marioosh09 Napisano 13 listopada 2018 Udostępnij Napisano 13 listopada 2018 Witam. Na początku chciałbym przywitać wszystkich-jestem tutaj nowy-dopiero zaczynam swoją przygodę ze sprzętem audio. Niedawno kupiłem amplituner Onkyo TX-8270 + kolumny Focal. Niestety amplituner sprawia dość spore problemy-tak w skrócie-nawiązanie połączenia amplituner-iPad (przez wbudowany chromecast) to istna bitwa, próba cierpliwości i loteria. Czasami łączą się bez problemu, a czasami po kilkunastu minutach prób muszę się poddać. Czasami pomaga wyłączenie zasilania amplitunera ale sami przyznajcie-chyba nie tak to powinno działać. Dziś spróbowałem sparowania przez airplay. Łączy się nawet szybko (póki co) ale od czasu do czasu przerywa streaming na kilka sekund. Moje pytanie/pytania do Was są następujące: 1) czy jest różnica w jakości sygnału przesyłanego przez chromecast i przez airplay? 2) czy powyższe problemy mogą być spowodowane-słaby internet (wszystko działa w sieci wi-fi) czy raczej to wina amplitunera? 3) czy ktoś z Was miał podobne sytuacje? Z góry dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź. Mariusz Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 14 listopada 2018 Udostępnij Napisano 14 listopada 2018 hej, 9 godzin temu, marioosh09 napisał: 3) czy ktoś z Was miał podobne sytuacje? własnie ja się z tym nie spotkałem ale generalnie korzystam z Androida. Chromecast działa płynnie. 9 godzin temu, marioosh09 napisał: 2) czy powyższe problemy mogą być spowodowane-słaby internet (wszystko działa w sieci wi-fi) czy raczej to wina amplitunera? Spróbuj zmienić kanał WiFi. Zobacz ile na twoim kanale jest innych sieci. Z ciekawości spróbuj na chwile urządzenia z androidem. Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubakk Napisano 14 listopada 2018 Udostępnij Napisano 14 listopada 2018 Jak problemem jest łączenie to odpowiedź jest chyba oczywista co trzeba ogarnąć ? A na pewno przeczytać instrukcję obsługi jak mi się nie łączył ampli to przeczytałem instrukcję i się ogarnąłem a nie wyskoczyłem na forum PS: by nie pisać ponownie co zrobiłem ,że mi działa ? odpowiedź ukryta jest powyżej Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 14 listopada 2018 Udostępnij Napisano 14 listopada 2018 3. Miałem. Ja mam Onkyo TX-NR676 i przypuszczam ale mogę się mylić, że moduły łączności WiFi są takie same. Onkyo sprawia czasami psikusy z WiFi i trzeba wklepywać nazwę sieci i hasło żeby zaskoczył. Poza tym znacznie poprawiła się stabilność łączności jak zmieniłem dostawcę usług internetowych na szybszego. Miałem do 10Mbps z kablówki, a teraz do 250Mbps i jest przepaść na korzyść. Rwało muzę, filmy, a teraz w domu 10 urządzeń, w tym Netflix - TV + X-box, Tidal - ampli, 3 komórki, 3 laptopy bez zadyszki śmigają często w jednym czasie. Pozdrawiam Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 14 listopada 2018 Udostępnij Napisano 14 listopada 2018 No na 10 to faktycznie tak to będzie chodzić. Biorąc pod uwagę że na twoim kanale jest pewnie 7 innych wifi. Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlochaty Napisano 14 listopada 2018 Udostępnij Napisano 14 listopada 2018 Często problemem jest ruter operatora, który nie radzi sobie z taką ilością urządzeń oraz brak możliwości poprawnej konfiguracji rutera. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seweryn Zeman Napisano 14 listopada 2018 Udostępnij Napisano 14 listopada 2018 Owszem, często problemem jest router, który "nie wyrabia" przy większej liczbie urządzeń. Niestety Onkyo ma bardzo kiepski moduł sieciowy i nic lepszego niż to jak działa teraz – nie wskórasz. Sam zmieniłem Onkyo po miesiącu używania bo był beznadziejny. Powiem Ci tak: ja u siebie sprawdziłem wszystko związane z siecią, przewodową i bezprzewodową – za każdy razem działał tak samo słabo. Kupiłem Yamahę z MusicCastem – problemów jak ręką odjął – brak. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Inferno Napisano 14 listopada 2018 Udostępnij Napisano 14 listopada 2018 Czyli jednak wymiana sprzętu ... bida że do urzadzenia sieciowego wkładają słaby moduł sieciowy Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marioosh09 Napisano 14 listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 listopada 2018 Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Na ten moment mam internet DO 100Mb. Jutro ma się zjawić szpec od kablówki i wymienić router na lepszy;-) Zobaczymy czy zadziała. Jak nie to zawsze będzie pretekst do poszperania za nowym sprzętem ? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 14 listopada 2018 Udostępnij Napisano 14 listopada 2018 Marioosh spróbuj inne aplikacje zainstalować na ipadzie. U mnie na andku jest Onkyo HF player, Onkyo Controller, Onkyo MusicControl. Różnie śmigają ale Controller to rewelacja. Wszystko śmiga jak trzeba. Na pewno jest sposób na rozwiązanie problemu. Nie skreślaj marki tylko dlatego, że ktoś nie potrafił problemu rozwiązać i ci zamianę zasugerował. Nie tędy droga. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marioosh09 Napisano 14 listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 listopada 2018 (edytowany) Bardzo dziękuję za podpowiedź. Na pewno spróbuję. Marki nie skreślam, a i do zmiany sprzętu mnie nie ciągnie. Tanie to moje ustrojstwo nie było więc niech trochę pogra. Edytowano 14 listopada 2018 przez RoRo Odpowiadając na post bezpośrednio po nim nie ma sensu cytować go w całości. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 15 listopada 2018 Udostępnij Napisano 15 listopada 2018 Już wymienia amplituner. A kanału WiFi nie zmienił i urządzenia sterującego też nie Najłatwiej zwalić na urządzenie. Yamaha ma porównywalny moduł sieciowy :):) Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubakk Napisano 15 listopada 2018 Udostępnij Napisano 15 listopada 2018 2 godziny temu, S4Home napisał: Już wymienia amplituner. A kanału WiFi nie zmienił i urządzenia sterującego też nie Najłatwiej zwalić na urządzenie. Yamaha ma porównywalny moduł sieciowy :):) No niestety , a wystarczy przeczytać instrukcję i dobrze sparować urządzenia by wifi Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krupism Napisano 15 marca 2019 Udostępnij Napisano 15 marca 2019 u mnie podobnie, ale inaczej... wszystko jest po kablu. Internet światłowód 100MB. Łączy się odtwarza ze Spotify, TuneIn, z dysku sieciowego NAS - do czasu regulacji głośności. Przy jednorazowym przestawieniu lekko przycina. Jak zacznę się 'bawić' niby odtwarza dalej ale dźwięku już nie ma. Co ciekawe nie dotyczy to jedynie regulacji z poziomu androida (obojętnie, czy to aplikacja usługi strumieniującej, czy też Onkyo controller), ale także pokrętła na amplitunerze. Regulacja głośności sygnałów nie związanych z siecią bezproblemowa. odtwarzanie muzyki, filmów bez udziału onkyo - bezproblemowo tzn. nie tnie, nie zrywa...po prostu śmiga. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 19 marca 2019 Udostępnij Napisano 19 marca 2019 Dnia 15.11.2018 o 09:40, Kubakk napisał: No niestety , a wystarczy przeczytać instrukcję i dobrze sparować urządzenia by wifi a co masz za instrukcję? U mnie w wersji PL nie wiele jest na ten temat. A chromecast działa tragicznie. Czasem jak złoto czasem wcale. Radio online gra zawsze dobrze. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 20 marca 2019 Udostępnij Napisano 20 marca 2019 Bo radio ma jakość 96 kbps. Pójdzie na starym łączu modelowym. Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 20 marca 2019 Udostępnij Napisano 20 marca 2019 (edytowany) Fakt, ale net mam 150, router Fritza po kablu więc spoko. Na chromecast audio czy HDMI od googla wszystko śmiga. Tylko w onkyo się czasem tnie. A i AirPlay (czy jak to się zowie) też słabo. I nie wiem czy ten typ tak ma, czy mam wadliwy model. Edytowano 21 marca 2019 przez RoRo Odpowiadając na post bezpośrednio po nim nie ma sensu cytować go w całości. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlochaty Napisano 20 marca 2019 Udostępnij Napisano 20 marca 2019 Tak jak już wcześniej wspominali koledzy, musicie sobie ogarnąć sieć w Waszych domach. Znaleźć odpowiednią lokalizacje routera, ewentualnie zastosować access point lub jeszcze lepiej mesh, poustawiać kanały WiFi, pasmo kanału, pogrupować urządzenia do częstotliwość sieci. Jednym słowem skonfigurować sieć!!! Pomocne narzędzia iOS/ Mac OS https://www.speedtest.net https://www.accessagility.com/wifiperf https://itunes.apple.com/pl/app/unifi-network/id1057750338?mt=8 https://www.netspotapp.com https://itunes.apple.com/pl/app/network-tools-by-keepsolid/id1100630954?mt=8 Niestety nie używam Windowsa oraz androida wiec sami musicie sobie poszukać narzędzi ale slyszałam że ludzie na androidzie używają https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=pl U mnie Onkyo podłączone kablowo do routera nie zacina po AirPlay niezależnie czy puszczam muzę/radio/podcasty z komputera czy z telefonu (oba WiFi) Często jak puszczam podkasty z telefonu na amplituner bezprzewodowo sygnał leci jeszcze na dwa głośniki w innych pokojach abym mógł słyszeć w całym domu, i też nie zaobserwowałem żadnych zacinek. Tidal Master pobiera w porywach 1.0 Mb/s wiec nawet jeśli ktoś korzysta i internetu z komórki nie powinno być problemu nie wspominając o łączach stałych. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 20 marca 2019 Udostępnij Napisano 20 marca 2019 No dobrze. Ale sprzęt mam podłączymy do kabla. Sieć wi-fi w tym przypadku nie ma wpływu poza sterowaniem Tidalem. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlochaty Napisano 20 marca 2019 Udostępnij Napisano 20 marca 2019 Jaki masz "ping" ??? DNS-y masz poprawnie ustawione? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 20 marca 2019 Udostępnij Napisano 20 marca 2019 Pingi 8-10. DNS mam automatycznie pobierany z sieci. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlochaty Napisano 20 marca 2019 Udostępnij Napisano 20 marca 2019 Wrzuć zrzut ekranu z speedtest.net Kiedy restartowałeś router? ( wyjmij kabel zasilający, pozostaw na około 30-40 sekund i podłącz ponownie ) Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rms.pl Napisano 20 marca 2019 Udostępnij Napisano 20 marca 2019 Dnia 14.11.2018 o 21:16, Seweryn Zeman napisał: Owszem, często problemem jest router, który "nie wyrabia" przy większej liczbie urządzeń. Niestety Onkyo ma bardzo kiepski moduł sieciowy i nic lepszego niż to jak działa teraz – nie wskórasz. Sam zmieniłem Onkyo po miesiącu używania bo był beznadziejny. Powiem Ci tak: ja u siebie sprawdziłem wszystko związane z siecią, przewodową i bezprzewodową – za każdy razem działał tak samo słabo. Kupiłem Yamahę z MusicCastem – problemów jak ręką odjął – brak. Ewidentnie trafiło Ci się zepsute urządzenie. Zupełnie nie patrzyłbym na ten jednostkowy przypadek. W razie czego można u nas zerknać na amplitunery: https://sklep.rms.pl/amplitunery-stereo Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 20 marca 2019 Udostępnij Napisano 20 marca 2019 Nosz mnie coś trafi teraz. Obecnie telefon nie widzi chromecasta Onkyo. Mogę wysłać muzykę z telefonu, mogę sterować nim przez wifi i telefon. Ale chromcasta nie widać. Wyłączyłem router, amplituner i ni ma. Zobaczę w żony iPhone. Jak lubię jak nowy sprzęt muszę wysyłać do serwisu. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlochaty Napisano 20 marca 2019 Udostępnij Napisano 20 marca 2019 Szczerze współczuje, u nie całe do południa podcasty leciały po airplay i zero zacięć. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.