie problem ze znalezieniem pliku z softem w wersji 1.28. Google po przeszukaniu 8 stron wyszukiwania znalazły tylko wersje 1.29.

Pytanie do kolegi z Top Hi-Fi czyli dystrybutora, nie posiadacie takiego softu w wersji 1.28? To już drugi taki przypadek, a pewnie jest ich więcej tylko użytkownicy jeszcze nie doszli co się stało i dlaczego nie działa, bo nie wierzę, że tylko dwie osoby mają duet Yamaha R-N602 + iPhone :)

Edytowano przez tomek.k

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że przedstawicielem Yamahy na PL jest firma Audioklan prowadząca również salony Top Hi-Fi i autoryzowany serwis Yamahy oraz jest jej gwarantem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@tomek.k Na początku proponuję, abyś zabrał amplituner do naszego salonu (z profilu widzę, że jesteś z Szczecina- mamy salon na al Jana Pawła), żeby sprawdzić jak zachowuje się urządzenie w innym otoczeniu sieciowym. Brzmi to może banalnie, ale często okazuje się że problem leży po stronie routera etc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

×