Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam,

Piszę dość z nietypowym problemem. Potrzebuję porady odnośnie zmiany wzmacniacza NAD C326BEE na coś grającego w podobnym tonie, lecz o zdecydowanie słabszej mocy. Aktualnie wzmacniacz działa z kolumnami Audio PRO Avanto FS20. Źródłem sygnału jest TV/RPi3 (wyjście optyczne TV -> DAC FIIO -> Wzmacniacz). Z działania zestawu jestem mega zadowolony, tak samo jak i z brzmienia, jest dla mnie świetne, kolumny grają super jak za te pieniądze (chociaż też nie jestem osłuchany z innym sprzętem) - i nie chciałbym ich zmieniać. Moim problemem z NAD'em jest ów fakt, że wszystko gra zdecydowanie ZA GŁOŚNO przy najniższym poziomie głośności. Nie znam się na tyle, ale przypuszczam, że to wina zbyt dużej mocy wzmacniacza (8Ohm) i jednocześnie niskiej impedancji głośników (4Ohm). Z uroków sprzętu mogę korzystać tylko wieczorami i ustawienie pilotem wzmacniacza by grał cicho i nie budził wszystkich jest niemalże niemożliwe. Zaczynając od poziomu "0" wciskając poziom głośności z pilota o raz (+1) jest za cicho a na +3 jest już po prostu ciut za głośno. Nie myślałem pod tym kątem (by nie był za mocny czasem) przy zakupie sprzętu i kolumn.

Chciałbym sprzedać tego NAD'a i kupić coś słabszego w kwestii mocy (kolumn nie chiałbym sprzedawać), ale grającego podobnie ciepło (o podobnym brzmieniu, możliwością regulacji bass/tremble, ale niekoniecznie) gdzie miałbym większą możliwość kontroli głośności w tym "niższym zakresie" (nie umiem tego inaczej wytłumaczyć). Chciałbym zainwestować kwotę ze sprzedanego NAD'a+ewentualnie dorzucić coś - tak by ew. zmieścić się do 1500-2000zł (i raczej nie celuje tutaj w nowy sprzęt, chyba, że jest coś w co warto zainwestować). Czego szukać, co polecacie pod kolumny tego typu ? Chyba, że są inne możliwości o których nie wiem i zmiana NAD'a to nie najlepsze rozwiązanie ?

Z góry dziękuję za wszelkie porady. Pozdrawiam

Edytowano przez funky_82
Napisano