MobyDick Napisano 6 lipca 2018 Udostępnij Napisano 6 lipca 2018 porównywanie na różnych kablach w obu kolumnach mija się z celem lepiej posłuchać najpierw na jednych a potem na drugich. Bi-wiring ma sens gdy tylko mamy kolumny z podwójnymi przyłączami. Można wtedy zrezygnować z idiotycznych zwór. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
THX1138 Napisano 6 lipca 2018 Udostępnij Napisano 6 lipca 2018 (edytowany) Ok no mam podwojne ale tobie chodzi o zastapienie blaszek ? To tak zgodzie sie z tym ale jeszcze nie probowalem (nie mam swoich kabli ) No własnie podpialem pod chord obie .O jpd ale przywalil na Amon Amarth ufff miodzio Edytowano 6 lipca 2018 przez THX1138 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MobyDick Napisano 6 lipca 2018 Udostępnij Napisano 6 lipca 2018 Generalnie podwójne przyłącza służą do podłączenia podwójnymi kablami kolumn. Po drugiej stronie zależy to również od sytuacji. Jeśli mamy 2 wzmacniacze wtedy robi się bi-amping. A te blaszki są po to aby dało się podłączyć kolumny pojedynczymi kablami, choć niektórzy uważają że służą do regulowania dźwieku . Spotkałem się ze zdaniem, ze dzięki zworom można lepiej balansować dźwięk . Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
THX1138 Napisano 6 lipca 2018 Udostępnij Napisano 6 lipca 2018 (edytowany) Czyli dobrze mysle ze chodzilo ci o zastapienie blaszek kablem i to bedzie ten bi wiring? Czyli tak jak jest ale nie łaczy blaszka tylko kabel . zaczyna mi sie podobac Precision 2 . Czekam na poniedzialek na DACa Narazie jade na Chord niech przeleci troche utworow .Przyjemnie sie slucha AC/DC ,Black Sabbat ,Led Zepplin ,Wokale tez ok choc jak mowie ciut cut gora za drapiezna ale jest na granicy miodnosci .Licze ze Aune to zmieni Temp. obudowy wzmacniacza w najgorętszym miejscu to 37 sC na zwyklym termometrze (rtec byla w strone obudowy) zaraz sprawdze Audiolaba .Wyszlo mi na obudowie Daca 36 s C na dotyk temp wydaja sie takie same tak wiec mialem racje .Dziwne prawda? Edytowano 6 lipca 2018 przez THX1138 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MobyDick Napisano 6 lipca 2018 Udostępnij Napisano 6 lipca 2018 Niewielka obudowa DAC-a gorzej rozprasza nawet niewielkie ilości ciepła. Wzmacniacz zapewne wydziela dużo więcej ciepła lecz ma na czym je rozproszyć. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
THX1138 Napisano 6 lipca 2018 Udostępnij Napisano 6 lipca 2018 (edytowany) No pewnie tak ale sa daci ktore nieomal sie nie nagrzewaja wcale to raz a dwa ten akurat ma zasilacz osobno oraz dwie kratki w obudowie na gorze (dziurkowane pola kwadratowe) dla mnie to dziwne ze ten DAc sie tak bardzo nagrzewa i jest temp prawie identyczna jak wzmacniacza no ale moze opowiadam tu glupoty takze prosze mnie wyprowadzic z błedu jakby co Chopin zagral poprawnie ( Nocturne op 9) w koncu nie brzmi to jak cymbalki ,tak tak wiem ze przesadzam ale czasami mialem takie wrazenie a teraz nie . Enya super pieknie zadnego zbicia czy jak to powiedziec inaczej bo nie wiem .Jest przestrzennie i wyraznie ( Only Time) Edytowano 6 lipca 2018 przez THX1138 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MobyDick Napisano 6 lipca 2018 Udostępnij Napisano 6 lipca 2018 Na nagrzewanie się tego Audiolaba ma zapewne wpływ to że jego tor audio pracuje w klasie A, no i jest w nim całkiem sporo elektroniki, mimo że zasilacz jest na zewnątrz. Mimo że nie jest to nowa konstrukcja, uważam tego DAC-a za naprawdę wart uwagi. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
THX1138 Napisano 6 lipca 2018 Udostępnij Napisano 6 lipca 2018 (edytowany) Dobrze wiedziec .Serio bardzo dzekuje ze moge poszerzac wiedze w tym zakresie(bez ironii) .To w takim razie zobaczymy jak inne daci zachowaja sie z temp. pod tym wzmakiem Gra teraz Blues jest OK na serio jest dobrze w sumie dosc glosno gra nawet za glosno i jest OK jak troszke scisze ale i tak to pozostaje glosno to jest niemal idealnie jeli chodzi o gore (wysokie) i to na Audiolab i Chord tak jest czyli mam nadzieje ze da sie cos zrobic z tego zestawienia OK bede go porownywal w pon do Aune (plus podobno jest lepszy bo dynamiczniejszy ale cholera wie kiedy bedzie planuja za tydzien ale..wakacje itd roznie moze byc ) Dobra zobaczylem cene i sobie odpuszczam tego plusa 3.700 pln jak dla mnie to przesada cenowa The Doors ( Peace Frog) poszlo super Koncze odsluch na dzis : Rasmujac nadal wydaje mi sie ze Prcision 2 jest lepszy .Ze kop i moc wieksza to nie ma watpliwosci ,zdaje sie ze tez bas schodzi nizej i gra dynamiczniej .Generalnie te wzmaki graja podobnie ale Cyrus jak jest glosniej chyba gorzej brzmi (za malo jeszcze sluchalem) nie powiem nic na 100% musze posluchac dluzej i miec juz Aune znowu bo teraz to moze byc troche sprawka DAca (zobacze tez na Matrix) No i o dziwo wydaje mi sie ze na Chord brzmialo lepiej niz na tym kablu co mialem .Moze zadzialalo Audio Voodoo jutro postaram sie upewnic Narazie na dzis tyle Pozdrawiam Udpate : Jest sobota ,patrze na swoj przewod glosnikowy Audioquest FLIX SLIP 14/4 (kimber kable 4PR niestety nie ma ,musze poszukac gdzie indziej ) I sie zastanawiam jak go podlaczyc Bi Wiring .Prosil bym o wytlumaczenie jak przyslowiowej krowie na granicy bo narazie "ciemnosc,ciemnosc widze!" A wiec zaczne zdanie od "A wiec" mam w tym przewodzie 4 żyły .Skręcone sa bialy z czarnym i czerwony z zielonym i w taki sposob podlaczam je pod kolumny do zworkow na dole te z czerwonym do czerwonego zworku a te z czarnym do czarnego zworku . Wydaje mi sie ze polaczenie Bi wirig bedzie wygladac tak: 1) Zdjąc blaszki 2) podlaczyc jedną strone zworek (patrzac w pionie ) z czarnym oznaczeniem do przewodow w kablu czarny i biały a druga strone zworek (patrzac pionowo ) pod czerwony i zielony Pytanie brzmi czy to obojetnie jak w jednej stronie zworek (np z oznaczeniem czarnym ) bedzie bialy na gorze a czarny na dole lub odwrotnie? To samo oczywiscie tyczy sie drugiej strony zworek czyli czy to obojetne czy czerwony bedzie na gorze na zielony na dole . Przypomninam ze na potrzeby powyzszego przykladu podzielilem 4 zworki w pionie nie w poziomie . Udanego weekendu Edytowano 7 lipca 2018 przez THX1138 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
THX1138 Napisano 8 lipca 2018 Udostępnij Napisano 8 lipca 2018 Niedziela przed 20 -stą Wpiąlem dwa naraz kable do kolumn i nie slysze róznicy wiec ten pomysl odpuszczam (bo gdzies tam pisali ze sie nieco dynamika poprawia) Co do kabla Chord to faktycznie ciutke jakby góre podkreślał tak wiec u mnie tez odpada .Gram na Audioquest FLIX SLIP 14/4 Cyrus One raczej odpadł (jeszcze sie upewnie z innym DAC) jesli sie to potwierdzi zostaje przy Precision 2 Ponad to polaze i poszukam gdzies Kimber Kable 4PR ale to nie wiem czy w pon. sie wyrobie PS :W tym samym torze Audiolab M dac grzeje sie jak patelnia Matrix X Sabre pozostaje zimny(graly mniej wiecej tyle samo czasu) Relacja zdana milego niedzielnego wieczorku zycze Pozdrawiam Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MobyDick Napisano 8 lipca 2018 Udostępnij Napisano 8 lipca 2018 (edytowany) Kimber Kable 4PR składa się z 3-ech par przewodów splecionych w warkocz. 2 pary podłącza się na wyjściu przewodu do zacisków wejsciowych niskich tonów w kolumnie a jedną parę do wysokich. Nic więcej z tym kablem nie trzeba robić , aby na nim zrobić właściwe podłączenie do kolumn które masz bez zwór. Przy rozcięciu warto zaznaczyć kierunek aby oba przewody nie były podłączone w rożnych kierunkach. Edytowano 8 lipca 2018 przez MobyDick Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
THX1138 Napisano 8 lipca 2018 Udostępnij Napisano 8 lipca 2018 (edytowany) OK rozumiem MobyDick dziekuje .Czyli cieniej do wysokotonowek a mozesz wytlumaczyc jak zrobic z przewodem o 4 zylach ? (dwie pary ) tam wyzej opisalem o co mi chodzi Narazie nie chcial bym go kupowac z metra bo nie zwroce wiec postaram sie wypozyczyc ten Kimber kable 4PR (no tak kierunek zaznacze jakby byl wybrany jako docelowy i cięty) Edytowano 8 lipca 2018 przez THX1138 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MobyDick Napisano 8 lipca 2018 Udostępnij Napisano 8 lipca 2018 Jesli masz 4 żyły to chyba jest oczywiste . Jest tylko jeden sposób. Jeśli kable są różne na wysokie i niskie to zawsze można wypróbować obie opcje. Zwykle na dół daje się przewód o większym przekroju a na górę bardziej zbieżny z naszymi oczekiwaniami z tym zakresem. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
THX1138 Napisano 8 lipca 2018 Udostępnij Napisano 8 lipca 2018 (edytowany) No tez mi sie tak wydawalo ale wolalem spytac .Ale raczej nalezy sie trzymac tego oznaczenia czerwone do czerwonej zworki a czarne do czarnej co tez wydaje mi sie oczywiste ze po to sa te kolory zeby nie podlaczyc odwrotnie do wzmacniacza .Czy to obojetne? CZyli w moim 4 zylowym mam 4 kolory czarny czerwony oraz zielony i bialy .Mam zamiar dac czerwony pod czerwoną zworke na dole a czarny pod czarną zworke na dole zas na gorze to co zostanie i juz obojetne czy bialy do lewej zworki czy prawej gornej oraz zielony do lewej czy prawej gornej? Zaraz tak podlacze Edytowano 8 lipca 2018 przez THX1138 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MobyDick Napisano 8 lipca 2018 Udostępnij Napisano 8 lipca 2018 Z reguły ważne jest tylko aby przewody były podłączone w ten sam sposób w obu kanałach. Zwykle przewody oznacza się tak ze na jednym z nich jest jakiś pasek. Czasem jest on czarny a innym razem w innym kolorze. Czasem warto spróbować obrócić polaryzacje obu kolumn. Dlatego ze jedne wzmacniacze odwracają fazę a inne nie. Oczywiście przy podłączeniu dwukablowym trzeba to zrobić dla obu par przewodów. We wzmacniaczach o torze nie symetrycznym czarne wyjścia głośnikowe są z zasady połączone z masą wzmacniacza. Wyjątkiem mogą być przewody głośnikowe o innych właściwościach dla przewodu masy. Tyle że to bardzo rzadkie rozwiązanie i dość kontrowersyjne . W 4PR z tego co pamiętam są 3 przewody brązowe i 3 czarne w warkoczu. Wygląda na to że chyba się pomyliłem. W 4PR są 4 pary przewodów. W tej sytuacji lepiej również użyć jednej pary na wysokie lub wypróbować opcję z równą ilością przewodów do jednego złącza. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
THX1138 Napisano 8 lipca 2018 Udostępnij Napisano 8 lipca 2018 (edytowany) Czyli mowisz zeby sprobowac podlaczyc kabel odwrotnie tzn strzelkami do wzmaka ? .OK wyprobuje I dziekuje za garsc informacji.Bede pamietal ze w obu kanalach ma byc tak samo (teraz wszystko jasne ) Dostane ten Kimber Kable 4PR do wypozyczenia to pewnie nie wyprobuje jesli jest konfekcjonowany ale dopiero jak go kupie (utną mi z matra biezacego ) jak sadzisz szukac innego kabla czy lepszego dla siebie niz ten Kimber nie znajde ? PS leci Dire Straits milo posluchac Edytowano 8 lipca 2018 przez THX1138 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MobyDick Napisano 8 lipca 2018 Udostępnij Napisano 8 lipca 2018 Jeśli na kablu są narysowane strzałki to z reguły znaczy że powinny być skierowane do kolumn . Choć w większości przypadków mogą być skierowane również do wzmacniacza. Zawsze można sprawdzić czy jest różnica i jaka. Chodziło mi o to że na przewodach głośnikowych jest zaznaczona polaryzacja i to jest bez znaczenia które kable do czarnych złączy a który do czerwonych . Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
THX1138 Napisano 8 lipca 2018 Udostępnij Napisano 8 lipca 2018 Dobra juz jasne Z polaryzacją i z kierunkiem kabla tez .Dzieki A co z tym kablem Kimber? Szukac jeszcze innych a jak tak to jakich? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MobyDick Napisano 8 lipca 2018 Udostępnij Napisano 8 lipca 2018 Kable powinno się dobierać na samym końcu do posiadanego już sprzętu, Wtedy ma to największy sens. Dlatego wstrzymał bym się z taką decyzją do mometu gdy sie zdecydujesz na ostateczna konfigurację. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
THX1138 Napisano 8 lipca 2018 Udostępnij Napisano 8 lipca 2018 OK .Jutro juz powienienem wiedziec jak bedzie DAC (jesli bedzie) Pozdrawiam ,dziekuje i dobranoc Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 9 lipca 2018 Udostępnij Napisano 9 lipca 2018 Biwiring nic nie da. Mit aby sprzedać więcej kabla. Biamping to co innego. Moim zdaniem słuchanie jednej kolumny na jednym kablu a drugiej na innym nic nie da. Tylko w przypadku stereo możesz posłuchać różnicy. Odsłuchaj pełne 2.3 utwory i później zmień kabel. Piotrek Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MobyDick Napisano 9 lipca 2018 Udostępnij Napisano 9 lipca 2018 (edytowany) O biwiringu wspomniałem przy okazji 4PR i w przypadku tego kabla nie wiąże się to z sprzedażą 2 razy większej jego ilości tylko wykorzystaniu jego budowy do tego celu. Do tego do połączenia dwoma kablami na bas można użyć często posiadane już kable o większym przekroju. A sens tego rozwiązania jest większy niż inwestowanie w magiczne zwory, nie mówiąc o używaniu zwór w postaci blaszek. Śmieszne jest dla mnie twierdzenie ze przepuszczanie sygnału przez zworę ma dać bardziej zbalansowany dźwięk . Edytowano 9 lipca 2018 przez MobyDick Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 9 lipca 2018 Udostępnij Napisano 9 lipca 2018 No ja akurat myślę że 4pr nie jest pod tym kątem do tego zrobiony. Co innego 8 pr. Ale czwórka jest normalnym kablem o standardowym przekroju. Ja bym tego nie robił. Podłączyl bym pojedynczo i tyle. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MobyDick Napisano 9 lipca 2018 Udostępnij Napisano 9 lipca 2018 Zawsze można wypróbować różne opcje mając taki kabel niekonfekcjonowany Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
THX1138 Napisano 9 lipca 2018 Udostępnij Napisano 9 lipca 2018 (edytowany) Dzien dobry Panowie wyprobuje tak i siak i sie okaze czy to cos daje czy nie a moze cos daje a ja tego nie uslysze. Narazie polaczylem 4 zylowym bez blaszek i szczerze to nie slysze roznicy jak bylo z blaszkami i bez . Podlaczalem tez podwojnym kablem(z ciekawosci) i tez nie słyszalem roznicy Zas po wymianie kabla z FLIX slip 14/4 na Chord wydaje mi sie ze Chord przenosi wiecej gornego pasma tak wiec powrócilem do FLIX(ale bedzie wymiana Dac i na nim tez zobacze ten kabel) .Narazie nie mam Kimber'a ale postaram sie wypozyczyc. Ma byc dzis dac Aune PS Ameryki pewnie teraz nie odkryje ale zauwazylem ze niektore utwory na Tidal sa duzo lepszej jakosci od innych Pozdrawiam Edytowano 9 lipca 2018 przez THX1138 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MobyDick Napisano 9 lipca 2018 Udostępnij Napisano 9 lipca 2018 Jeśli chodzi o pole przekroju przewodników jednego koloru w tym kablu to jest ono prawie 3 razy większe niż przewodów DNM Reson i to tych grubszych. A te są znane z dobrego basu. Jeśli chodzi o jakość utworów to będzie ona głównie uzależniona od jakości samych nagrań które były robione w różnych studiach i różnych warunkach. Do tego dochodzi to że nagrania były zapewne robione w różnym okresie czasu. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.