Skocz do zawartości
marioosh09

Onkyo TX-8270

Recommended Posts

Witam. 

Na początku chciałbym przywitać wszystkich-jestem tutaj nowy-dopiero zaczynam swoją przygodę ze sprzętem audio. 

Niedawno kupiłem amplituner Onkyo TX-8270 + kolumny Focal.

Niestety amplituner sprawia dość spore problemy-tak w skrócie-nawiązanie połączenia amplituner-iPad (przez wbudowany chromecast) to istna bitwa, próba cierpliwości i loteria. Czasami łączą się bez problemu, a czasami po kilkunastu minutach prób muszę się poddać. 

Czasami pomaga wyłączenie zasilania amplitunera ale sami przyznajcie-chyba nie tak to powinno działać. 

 

Dziś spróbowałem sparowania przez airplay. Łączy się nawet szybko (póki co) ale od czasu do czasu przerywa streaming na kilka sekund. 

 

Moje pytanie/pytania do Was są następujące:

1) czy jest różnica w jakości sygnału przesyłanego przez chromecast i przez airplay?

2) czy powyższe problemy mogą być spowodowane-słaby internet (wszystko działa w sieci wi-fi) czy raczej to wina amplitunera?

3) czy ktoś z Was miał podobne sytuacje?

 

Z góry dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź. 

Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hej,

 

9 godzin temu, marioosh09 napisał:

3) czy ktoś z Was miał podobne sytuacje? 

własnie ja się z tym nie spotkałem ale generalnie korzystam z Androida. Chromecast działa płynnie.

9 godzin temu, marioosh09 napisał:

2) czy powyższe problemy mogą być spowodowane-słaby internet (wszystko działa w sieci wi-fi) czy raczej to wina amplitunera?

Spróbuj zmienić kanał WiFi. Zobacz ile na twoim kanale jest innych sieci.

Z ciekawości spróbuj na chwile urządzenia z androidem.

 

Piotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak problemem jest łączenie to odpowiedź jest chyba oczywista co trzeba ogarnąć ? A na pewno przeczytać instrukcję obsługi :P jak mi się nie łączył ampli to przeczytałem instrukcję i się ogarnąłem a nie wyskoczyłem na forum

 

PS: by nie pisać ponownie co zrobiłem ,że mi działa ? odpowiedź ukryta jest powyżej :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

3. Miałem. Ja mam Onkyo TX-NR676 i przypuszczam ale mogę się mylić, że moduły łączności WiFi są takie same. Onkyo sprawia czasami psikusy z WiFi i trzeba wklepywać nazwę sieci i hasło żeby zaskoczył. Poza tym znacznie poprawiła się stabilność łączności jak zmieniłem dostawcę usług internetowych na szybszego. Miałem do 10Mbps z kablówki, a teraz do 250Mbps i jest przepaść na korzyść. Rwało muzę, filmy, a teraz w domu 10 urządzeń, w tym Netflix - TV + X-box, Tidal - ampli, 3 komórki, 3 laptopy bez zadyszki śmigają często w jednym czasie. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Owszem, często problemem jest router, który "nie wyrabia" przy większej liczbie urządzeń.

Niestety Onkyo ma bardzo kiepski moduł sieciowy i nic lepszego niż to jak działa teraz – nie wskórasz. Sam zmieniłem Onkyo po miesiącu używania bo był beznadziejny.

Powiem Ci tak: ja u siebie sprawdziłem wszystko związane z siecią, przewodową i bezprzewodową – za każdy razem działał tak samo słabo.

 

Kupiłem Yamahę z MusicCastem – problemów jak ręką odjął – brak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Na ten moment mam internet DO 100Mb. Jutro ma się zjawić szpec od kablówki i wymienić router na lepszy;-) 

Zobaczymy czy zadziała. Jak nie to zawsze będzie pretekst do poszperania za nowym sprzętem ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marioosh spróbuj inne aplikacje zainstalować na ipadzie.  U mnie na andku jest Onkyo HF player, Onkyo Controller, Onkyo MusicControl. Różnie śmigają ale Controller to rewelacja. Wszystko śmiga jak trzeba. Na pewno jest sposób na rozwiązanie problemu. Nie skreślaj marki tylko dlatego, że ktoś nie potrafił problemu rozwiązać i ci zamianę zasugerował. Nie tędy droga. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za podpowiedź. Na pewno spróbuję. Marki nie skreślam, a i do zmiany sprzętu mnie nie ciągnie. Tanie to moje ustrojstwo nie było więc niech trochę pogra. 
 

Edytowano przez RoRo
Odpowiadając na post bezpośrednio po nim nie ma sensu cytować go w całości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już wymienia amplituner. A kanału WiFi nie zmienił i urządzenia sterującego też nie :(

Najłatwiej zwalić na urządzenie.

Yamaha ma porównywalny moduł sieciowy :):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, S4Home napisał:

Już wymienia amplituner. A kanału WiFi nie zmienił i urządzenia sterującego też nie :(

Najłatwiej zwalić na urządzenie.

Yamaha ma porównywalny moduł sieciowy :):)

No niestety , a wystarczy przeczytać instrukcję i dobrze sparować urządzenia by wifi :P 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie podobnie, ale inaczej... wszystko jest po kablu. Internet światłowód 100MB. Łączy się odtwarza ze Spotify, TuneIn, z dysku sieciowego NAS - do czasu regulacji głośności. Przy jednorazowym przestawieniu lekko przycina. Jak zacznę się 'bawić' niby odtwarza dalej ale dźwięku już nie ma. Co ciekawe nie dotyczy to jedynie regulacji z poziomu androida (obojętnie, czy to aplikacja usługi strumieniującej, czy też Onkyo controller), ale także pokrętła na amplitunerze. Regulacja głośności sygnałów nie związanych z siecią bezproblemowa. odtwarzanie muzyki, filmów bez udziału onkyo - bezproblemowo tzn. nie tnie, nie zrywa...po prostu śmiga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2018 o 09:40, Kubakk napisał:

No niestety , a wystarczy przeczytać instrukcję i dobrze sparować urządzenia by wifi :P 

a co masz za instrukcję? U mnie w wersji PL nie wiele jest na ten temat. A chromecast działa tragicznie. Czasem jak złoto czasem wcale. Radio online gra zawsze dobrze. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Fakt, ale net mam 150, router Fritza po kablu więc spoko. Na chromecast audio czy HDMI od googla wszystko śmiga. Tylko w onkyo się czasem tnie.  A i AirPlay (czy jak to się zowie) też słabo. 
I nie wiem czy ten typ tak ma, czy mam wadliwy model. 
 

Edytowano przez RoRo
Odpowiadając na post bezpośrednio po nim nie ma sensu cytować go w całości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już wcześniej wspominali koledzy, musicie sobie ogarnąć sieć w Waszych domach. 

Znaleźć odpowiednią lokalizacje routera, ewentualnie zastosować access point lub jeszcze lepiej mesh, poustawiać kanały WiFi, pasmo kanału, pogrupować urządzenia do częstotliwość sieci. Jednym słowem skonfigurować sieć!!!

Pomocne narzędzia  iOS/ Mac OS 

https://www.speedtest.net

https://www.accessagility.com/wifiperf

https://itunes.apple.com/pl/app/unifi-network/id1057750338?mt=8

https://www.netspotapp.com

https://itunes.apple.com/pl/app/network-tools-by-keepsolid/id1100630954?mt=8

 

Niestety nie używam Windowsa oraz androida wiec sami musicie sobie poszukać narzędzi ale slyszałam że ludzie na androidzie  używają https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=pl

 

U mnie Onkyo podłączone kablowo do routera nie zacina po AirPlay niezależnie czy puszczam muzę/radio/podcasty z komputera czy z telefonu (oba WiFi) Często jak puszczam podkasty z telefonu na amplituner bezprzewodowo sygnał leci jeszcze na dwa głośniki w innych pokojach abym mógł słyszeć w całym domu, i też nie zaobserwowałem żadnych zacinek. Tidal Master  pobiera w porywach 1.0 Mb/s wiec nawet jeśli ktoś korzysta i internetu z komórki nie powinno być problemu nie wspominając o łączach stałych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dobrze. Ale sprzęt mam podłączymy do kabla. Sieć wi-fi w tym przypadku nie ma wpływu poza sterowaniem Tidalem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć zrzut ekranu z speedtest.net  Kiedy restartowałeś router? ( wyjmij kabel zasilający, pozostaw na około 30-40 sekund i podłącz ponownie )

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.11.2018 o 21:16, Seweryn Zeman napisał:

Owszem, często problemem jest router, który "nie wyrabia" przy większej liczbie urządzeń.

Niestety Onkyo ma bardzo kiepski moduł sieciowy i nic lepszego niż to jak działa teraz – nie wskórasz. Sam zmieniłem Onkyo po miesiącu używania bo był beznadziejny.

Powiem Ci tak: ja u siebie sprawdziłem wszystko związane z siecią, przewodową i bezprzewodową – za każdy razem działał tak samo słabo.

 

Kupiłem Yamahę z MusicCastem – problemów jak ręką odjął – brak.

Ewidentnie trafiło Ci się zepsute urządzenie. Zupełnie nie patrzyłbym na ten jednostkowy przypadek. 

W razie czego można u nas zerknać na amplitunery:

https://sklep.rms.pl/amplitunery-stereo 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nosz mnie coś trafi teraz. 

Obecnie telefon nie widzi chromecasta Onkyo. 

Mogę wysłać muzykę z telefonu, mogę sterować nim przez wifi i telefon. Ale chromcasta nie widać. Wyłączyłem router, amplituner i ni ma. Zobaczę w żony iPhone. Jak lubię jak nowy sprzęt muszę wysyłać do serwisu. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Utwórz nowe...