Furin F Napisano 31 stycznia 2020 Napisano 31 stycznia 2020 Witam, szukam kolumn, które się sprawdzą zarówno w stereo jak i kinie domowym. Chce zacząć od ampli (ze względu na funkcjonalność) i frontów a domyślnie dążę do 5.1.2 i wzmacniacz po pre out ( chciałbym mieć w miarę uniwersalny sprzęt) Nie mam odniesienia, jeżeli chodzi o kolumny z wyjątkiem kolumn Dali 7 Beech na Rotelu RA02 moich rodziców, które grają rewelacyjnie, ale tak jak pisałem nie mam innego doświadczenia z porządnym sprzętem i nie mam pojęcia co i jak lubię, dlatego dopiero na odsłuchu okaże się co i jak. Celuję w sprzęt nowy coś z segmentu cenowego sprzętu wymienionego niżej. Nie chcę wydać majątku ale wolę nieco dozbierać i kupić coś porządnego (o ile to usłyszę). Cały salon ma 45m2 + kuchnia 15m2 (rzut) Nie wiem jak to się wszystko liczy i ustawia (dopiero się będę dokształcał w tym temacie) ale sama przestrzeń odsłuchowa to około 30m2 W zależności jak wrażliwy okaże się mój słuch planuję - kupić amplituner KD (Onkyo 696 / Yamaha 685) i ewentualnie potem wzmacniacz po pre out - kupić lepszy amplituner KD przy którym zostanę (Onkyo 840) Co do frontów to po lekturze forum wybrałem takie, które najczęściej padały w propozycjach tj: Elac debut f6.2 Zensor 7/Oberon 7 Heco Aurora 700/1000 Klipsch RP-280F /260 (tutaj z tego co czytałem to raczej ampli Denona) Magnat Signature 505 Monitor Audio Bronze/Silver 6 W miarę możliwości chciałbym odsłuchać wszystkie. Chyba, że nie warto i od razu można coś odrzucić np. ze względów na rozmiar salonu. Wydaje mi się, że np. Zensory 7 to odpowiednik Aurory 700 a następca Zensorów czyli Oberony są w tej chwili w cenie Auror 1000 a wręcz droższe. Podatek od nowości ? Jak już się uda wybrać fronty to czy iść w system frontów czy dobrać coś innego? Liczę na waszą wiedzę i sugestie Odpisz, cytując